Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kan ik nog iets doen ?
Moderator: moderatorteam
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Kan ik nog iets doen ?
Het gaat niet goed met Mullu. Voor de info, hij is 10,5 jr en nooit een hele sterke hond geweest qua spieren en pezen en al sinds zijn 6de heel slecht in zijn bespiering vergeleken met de andere honden die hetzelfde doen.
Het is een tijd geleden begonnen nadat ie op een hele lange wandeling 2 voetzooltjes kapot had gelopen.
Ik heb hem daarna een paar dagen rust gegeven (omdat hij nogal een pieper is en hij dus echt niet wilde lopen). Achteraf was dit heel dom van me maar ik had echt geen idee dat ie in een paar dagen zo af kon takelen.
Hierna liep hij slechter en later dacht ik ook aan pijn. De da dacht toen aan een beginnende hernia en schreef toen pijnstilling en lijnrust voor en dan na een week activiteit weer proberen op te bouwen.
Het leek toen af en toe beter te gaan maar na een paar dagen liep hij dan opeens weer heel slecht.
Bijna 3 wkn terug weer terug gegaan om het over vaste pijnstilling te hebben en anabolen injectie om te proberen.
Hij krijgt sindsdien dus dagelijks Metacam en heeft een injectie gehad. Omdat het zonder beweging niets doet hebben we beweging opgebouwd en we doen meerdere keren per dag oefeningen waarbij hij moet balans houden en zijn achterhand moet gebruiken.
Het leek even goed te gaan maar nu gaat het sinds een paar dagen steeds slechter. Hij is wel heel vrolijk, komt zelf vragen om zijn oefeningen, maar wandelen buiten wordt steeds korter. Hij loopt ultra traag, en zakt soms door zijn achterhand. Hij wil ook echt niet meer verder. Hij wil wel graag naar buiten maar buiten wil hij dan een heel kort rondje.
Ik zou as dinsdag naar de da gaan voor een boost van die anabolen als ik het idee zou hebben dat het iets doet.
Ik ga sowieso dinsdag om te overleggen en hem te laten zien maar ik zie het heel somber in. Gisterochtend kon hij niet meer opstaan uit zijn mand. Zijn achterhand zwabbert met de dag erger en hij zakt erdoorheen. Als hij zijn pijnstilling heeft gehad lijkt hij wel pijnvrij want hij is een enorme pieper dus ik denk dat hij pijn wel zou laten merken.
Ik vraag me af of ik nog iets kan doen of moet laten doen ?
Die bespiering opbouwen gaat iig niet meer lukken zoals het er nu uitziet.
Het is een tijd geleden begonnen nadat ie op een hele lange wandeling 2 voetzooltjes kapot had gelopen.
Ik heb hem daarna een paar dagen rust gegeven (omdat hij nogal een pieper is en hij dus echt niet wilde lopen). Achteraf was dit heel dom van me maar ik had echt geen idee dat ie in een paar dagen zo af kon takelen.
Hierna liep hij slechter en later dacht ik ook aan pijn. De da dacht toen aan een beginnende hernia en schreef toen pijnstilling en lijnrust voor en dan na een week activiteit weer proberen op te bouwen.
Het leek toen af en toe beter te gaan maar na een paar dagen liep hij dan opeens weer heel slecht.
Bijna 3 wkn terug weer terug gegaan om het over vaste pijnstilling te hebben en anabolen injectie om te proberen.
Hij krijgt sindsdien dus dagelijks Metacam en heeft een injectie gehad. Omdat het zonder beweging niets doet hebben we beweging opgebouwd en we doen meerdere keren per dag oefeningen waarbij hij moet balans houden en zijn achterhand moet gebruiken.
Het leek even goed te gaan maar nu gaat het sinds een paar dagen steeds slechter. Hij is wel heel vrolijk, komt zelf vragen om zijn oefeningen, maar wandelen buiten wordt steeds korter. Hij loopt ultra traag, en zakt soms door zijn achterhand. Hij wil ook echt niet meer verder. Hij wil wel graag naar buiten maar buiten wil hij dan een heel kort rondje.
Ik zou as dinsdag naar de da gaan voor een boost van die anabolen als ik het idee zou hebben dat het iets doet.
Ik ga sowieso dinsdag om te overleggen en hem te laten zien maar ik zie het heel somber in. Gisterochtend kon hij niet meer opstaan uit zijn mand. Zijn achterhand zwabbert met de dag erger en hij zakt erdoorheen. Als hij zijn pijnstilling heeft gehad lijkt hij wel pijnvrij want hij is een enorme pieper dus ik denk dat hij pijn wel zou laten merken.
Ik vraag me af of ik nog iets kan doen of moet laten doen ?
Die bespiering opbouwen gaat iig niet meer lukken zoals het er nu uitziet.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Re: Kan ik nog iets doen ?
Agos, die lieve Mullu...
Ik heb geen advies of tips maar wil je wel heel veel sterkte wensen, ik ga duimen voor Mullu dat er toch nog verbetering in zal zitten.
Ik heb geen advies of tips maar wil je wel heel veel sterkte wensen, ik ga duimen voor Mullu dat er toch nog verbetering in zal zitten.
-
katerke
- Zeer actief
- Aantal honden: 6
Duimen staan omhoog
hoop echt dat het nog goed komt
hoop echt dat het nog goed komt
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Zwemmen?
Anabolen hebben we met Cas ook gedaan.
Hij ging voor een week of 3 weer als vanouds.
Toen was het over.
Maar misschien werkt het bij jullie beter.
Sterkte
Toen was het over.
Sterkte
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Zat ook te bedenken of er aquatherapie voor honden bestaat.Mizzsylver schreef:aquatherapie?
Sterkte met hem, nooit leuk om te zien dat het lijf niet meer wil en de geest wel
En als hij zo gevoelig op zijn voeten is misschien schoentjes bij de wandelingen?
Sterkte met Mullu.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Bedankt voor alle reacties!
We hebben goede schoenen voor hem gekocht omdat we dachten dat die voetzolen mss met zijn huidaandoening te maken hebben (zijn pigment is niet goed waardoor hij nu gespikkeld is). Maar dat was niet nodig want zijn voetzolen zijn weer heel en ook heel gebleven. Ik denk nu dat hij toen al ergens last van had en daardoor zijn voetzolen kapot heeft gelopen die dag want verder heeft hij dat nooit gehad.
Aquatherapie heb ik serieus voor gekeken maar dat gaat hem echt niet worden. Hij haat water en hij verkrampt als je iets tegen zijn zin wil doen wat het ook niet beter gaat maken. Daarom heb ik toen mijn eigen soort van therapie verzonnen met oefeningen die hij heel leuk vindt om hem toch in beweging te houden en te zorgen dat hij zijn coördinatie houdt.Branka schreef:Zat ook te bedenken of er aquatherapie voor honden bestaat.Mizzsylver schreef:aquatherapie?
Sterkte met hem, nooit leuk om te zien dat het lijf niet meer wil en de geest wel
En als hij zo gevoelig op zijn voeten is misschien schoentjes bij de wandelingen?
Sterkte met Mullu.
We hebben goede schoenen voor hem gekocht omdat we dachten dat die voetzolen mss met zijn huidaandoening te maken hebben (zijn pigment is niet goed waardoor hij nu gespikkeld is). Maar dat was niet nodig want zijn voetzolen zijn weer heel en ook heel gebleven. Ik denk nu dat hij toen al ergens last van had en daardoor zijn voetzolen kapot heeft gelopen die dag want verder heeft hij dat nooit gehad.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat jammer dat het bij Cas niet werkte. We wilden dit geprobeerd hebben om te kijken of we zijn bespiering nog konden verbeteren. Echt een wonder verwachtte ik er niet van.Suske schreef:Zwemmen?
Toen was het over.
Sterkte
Ik wist niet dat het zo snel weer uitgewerkt kon zijn ? Ik neem aan dat het ook een tijd duurt voordat het werkt, als het al werkt want je moet wel iets op kunnen bouwen. Dat lukt nu niet meer lijkt het.
Nee, ik weet het niet precies wat er scheelt.Tara schreef:Wat rot. Rot voor jou en nog rotter voor Mullu.
Weet je wel al wat er nu precies aan scheelt dan?
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou ja, mss was het dan later toch gebeurd. Maar het was wel de trigger voor zijn aftakeling.Inge O schreef:klinkt inderdaad triest, lijkt me niet dat daar nog een echt wondermiddel voor bestaat.
heeft hij al op cortisone gestaan? dat is anders het enige dat ik nog zou willen geprobeerd hebben, verder zou ik het ook niet meer weten.
maar dit
is toch echt iets wat je jezelf niet kan aanrekenen hoor, het is zo goed als uitgesloten dat het verloop helemaal anders zou geweest zijn als je hem die rust niet had gegevensirene schreef:Ik heb hem daarna een paar dagen rust gegeven (omdat hij nogal een pieper is en hij dus echt niet wilde lopen). Achteraf was dit heel dom van me maar ik had echt geen idee dat ie in een paar dagen zo af kon takelen..
Hij is "natuurlijk" nooit een sterk hondje geweest en we zijn er in de loop der jaren aan gewend geraakt. Met 8jr zag hij er al veel ouder uit dan hij was maar hij ging lekker zijn gang. Nu gaat het ineens wel heel hard achteruit.
Cortisone, zou ik niet aan denken. Daar heeft de da het ook niet over gehad, daar zal ik het eens over hebben komende week.
Wat zou dat dan bij hem moeten doen ?
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Anabolen heb ik met de dober destijds ook gegeven, bij hem werkte het wel goed. Maar hij moet dan wel nog redelijk kunnen lopen/bewegen. Ze doen weinig/niets als de hond ook niet veel meer kan heb ik begrepen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
dit zou ik idd ook proberen. Weet je of zijn rug in orde is?Inge O schreef:klinkt inderdaad triest, lijkt me niet dat daar nog een echt wondermiddel voor bestaat.
heeft hij al op cortisone gestaan? dat is anders het enige dat ik nog zou willen geprobeerd hebben, verder zou ik het ook niet meer weten.
edit - maupie had rugproblemen, waardoor ze ook haar achterhand niet meer goed kon gebruiken. Bij haar was het acuuut, maar toen heeft ze nog een jaar op een onderhoudsdosis prednison rondgelopen zonder problemen. Ik denk dat er iets aan het irriteren/ontsteken was wat op haar zenuwen drukte?
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, dat klopt. Daarom zijn we ook heel gedisciplineerd en gestructureerd aan het bewegen gegaan maar het gaat niet meer. Hij kan steeds minder qua wandelen.malinois schreef:Anabolen heb ik met de dober destijds ook gegeven, bij hem werkte het wel goed. Maar hij moet dan wel nog redelijk kunnen lopen/bewegen. Ze doen weinig/niets als de hond ook niet veel meer kan heb ik begrepen.
Hij komt echt vragen voor zijn oefeningen, daar wordt ie helemaal blij van, maar daarna is hij ook bek af en dan ligt hij helemaal voor pampus in zijn mandje. Die 5 of hooguit 10 min gaan ook geen zoden aan de dijk zetten qua bespiering.
Het is niet dat hij zelf depressief zit te wezen of pijn lijdt. Zijn lijfje lijkt gewoon helemaal op te raken.
- Suske
- Zeer actief
- Contacteer:
De anabolen werkten bij Cas wel heel snel, alleen niet zo lang.
Moet er wel bij zeggen dat hij van de DA geen belastende beweging meer mocht.
Maarja, dat was zijn lust en zijn leven.
Dus hebben we hem niet ontlast.
Onze keuze.
Moet er wel bij zeggen dat hij van de DA geen belastende beweging meer mocht.
Maarja, dat was zijn lust en zijn leven.
Dus hebben we hem niet ontlast.
Onze keuze.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Misschien dat een goede fysiotherapeut of osteopaat nog iets voor hem kan betekenen?
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
OkeeInge O schreef:als er ergens een ontsteking een rol speelt in het proces (en daarop is toch een reële kans) wordt die daardoor getemperd waardoor zijn bewegingsmogelijkheden weer beter zouden kunnen worden.sirene schreef: Cortisone, zou ik niet aan denken. Daar heeft de da het ook niet over gehad, daar zal ik het eens over hebben komende week.
Wat zou dat dan bij hem moeten doen ?
- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Contacteer:
Ik zou het niet weten, maar heel veel sterkte met Mullu.
- wenche
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising mechelaar
-
S@ndr@
- Zeer actief
heel veel sterkte met hem en hopelijk gaan die anabole nog even werken zodat hij nog een goed tijdje mag hebben 
-
Lemuria
Ik heb geen oplossing, maar ik duim voor jullie. Wat een narigheid..
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Weet geen oplossing voor jullie Sonja maar wil je toch wel even sterkte wensen en de hoop uitspreken dat er wel een oplossing nog voorbij komt voor jullie 

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Contacteer:
Ik hoorde het al van je moeder van de week, balen zeg, ik hoop dat je bezoekje aan de DA dinsdag nog wat uitkomst biedt. Zal voor je duimen meis!
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- Bishy
- Zeer actief
Veel sterkte, ik heb iets vergelijkbaars meegemaakt met mijn Bish*
Aquatherapie in combinatie met anabolen hebben goed geholpen. Ook gaven wij hem Muscle support van Phytonics. Zo jammer dat Mullu niet van water houdt. Wat ik tijdens de korte wandelingen met bish* deed was een helling op zoeken om te bewandelen zodat de achterhand toch enigszins geprikkeld werd.
Aquatherapie in combinatie met anabolen hebben goed geholpen. Ook gaven wij hem Muscle support van Phytonics. Zo jammer dat Mullu niet van water houdt. Wat ik tijdens de korte wandelingen met bish* deed was een helling op zoeken om te bewandelen zodat de achterhand toch enigszins geprikkeld werd.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
-
Dinos
Als het zijn rug is heeft dagmar voor ons de gouden tip gegeven.
Orthomanuele dierenarts in het noorden (bij Amsterdam) Groningen ,en Helmond.
Bij Dinos geweldig en dat voor behandeling van 90 euro en herhaalconsult van 75 euro,
Je moet dan wel foto' s hebben natuurlijk dat het i.d.d zijn rug is.
Orthomanuele dierenarts in het noorden (bij Amsterdam) Groningen ,en Helmond.
Bij Dinos geweldig en dat voor behandeling van 90 euro en herhaalconsult van 75 euro,
Je moet dan wel foto' s hebben natuurlijk dat het i.d.d zijn rug is.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Bedankt voor alle antwoorden.
De da zegt dat het om iets neurologisch of iets als DM moet gaan. Een MRI of ander onderzoek doen heeft weinig zin omdat de behandeling, wat het ook zal zijn hetzelfde is, of geen optie is. Een operatie, als ik die nog zou willen, kan niet meer ivm revalidatie. Er zit haast nergens meer spier en Mullu zijn voorpoten zijn al slecht .
Hij stelde idd Dexamethason voor. Als er iets van zwelling of ontsteking zit in het ruggenmerg zit zou dat moeten afnemen. Zonder pijnstilling merk ik geen verschil dus pijn ( van bv hernia) is uitgesloten want Mullu geeft pijn al heel snel aan.
We proberen nu toch nog een keer de anabolen spuit omdat het vorige keer zo'n 1,5 wk beter leek te gaan. Ook nu lijkt hij weer beter daarna (ik heb geen idee hoe snel dat kan werken ? Anderen zagen ook heel snel resultaat).
Ik heb, gewoon voor de zekerheid, ook een DNA test voor DM opgestuurd.
Na 7 dgn Dex gaan we weer overleggen.
Mullu is vrolijk en tevreden maar hij gaat wel heel hard achteruit. Hij komt nog net op de bank. Kan 100 m lopen en is dan doodop.
Zijn benen doen echt niet meer wat hij wil. Zijn achterhand zwabbert alle kanten op en vandaag lijkt zijn voorhand ook af en toe een eigen leven te leiden. Zijn urine kan hij blijkbaar nog ophouden tot buiten maar daar laat hij het gewoon tijdens het wandelen lopen. Zijn ontlasting verliest hij binnen terwijl hij vrolijk loopt te doen.
We gaan hem gewoon vertroetelen en verzorgen tot hij niet meer wil. Ik ga niet meer met hem naar een fysio of osteopaat. Ik zie dat zijn lijfje opraakt en zolang hij geen pijn aangeeft is dat okee. Hij was helemaal gesloopt van een da bezoekje. Ik ga verder niet meer met hem lopen leuren.
Hij lag net even tevreden te kluiven en hij probeert af en toe heel jolig door de kamer of over de bank te lopen. Zolang hij dat doet is het goed. Ik hoop dat we nog een paar weekjes van hem kunnen genieten
De da zegt dat het om iets neurologisch of iets als DM moet gaan. Een MRI of ander onderzoek doen heeft weinig zin omdat de behandeling, wat het ook zal zijn hetzelfde is, of geen optie is. Een operatie, als ik die nog zou willen, kan niet meer ivm revalidatie. Er zit haast nergens meer spier en Mullu zijn voorpoten zijn al slecht .
Hij stelde idd Dexamethason voor. Als er iets van zwelling of ontsteking zit in het ruggenmerg zit zou dat moeten afnemen. Zonder pijnstilling merk ik geen verschil dus pijn ( van bv hernia) is uitgesloten want Mullu geeft pijn al heel snel aan.
We proberen nu toch nog een keer de anabolen spuit omdat het vorige keer zo'n 1,5 wk beter leek te gaan. Ook nu lijkt hij weer beter daarna (ik heb geen idee hoe snel dat kan werken ? Anderen zagen ook heel snel resultaat).
Ik heb, gewoon voor de zekerheid, ook een DNA test voor DM opgestuurd.
Na 7 dgn Dex gaan we weer overleggen.
Mullu is vrolijk en tevreden maar hij gaat wel heel hard achteruit. Hij komt nog net op de bank. Kan 100 m lopen en is dan doodop.
Zijn benen doen echt niet meer wat hij wil. Zijn achterhand zwabbert alle kanten op en vandaag lijkt zijn voorhand ook af en toe een eigen leven te leiden. Zijn urine kan hij blijkbaar nog ophouden tot buiten maar daar laat hij het gewoon tijdens het wandelen lopen. Zijn ontlasting verliest hij binnen terwijl hij vrolijk loopt te doen.
We gaan hem gewoon vertroetelen en verzorgen tot hij niet meer wil. Ik ga niet meer met hem naar een fysio of osteopaat. Ik zie dat zijn lijfje opraakt en zolang hij geen pijn aangeeft is dat okee. Hij was helemaal gesloopt van een da bezoekje. Ik ga verder niet meer met hem lopen leuren.
Hij lag net even tevreden te kluiven en hij probeert af en toe heel jolig door de kamer of over de bank te lopen. Zolang hij dat doet is het goed. Ik hoop dat we nog een paar weekjes van hem kunnen genieten
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Contacteer:
He potver zeg dat is ook een waardeloos verhaal! Arme Mul en jij! Ik duim voor die goede weken en wie weet wel wat langer.
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
-
blondie
- Zeer actief
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Wat een rotnieuws, ik hoop dat je toch nog wat tijd met Mullu hebt. Mullu, die me altijd zo aan Sjefke doet denken, hij kan eigenlijk nog helemaal niet gemist worden natuurlijk. 
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
Lees het nu pas, wat erg, ik hoop dat jullie nog even van hem kunnen genieten.
Het klinkt heel erg op wat Naffie had.
Sterkte
Het klinkt heel erg op wat Naffie had.
Sterkte

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ach wat een rotbericht 
Sterkte..
Hopelijk hebben jullie nog een mooie tijd samen.
Sterkte..
Hopelijk hebben jullie nog een mooie tijd samen.
- Suske
- Zeer actief
- Contacteer: