Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Obsessed with the.....
Moderator: moderatorteam
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Obsessed with the.....
Cavia's . Lizzie dus. Jezus wat kan die hond vervelend zijn. Sinds we cavia's hebben zijn zij haar leven. De hele dag zit ze hijgend voor de kooi. Of ligt ze. Haal ik ze eruit dan legt ze die dikke kop vlak bij de cavia's en wringt ze hem zo dat zij er helemaal bij kan. Ik weet niet of ze ze alleen maar interessant en raar vindt of dat ze er een potentiële prooi in ziet. Soms hoor ik een knal en zie ik in dat ze tegen de kooi aan staat. Ik weet eigenlijk niet wat te doen. Haar leren dat de cavia's geen aandacht mogen krijgen en haar corrigeren zodra ze aandacht aan hen besteedt, of toch beter haar er in betrekken zodat ze die beesten niet meer zo boeiend vindt, of iets anders? Iemand de tip? Wat ik weet het eigenlijk niet zo goed.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Re: Obsessed with the.....
Ik denk dat het belangrijk is om er echter te komen wat ze eigenlijk met die cavia wil. En dat kan best met beleid zonder er cavia's sneuvelen
Ik ken een hondje die geobsedeerd was door kleine knaagdieren, maar ze heel enthousiast ging likken als ze erbij kon. Ik had toen een hamster en dat hondje was op bezoek. Iemand zei: "laat hem maar zien!" terwijl ik dacht te zien dat de hond die hamster wilde opvreten. Maar toen ik de hamster voor zijn neus hield, ging ie heel hyper lichte likjes geven en was helemaal door het dolle
Het was een Westie dacht ik.
Als ze je cavia niet opvreten wil en alleen maar enorm nieuwsgierig en enthousiast is, zal haar reactie wel wat milder worden als ze ook de kans krijgt om contact te maken, denk ik.
Als ze je cavia niet opvreten wil en alleen maar enorm nieuwsgierig en enthousiast is, zal haar reactie wel wat milder worden als ze ook de kans krijgt om contact te maken, denk ik.

-
Sterre
Ik zou de kooi in een andere kamer zetten. Onze eerste hond was een weimaraner. En wij zouden voor vrienden op een konijntje passen die in de huiskamer in een kooi leefde en bij die vrienden af en toe los liep. Onze hond was altijd met alles heel voorzichtig en gehoorzaam en ik zou natuurlijk het konijntje er niet uit laten die ene week. Maar de hond heeft een paar uur doodstil voor die kooi gezeten. Gespannen als een snaar. Het konijntje was heel rustig en niet angstig. Maar ik werd er doodzenuwachtig van en heb de kooi boven op een kamer gezet. Van mijn hond was het wel echt jachtgedrag. En het werd geen minuut minder. Het was voor ons natuurlijk maar tijdelijk en ik weet niet of dat bij jou kan om ze ergens anders neer te zetten.
- Miezemuis
- Zeer actief
Ik laat haar nu gewoon haar kop bij de cavia neerleggen. Wel gecontroleerd. Het is niet dat ze dan voor de kill gaat, maar ze zou ook zou ook zomaar ineens HAP kunnen zeggen. Ik denk dat de cavia's dat niet zo leuk vinden. Ik weet alleen of het wel goed is om haar erbij te laten omdat het lijkt dat ze daardoor iedere keer weer de cavia prikkel krijgt.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Zo gaat het niet altijd.Paisley schreef:Ik denk dat het belangrijk is om er echter te komen wat ze eigenlijk met die cavia wil. En dat kan best met beleid zonder er cavia's sneuvelenIk ken een hondje die geobsedeerd was door kleine knaagdieren, maar ze heel enthousiast ging likken als ze erbij kon. Ik had toen een hamster en dat hondje was op bezoek. Iemand zei: "laat hem maar zien!" terwijl ik dacht te zien dat de hond die hamster wilde opvreten. Maar toen ik de hamster voor zijn neus hield, ging ie heel hyper lichte likjes geven en was helemaal door het dolle
Mijn neefje hield een hamster voor de neus van mijn vorige hond en die zei hap.
Gelukkig spuugde hij het beestje wel weer heel uit

- Miezemuis
- Zeer actief
De kooi kan wel naar een andere kamer, maar dat wil ik nu nog niet. De cavia's zouden dan veel minder contact hebben met mensen en dat zou hun "tamheid" denk ik niet ten goede komen. Daarbij heb ik ook een hamster en die laat Lizzie helemaal met rust. Dus het moet kunnen. Als het nou niet lukt kan ik de caafjes altijd nog verhuizen.
- Miezemuis
- Zeer actief
-
Sterre
Als je niet zeker weet of ze zal happen kan je niet zo veel uitproberen lijkt mij. Ik zou het zelf niet aandurven bij zo'n teer beestje.
- Paisley
- Zeer actief
Uiteraard wist de eigenaar wel dat de hamster geen gevaar liepPemba schreef:Zo gaat het niet altijd.Paisley schreef:Ik denk dat het belangrijk is om er echter te komen wat ze eigenlijk met die cavia wil. En dat kan best met beleid zonder er cavia's sneuvelenIk ken een hondje die geobsedeerd was door kleine knaagdieren, maar ze heel enthousiast ging likken als ze erbij kon. Ik had toen een hamster en dat hondje was op bezoek. Iemand zei: "laat hem maar zien!" terwijl ik dacht te zien dat de hond die hamster wilde opvreten. Maar toen ik de hamster voor zijn neus hield, ging ie heel hyper lichte likjes geven en was helemaal door het dolle
Mijn neefje hield een hamster voor de neus van mijn vorige hond en die zei hap.
Gelukkig spuugde hij het beestje wel weer heel uit

- Paisley
- Zeer actief
Nouja, tis een poedel, geen pitbullSterre schreef:Als je niet zeker weet of ze zal happen kan je niet zo veel uitproberen lijkt mij. Ik zou het zelf niet aandurven bij zo'n teer beestje.

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Poedels zijn van oorsprong jachthonden, hoor.Paisley schreef:Nouja, tis een poedel, geen pitbullSterre schreef:Als je niet zeker weet of ze zal happen kan je niet zo veel uitproberen lijkt mij. Ik zou het zelf niet aandurven bij zo'n teer beestje.
Ik zou er in ieder geval geen risico mee lopen want het lijkt mij jachtgedrag.

- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
- Aantal honden: 1
Even uitgaande van zus Jet, die heeft iets soortgelijks met de katten: Ik denk niet dat Lizzie snel hap zal doen. Jet zou haar snuit er tegenaan willen duwen, zachtjes, dat wel, en likken. Sinds de rode kater hier in huis woont, heeft ze net zo'n soort fixatie op hem. Ze wil het liefste dat hij langs haar poten strijkt, ook bij haar komt liggen en kopjes geeft, net zoals poes Bela dat doet. Met wat ik van Lizzie weet, verwacht ik haast iets soortgelijks met haar en de cavia's. Bij Jet zit ik er nogal bovenop omdat ik wil dat de katten zich ook vrij in huis kunnen bewegen. Dat vraagt soms een wat lange adem (en traphekjes op strategische plekken).
De afgelopen zomer heeft de achterdeur hier veel open gestaan en zaten de katten achter de gangdeur en boven (ze komen niet buiten) en dat heeft wel voor wat rust in de tent gezorgd. Nu het af en toe wat minder weet wordt, komen de katten meer beneden, en wordt het langzaamaan voor Jet ook 'normaler' dat ze er zijn.
Dus ja, als je de cavia's goed tam wilt hebben, dan zou ik nog even wachten met de cavia's in een andere kamer te zetten. Volgens mij zijn de cavia's er nog niet zo lang, dus ik zou zeggen: Doen of het de gewoonste zaak is, betrek haar bij de verzorging (verschonen van de kooi, laat haar anders snuffelen als je die verschoont en het stro/of wat je daarvoor hebt, eruit hebt) en zet haar anders van tijd tot tijd even apart als je dat gehijg beu bent. Of roep haar even bij je.
De afgelopen zomer heeft de achterdeur hier veel open gestaan en zaten de katten achter de gangdeur en boven (ze komen niet buiten) en dat heeft wel voor wat rust in de tent gezorgd. Nu het af en toe wat minder weet wordt, komen de katten meer beneden, en wordt het langzaamaan voor Jet ook 'normaler' dat ze er zijn.
Dus ja, als je de cavia's goed tam wilt hebben, dan zou ik nog even wachten met de cavia's in een andere kamer te zetten. Volgens mij zijn de cavia's er nog niet zo lang, dus ik zou zeggen: Doen of het de gewoonste zaak is, betrek haar bij de verzorging (verschonen van de kooi, laat haar anders snuffelen als je die verschoont en het stro/of wat je daarvoor hebt, eruit hebt) en zet haar anders van tijd tot tijd even apart als je dat gehijg beu bent. Of roep haar even bij je.

Groetjes,
Sandra
- Paisley
- Zeer actief
Nou, stabij's ook, en die cavia gaat het echt niet overleven als ik haar er een half uurtje mee alleen laat. Maar even voor de neus houden, kan ze echt de cavia niet verwonden.lieke schreef:Poedels zijn van oorsprong jachthonden, hoor.Paisley schreef:Nouja, tis een poedel, geen pitbullSterre schreef:Als je niet zeker weet of ze zal happen kan je niet zo veel uitproberen lijkt mij. Ik zou het zelf niet aandurven bij zo'n teer beestje.![]()
Ik heb haar ook een keer een kitten voorgehouden, om te checken. Toen deed ze haar bek open alsof ik een koekje gaf

- Kirra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Ik zou het zelf niet willen dat honden zo geobsedeerd zijn. Of ze nu het knaagdier als hapje zien of dat ze het willen likken.
Of je er iets aan kan doen is een tweede, maar ik zou proberen die obsessie te onderbreken. Afhankelijk van wat ze doet door af te leiden of te corrigeren met "nee".
Als dat niet lukt kan je altijd nog gaan scheiden.
En wat betreft de cavia's uit de kooi, zou ik de hond duidelijk maken dat de cavia's van mij zijn en ze uit de buurt moet blijven. Een denkbeeldige cirkel.
Ik heb in het begin elke nacht de kooi in een andere kamer neergezet, want ik wilde het in de gaten houden. Beetje overdreven was het misschien wel
, maar goed...
Misschien voor jou ook wel een idee, want je kan de obsessie natuurlijk niet onderbreken als je er niet bij bent.
Maar bij mij ging het vanzelf goed (terwijl ik niet wist hoe het zou gaan). Dus geen ervaring hier.
Vita loopt de kamer uit als de ratjes uit de kooi gehaald worden en komt meestal even later weer om in haar mand te gaan liggen.
In de kooi zijn ze niet eng en snuffelt ze wel eens, maar that's it. Dat mag overigens wel en heb ik geen problemen mee, maar niet gaan fixeren of geobsedeerd zijn.
Ze mag ook altijd mee als de kooi schoongemaakt wordt en dan komt ze ook altijd even snuffelen.
Of je er iets aan kan doen is een tweede, maar ik zou proberen die obsessie te onderbreken. Afhankelijk van wat ze doet door af te leiden of te corrigeren met "nee".
Als dat niet lukt kan je altijd nog gaan scheiden.
En wat betreft de cavia's uit de kooi, zou ik de hond duidelijk maken dat de cavia's van mij zijn en ze uit de buurt moet blijven. Een denkbeeldige cirkel.
Ik heb in het begin elke nacht de kooi in een andere kamer neergezet, want ik wilde het in de gaten houden. Beetje overdreven was het misschien wel
Misschien voor jou ook wel een idee, want je kan de obsessie natuurlijk niet onderbreken als je er niet bij bent.
Maar bij mij ging het vanzelf goed (terwijl ik niet wist hoe het zou gaan). Dus geen ervaring hier.
Vita loopt de kamer uit als de ratjes uit de kooi gehaald worden en komt meestal even later weer om in haar mand te gaan liggen.
In de kooi zijn ze niet eng en snuffelt ze wel eens, maar that's it. Dat mag overigens wel en heb ik geen problemen mee, maar niet gaan fixeren of geobsedeerd zijn.
Ze mag ook altijd mee als de kooi schoongemaakt wordt en dan komt ze ook altijd even snuffelen.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
ik zou het corrigeren. Gewoon normaal doen, desnoods zette ik een hekje om die caviakooi als het niet anders ging..
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Voor wat het waard is... Lola is een jager en elke keer als wij bij de cavia's van onze buren komen is ze geobsedeerd. Voor de kooi zitten, stokstaartje, er tegenop staan, alles.
Zijn we echter bij diezelfde cavias terwijl ze loslopen (de hele zomer) op gazon met border ernaast, dan gaat ze er zonder problemen tussen. Heel soms moeten we haar even uit een focus halen en we laten haar onder geen beding alleen, maar meestentijds is ze gewoon nieuwsgierig. Ze vindt ze best wel spannend vaak en er loopt tegenwoordig zelfs 1 lef-cavia tussen die gewoon naar Lola toe loopt en aan haar poten en staart snuffelt. Lola verstijft dan van schrik, haha. Als ik me er mee ga bemoeien, wordt ze ineens vervelend. Zo van, als de baas zegt dat het niet mag, dan ga ik eens even op onderzoek uit.
Als je zeker weet dat ze niet gaat barfen, zou ik een lijn eraan laten hangen en eens kijken of het beter gaat als je je er niet heel actief mee bemoeit.
Zijn we echter bij diezelfde cavias terwijl ze loslopen (de hele zomer) op gazon met border ernaast, dan gaat ze er zonder problemen tussen. Heel soms moeten we haar even uit een focus halen en we laten haar onder geen beding alleen, maar meestentijds is ze gewoon nieuwsgierig. Ze vindt ze best wel spannend vaak en er loopt tegenwoordig zelfs 1 lef-cavia tussen die gewoon naar Lola toe loopt en aan haar poten en staart snuffelt. Lola verstijft dan van schrik, haha. Als ik me er mee ga bemoeien, wordt ze ineens vervelend. Zo van, als de baas zegt dat het niet mag, dan ga ik eens even op onderzoek uit.

Als je zeker weet dat ze niet gaat barfen, zou ik een lijn eraan laten hangen en eens kijken of het beter gaat als je je er niet heel actief mee bemoeit.
-
lets have fun
Rufus had ook altijd heel veel interesse voor onze cavia's. Voor de ren zitten (wij hadden ze buiten) erom heen lopen, erbij gaan liggen en gewoon heel alert erop zijn. Toen er 1 ontsnapte heeft hij die doodgeschud. Ik schreeuwde nog los! maar hij schudde al wild met zijn kop (je weet wel, dat prooischudden) en daar kunnen cavia's niet tegen. Hij heeft niet hard gebeten, want het beestje was nog helemaal gaaf. Maar wel dood.
Kortom, niet te snel denken dat poedels zulks niet doen en ze er gewoon bij weg houden. Ze hoeven toch ook niks met elkaar. Zet de kooi maar gewoon hoog weg ofzo.
Kortom, niet te snel denken dat poedels zulks niet doen en ze er gewoon bij weg houden. Ze hoeven toch ook niks met elkaar. Zet de kooi maar gewoon hoog weg ofzo.
- Miezemuis
- Zeer actief
Ik corrigeer nu op tegen de kooi opspringen. Als ze heel opdringerig is dan zeg ik terug en gaat ze op een afstandje zitten kijken. Ik geloof ook niet dat ze ze perse dood wil hebben, maar wat let's have fun zegt zie ik wel gebeuren. De kooi staat op pootjes dus die pringt ze echt niet zomaar om. Maar ze moet inderdaad gewoon normaal doen. Mijn cavia's.
- Miezemuis
- Zeer actief
Je hebt gelijk dat het voor haar ook niet leuk is. Ik worselde een beetje met moet ik het verbeiden of haar juist laten zien dat die beesten niet raar zijn. Verbieden dus maar.Inge O schreef:een hond denkt niet in termen van 'dood willen hebben', die krijgt een jachtprikkel en doet daar wat mee en in het slechtste geval betekent dat dan 'einde prooi'. net zo min hoeft dat zogezegd lief likjes uitdelen lief bedoeld te zijn - likken, en zeker obsessief likken kan net zo goed eindigen in 'einde prooi'.
voor mij is obsessief gedrag naar dieren die ik als huisdier heb 100% verboden, of dat nu een kat, cavia, kip of konijn is. niet alleen omdat het gevaarlijk kan worden maar omdat het voor de hond uiteindelijk niét leuk is, hij zit als het ware gevangen in zijn eigen gedrag, er bestaat niks anders meer en gewoon ontspannen is er ook niet meer bij.
en het kán overgaan uit zichzelf........of ook niet, dus als je daar gaat op wachten kan je lang wachten als je pech hebt.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
ik zou niet alleen opspringen verbieden, gewoon alles dat meer is dan een blik ri. kooi afkappen. dus ook niet staren of ervoor gaan zitten
- Miezemuis
- Zeer actief
Dat ga ik vanaf nu ook doen!sbientje schreef:ik zou niet alleen opspringen verbieden, gewoon alles dat meer is dan een blik ri. kooi afkappen. dus ook niet staren of ervoor gaan zitten
Bedankt voor de tips allen
- Miezemuis
- Zeer actief
Dat ga ik vanaf nu ook doen!sbientje schreef:ik zou niet alleen opspringen verbieden, gewoon alles dat meer is dan een blik ri. kooi afkappen. dus ook niet staren of ervoor gaan zitten
Bedankt voor de tips allen
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Norah is met andere dieren ook heel obsessief en gaat wel degelijk om het dier te doden. Het is hier nooit gebeurd, maar ik weet dat ze beetpakt en meteen gaat schudden.
Met de katten heeft ze het. Wij zijn hier heel strikt in. Ze mag het niet. De katten kunnen prima in huis leven en om haar heen, ze kunnen in feite in dezelfde mand slapen. Maar Norah is ook een hond die snel overprikkeld is en dat maakt haar nog steeds onbetrouwbaar. Gaat de deurbel, dat moet ze alsnog een kat volledig aan andere kant van huis even nippen. De katten vertrouwen haar ook niet voor de 100 % en rond etenstijd is het gedrag van fixeren nog aanwezig. Momenteel ben ik voor dit laatste stuk gedrag toch op fisherdiscs overgegaan. Die stress moet er nu na 1,5 jaar echt wel uit en ik moet zeggen: die stress word door deze aanpak ook beduidend minder. Ik heb het volledig positief willen oplossen, maar dat is een prijskaart, waarbij je lang de stress laat bestaan. We zijn er ver mee gekomen, maar het laatste stukje heeft toch net even iets extra's nodig.
Met de konijnen en cavia's had ze het ook ietwat. Gewone kooien zijn in zulk gedrag dan niet handig. Mijn caviakast was daarin wel heel handig. In het begin stond ze ook daar starend voor. Daar stuurde ik haar altijd na verloop van tijd dan ook weg. Maar door de kast (en man daar hadden de 2 cavia's veel ruimte in) doofde het gedrag wel uit. De cavia's stonden hoger, niet helemaal goed zichtbaar voor haar door de deuren en glas en ze kan al helemaal niet zo makkelijk neus contact met ze maken. In gewone kooi (de konijnen bij ziekte kwamen dan nog wel eens in kooi binnen)
Ook bij het konijnenhok buiten stuurde ik haar weg. Ook dat is uitgedoofd. Aanvankelijk was ze er ook niet bij als ik de dieren er uit haalde. Later stuurde ik haar ook we, nadat ze even gesnuffeld had.
Met de katten heeft ze het. Wij zijn hier heel strikt in. Ze mag het niet. De katten kunnen prima in huis leven en om haar heen, ze kunnen in feite in dezelfde mand slapen. Maar Norah is ook een hond die snel overprikkeld is en dat maakt haar nog steeds onbetrouwbaar. Gaat de deurbel, dat moet ze alsnog een kat volledig aan andere kant van huis even nippen. De katten vertrouwen haar ook niet voor de 100 % en rond etenstijd is het gedrag van fixeren nog aanwezig. Momenteel ben ik voor dit laatste stuk gedrag toch op fisherdiscs overgegaan. Die stress moet er nu na 1,5 jaar echt wel uit en ik moet zeggen: die stress word door deze aanpak ook beduidend minder. Ik heb het volledig positief willen oplossen, maar dat is een prijskaart, waarbij je lang de stress laat bestaan. We zijn er ver mee gekomen, maar het laatste stukje heeft toch net even iets extra's nodig.
Met de konijnen en cavia's had ze het ook ietwat. Gewone kooien zijn in zulk gedrag dan niet handig. Mijn caviakast was daarin wel heel handig. In het begin stond ze ook daar starend voor. Daar stuurde ik haar altijd na verloop van tijd dan ook weg. Maar door de kast (en man daar hadden de 2 cavia's veel ruimte in) doofde het gedrag wel uit. De cavia's stonden hoger, niet helemaal goed zichtbaar voor haar door de deuren en glas en ze kan al helemaal niet zo makkelijk neus contact met ze maken. In gewone kooi (de konijnen bij ziekte kwamen dan nog wel eens in kooi binnen)
Ook bij het konijnenhok buiten stuurde ik haar weg. Ook dat is uitgedoofd. Aanvankelijk was ze er ook niet bij als ik de dieren er uit haalde. Later stuurde ik haar ook we, nadat ze even gesnuffeld had.

- dagmar88
- Zeer actief
Inge O schreef:een hond denkt niet in termen van 'dood willen hebben', die krijgt een jachtprikkel en doet daar wat mee en in het slechtste geval betekent dat dan 'einde prooi'. net zo min hoeft dat zogezegd lief likjes uitdelen lief bedoeld te zijn - likken, en zeker obsessief likken kan net zo goed eindigen in 'einde prooi'.
voor mij is obsessief gedrag naar dieren die ik als huisdier heb 100% verboden, of dat nu een kat, cavia, kip of konijn is. niet alleen omdat het gevaarlijk kan worden maar omdat het voor de hond uiteindelijk niét leuk is, hij zit als het ware gevangen in zijn eigen gedrag, er bestaat niks anders meer en gewoon ontspannen is er ook niet meer bij.
en het kán overgaan uit zichzelf........of ook niet, dus als je daar gaat op wachten kan je lang wachten als je pech hebt.
Hier mogen ze met nieuwe diertjes alleen contact maken als ze rustig zijn. Niet rustig is beestje weg of afstand vergroten.
En poedel of pitbull zal me jeuken. Zo gefocust zijn is niet gezond en beiden kunnen bij een klein dier genoeg getriggerd worden om het te verwonden of dood te maken.
Is bij een poedel net zo goed secondewerk.
- Stippelteam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): dalmatiers
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Hier staat de cavia ook in de woonkamer in het begin vond dips ze zo interesant en lag de hele dag voor de kooi. Bij elk piepje op geluidje sprong ze omhoog. Dit hebben we verboden en het is stukken minder. Als we weggaan dan gaat de cavia wel in een andere kamer! Gewoon voor de zekerheid

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Waarom moeten alle zogenaamde jachthonden ook gelijk alles kapot bijten wat voor de poten komt.?lieke schreef:Poedels zijn van oorsprong jachthonden, hoor.Paisley schreef:Nouja, tis een poedel, geen pitbullSterre schreef:Als je niet zeker weet of ze zal happen kan je niet zo veel uitproberen lijkt mij. Ik zou het zelf niet aandurven bij zo'n teer beestje.![]()
Poedels zijn van oudsher gewoon sullige retrievers.
Geloof dat mijn bouvier en Laekense meer slachtoffers zouden maken .
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
lets have fun schreef:Rufus had ook altijd heel veel interesse voor onze cavia's. Voor de ren zitten (wij hadden ze buiten) erom heen lopen, erbij gaan liggen en gewoon heel alert erop zijn. Toen er 1 ontsnapte heeft hij die doodgeschud. Ik schreeuwde nog los! maar hij schudde al wild met zijn kop (je weet wel, dat prooischudden) en daar kunnen cavia's niet tegen. Hij heeft niet hard gebeten, want het beestje was nog helemaal gaaf. Maar wel dood.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Het hoeft ook niet persé doodbijten te zijn, ook een lompe poot speels neergezet op een ruggetje wil je niet hebben.
Heb zelf een caviahok wat hoger staan met plexiglas er voor.
Gelukkig heeft Rasta ze al vanaf het begin genegeerd maar als ik ze vast heb dan wil hij er persé bij met zijn snufferd, even ruiken, likjes geven maar dan is het klaar en moet hij afstand houden.
Heb ik ze in de krat omdat het hok wordt schoon gemaakt dan staat ie er even bij te kijken, hoogstens een beetje snuffelen en loopt ie gewoon weer door.
Bij mijn vriendin lopen de caafs gewoon buiten achter het huis en heb ik Rasta bij me en zitten we achter het huis koffie te drinken dan houd ik hem bij me want hij maakt dan een spelboog en gaat zitten springen en uitdagen
en dat kan natuurlijk niet.
Haha is soms best een koddig gezicht, dan ligt ie daar en komt één van de caafs bij hem snuffelen en hij maar in standje negeer omdat ie weet dat ie er niet aan mag komen.
Heb zelf een caviahok wat hoger staan met plexiglas er voor.
Gelukkig heeft Rasta ze al vanaf het begin genegeerd maar als ik ze vast heb dan wil hij er persé bij met zijn snufferd, even ruiken, likjes geven maar dan is het klaar en moet hij afstand houden.
Heb ik ze in de krat omdat het hok wordt schoon gemaakt dan staat ie er even bij te kijken, hoogstens een beetje snuffelen en loopt ie gewoon weer door.
Bij mijn vriendin lopen de caafs gewoon buiten achter het huis en heb ik Rasta bij me en zitten we achter het huis koffie te drinken dan houd ik hem bij me want hij maakt dan een spelboog en gaat zitten springen en uitdagen
Haha is soms best een koddig gezicht, dan ligt ie daar en komt één van de caafs bij hem snuffelen en hij maar in standje negeer omdat ie weet dat ie er niet aan mag komen.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- Miezemuis
- Zeer actief
Het verbaasd me ook enigszins want Lizzie jaagt niet. Nooit. Er kan een duif of konijn voor haar zitten en ze geeft 0 reactie. Boeien. Een keer heeft ze toen ik de bal gooide een babykonijn gepakt. Maar volgens mij per ongeluk. Ik gooide de bal en die kwam terecht bij een pasgeboren konijn. Toen ze het voelde bewegen spuugde ze het met walging uit, konijn was nog helemaal heel. Sowieso is ze super zacht in de mond. Snap dus eigenlijk niet zo die fascinatie voor cavia's. Nou ja ze zijn natuurlijk wel in haar huis. De hamster vond ze eerst ook reuze boeiend, maar daar was ze niet zo mee bezig. Maar ja die maken ook geen geluidjes alsof ze een piepspeeltje zijn. gelukkig ligt ze nu lekker te slapen. niet voor de caviakooi, maar gewoon op de bank.
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Dat hondengedrag lijkt me ook heel vervelend/angstig voor de caafjes. Ik zou het echt nooit toestaan.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."