Ik zit een beetje met het volgende geval, ik ben benieuwd wat jullie als ervaren hondeneigenaren hiermee zouden doen.
Nowah mijn reu van ruim 2,5 jaar nu is sinds een week af en toe, ongeveer de helft van zijn ontlasting in de diarree.
Ik voer hem vanaf circa 7 maanden Bozita, en hier doet hij het goed op. Goede ontlasting, mooie glimmende vacht, goede energie etc.
Wel zit ik al een tijdje na te denken over te stappen naar een andere soort voer, en ik neig naar KVV. Ik moet mij hier nog even goed over inlezen en de do's en dont's nagaan. Ik wil graag overstappen omdat ik soms toch het idee heb dat hij het niet met plezier eet. Hij eet ook nooit zijn bak leeg, hij eet wat hij nodig heeft, blijft goed op gewicht etc. Op zich erg handig, ik gooi gewoon wat in zijn bak en hoef niet op de hoeveelheden te letten.
De diarree is het enige probleem. Hij zit lekker in zijn vel, is actief, slaapt niet meer dan normaal, speelt lekker en is lekker zijn eigenwijze zelf. Wel valt het mij op dat hij tegenwoordig erg veel neiging heeft om mos te gaan eten, elke gelegenheid wordt aangegrepen die tandjes tussen de stoeptegels te porren en mos te vreten
Ik zit zelf te denken aan een poep-onderzoekje? Giardia?
Kort samengevat:
- 50% van de tijd Diarree.
- Eet goed, drinkt goed, actief, niet ziek, speels en zichzelf.
- Mos eten.
Ik ben benieuwd of jullie nog andere tips hebben dan een poepanalyse.
Edit: hij heeft dinsdag een wormenkuur gehad, maar geen wormen.