Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondje kiezen van een plaatje

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Hondje kiezen van een plaatje

Ongelezen bericht door Peter27 »

Een collega van mij vertelde vandaag dat ze een pup hebben gekocht. Volgende week gaan ze hem halen. Een boerenfox kruising van een boerderij in Limburg.

Hartstikke leuk natuurlijk maar ze hebben het hondje nog niet in het echt gezien. Puur gekozen op basis van de marktplaats foto.

Ik begrijp dat niet zo goed. Je wil toch even kijken hoe hij is, waar hij vandaan komt en hoe het klikt. Maar goed.. hun hond, hun keuze.

Hopelijk onderschatten ze het niet want toen ik zei dat een pup er elk uur even uit moet schrok hij wel.
blablabla :)
Lemuria

Re: Hondje kiezen van een plaatje

Ongelezen bericht door Lemuria »

Kan goed gaan, kan mis gaan. Wie zal het weten.
Lynnepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lynnepien »

Pippa hebben we ook gekozen van een plaatje. Zelfs dat nog niet, want we wisten nog niet welke pup we gingen nemen. Toen we daar aankwamen, was er nog maar één pup over. Veel keuze hadden we dus niet, voor het best passende karaktertje :mrgreen: Maar dat is prima gelukt hoor. We zochten een lief huishondje en dat is ze geworden. Maar meer verwachtingen hadden we ook niet, qua karakter. We zochten dus niet een extreem rustige of een extreem gedreven hond, of zo. Ze is zoals ze is, en wij maken daar wel ruimte voor.

Maar goed, qua weten hoe het gaat met een pup waren we wél goed voorbereid, het was geen impulsaankoop in ieder geval.
Laatst gewijzigd door Lynnepien op 22 sep 2014 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gijsstabij

Ongelezen bericht door Gijsstabij »

Tja, zo doet iedereen het anders...
Wij zijn wel een keer wezen kijken of we alles pluis vonden, daarna zsm opgehaald

Elk uur er uit? Dat hebben wij geloof ik alleen de eerste week gedaan..
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

https://www.youtube.com/watch?v=ihgCIQ1VOCE

laat ze nog even een filmpje kijken en een testje doen?
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Inge O schreef:en als het maar 1 keer per uur hoeft heeft hij nog mazzel :oeps: .
Plus het boerenfox gestuiter :Q:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Tja, ik heb ook wel eens een hond op basis van alleen een foto gekozen. Is toch goed afgelopen hoor :wink:

wordt dit hun eerste hond?
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Ik heb ook een hond gekozen vanaf een plaatje, geen sec spijt van :pffff:

Een bevriend fokker had een nest liggen waar ik eigenlijk nog totaal niet naar om gekeken had omdat ik toen wel andere dingen aan mijn hoofd had, op een avond zit ik weer een rondje fokkers te surfen en zie op haar website foto's van de pups van toen dik 7 weken oud en BOEM daar lag mijn Sissy !

Mja 7,5 week oud, die was allaaaaang besproken dacht ik, toch stamboom uitpluizen, onderzoeks resultaten bekijken en toch bellen ik zou en moest haar hebben :ugh: en toch maar vragen na een gezellig praatje over van alles en nog wat....ik leg uit welke pup ik bedoel en ze zegt oh jij bedoelt Sissy ! uhh ja als jij het zegt :mrgreen: zegt die tarut ja leuk maar die hou ik zelf en de rest heeft allemaal al een baasje....ohw maar die andere 6 boeien me niet, alleen Sissy !
Nou ja tis niet anders...natuurlijk houd ze haar zelf, als ik zo'n hondje in mijn nest had ging ze ook never weg :19:

3 dagen later belt ze me op, ze had er lang en goed over nagedacht als ik haar nog steeds wilde mocht ik haar hebben, heb zonder enig overleg met partner gezegd JA !!! (later natuurlijk partner gebeld en die zei als jij dat wil moet je dat doen :mann: )

Afijn fokster moest toevallig 3 dagen later bij ons in de buurt zijn en bood aan om haar langs te komen brengen, zo gezegd zo gedaan, Sissy is nu 4 jaar en mijn liefste hond ooit en heeft me ook al 6 pracht pups gegeven :I:
Nooit geen seconde spijt van gehad :pffff:

Afbeelding
Lemuria

Ah, nou heb ik een naam bij je onderschrift :mrgreen: Ze is prachtig :)
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

rietjetietje heb ik ook gekozen van een plaatje op de site van de rescue.
nog geen seconde spijt heb ik gehad, integendeel, een match made in heaven is het!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Angelique.

Lemuria schreef:Ah, nou heb ik een naam bij je onderschrift :mrgreen: Ze is prachtig :)
Ze is echt een hondje uit duizenden, nog nooit in haar hele leven ook maar 1 minuut stout geweest :I: (buiten normaal puppengedrag om)
Lemuria

Izzy is ook van een plaatje uitgekozen. Vond gelijk dat het mijn hondje was :19: Ben wel 1x langsgegaan (andere kant van het land) om te zien of het wat voor me was, maar ze lag me gelijk en was erg gezellig met de fokster - waar ik nog steeds contact mee heb. 2 Weken later opgehaald. Pas 2 seconde spijt van die beslissing gehad :8): Maar er zijn ook genoeg mensen die een schattig hondje zien, geen verstand hebben van het opvoeden of gewoon geen tijd hebben en die bedrogen uitkomen.

Daarom zeg ik, het kan goed gaan en fout gaan.
Lemuria

Angelique. schreef:
Lemuria schreef:Ah, nou heb ik een naam bij je onderschrift :mrgreen: Ze is prachtig :)
Ze is echt een hondje uit duizenden, nog nooit in haar hele leven ook maar 1 minuut stout geweest :I: (buiten normaal puppengedrag om)
Ik dacht dat die kleine grijze *jouw* hondje was. Volgens mij hebben ze gewoon stiekem allemaal een speciaal plekje :mrgreen:
renee-uk
Zeer actief

het feit dat het hondje van een plaatje gekozen is zegt me niet zoveel, dat ze niet weten dat een pup er zo vaak uit moet wel, dat vind ik wel een beetje zorgelijk.
ik hoop dat ze weten waar ze aan beginnen.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Lemuria

Z'n colléga schrok; misschien is zijn vrouw wel een hondenmens die weet wat er bij komt kijken :wink:
renee-uk
Zeer actief

Lemuria schreef:Z'n colléga schrok; misschien is zijn vrouw wel een hondenmens die weet wat er bij komt kijken :wink:
kan ook nog :lol1:
als dat zo is is er helemaal niks aan de hand :ok:
Afbeelding

Angelique.

Lemuria schreef:
Angelique. schreef:
Ik dacht dat die kleine grijze *jouw* hondje was. Volgens mij hebben ze gewoon stiekem allemaal een speciaal plekje :mrgreen:
Shiva ?

Maar idd allemaal...en toch heb ik wel voorkeuren... :roos: :wink:
Ze zijn allemaal zo anders, de 1 is leuk omdat ze nog nooit een stap verkeerd heeft gezet, de ander is leuk omdat het een clown is weer een ander is leuk omdat ze zo zielig kan doen en weer een ander is zo geweldig omdat ze zo lekker met me wil knuffelen enz enz :mrgreen:
Angelique.

renee-uk schreef:het feit dat het hondje van een plaatje gekozen is zegt me niet zoveel, dat ze niet weten dat een pup er zo vaak uit moet wel, dat vind ik wel een beetje zorgelijk.
ik hoop dat ze weten waar ze aan beginnen.
dat idd, dat is toch wel 1 van de eerste dingen die je zou moeten weten...
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Mja, ik doe het liever niet. Dat is de reden dat ik uiteindelijk niet gegaan voor een import uit Amerika of Canada. Daar zitten best interessante lijnen maar ik moet toch de zekerheid hebben om een pup eens gezien te hebben, maar ook de ouderdieren of dan tenminste de moeder. Naar Amerika afreizen en concluderen dat het niet pluis zit zag ik niet gebeuren, dan gaat die pup alsnog mee naar huis :oeps:

Wel grappig, bij Coda had ik op de foto's nooit zoveel gevoel. Ze viel ook niet echt op ofzo, maar die eerste ontmoeting was magisch :wink: Beetje zoals Angelique omschrijft, alleen had ik dat gevoel dus pas na de eerste ontmoeting. Nilo viel dan wel weer op, maar die zag er veel zoeter uit dan hij was :engel:
Angelique.

Moeder en vader kon ik al van in het "echie" heel goed zelfs...dat scheelt natuurlijk ook nog een beetje :mrgreen:
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Angelique. schreef:
Lemuria schreef:
Shiva ?

Shiva is een beetje mijn hondje :I: vanaf de eerste seconde dat ik haar zag wist ik zeker dat ik ooit een Husky van dat type wilde. Het is een van de mooiste en liefste honden die ik ken.

En op een dag belde Liek mij 's avonds dat er een baasje voor Akira gezocht werd :cheer: :cheer: Ben de volgende dag gelijk naar Drachten gereden om haar te halen. Ik had haar alleen gezien van een foto maar was op slag verliefd en dat is alleen maar meer geworden :love:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Ik heb buster ook van een plaatje van het asiel gekozen :engel:

Tot nu toe geen spijt :mrgreen:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Luna, Tommy, Phoenix komen allemaal van plaatje, wel wezen kijken of klik er is en of ogen werkelijk zo zijn als op plaatje, of ze met kinderen kunnen en niet mens hond agressief zijn op dat moment.
Alleen Tommy hadden we verkeerd ingeschat, alhoewel ik zijn ogen in het begin al niets vond.
Ach ook met hem komen we er wel en maken we vorderingen + we houden van die maffe Mexicaan.
Kopen van een plaatje zonder ze echt gezien te hebben vind ik zelf niet verstandig, daar foto momentopname is en hond lief lijkt maar i.r.l toch niet zo schattig is.
VISA versa kan ook natuurlijk een foto van een hond die vals op plaatje kijkt kan schat van een hond zijn.
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Ik heb het denk ik nog erger gedaan :mann: .Iemand belde ,er is hier iemand met een keesje wat dringend weg moet, kan ik hem sturen.Uhhh ja.
Geen idee wat er aan kwam :-).
Ik ben dus zo stapelverliefd op dat hondje en zo'n makkelijk hondje,ondanks dat hij 7 maanden in een bench heeft gezeten en uit een dierenwinkel komt.
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

beatje schreef:Ik heb het denk ik nog erger gedaan :mann: .Iemand belde ,er is hier iemand met een keesje wat dringend weg moet, kan ik hem sturen.Uhhh ja.
Geen idee wat er aan kwam :-).
Ik ben dus zo stapelverliefd op dat hondje en zo'n makkelijk hondje,ondanks dat hij 7 maanden in een bench heeft gezeten en uit een dierenwinkel komt.
Ach je stapt er dan wel helemaal blanco in haha
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik vind kiezen van het plaatje niet zo erg, maar zou als ik die collega was wel pas beslissen tijdens de bezichtiging. Je weet nooit wat je aantreft, al heb je natuurlijk de mogelijkheid om 'nee' te zeggen.
Er zijn genoeg mensen die een hond kiezen van een plaatje. Bij buitenlandse stichtingen komt het ook heel veel voor dat de hond direct vanuit het buitenlandse asiel bij de nieuwe eigenaar wordt geplaatst.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik vind van een plaatje niet zo'n drama. Maar van een plaatje van Marktplaats is alweer minder: weten ze dan wel of dat adres okee is?
Kennen ze die fokker?

En als ze dan ook niet weten dat een pup er zo vaak uit moet gok ik dat ze geen idee hebben en dat het net zo goed dikke broodfokellende kan zijn.
Die hebben altijd reuze leuke plaatjes tenslotte.

Maar goed, hun feestje.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik kon Van Gils als pup zijnde ook alleen van een plaatje- via een forum gevolgd maar nooit irl gezien.
sneeuw, ook plaatje, o.k die mag bij mij- Geen idee waar ze vandaan komt en waar haar oorsprong is
Ik ben denk ik ook een beetje een plaatjes koper :wink:
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Kiwi had ik ook alleen op de foto gezien.
AfbeeldingAfbeelding
O.a. deze foto's, daar werd ik gelijk verliefd op.
Plumeau
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie

Ongelezen bericht door Plumeau »

Als ik het dier nog nooit in het eggie heb gezien, dan houd ik een slag om de arm dat het wel moet klikken. Ik heb nog maar één keer gehad dat het niet klikte tussen kandidaathuisgenoot en mij, en die kat zat in een asiel en kon daar dus prima wachten op een passender baas. Ik had het beestje ook niet gereserveerd, dus het heeft geen kansen misgelopen.

Eén keer had ik dat het niet klikte tussen mij en de fokker, dus dat bleef toen ook bij een bezoekje zonder aankoop. De pups zelf waren geweldig, maar ik stel ook enige eisen aan de wijze waarop de moederhond en pups door de fokker begeleid worden en dat was door de telefoon nog onvoldoende duidelijk helaas. Het had ons een flinke rit bespaard als we dit eerder wisten.
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”