Alles valt reuze mee! Bloedverlies is niet veel en ze houdt haarzelf (en de vloer
Aanstaande zaterdag hebben gaan wij met haar naar de jonge hondendag, meet en greet met paps en mams, broertjes en zusjes.
Ze zit dan op dag 18 dus ze zal nog wel erg lekker ruiken (en misschien zelfs nog vruchtbaar?).
Nu heb ik ergens gelezen dat het helpt om lavendelolie in haar broek te smeren, dat verdoezelt een beetje het loopsluchtje. Weten jullie of het werkt?
Of heeft iemand nog andere tips om haar iets minder aantrekkelijk te maken?
Iemand misschien nog tips voor het uitlaten? Ze ruikt overal lekkere luchtjes en is daar bijna niet van weg te krijgen. Ik heb gewoon spierpijn in mijn armen, ik moet Noa echt wegtrekken. Ik mijdt al zoveel mogelijk de aantrekkelijkste hondenuitlaatplaatsen. Eenmaal een lekker luchtje in haar neus en ze luistert nergens meer naar.
Ze heeft nu eigenlijk geen bloedverlies meer, gister nog een paar donkerrode druppels, de week daarvoor waterige druppels.
Kan ik nog iets verwachten?
De loopsheid valt ons echt mee tot nu toe. Toch hoor ik alleen maar om mij heen dat ze gecastreerd / gesteriliseerd moet worden ivm met BMO.
Alles heeft zijn voor en tegens. Wat zouden jullie doen?
We gaan niet met haar fokken en showen. Misschien één keer per jaar bij de clubmatch, voor de lol, maar dat is geen must.
We hebben het idee dat ze zelf weinig last heeft van haar loopsheid, ze is niet echt uit haar doen, eet wel iets minder.
Kan misschien nog komen als ze schijnzwanger wordt?
Ik ben best bang voor de vachtverandering die kan komen na castratie. Maar een gezonde hond is toch belangrijker dan een mooie hond.
Als we het laten doen zal het laparoscopisch zijn.
Moeilijke beslissing vind ik. Wat mij betreft blijft ze lekker intacte teef.
Alvast bedankt voor het meedenken!