Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rustige honden klein/groot

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Rustige honden klein/groot

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik ben wel benieuwd wat jullie kennen qua rassen die van nature kalm zijn.
Dan bedoel ik dus niet zozeer rassen die lui zijn. Maar meer honden die zich over het algemeen niet zo snel druk maken.
Nou is ieder individu anders natuurlijk, maar meer in algemene zin.
Ik ken opzich wel wat grotere rassen die zo zijn, maar kleinere rassen eigenlijk niet echt.
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Rustige honden klein/groot

Ongelezen bericht door runninggirl »

Wat is klein?

Ik vind een heleboel teckels (meeste zijn ruwhaar) ook wel rustig.
En keeshonden?
En veel mixjes / buitenlandertjes die klein zijn en ik ken zijn ook rustig en onverstoorbaar.
Laatst gewijzigd door runninggirl op 14 okt 2014 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Ik was een keer bij een trimworkshop gebeuren waar een aantal schotse terrieers rond liepen die behoorlijk stoicijns waren.
Andere kleinere rassen zou ik ook niet zo snel kunnen bedenken.
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Mopsen vind ik redelijk rustig en onverstoorbaar. Eigenwijs dan weer wel.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

De Engelse Bull. Als die zich druk maakt stikt 'ie bijna, lekker rustig.
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Ik vind keeshonden niet onverstoorbaar of heel rustig. Ze zijn (naar mijn ervaring met drie wolfsgrijze kezen) vrij snel nerveus en pieperig. Met andere honden zijn ze (allemaal teven) wel heel sociaal, maar rustig kan ik het niet noemen :mrgreen: Verder is de mijne thuis rustig zolang wij rustig zijn, ze zijn nogal gevoelig voor stemming :wink:
Ik vind mijn border terriër heel rustig in huis, altijd al geweest van pup af aan. Buiten en met andere honden dan weer niet :mrgreen:
Bij rustige honden denk ik toch eerder aan de grote lobessen, zoals de Leonberger of Landseer.
lets have fun

Bullen vind ik juist honden die maar heel weing van andere honden kunnen hebben. Helemaal niet kalm en onverstoorbaar van nature. Keeshonden ook niet met hun reactieve gekef.
klaproos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse boxermix

Ongelezen bericht door klaproos »

Absoluut de Clumber Spaniel. Zelfs de dual-purpose en werklijnen die ik heb meegemaakt zijn bijzonder kalm en onverstoorbaar.

Mijn teef is nu bijna 2,5 jaar en ik heb haar nog nooit een moment onrustig of zenuwachtig meegemaakt. Ze is verre van lui maar ze maakt zich gewoon nooit druk. Als pup was ze al zo. Wel is het een hele blije en vrolijke hond, die het heerlijk vindt om uren te wandelen, en het ontbreekt haar ook absoluut niet aan werklust. Ontzettend makkelijk vind ik het, want je kan haar overal mee naar toe nemen zonder problemen.

Echt klein zijn ze natuurlijk niet (de mijne weegt 22 kilo). Maar door hun relatief korte poten ogen ze niet groot.

Afbeelding

Verder moet ik denken aan de Mopshond en (ook niet heel klein) de Basset Hound.
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Luna87 »

Het zal niet representatief zijn voor het hele ras, maar hier op het dorp lopen 3 bordeauxdoggen (2 teven, 1 reu) die bij 3 totaal verschillende gezinnen wonen. En alle 3 zijn ze echt onverstoorbaar sullig. Nou ja, laatst trok er eentje een sprintje omdat hij vrolijk werd van Luna en het was net of ik naar een slow-motionfilmpje aan het kijken was :LOL:
Maar eigenlijk sjokt het maar wat aan, ze kijken niet op of om :U:
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Even off-topic hoor, maar wat een mooie Clumber! Niet zo'n zwaar log geval. :ok:

Meeste bejaarde JR die ik ken zijn redelijk onverstoorbaar. :mrgreen:
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

lets have fun schreef:Bullen vind ik juist honden die maar heel weing van andere honden kunnen hebben. Helemaal niet kalm en onverstoorbaar van nature. Keeshonden ook niet met hun reactieve gekef.
Oh die ervaring heb ik dan weer helemaal niet. Degenen die ik ken bewegen nauwelijks en niets wekt hun interesse. Ja, eten.
Brindlecardi
Zeer actief

Dapper schreef:Absoluut de Clumber Spaniel. Zelfs de dual-purpose en werklijnen die ik heb meegemaakt zijn bijzonder kalm en onverstoorbaar.

Mijn teef is nu bijna 2,5 jaar en ik heb haar nog nooit een moment onrustig of zenuwachtig meegemaakt. Ze is verre van lui maar ze maakt zich gewoon nooit druk. Als pup was ze al zo. Wel is het een hele blije en vrolijke hond, die het heerlijk vindt om uren te wandelen, en het ontbreekt haar ook absoluut niet aan werklust. Ontzettend makkelijk vind ik het, want je kan haar overal mee naar toe nemen zonder problemen.

Echt klein zijn ze natuurlijk niet (de mijne weegt 22 kilo). Maar door hun relatief korte poten ogen ze niet groot.

Afbeelding

Verder moet ik denken aan de Mopshond en (ook niet heel klein) de Basset Hound.
Oh ja de clumber! Vind ze ook wel erg leuk. Ze hebben niet zo veel jachtinstinct meer toch tegenwoordig?

Mopshonden kunnen in jongere jaren ook wel aardige stuiterballen zijn toch?
Engelse Bulldoggen zijn gewoon mega lui :mrgreen: (en helaas ook gewoon ernstig gehandicapt)
Brindlecardi
Zeer actief

Border terriër kom ik overigens ook altijd rustige exemplaren van tegen inderdaad
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Maltezers, shih tzu's en dat soort honden zijn in het algemeen rustige makkelijke honden.
Perry en Noah

Afbeelding
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Klopt jonge mopshonden stuiteren nogal maaris dat eenmaal over dan zijn het rustige, kalme honden.
klaproos
Zeer actief

Apple schreef:
Oh ja de clumber! Vind ze ook wel erg leuk. Ze hebben niet zo veel jachtinstinct meer toch tegenwoordig?
Nee, dat valt erg mee. Als ik het vergelijk met bijvoorbeeld onze Pointer is het echt een eitje.
Feya blijft altijd binnen een straal van 10 meter en lijkt hierin meer op een dogachtige dan op een jachthond. Staat ook direct naast me als ik haar roep. Houdt overigens wel erg van snuffelen en kan hier behoorlijk in opgaan, maar loopt nooit weg en zal ook nooit achter bewegende voorwerpen (fietsers/joggers/honden/andere dieren) aanjagen. Apporteren vindt ze dan weer wel erg leuk.
klaproos
Zeer actief

_Leonie schreef:Even off-topic hoor, maar wat een mooie Clumber! Niet zo'n zwaar log geval. :ok:
Dankjewel! :D
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Dapper schreef:
_Leonie schreef:Even off-topic hoor, maar wat een mooie Clumber! Niet zo'n zwaar log geval. :ok:
Hier nog een. Zo'n Clumber zou ik wel willen, wat een leukerd om te zien :ok:
Afbeelding
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Ik ken een Basset fauve de Bretagne, dat is zo'n enorm relaxte hond. Maar geen idee of ze dat allemaal zijn. Moest alleen gelijk aan hem denken. :D
De chihuahua in ieder geval niet.. :schrik:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

De Golden is nog niet voorbij gekomen. Ondanks dat ze lekker druk kunnen zijn als ze jong zijn, zie ik ze nooit nerveus of zenuwachtig. Laatst zaten we met een stel jachthonden op de veerboot en ondanks dat mijn hond een echt botenhondje is in alle formaten, is ze heel kijkerig, neemt alles in zich op, en struint het liefst de hele boot af en moet dus onder appèl zit of af. De drie Goldens lagen te maffen onder de bank. De jongste was net een jaar, was nog nooit op een boot geweest maar het maakt haar dr pis niet lauw.

Ik kan er wel jaloers op zijn want mijn hond reageert op alles, maar ik denk dat ik met de tijd dat wel verschrikkelijk saai ga vinden :)
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Paisley schreef:De Golden is nog niet voorbij gekomen. Ondanks dat ze lekker druk kunnen zijn als ze jong zijn, zie ik ze nooit nerveus of zenuwachtig. Laatst zaten we met een stel jachthonden op de veerboot en ondanks dat mijn hond een echt botenhondje is in alle formaten, is ze heel kijkerig, neemt alles in zich op, en struint het liefst de hele boot af en moet dus onder appèl zit of af. De drie Goldens lagen te maffen onder de bank. De jongste was net een jaar, was nog nooit op een boot geweest maar het maakt haar dr pis niet lauw.

Ik kan er wel jaloers op zijn want mijn hond reageert op alles, maar ik denk dat ik met de tijd dat wel verschrikkelijk saai ga vinden :)
Vera een weekje lenen :engel:
Nerveus is ze inderdaad niet, maar wel heel alert, en ze wil de boel wel eerst even verkennen/bekijken voordat ze onder een bank gaat liggen maffen. Dat moet dus ook onder appel bij haar, gaat prima dan, maar je moet wel even vertellen wat de bedoeling is :wink: Behalve op terrasjes of in restaurants overigens. Daar gaat ze los naast mijn stoel liggen en komt pas weer tot leven als ik op ga staan :19:
Maar in het OV, of op visite, moet ze wel even van mij horen dat ze 'af' moet gaan liggen, anders gooit ze overal die grote neus tussen :F:
Afbeelding
lets have fun

Moos schreef:
Paisley schreef:De Golden is nog niet voorbij gekomen. Ondanks dat ze lekker druk kunnen zijn als ze jong zijn, zie ik ze nooit nerveus of zenuwachtig. Laatst zaten we met een stel jachthonden op de veerboot en ondanks dat mijn hond een echt botenhondje is in alle formaten, is ze heel kijkerig, neemt alles in zich op, en struint het liefst de hele boot af en moet dus onder appèl zit of af. De drie Goldens lagen te maffen onder de bank. De jongste was net een jaar, was nog nooit op een boot geweest maar het maakt haar dr pis niet lauw.

Nerveus is ze inderdaad niet, maar wel heel alert, en ze wil de boel wel eerst even verkennen/bekijken voordat ze onder een bank gaat liggen maffen. Dat moet dus ook onder appel bij haar, gaat prima dan, maar je moet wel even vertellen wat de bedoeling is :wink: Behalve op terrasjes of in restaurants overigens. Daar gaat ze los naast mijn stoel liggen en komt pas weer tot leven als ik op ga staan :19:
Maar in het OV, of op visite, moet ze wel even van mij horen dat ze 'af' moet gaan liggen, anders gooit ze overal die grote neus tussen :F:
Floor net zo.
Heel snel enthousiast te krijgen en dat is soms makkelijk en soms niet zo handig. Dan moet ik haar echt even strak onder appél zetten
Moos
Zeer actief

lets have fun schreef:
Moos schreef:

Floor net zo.
Heel snel enthousiast te krijgen en dat is soms makkelijk en soms niet zo handig. Dan moet ik haar echt even strak onder appél zetten
Ja precies. Ik vind het onzettend leuk dat Veer zo enthousiast is als we apporteren, en volledig uit d'r plaat gaat voor zo'n apportje. Datzelfde uit d'r plaat gaan is alleen weer niet zo praktisch als ze mee is op een hele drukke verjaardag. Geeft niks, ondertussen is dat met onder appel zetten meer dan prima te regelen, maar rustig wil ik d'r bepaald niet noemen :wink:
Afbeelding
lets have fun

Ja heel handig met trainen want ze wil altijd zo graag :cheer: Maar mee op bezoek is minder want dan wil ze ook zo graag :cheer:
Dus dan is het af en blijf. Dat klinkt heel streng maar anders heb ik een hond die de hele tijd heel onrustig is.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Akita's :mrgreen: alle Akita's die ik heb gezien liggen binnen 10 minuten te pitten(in hun eigen huis dan) :mrgreen:
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

Old english mastiffs. Ik ben er nu 2 tegengekomen en die zijn allebei zo heerlijk onverstoorbaar :I:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Shitzu's, maltezers, mopsen, pekinezen, veel boomers, Bas :engel: en vast nog meer rassen en miksen.

Ik vind kleine hondjes zonder terrier en zonder chihuahua of pincher vaak erg rustig. Het heeft ook veel met jezelf te maken. Ben je rustig en gedraag je je rustig dan is je hond ook vaak veel rustiger.
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

De huidige golden vind ik een stuk onzekerder en zenuwachtiger dan voorheen. Bijters zitten er ook bij. Nee helaas zie ik niet vaak meer de stabiele relaxte golden van vroegahhh :ugh:
Perry en Noah

Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Dapper schreef:

Precies, dat viel me ook al op. Ik ken ze een stuk grover en die vind ik niet mooi. Maar die van jou wel.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Dapper schreef:
Apple schreef:
Nee, dat valt erg mee. Als ik het vergelijk met bijvoorbeeld onze Pointer is het echt een eitje.
Feya blijft altijd binnen een straal van 10 meter en lijkt hierin meer op een dogachtige dan op een jachthond. Staat ook direct naast me als ik haar roep. Houdt overigens wel erg van snuffelen en kan hier behoorlijk in opgaan, maar loopt nooit weg en zal ook nooit achter bewegende voorwerpen (fietsers/joggers/honden/andere dieren) aanjagen. Apporteren vindt ze dan weer wel erg leuk.
O, een jachthond die niet jaagt, die wil ik :lol1: :cheer: Ik vind de Clumber geweldig, die staat echt op mijn verlanglijstje voor de toekomst :I:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”