Ik zou over een jaar graag een hond willen hebben. Maar er zijn zoveel hondenrassen, dat ik niet meer weet welk ras het beste bij mijn situatie past.
Ik ben alleen en werk 32 uur (4×8) in de week. De eerste paar maanden kan ik nog redelijk veel thuis zijn om de hond te laten wennen en het alleen thuis zijn op te bouwen, doordat ik vrij kan nemen en thuis kan werken.
Natuurlijk zorg ik, als ik weer de hele dag werk, ervoor dat de hond tussendoor met de uitlaatservice mee kan en lekker een uur zijn energie kwijt kan. Vanzelfsprekend zal ik s ochtends eerst een eind gaan lopen en is de avond voor de hond.
Ik verheug me nu al op lange wandelingen en zou graag op termijn een hondensport willen doen, behendigheid lijkt mij erg leuk.
Maar ik wil wel dat de hond zich in deze situatie prettig voelt. Dat de hond voor mij voor alles komt spreekt voor zich.
Ik ben altijd opgegroeid met honden. Momenteel hebben mijn ouders een jack russell. Het is wel belangrijk dat de hond bij de JR kan, aangezien mijn ouders oppassen als ik moet overwerken of cursus heb.
Nou, een heel verhaal waar ik ongetwijfeld nog wel wat vergeten ben. Ik zoek dus een geschikt ras, middelgroot van maximaal 20 kilo. Een hond die overweg kan met andere honden en het alleen zijn kan verdragen. Een ras dat me erg aanspreekt is een Duitse Pinscher. Van wat ik gelezen heb is het een sociale, vrolijke hond met een eigen wil. Karaktereigenschappen die ik zeker kan waarderen. Dat het ook nog eens een erg mooie hond is om te zien is natuurlijk mooi meegenomen

Kunnen jullie me meer vertellen over de Duitse Pinscher? Weten jullie andere rassen die bij mijn situatie zouden passen? Kortom, kunnen jullie mij helpen???