Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Sofietje is er al!
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Yorkshire Terrier gezocht!
Huize Zwerfhond heeft een soort York in de herplaatsing. Ik zag haar en zou haar zelf wel willen hebben. Echt een erg leuk ding. Maar ik denk wel actief en ze zal net als alle Yorken veel willen doen en een speels karakter hebben verwacht ik.

Dit is toch een scheetje?
Ze zou ook super bij Bas passen. Maar ik denk dat Bas en het andere baasje er niet zo op zitten te wachten

Dit is toch een scheetje?

Ze zou ook super bij Bas passen. Maar ik denk dat Bas en het andere baasje er niet zo op zitten te wachten

Laatst gewijzigd door laeken op 15 okt 2014 06:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Dierenasiels.com en ikzoekbaas.nl in de gaten houden.
Rasvereniging aanschrijven?
Succes ermee in ieder geval!
Rasvereniging aanschrijven?
Succes ermee in ieder geval!
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
Kells schreef:Mijn ouders van rond de 70 willen graag een herplaats Yorkie. Nu ben ik aan het Googlen geweest en kom vooralsnog weinig zinnige informatie tegen. Deze herplaatsurt op Marktplaats zie ik niet zo zitten. (Alleen al vanwege de tekst) Wie heeft er tips?
Aan de tekst zou ik maling hebben. Gaat toch niet om de analfabetische tekst van de huidige eigenaar. Tis klaarblijkelijk geen helder licht maar daar kan de hond niks aan doen. Als het hondje "voldoet" aan de verwachtingen zou ik daar overheen lezen/kijken

http://link.marktplaats.nl/m853002920
http://link.marktplaats.nl/m857256367
Of deze. Deze moet dan wel "de helft" opbrengen van wat ze er zelf voor betaald hebben

http://link.marktplaats.nl/m847287420
Succes met zoeken in ieder geval. Is een boomer hondje trouwens niets voor ze? Daar staan er wel meerdere (herplaatsers) van op mp en zijn ook wat "makkelijker" in asiels te vinden.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
- Aantal honden: 3
De eerste twee advertenties bestaan niet meer, zegt de link. Die laatste, whahahahasmoekie schreef:Kells schreef:Mijn ouders van rond de 70 willen graag een herplaats Yorkie. Nu ben ik aan het Googlen geweest en kom vooralsnog weinig zinnige informatie tegen. Deze herplaatsurt op Marktplaats zie ik niet zo zitten. (Alleen al vanwege de tekst) Wie heeft er tips?
Aan de tekst zou ik maling hebben. Gaat toch niet om de analfabetische tekst van de huidige eigenaar. Tis klaarblijkelijk geen helder licht maar daar kan de hond niks aan doen. Als het hondje "voldoet" aan de verwachtingen zou ik daar overheen lezen/kijken![]()
http://link.marktplaats.nl/m853002920
http://link.marktplaats.nl/m857256367
Of deze. Deze moet dan wel "de helft" opbrengen van wat ze er zelf voor betaald hebben€ 1250,-
![]()
http://link.marktplaats.nl/m847287420
Succes met zoeken in ieder geval. Is een boomer hondje trouwens niets voor ze? Daar staan er wel meerdere (herplaatsers) van op mp en zijn ook wat "makkelijker" in asiels te vinden.

Er zijn volgens mij voldoende leuke kleine york-achtige hondjes te vinden op herplaatsingssites als dierenasiels.com. Ik zou wel een wat ouder hondje zoeken, maar dat was vast ook wel je bedoeling.
Succes

-
- Zeer actief
De ene persoon van 70 is de andere niet. Ik ken zat mensen die met 70 flinke wandelingen maken, altijd vrij zijn en een grote tuin hebben. Dan is een jonger hondje dat lekker druk is gewoon prettig leven in de brouwerij. Een York is klein. Geen hond waar je heel sterk voor hoeft te zijn. Ik zou actieve mensen van 70 zo een yorkpup meegeven als fokker. Wel moeten ze van mij dan een tuin hebben en van buiten zijn houden.
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Ik weet een yorkie die herplaatst moet worden, ik stuur je even pb!
-
- Zeer actief
Precies! De droom van haast elke hond en juist tof dat een gedoemd schoothondje dan dat leven mag krijgen. Hier idem. Waar ik woon kan ik ook een wolfhond nemen. Eindeloze bossen op loopafstand en rust en ruimte om mee heen. Geen weg voor de deur en een buurt vol hondjes. Bas mazzel als klein opsodemieterje.Kells schreef:Mijn ouders zijn zeer actief. Ze fietsen en wandelen veel. Ze wonen op een boerderijtje en hebben 2 Friese paarden. Mijn vader staat 's ochtends om 5 uur op om de paarden te verzorgen.laeken schreef:De ene persoon van 70 is de andere niet. Ik ken zat mensen die met 70 flinke wandelingen maken, altijd vrij zijn en een grote tuin hebben. Dan is een jonger hondje dat lekker druk is gewoon prettig leven in de brouwerij. Een York is klein. Geen hond waar je heel sterk voor hoeft te zijn. Ik zou actieve mensen van 70 zo een yorkpup meegeven als fokker. Wel moeten ze van mij dan een tuin hebben en van buiten zijn houden.
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
- Aantal honden: 1
Bij herplaats yorkies moet ik direct aan Moons denken.
https://www.facebook.com/Yorkshireterri ... ing?ref=hl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://stichtingyorkies.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Een vriendin van me heeft er 2 yorkies gehaald en is helemaal fan van de stichting. Je zou er eens kunnen rondkijken of eventueel mailen of zij (naast wat op haar site en facebook staat) nog iets weet.
https://www.facebook.com/Yorkshireterri ... ing?ref=hl" onclick="window.open(this.href);return false;
Een vriendin van me heeft er 2 yorkies gehaald en is helemaal fan van de stichting. Je zou er eens kunnen rondkijken of eventueel mailen of zij (naast wat op haar site en facebook staat) nog iets weet.
-
- Zeer actief
Daar staan ook hele lieve hondjes tussen. Ik ben intussen ook fan van dit ras op een bepaalde manier. Het zijn echte schoffies en zo trouw en lief.Domor schreef:Bij herplaats yorkies moet ik direct aan Moons denken.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Bij die persoon geen hond halen dat is een handelaar/broodfokker!Kells schreef:Mijn ouders van rond de 70 willen graag een herplaats Yorkie. Nu ben ik aan het Googlen geweest en kom vooralsnog weinig zinnige informatie tegen. Deze herplaatsurt op Marktplaats zie ik niet zo zitten. (Alleen al vanwege de tekst) Wie heeft er tips?

-
- Zeer actief
Re: Yorkshire Terrier gezocht! Update...
Wat leuk! Ik hoop dat er een klik is. Om te zien is het in elk geval een enig hondje vind ik. En ze krijgt het goed lees ik dus ik hoop op een eind goed al goed voor die kleine Spanjaard.
- dagmar88
- Zeer actief
heeft ook al meerdere dekkings ge daan en al tijt met resel taart
leuk!

- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Zie je wel, heel holland baktdagmar88 schreef:heeft ook al meerdere dekkings ge daan en al tijt met resel taart
![]()
![]()
![]()
leuk!

OT: hoop dat het wat wordt, wat een leuk hondje!!
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Sou dat nouw lekker sijn resel taart ?dagmar88 schreef:heeft ook al meerdere dekkings ge daan en al tijt met resel taart
![]()
![]()
![]()
leuk!

Heeft iemant het resepd?
Even weer ontopic, leuk dat je ouders binnenkort huisbezoek krijgen, ik hoop dat alles naar wens gaat en dat er een klik met Sofie is.
Vandaag was er ook een item op tiere suchen ein zuhause , of het wel verstandig is dat oudere mensen wel een hond zouden nemen.
Ik vind het prima, ze hebben vaak tijd genoeg voor de hond en als ze een passende hond vinden waarom niet?
Mijn overbuurvrouw was buddie voor "tante Annie" ze hielp haar met klussen, deed boodschappen voor en met haar.
Ze was een beetje dementerend maar wilde toch nog heel graag een hondje want ze had altijd honden gehad, die waren haar lust en haar leven.
Buuf had met haar overlegd en hield het in de gaten of het hondje niks te kort kwam en als "tante Annie" zou komen te overlijden (ze was al in de 80) of niet meer voor het hondje zou kunnen zorgen dan zou het hondje bij buuf mogen wonen.
"tante Annie " heeft nog een paar fijne jaren met haar hondje gehad maar moest tenslotte toch naar een verpleegtehuis.
Nu woont haar hond (teckel) bij de overbuurvrouw en haar eigen hondje is heel happy met haar vriendje.

-
- Zeer actief
En natuurlijk de hamvraag: wat als de oude baas overlijdt? Wie zal de hond dan nemen?metav schreef: en vragen wel of er achteropvang is want stel dat je een keertje een paar dagen naar het ziekenhuis moet maar dat vraag ik ook bij jonge mensen
Dat jonge mensen ook morgen dood kunnen neervallen is wel waar, maar de waarschijnlijkheidskans dat een tachtigjarige overlijdt is toch net wat groter

Is er niemand die de hond na overlijden van een oud persoon kan opvangen, dan wacht hem waarschijnlijk het asiel. Dat maakt de keus wel heel egoïstisch.
-
- Zeer actief
Dit is dus een prachtig voorbeeld van een oudere die prima een hond kan nemen. Daar hebben alle partijen baat bij en is de hond uiteindelijk niet de verliezerPtje schreef:
Buuf had met haar overlegd en hield het in de gaten of het hondje niks te kort kwam en als "tante Annie" zou komen te overlijden (ze was al in de 80) of niet meer voor het hondje zou kunnen zorgen dan zou het hondje bij buuf mogen wonen.
"tante Annie " heeft nog een paar fijne jaren met haar hondje gehad maar moest tenslotte toch naar een verpleegtehuis.
Nu woont haar hond (teckel) bij de overbuurvrouw en haar eigen hondje is heel happy met haar vriendje.

-
- Zeer actief
@metav: Als jullie inderdaad altijd een geschikt opvangadres vrij hebben en de hond blijven volgen c.q. contact hebben met een betrouwbare persoon die het laat weten als de oude persoon overlijdt, is er natuurlijk niets mis mee. Helaas gaat het in de praktijk niet altijd zo, maar ervan uitgaande dat jullie stichting dit zeer goed in de gaten houdt, is het alleen maar mooi dat oude mensen nog van een hond kunnen genieten 

-
- Zeer actief
Oude mensen? Natuurlijk kan iemand van 70 oud zijn. Maar er zijn ook mensen van 80 die de vierdaagse lopen. De ene persoon van 70 is de andere niet en ik stel me niet direct iemand met een rollator voor als mensen 2 paarden hebben en om 6 uur opstaan om die te verzorgen. Ik vind dat er een beetje snel richting ouderen wordt gedaan alsof ze niks meer kunnen. Mijn oude buurvrouw is 95 en zwemt 2 keer per week. Die had op haar 70e en ook op haar 80e nog aan een pup kunnen beginnen. Het is niet meteen kommer en kwel als je 70 bent.
-
- Zeer actief
Daar gaat het natuurlijk niet om. Het gaat om de onvoorspelbaarheid van je gezondheid als je boven de, zeg 75, bent. Iemand van tachtig kan topfit zijn op het moment dat ie een hond neemt, maar dat wil niet zeggen dat ie dat nog vijf, of zeven, of tien jaar blijft. Tuurlijk moet iedereen doen wat ie wil, maar zelf zou ik op mijn tachtigste echt niet meer aan een pup of jonge hond beginnen als ik niemand had die de hond mocht het nodig zijn graag zou willen hebben. Het idee dat de hond mij overleeft en er geen goede opvang zou zijn, zou behoorlijk aan me vreten in elk gevallaeken schreef:Oude mensen? Natuurlijk kan iemand van 70 oud zijn. Maar er zijn ook mensen van 80 die de vierdaagse lopen. De ene persoon van 70 is de andere niet en ik stel me niet direct iemand met een rollator voor als mensen 2 paarden hebben en om 6 uur opstaan om die te verzorgen. Ik vind dat er een beetje snel richting ouderen wordt gedaan alsof ze niks meer kunnen. Mijn oude buurvrouw is 95 en zwemt 2 keer per week. Die had op haar 70e en ook op haar 80e nog aan een pup kunnen beginnen. Het is niet meteen kommer en kwel als je 70 bent.

- dagmar88
- Zeer actief
En dan, zit je met een beetje pech/geluk 25 jaar lang zonder hond. Leuke kleine hondjes zijn zo weg. Niets mis met het asiel als oplossing.*Wolf* schreef:Daar gaat het natuurlijk niet om. Het gaat om de onvoorspelbaarheid van je gezondheid als je boven de, zeg 75, bent. Iemand van tachtig kan topfit zijn op het moment dat ie een hond neemt, maar dat wil niet zeggen dat ie dat nog vijf, of zeven, of tien jaar blijft. Tuurlijk moet iedereen doen wat ie wil, maar zelf zou ik op mijn tachtigste echt niet meer aan een pup of jonge hond beginnen als ik niemand had die de hond mocht het nodig zijn graag zou willen hebben. Het idee dat de hond mij overleeft en er geen goede opvang zou zijn, zou behoorlijk aan me vreten in elk gevallaeken schreef:Oude mensen? Natuurlijk kan iemand van 70 oud zijn. Maar er zijn ook mensen van 80 die de vierdaagse lopen. De ene persoon van 70 is de andere niet en ik stel me niet direct iemand met een rollator voor als mensen 2 paarden hebben en om 6 uur opstaan om die te verzorgen. Ik vind dat er een beetje snel richting ouderen wordt gedaan alsof ze niks meer kunnen. Mijn oude buurvrouw is 95 en zwemt 2 keer per week. Die had op haar 70e en ook op haar 80e nog aan een pup kunnen beginnen. Het is niet meteen kommer en kwel als je 70 bent.
Jonge mensen hebben dan wel minder kans om dood te gaan, maar het is niet alsof een hond minder vaak herplaatst moet worden.
Werk, scheiding, kinderen, allergie, zwangerschap; redenen genoeg die er bij ouderen weer niet zo snel zijn.
Rakker heb ik geplaatst bij een krasse meneer van 80, er was goed nagedacht over 'wat als' en hij heeft het er geweldig. 

-
- Zeer actief
Dat dus.Safari schreef:Rakker heb ik geplaatst bij een krasse meneer van 80, er was goed nagedacht over 'wat als' en hij heeft het er geweldig.
Overleeft de hond jou en zou je niemand achter de hand hebben, dan moet je maar hopen (nou ja, kan je dan dus niet meer

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Wat een geklets.*Wolf* schreef:Daar gaat het natuurlijk niet om. Het gaat om de onvoorspelbaarheid van je gezondheid als je boven de, zeg 75, bent. Iemand van tachtig kan topfit zijn op het moment dat ie een hond neemt, maar dat wil niet zeggen dat ie dat nog vijf, of zeven, of tien jaar blijft. Tuurlijk moet iedereen doen wat ie wil, maar zelf zou ik op mijn tachtigste echt niet meer aan een pup of jonge hond beginnen als ik niemand had die de hond mocht het nodig zijn graag zou willen hebben. Het idee dat de hond mij overleeft en er geen goede opvang zou zijn, zou behoorlijk aan me vreten in elk geval
Alsof je op je 20e wel kan voorspellen hoe je gezondheid blijft.
Ik heb er geen enkel probleem mee een pup te verkopen aan iemand van 80.
En de afspraak dat er contact met mij is als fokker als er iets gebeurt geldt voor iedereen, of ze nou 20 zijn of 80.
edit: jij bent er zo een die oude heren omschrijft als "de oude baas".
Van mij kon je een paar meppen krijgen als je iets in die geest zou zeggen.
-
- Zeer actief
Ik denk dat er meer hondjes tot de dood bij hun baasjes zitten als ze door mensen met pensioen aangeschaft worden dan wanneer ze door jonge mensen worden aangeschaft. Die gaan ineens werken, krijgen babies en hondje kan weg. Ik zie zelden honden op MP ivm overlijden. Ik zie er tientallen ivm kinderen, drukte, scheiding, werk etc. Ik geef Bas liever mee aan een pensionada dan aan een jong meisje van 20 dat net getrouwd is. 

-
- Zeer actief
Wat een felle reactie, zeg. Had geen idee dat getypte woorden zo diep konden doordringen bij de anonieme forummensMarjoleine schreef: edit: jij bent er zo een die oude heren omschrijft als "de oude baas".
Van mij kon je een paar meppen krijgen als je iets in die geest zou zeggen.

Duurde even maar nu zie ik het. Ik bedoel hier natuurlijk niet oud in de zin van hoogbejaard maar oud in de zin van eerste/vorige/oorspronkelijke baas. 'Wat als de (rijpere) heer/dame die desalniettemin voldoende fit en jong genoeg van geest is/was om de hond een plezierige tijd te geven, zou overlijden'. Is dat beter

- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
toen mijn oude buurvrouw weer een hondje wilde waren er ook zat mensen die zeiden dat ze daar niet aan moest beginnen.
ze was daar erg verontwaardigt over..... mensen gunnen mij geen toekomst zei ze
t hondje kwam er en is inmiddels op hoge leeftijd overleden.
buurvrouw is nu 87 en wilde nu geen hond meer maar de kinderen wilden altijd --indien ze wel nog wilde -- als opvang gereed staan.
ze was daar erg verontwaardigt over..... mensen gunnen mij geen toekomst zei ze

t hondje kwam er en is inmiddels op hoge leeftijd overleden.
buurvrouw is nu 87 en wilde nu geen hond meer maar de kinderen wilden altijd --indien ze wel nog wilde -- als opvang gereed staan.
Fenneke en Baloe

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik kan erg slecht tegen hokjes, en tegen dit soort hokjes al helemaal niet.*Wolf* schreef:Wat een felle reactie, zeg. Had geen idee dat getypte woorden zo diep konden doordringen bij de anonieme forummensMarjoleine schreef: edit: jij bent er zo een die oude heren omschrijft als "de oude baas".
Van mij kon je een paar meppen krijgen als je iets in die geest zou zeggen.. En had zelfs geen idee meer dat ik dat gezegd heb (even terugzoeken hoor).
Duurde even maar nu zie ik het. Ik bedoel hier natuurlijk niet oud in de zin van hoogbejaard maar oud in de zin van eerste/vorige/oorspronkelijke baas. 'Wat als de (rijpere) heer/dame die desalniettemin voldoende fit en jong genoeg van geest is/was om de hond een plezierige tijd te geven, zou overlijden'. Is dat beter
En nee, dit is niet beter want de inhoud deugt nog steeds niet.
Lees eens wat Laeken zegt. Hij heeft gelijk.
Het gros van de herplaatsers komt niet van oudere mensen die niet meer kunnen. Het gros komt van mensen die gaan werken, kinderen krijgen (al dan niet met allergie), op vakantie willen, noem maar op.
Iedereen kan iets gaan mankeren maar het zijn voornamelijk de jongere mensen die dan hun hond dumpen. Of ze dumpen hem om heel andere redenen.
Dus het overlijdensrisico hoor je bij iedereen mee te nemen, niet alleen bij oudere mensen.
edit: ik heb 5 jaar geleden een pup verkocht aan iemand van 80. Hij wil maar niet dood. Maar mocht dat gebeuren, dat komt dat hondje gewoon naar mij terug. Zo is de afspraak.
-
- Zeer actief
Marjoleine, je reageert weer onnodig fel. Waarom doe je dat? Ik geef toch gewoon mijn mening? En volgens mij zeg je hierboven precies wat ik in elk van mijn reacties in dit topic zeg. Dus relax maar johMarjoleine schreef: Maar mocht dat gebeuren, dat komt dat hondje gewoon naar mij terug. Zo is de afspraak.

-
- Actief
- Mijn ras(sen): Gordon Setter
Wij hebben dat geregeld voor dat we een hond namen. Zodra wij door wat voor reden niet meer voor onze hond kunnen zorgen gaat hij naar m'n zoon en schoondochter. Wij zijn dan nog maar 55 en 59 jaar oud. Ook zijn zij opvang mochten we eens weg moeten/willen.*Wolf* schreef:En natuurlijk de hamvraag: wat als de oude baas overlijdt? Wie zal de hond dan nemen?metav schreef: en vragen wel of er achteropvang is want stel dat je een keertje een paar dagen naar het ziekenhuis moet maar dat vraag ik ook bij jonge mensen
Dat jonge mensen ook morgen dood kunnen neervallen is wel waar, maar de waarschijnlijkheidskans dat een tachtigjarige overlijdt is toch net wat groter![]()
Is er niemand die de hond na overlijden van een oud persoon kan opvangen, dan wacht hem waarschijnlijk het asiel. Dat maakt de keus wel heel egoïstisch.
Anders waren wij niet aan een hond begonnen.