Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wintertenen/watervoeten

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

christina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.
Aantal honden: 1

Wintertenen/watervoeten

Ongelezen bericht door christina »

We zijn net thuis van een uurtje wandelen in de regen langs de kant van de rivier.
Charlie loopt helemaal paniekerig rond. Zakt door zijn achterpoten, krabt een soort van met zijn achterpoten en piept regelmatig. De manier waar op hij loopt lijkt een beetje zoals een reetje op glad ijs. Het is nu een uurtje later en hij is eindelijk ergens rustig gaan liggen. Zou het komen van het temperatuurverschil van de natte plassen buiten en het dan weer opwarmen binnen? Hij heeft het al een paar keer eerder gehad, steeds als we langs de waterkant gelopen hebben. Is er iets dat helpt om het te voorkomen of sneller te verhelpen?
Afbeelding
Sterre

Re: Wintertenen/watervoeten

Ongelezen bericht door Sterre »

Het klinkt hetzelfde als Sterre door brandnetels heeft gelopen. Maar ze heeft het ook wel eens een hele enkele keer gehad als ze door het riet langs de waterkant banjert. Dat is namelijk haar lust en haar leven. Ik denk dan dat de korte rietstengels die zo hard zijn de oorzaak zijn. Ze doet dat dan pas als we thuis zijn. Op het moment zelf merk ik er niks van. Maar een oplossing heb ik niet. Het duurt wel een uur of anderhalf uur en dan is het ineens over en valt ze in slaap. Maar misschien heeft jouw hond inderdaad last van de overgang van koude pootjes naar warm. Maar goed aan mij heb je dus niks want ik weet geen oplossing.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik zou ook eerder denken aan riet oid ja
christina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door christina »

Oh shit ja, het kunnen zeker ook brandnetels zijn! We zijn langs een stuk gebanjerd waar geen pad was en waar wel wat begroeiing met brandnetels stond. Maar zo raar dat hij daar dan pas later op reageert en niet meteen op dat moment. Rietstengels zou idd ook kunnen maar die zijn we dit keer niet tegen gekomen.
Afbeelding
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

Mijn hond had dit vorige week nadat ze door de brandnetels had gewandeld, zag er echt gek uit.
Heeft hij het ook bij andere plekken, gewone plassen
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

christina schreef:Oh shit ja, het kunnen zeker ook brandnetels zijn! We zijn langs een stuk gebanjerd waar geen pad was en waar wel wat begroeiing met brandnetels stond. Maar zo raar dat hij daar dan pas later op reageert en niet meteen op dat moment. Rietstengels zou idd ook kunnen maar die zijn we dit keer niet tegen gekomen.
Dat had Sterre dus ook. Pas later thuis reageren. Ik heb nooit gezien dat ze het niet prettig vond om door de brandnetels te lopen. Later toen ik de link ging leggen ben ik wel zelf op gaan letten om haar uit de brandnetels te houden. Met riet is dat geen doen want ze scharrelt altijd langs de waterkant. Maar daar heeft ze ook echt zelden last van. En tegenwoordig helemaal niet meer omdat de wandelingen veel korter zijn nu ze 14 jaar is.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”