Wij hebben twee honden in huis. Van pup af groot gebracht. Een CC van bijna vier een een BD van 19 maanden.
De bd is erg rustig, goedzak, onderdanig. Buiten kan hij slecht tegen keffers en wordt hij juist wat stoerder. Aan de riem is hij bij sommige honden dominant, maar als hij los zou lopen dan maakt hij zich niet druk om die hond.....maar aanlijnen op de weg moet nou eenmaal.
De CC van vier is hier in huis het baasje. Gromt als de BD bij zijn bak eten staat, gromt als hij een speeltje afpakt, wint met stoeien omdat hij het spel afkapt. Heel duidelijk en heel fijn, de rangorde is zeer duidelijk. Ik sta daar natuurlijk weer boven.
In het bos of op de hei is de CC een bitch. Dat is ze geworden... Na een trauma ervaring in het bos. Ze werd achterna gezeten door een hond. De bazin greep niet in, maar de hond luisterde ook niet naar commando's. Onze CC was niet vies van een stukje rennen dus die is blijven vluchten. Toen ik hem riep kwam ze, omdat ik dit wilde stoppen. Die andere hond kwam er aan, en ik probeerde haar weg te sturen, helaas. Met volle gang tegen ons aan, mijn CC ging er ook weer vandoor, ze rende weg om dat beest af te schudden en haar poot vloog uit de kom. Een harde Kerm van de CC en de andere hond stopt en rent weg.
Nou ja, dit tafereel heeft niet veel goeds gedaan. Na een operatie en wat tijd niet in het bos komen door rustperiode. Eenmaal weer in het bos drukt mijn CC vaak een hond tegen de grond. Gewoon in het wilde weg...BAM. Dus dat is weer aan de lijn.
Waar het omgaat: die herplaatsers is een CC, van ook bijna vier, onderdanig naar andere honden en goede manieren. Maar ik durf haar niet te plaatsen omdat ik bang ben dat mijn CC de ander "verkloot" met haar gedrag. Moet er niet aandenken dat de nieuwe CC het gedrag over gaat nemen van mijn CC....ruimte, tijd, geld alles is er. Maar die klik met moet er natuurlijk wel zijn IN huis. We hebben een keer een logee gehad, dat ging prima, maar toen was de CC nog niet geholpen en had nog geen "trauma"....en de bd was er toen nog niet.
Heeeeel verhaal, maar zijn er mensen met een derde erbij? De combi reu teef gaat hier goed. Maar een reu erbij?