Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat doe je met een op je af stormende pitbull
Moderator: moderatorteam
- *Skye*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Wat doe je met een op je af stormende pitbull
Voordat iedereen op zijn achterste benen gaat staan 'omdat het altijd de pitbulls zijn', wil ik eerst even zeggen dat er niets gebeurd is, maar dat ik vanochtend wel even dacht, mmm, wat is wijsheid.
Vanochtend kwam er van een afstandje een pitbull op ons afgestormd, vrouwtje kwam rustig erachteraan gewandeld, dus ik had wel het idee dat het wel goed zat. Maar ondanks dat ik eigenlijk niet mee wil doen aan de vooroordelen die er over bepaalde rassen bestaan, merkte ik wel dat ik even niet zo goed wist wat ik er nu mee aan moest. Was het een golden retriever geweest die precies hetzelfde gedrag had vertoond had ik het alleen maar leuk gevonden.
Een pitbull en een border collie spreken nu eenmaal niet helemaal dezelfde taal en ik moet eerlijk bekennen dat ik het toch wel een beetje spannend vond. Ik merkte dat de pitbull vooral wilde stoeien, echt worstelen, en dat Skye een beetje ongemakkelijk rondjes begon te dartelen en wat happerig werd omdat hij niet helemaal wist wat hij er mee aan moest. Eigenlijk wilde ik het liefst dat hij daar meteen mee op zou houden, want zat er nu niet echt op te wachten dat de pitbull over ging van stoeien naar bijten. En daar komt hij, ondanks dat ik dus niet mee wil doen met alle vooroordelen, een hap van een pitbull is toch net even iets anders dan een hap van een chiwawa zegmaar.
Dit pitbull was 14 maanden en erg ruw en Skye vond het gewoon niet prettig, ondanks dat hij normaal toch wel van een aardig potje worstelen houdt. Hij corrigeerde de hond in mijn ogen vrij netjes, maar die reageerde er totaal niet op. Het vrouwtje heeft hem een paar keer van Skye af 'getrokken' en uiteindelijk aangelijnd. Skye deed net alsof hij heel goed luisterde en liet zich twee meter verderop netjes af leggen en bleef daar ook liggen.
Nouja, waar wil ik nu heen met dit topic. In hoeverre moet je nu echt rekening houden met de bestaande vooroordelen van dit soort rassen. Kan je duidelijk aan de lichaamstaal lezen dat het mis gaat? Of gaat het ineens mis. Zouden jullie bij voorbaat een border collie dit wilt rennen en happen niet met een pitbull die wilt worstelen laten spelen? Of komt het meestal wel goed? Of moet je het gewoon niet willen afwachten? Is een hap van een pitbull bij voorbaat erger dan van bv een border collie?
Bij ons op de cursus is ook een Engelse Bull Terrier die bij het spelen aan de lange lijn moet, want mocht het mis gaan, hebben ze hem in ieder geval vast. Nu kan het aan mij liggen, maar als het mis gaat, heb je denk ik ook niet zo heel veel aan die lijn. En ook hier wil ik me niet laten leiden door vooroordelen, maar als hij mij aan kijkt, denk ik er toch altijd even wat meer bij na dan als de gezellige labrador me uitdagend aan staat te kijken.
Ik zou graag jullie meningen hierover horen en wie weet sta ik dan de volgende keer iets steviger in mijn schoenen, want als ik me onzeker voel, dan voelen Skye en de hond die op me af komt dat natuurlijk maar al te goed aan...
Vanochtend kwam er van een afstandje een pitbull op ons afgestormd, vrouwtje kwam rustig erachteraan gewandeld, dus ik had wel het idee dat het wel goed zat. Maar ondanks dat ik eigenlijk niet mee wil doen aan de vooroordelen die er over bepaalde rassen bestaan, merkte ik wel dat ik even niet zo goed wist wat ik er nu mee aan moest. Was het een golden retriever geweest die precies hetzelfde gedrag had vertoond had ik het alleen maar leuk gevonden.
Een pitbull en een border collie spreken nu eenmaal niet helemaal dezelfde taal en ik moet eerlijk bekennen dat ik het toch wel een beetje spannend vond. Ik merkte dat de pitbull vooral wilde stoeien, echt worstelen, en dat Skye een beetje ongemakkelijk rondjes begon te dartelen en wat happerig werd omdat hij niet helemaal wist wat hij er mee aan moest. Eigenlijk wilde ik het liefst dat hij daar meteen mee op zou houden, want zat er nu niet echt op te wachten dat de pitbull over ging van stoeien naar bijten. En daar komt hij, ondanks dat ik dus niet mee wil doen met alle vooroordelen, een hap van een pitbull is toch net even iets anders dan een hap van een chiwawa zegmaar.
Dit pitbull was 14 maanden en erg ruw en Skye vond het gewoon niet prettig, ondanks dat hij normaal toch wel van een aardig potje worstelen houdt. Hij corrigeerde de hond in mijn ogen vrij netjes, maar die reageerde er totaal niet op. Het vrouwtje heeft hem een paar keer van Skye af 'getrokken' en uiteindelijk aangelijnd. Skye deed net alsof hij heel goed luisterde en liet zich twee meter verderop netjes af leggen en bleef daar ook liggen.
Nouja, waar wil ik nu heen met dit topic. In hoeverre moet je nu echt rekening houden met de bestaande vooroordelen van dit soort rassen. Kan je duidelijk aan de lichaamstaal lezen dat het mis gaat? Of gaat het ineens mis. Zouden jullie bij voorbaat een border collie dit wilt rennen en happen niet met een pitbull die wilt worstelen laten spelen? Of komt het meestal wel goed? Of moet je het gewoon niet willen afwachten? Is een hap van een pitbull bij voorbaat erger dan van bv een border collie?
Bij ons op de cursus is ook een Engelse Bull Terrier die bij het spelen aan de lange lijn moet, want mocht het mis gaan, hebben ze hem in ieder geval vast. Nu kan het aan mij liggen, maar als het mis gaat, heb je denk ik ook niet zo heel veel aan die lijn. En ook hier wil ik me niet laten leiden door vooroordelen, maar als hij mij aan kijkt, denk ik er toch altijd even wat meer bij na dan als de gezellige labrador me uitdagend aan staat te kijken.
Ik zou graag jullie meningen hierover horen en wie weet sta ik dan de volgende keer iets steviger in mijn schoenen, want als ik me onzeker voel, dan voelen Skye en de hond die op me af komt dat natuurlijk maar al te goed aan...
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Wat doe je met een op je af stormende pitbull
welke hond er ook op ons af komt stormen, als ik merk dat mijn hond er niet van gediend is zal ik deze zoveel mogelijk blokken en op mijn hond springen is al helemaal not done, dan gaat er een verzoekje naar de eigenaar en anders haal ik de hond er zelf vanaf.
- *Skye*
- Zeer actief
Het kennis maken ging heel voorzichtig van beide kanten en het baasje van de hond haalde de hond meteen weg als hij wat te ruw werd dus de situatie was helemaal niet vervelend. Ook een mooi trainingsmomentje van allebei toen we nog even hebben staan praten. Voor haar hyperdepieper pitbull om rustig aangelijnd te zitten en voor mijn ikwilspelenikwilspelen border collie om even netjes niet aangelijnd te blijven liggen waar ik wil dat hij blijft liggen. Hij was trouwens ook echt blij dat we ze uit elkaar hebben gehaald.
@nanna: Als er dan bijvoorbeeld een border collie of golden retriever op ze af komt mag het dan wel? Wat is voor jou dan de rede om de genoemde rassen te ontwijken? Omdat ze wild kunnen spelen? Of omdat je niet weet (in het geval bij pitbull en aanverwanten) wat ze zullen doen?
@jacq:daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in en ik leer het al steeds meer om het voor mezelf op te nemen. Maar in dit geval was het niet nodig want het vrouwtje deed het zelf als meteen. Maar mijn vraag is meer, is het nodig om bij één van de beruchte rassen voorzichtiger te zijn als bij andere rassen? Want Skye vond het in het begin helemaal niet erg, maar merkte meer dat ik zelf even niet wist of ik het nu wel zo leuk vond.
@nanna: Als er dan bijvoorbeeld een border collie of golden retriever op ze af komt mag het dan wel? Wat is voor jou dan de rede om de genoemde rassen te ontwijken? Omdat ze wild kunnen spelen? Of omdat je niet weet (in het geval bij pitbull en aanverwanten) wat ze zullen doen?
@jacq:daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in en ik leer het al steeds meer om het voor mezelf op te nemen. Maar in dit geval was het niet nodig want het vrouwtje deed het zelf als meteen. Maar mijn vraag is meer, is het nodig om bij één van de beruchte rassen voorzichtiger te zijn als bij andere rassen? Want Skye vond het in het begin helemaal niet erg, maar merkte meer dat ik zelf even niet wist of ik het nu wel zo leuk vond.
- Rebble
- Zeer actief
Ik ben daar met geen enkel ras blij mee, Izzy stelt dat niet op prijs en denkt dan dat de (schijn)aanval de beste verdediging is. Maar daar komt ook nog bij dat ik pitbulls, staffies en aanverwanten gewoon heel slecht kan lezen. Kan ik het bij een andere hond nog wel inschatten wat de intenties zijn, kan ik dat bij deze rassen vaak niet.
Ik dacht hier van de week nog aan. Ik stond met een vriendin met 2 goldens te praten en ik had Izzy bij me. Komt er een man met een staffachtige de hoek om en onze honden gingen tekeer, dat beest verblikte of verbloosde niet. De volgende dag kom ik die hond op dezelfde plek weer tegen maar nu met een vrouw en ik alleen met Izzy die dus niet eens naar de hond keek en die vrouw had de grootste moeite om die hond in bedwang te houden, die wilde naar Izzy maar ik heb werkelijk waar geen idee met welke intenties, ik had echt geen idee en dat maakt dat ik toch wel voorzichtiger ben.
Ik dacht hier van de week nog aan. Ik stond met een vriendin met 2 goldens te praten en ik had Izzy bij me. Komt er een man met een staffachtige de hoek om en onze honden gingen tekeer, dat beest verblikte of verbloosde niet. De volgende dag kom ik die hond op dezelfde plek weer tegen maar nu met een vrouw en ik alleen met Izzy die dus niet eens naar de hond keek en die vrouw had de grootste moeite om die hond in bedwang te houden, die wilde naar Izzy maar ik heb werkelijk waar geen idee met welke intenties, ik had echt geen idee en dat maakt dat ik toch wel voorzichtiger ben.

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ik heb er ook wat moeite mee hoor bij Pitbulls en Staffords.
Hier in de buurt loopt een jongen met een best leuk teefje en die liet hij dus gewoon los. Puchu speelt met het teefje,
maar ik merk aan mezelf dat ik toch altijd wat gespannen ben, ook omdat Puchu zelf nu niet de meest charmante reu
ter wereld is
Aangezien de honden elkaar al kenden en dat goed ging, reageerde ik niet direct toen Puchu zijn verstarde positie innam
en 'charmant' hard op de teef af ging rennen... ik kon niks meer, behalve een schietgebedje doen en gelukkig reageerde
de teef er goed op.
Gister kwam de jongen richting mij voor een praatje, maar had ik Kaya bij me, dus ik zei op geruime afstand dat dit dus
echt niet goed zou gaan, Kaya viel uit, zijn teef viel uit en daar gaat de gedachten weer 'als de lijn die teef maar houdt'
Ik weet dat Kaya met één stemverheffing tot de orde te roepen is, maar andersom weet ik dat nog niet zo zeker.
Afijn, ik vind mezelf niet helemaal eerlijk, want die teef gedraagt zich heel wat 'netter' dan mijn Puch, maar ja als het erop
aankomt, heeft mijn hond niets te vertellen en dát schiet dan toch steeds door mijn hoofd
En o ja, laatst bij de dierenarts kwam me er toch een enorme Pitbull(achtige) de praktijk uitzeilen met een vliegende baas
erachteraan
Toen schrok ik echt, ik liep daar met Kaya en kon nog net wat passen achteruit zetten, maar dacht
meteen 'over mijn lijk!!'. Gelukkig kreeg de baas net op tijd controle over de hond.
Ik zeg het niet snel, maar van die hond kreeg ik dus echt schrik, wat een enorme hond en wat gespierd en wat een geweld
Hier in de buurt loopt een jongen met een best leuk teefje en die liet hij dus gewoon los. Puchu speelt met het teefje,
maar ik merk aan mezelf dat ik toch altijd wat gespannen ben, ook omdat Puchu zelf nu niet de meest charmante reu
ter wereld is
Aangezien de honden elkaar al kenden en dat goed ging, reageerde ik niet direct toen Puchu zijn verstarde positie innam
en 'charmant' hard op de teef af ging rennen... ik kon niks meer, behalve een schietgebedje doen en gelukkig reageerde
de teef er goed op.
Gister kwam de jongen richting mij voor een praatje, maar had ik Kaya bij me, dus ik zei op geruime afstand dat dit dus
echt niet goed zou gaan, Kaya viel uit, zijn teef viel uit en daar gaat de gedachten weer 'als de lijn die teef maar houdt'
Ik weet dat Kaya met één stemverheffing tot de orde te roepen is, maar andersom weet ik dat nog niet zo zeker.
Afijn, ik vind mezelf niet helemaal eerlijk, want die teef gedraagt zich heel wat 'netter' dan mijn Puch, maar ja als het erop
aankomt, heeft mijn hond niets te vertellen en dát schiet dan toch steeds door mijn hoofd
En o ja, laatst bij de dierenarts kwam me er toch een enorme Pitbull(achtige) de praktijk uitzeilen met een vliegende baas
erachteraan
meteen 'over mijn lijk!!'. Gelukkig kreeg de baas net op tijd controle over de hond.
Ik zeg het niet snel, maar van die hond kreeg ik dus echt schrik, wat een enorme hond en wat gespierd en wat een geweld
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Pom houdt van lomp en wat dat betreft past dat best goed met staffs bijv. Maar ze is ook nogal lichtgeraakt dus als er wat gebeurt vliegt meteen de vlam in de pan, en zeker met teven. Nou zal Pom niet bijten maar ik heb liever niet dat er een staff in haar hangt. Pom mag er dus ook niet mee spelen, hoe kortzichtig het misschien ook is..
Edit - ze mag ook niet met chihuahuas, die vind ik te kwetsbaar. Ze kan best rustig spelen maar ik moet ee niet aan denken dat er iets gebeurt met zon chi
Edit - ze mag ook niet met chihuahuas, die vind ik te kwetsbaar. Ze kan best rustig spelen maar ik moet ee niet aan denken dat er iets gebeurt met zon chi
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Ik ben ook voorzichtig. Vooral omdat leuk spel kan omslaan in iets anders en dan hebben de meeste honden helaas niks meer te vertellen als er een pitbull c.s. in het spel is.
Zo heeft Bonnie ruim een jaar lang vreselijk leuk gespeeld met een pitbullteefje. Een echt lollig beest maar nu is ze ruim anderhalf jaar en ik merk dat haar spel is veranderd. Ik wil dus niet meer dat Bonnie met haar speelt want áls het fout gaat, worden er veters gemaakt van mijn Bonnie.
Zelfde verhaal met een kruising ambull-teefje. Zodra ik baas en hond ontwaar, neem ik een omweg. Was altijd een leuk speels beest, maar nu ze volwassen is, zie ik een blik in haar ogen en een lichaamshouding die me helemaal niet bevalt. En volgens mij heeft de baas die omslag niet door, iets wat ik echt gevaarlijk vind.
En ik ben ook voorzichtig met lompe labradors en boxers, die kunnen terwijl ze het helemaal niet zo bedoelen, ook flinke schade aanrichten bij mijn krakkemikkige oude bessen.
Zo heeft Bonnie ruim een jaar lang vreselijk leuk gespeeld met een pitbullteefje. Een echt lollig beest maar nu is ze ruim anderhalf jaar en ik merk dat haar spel is veranderd. Ik wil dus niet meer dat Bonnie met haar speelt want áls het fout gaat, worden er veters gemaakt van mijn Bonnie.
Zelfde verhaal met een kruising ambull-teefje. Zodra ik baas en hond ontwaar, neem ik een omweg. Was altijd een leuk speels beest, maar nu ze volwassen is, zie ik een blik in haar ogen en een lichaamshouding die me helemaal niet bevalt. En volgens mij heeft de baas die omslag niet door, iets wat ik echt gevaarlijk vind.
En ik ben ook voorzichtig met lompe labradors en boxers, die kunnen terwijl ze het helemaal niet zo bedoelen, ook flinke schade aanrichten bij mijn krakkemikkige oude bessen.

- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Ik vraag/roep vanaf een afstand 'is het een reu, want dan gaat het niet goed'. En ja, dat doe ik bij alle klapkaken en bij bijna alle honden die evengroot of groter zijn dan Shib.
Shib is geen vechter, maar wel een provoceur en dat risico neem ik sowieso nooit bij pittjes en aanverwanten.
Ik ben er inmiddels heel handig in geworden om Shib in een seconde beet te hebben en de andere hond weg te jagen danwel vast te pakken aan de halsband en de baas te sommeren om als de sodemieter zijn hond op te halen.
Shib is geen vechter, maar wel een provoceur en dat risico neem ik sowieso nooit bij pittjes en aanverwanten.
Ik ben er inmiddels heel handig in geworden om Shib in een seconde beet te hebben en de andere hond weg te jagen danwel vast te pakken aan de halsband en de baas te sommeren om als de sodemieter zijn hond op te halen.

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik laat mijn honden alleen spelen met honden die leuk met ze spelen. Bas speelt niet maar mag met elke kalme lieve hond snuffelen. Ook met pitbulls maar alleen als ik ze ken en ze voorzichtig zijn. Ik ken er op het moment geen zo goed dat ik dat aandurf. Honden die aan komen rennen speelt ze wat mij betreft alleen mee als ze passend zijn.
- sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
- Aantal honden: 3
Mijn ervaring met staff/pitt (kruisingen) is dat het op het eerste gezicht goed kan gaan maar zodra er iets niet gaat zoals ze willen draaien ze door en waar een andere hond stopt (dmv overgave andere hond, pijn of eigen overgave) blijven deze honden doorgaan en zijn niet meer van je hond af te krijgen (letterlijk).
En ja ik heb er zelf in totaal twee gehad en vrienden met dit type hond.
En nee ik wil ze niet bij mijn honden hebben.
En ja ik heb er zelf in totaal twee gehad en vrienden met dit type hond.
En nee ik wil ze niet bij mijn honden hebben.
-
Neeltje
Hier hebben we voor het eerst zo'n 'verantwoorde' stafford eigenaar lopen, zijn hond MOET loslopen, want dat is veel beter. Nee, mijn hondje doet niks, kan zo leuk met andere honden spelen. Op mijn vraag hoe oud ze was, 3 jaar, dacht ik er zo het mijne van. Een week of 3 geleden vroeg mijn vriendin of ik 'het' al gehoord had? Wat gehoord had? Bleek de 'verantwoorde' stafford eigenaar ergens op bezoek te zijn en heeft het hondje des huizes te pakken genomen. Ik weet niet hoe erg, maar het was me wel al opgevallen dat hij de hond aan de lijn had. Maar goed, dat heeft niet lang geduurd, het beest loopt weer los. Ik heb mijn ochtendronde maar drastisch aangepast. Zeker nu in het donker, wil ik hem niet onverwacht tegenkomen. Zo wel, dan wordt Lotje dus gewoon opgepakt. Hij kan me de pot op met zijn 'sociale' hondje.
Maar andere lomp spelende honden worden hier ook geweerd. Lotje lijkt heel wat, maar het is alleen maar haar en ik houd haar liever heel.
Maar andere lomp spelende honden worden hier ook geweerd. Lotje lijkt heel wat, maar het is alleen maar haar en ik houd haar liever heel.
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
Dol moet niks maar dan ook niks van pitjes/ staffords hebben.Als er dus eentje aan zou komen stormen zou ik proberen om hem te blokken want Dol corrigeert fel en dat moeten we niet hebben.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ik moet niks hebben van lompe leo's welk ras dan ook. Dat komt niet goed met mijn honden die zijn daar niet van gediend.
Maar spelen mogen ze sowieso niet met klapkaken. Alleen met t x-stafteefje hier uit de buurt verder niet.
Maar spelen mogen ze sowieso niet met klapkaken. Alleen met t x-stafteefje hier uit de buurt verder niet.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Adjani & Tyson
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull terrier
- Contacteer:
Voor loslopende, niet onder controle lijkende, staffs en aanverwanten loop ik ook echt wel om. En heb zelf 2 zogeheten klapkaken
Is niks vreemd aan om daarmee voorzichtiger te zijn. Zeker als je ziet dat jou hond het niet leuk vind mag je dat gewoon zeggen en de baas vragen gewoon aan te lijnen.
Mijn honden kunnen leuk spelen, maar dan mogen ze echt alleen maar als ik de honden ken.
In het losloop gebied, probeer ik het te beperken tot begroeten en doorlopen. "Spelen" / wild doen probeer ik meestal meteen af te kappen. Jessy wordt ook wel eens op voorhand door bazen weg gestuurd en dat is uiteraard ook prima.
Is niks vreemd aan om daarmee voorzichtiger te zijn. Zeker als je ziet dat jou hond het niet leuk vind mag je dat gewoon zeggen en de baas vragen gewoon aan te lijnen.
Mijn honden kunnen leuk spelen, maar dan mogen ze echt alleen maar als ik de honden ken.
In het losloop gebied, probeer ik het te beperken tot begroeten en doorlopen. "Spelen" / wild doen probeer ik meestal meteen af te kappen. Jessy wordt ook wel eens op voorhand door bazen weg gestuurd en dat is uiteraard ook prima.

-
Tiny
- Zeer actief
Akira is nogal lichtgeraakt dus mag van mij helemaal niet meer met beukende honden spelen. In de eerste instantie vindt ze het leuk en doet ze mee, totdat ze er genoeg van heeft en dan moeten ze ook gelijk kappen anders ontvlamd ze. Ik weet zeker dat het niet goed gaat en het dus een gevecht gaat worden, en met staff en aanverwanten neem ik liever geen risico.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Nee ik heb daar geen last van, nu niet meer nu ik alleen Iza heb. Iza heeft nooit problemen of maakt nooit problemen, oke het is een bange schijterd. Iza is toch sneller als de gemiddelde staff, na een rondje rennen hebben de meeste staff's nergens zin meer in
. Ook is ze ermee opgegroeid en ze weet dondersgoed hoe ze met ze om moet gaan. Iza is heel goed in het lezen van andere honden, zal wel een oertype ding zijn denk ik?
Met Rio (rott) was ik wel 'bang' geweest omdat hij hem had geprobeerd een koppie kleiner te maken. En uit ervaring kan ik zeggen dat het echt niet gezellig is een rott en pit aan de knok. Al weet ik wel wat ik moet doen
Bij mijn 2 am.staffie's moest ik ook geen staff's (alle bull en terriers niet) trouwens. Die waren altijd de lul. Dat waren geen klapkaken hoor, maar ras echte sukkels. Zijn 12 en bijna 10 geworden en die hebben nog nooit gevochten, en je wil niet weten hoeveel littekens hun hadden. Ze hadden gewoon een defect in hun hondentaal, zoals de meeste dus, alleen hun waren dus heel zachtaardig
Met Rio (rott) was ik wel 'bang' geweest omdat hij hem had geprobeerd een koppie kleiner te maken. En uit ervaring kan ik zeggen dat het echt niet gezellig is een rott en pit aan de knok. Al weet ik wel wat ik moet doen
Bij mijn 2 am.staffie's moest ik ook geen staff's (alle bull en terriers niet) trouwens. Die waren altijd de lul. Dat waren geen klapkaken hoor, maar ras echte sukkels. Zijn 12 en bijna 10 geworden en die hebben nog nooit gevochten, en je wil niet weten hoeveel littekens hun hadden. Ze hadden gewoon een defect in hun hondentaal, zoals de meeste dus, alleen hun waren dus heel zachtaardig

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
wel grappig hoeveel mensen niks tegen staffs of pitbulls hebben, maar liever niet hebben dat hun honden ermee om gaan.
- Suzanneke
- Actief
- Mijn ras(sen): Het liefste kruisinkje
Evi heeft soms moeite om de hondentaal te begrijpen, een grommende hond is immers ook een leuke hond volgens haar. Daarnaast zijn drukke honden best een beetje spannend en dan snauwt ze gerust van zich af. Niet elke hond vind dit even leuk. Onderhand ken ik de honden die hier rondlopen en dat gaat dan ook prima, maar ook ik loop om als ik een pitbull o.i.d. aan zie komen.
Kleine hondjes gaan gauw 'kapot'. Mijn amper 4 kilo wegende ukje houd ik dus uit de buurt van lompe/drukke honden. Helaas denken sommige eigenaren hier anders over, 'straks wordt ie bang voor grote honden hoor!' Alsof ze van een onstuimige hond die haar wellicht pijn doet door ruw spelen minder bang wordt
Kleine hondjes gaan gauw 'kapot'. Mijn amper 4 kilo wegende ukje houd ik dus uit de buurt van lompe/drukke honden. Helaas denken sommige eigenaren hier anders over, 'straks wordt ie bang voor grote honden hoor!' Alsof ze van een onstuimige hond die haar wellicht pijn doet door ruw spelen minder bang wordt

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Dit dus. ik moet er helemaal niks van hebben.malinois schreef:Ik moet niks hebben van lompe leo's welk ras dan ook. Dat komt niet goed met mijn honden die zijn daar niet van gediend.

- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Ik heb niks tegen klapkaken integendeel. Ik heb 9 van de 10 keer een probleem met de eigenaar, die weten namelijk meestal niet hoe ze ermee om moeten gaanMarco88 schreef:wel grappig hoeveel mensen niks tegen staffs of pitbulls hebben, maar liever niet hebben dat hun honden ermee om gaan.
Ben zelf helemaal gek van de am.staff voor mij de meest geweldige hond ter wereld. Ik wil alleen geen hond meer waarvan ik weet dat de kans groot is dat ze niet hondsociaal blijven. Mijn leven is daar teveel voor veranderd, ik wil me gewoon niet meer aanpassen aan mijn hond. En dat moet bij dit soort honden en als je er 1 hebt doe je dat als liefhebber en 'verantwoordelijke' klapkaak eigenaar ( en vooral uit liefde voor je eigen hond), maar ik begin er niet meer aan!

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
- mariekebrand
- Actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford
Bij onze stafford is het inderdaad ook lastig om van te voren te bepalen wat hij wil gaan doen, omdat hij bij elke hond in de sluipmodus gaat, en sommige honden zijn (logisch) niet van zo'n kennismaking gediend
Ik krijg het er echt niet uit bij hem of ik moet hem, en het ziet eruit alsof ie elke hond wil aanvliegen wat helemaal niet het geval is. Bij teefjes doet hij het ook terwijl hij daar altijd mee kan spelen, nu weet ik onderhand wel ongeveer welke honden in de buurt teefjes zijn en voor welke ik even om moet lopen
Django heeft ook 2 manieren van spelen, lomp en voorzichtig
, met z'n stafford vriendin gaat het echt hard tegen hard en konten tegen elkaar gooien enzo maar met andere teefjes speelt ie echt voorzichtig
En met onbekende honden vraag ik ruim van tevoren of het een teefje of reutje is om vervelende situaties te vermijden
Ik krijg het er echt niet uit bij hem of ik moet hem, en het ziet eruit alsof ie elke hond wil aanvliegen wat helemaal niet het geval is. Bij teefjes doet hij het ook terwijl hij daar altijd mee kan spelen, nu weet ik onderhand wel ongeveer welke honden in de buurt teefjes zijn en voor welke ik even om moet lopen
Django heeft ook 2 manieren van spelen, lomp en voorzichtig
En met onbekende honden vraag ik ruim van tevoren of het een teefje of reutje is om vervelende situaties te vermijden
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Ik kom net binnen van de half afgebroken voorlaatste ronde. Zie ik op 200 meter afstand al zo'n stuk vreten aan komen lopen vanut een woonwijk. Handen op de rug en net doen of hij niemand ziet. Zo'n ongeleid projectiel rende van links naar rechts en van achter en naar voren. Naturlijk weer een pitbulachtige. Ik ken de naam niet. Wit, en wat groter dan een boxer. Ik ga de confrontatie liever uit de weg, niet alleen ter bescherming van mjn honden, maar tevens omdat dit soort lieden gewend zijn om met hun vuisten te communiceren.
Getver, dat schorriemorrie verziekt willens en wetens dat andere mensen nog met plezier hun hond kunnen uitlaten.
Getver, dat schorriemorrie verziekt willens en wetens dat andere mensen nog met plezier hun hond kunnen uitlaten.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik moet helemaal geen aanstormende honden bij rita, van welk ras dan ook 
riet wil niks met andere honden en mijn hond op leeftijd hoeft niet door een of andere wildebras onder de voet gelopen te worden met weet ik wat voor nare gevolgen.
de staffords en -kruisingen die hier bij bosjes lopen zijn stuk voor stuk prima opgevoed trouwens en staan onder een appel waar menig herderbaas een puntje aan kan zuigen.
de enige hond waar ik een straatje voor om ga is een uitvallende loeigrote rottweiler aan de flex, met een baas die hem nauwelijks kan houden.
ik denk dat de rapen gaar zijn als die inderdaad losschiet en om te voorkomen dat mijn hond daar het slachtoffer van wordt loop ik met liefde de andere kant heen als ik hem zie.
riet wil niks met andere honden en mijn hond op leeftijd hoeft niet door een of andere wildebras onder de voet gelopen te worden met weet ik wat voor nare gevolgen.
de staffords en -kruisingen die hier bij bosjes lopen zijn stuk voor stuk prima opgevoed trouwens en staan onder een appel waar menig herderbaas een puntje aan kan zuigen.
de enige hond waar ik een straatje voor om ga is een uitvallende loeigrote rottweiler aan de flex, met een baas die hem nauwelijks kan houden.
ik denk dat de rapen gaar zijn als die inderdaad losschiet en om te voorkomen dat mijn hond daar het slachtoffer van wordt loop ik met liefde de andere kant heen als ik hem zie.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Dit idd.Nanna schreef:Ik heb als mens zonder honden geen moeite met klapkaken, integendeel. De meeste vind ik mensvriendelijk. Maar omdat ze met andere honden helemaal door het lint kunnen gaan wil ik ze bij mijn honden niet in de buurt hebben.Marco88 schreef:wel grappig hoeveel mensen niks tegen staffs of pitbulls hebben, maar liever niet hebben dat hun honden ermee om gaan.
Puur ter bescherming van mijn honden.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Leuk zeggen ik loop om of ik stuur hem weg. Pas liep ik met mijn dochter en 3 honden in een aanlijn bos en kwam er een verschrikkelijk grote klapkaak op ons afgestoven.
Baas stond op een afstand van een meter of 50 voor jan lul te roepen.
Op een meter of 2 van mijn honden stopte hij en bleef ze strak aankijken. Ik durfde niet eens naar mijn honden te kijken maar bleef het beest goed in de gaten houden.
We waren echt bang en ik heb dan geen idee wat ik doen moet. Na een paar minuten draaide het beest eindelijk om en ging terug naar zijn baas. Sta je daar met 3 kleine honden.
Zulke mensen verzieken voor mij soms echt het wandelen.
Op een meter of 2 van mijn honden stopte hij en bleef ze strak aankijken. Ik durfde niet eens naar mijn honden te kijken maar bleef het beest goed in de gaten houden.
We waren echt bang en ik heb dan geen idee wat ik doen moet. Na een paar minuten draaide het beest eindelijk om en ging terug naar zijn baas. Sta je daar met 3 kleine honden.

-
Wolfsblut
- Zeer actief
Precies. Een verplicht aanlijngebod voor dit soort honden.Pemba schreef:Leuk zeggen ik loop om of ik stuur hem weg. Pas liep ik met mijn dochter en 3 honden in een aanlijn bos en kwam er een verschrikkelijk grote klapkaak op ons afgestoven.
Uiteraard ook in losloopgebieden.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Ik ook. Voorkomen is beter dan genezen. Otto mag graag zijn mannetje staan, geheid dat dat misgaat.Nanna schreef:Ik heb als mens zonder honden geen moeite met klapkaken, integendeel. De meeste vind ik mensvriendelijk. Maar omdat ze met andere honden helemaal door het lint kunnen gaan wil ik ze bij mijn honden niet in de buurt hebben.Marco88 schreef:wel grappig hoeveel mensen niks tegen staffs of pitbulls hebben, maar liever niet hebben dat hun honden ermee om gaan.

Groetjes,
Sandra
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
[Sandra] schreef:Ik ook. Voorkomen is beter dan genezen. Otto mag graag zijn mannetje staan, geheid dat dat misgaat.Nanna schreef:Ik heb als mens zonder honden geen moeite met klapkaken, integendeel. De meeste vind ik mensvriendelijk. Maar omdat ze met andere honden helemaal door het lint kunnen gaan wil ik ze bij mijn honden niet in de buurt hebben.Marco88 schreef:wel grappig hoeveel mensen niks tegen staffs of pitbulls hebben, maar liever niet hebben dat hun honden ermee om gaan.
Nou, dat dus. Ik vind de meeste pitbulls/staffords/amstaffs ontzettend ménsvriendelijk en ik mag graag met ze knuffelen. Maar niet als ik mijn honden bij me heb. Dan vertrouw ik ze niet meer.
Overigens, ambullen, dogo's en kruisingen daarvan vertrouw ik helemaal niet. Niet mét en niet zónder mijn honden. Die vind ik ronduit eng. Er is iets aan hun lichaamstaal en manier van kijken waardoor ik met een héél grote boog om ze heen loop.
Zal vast wel een vooroordeel zijn, maar er is iets in hun uitstraling waardoor ik ze voor geen meter vertrouw.

- *Skye*
- Zeer actief
Dankjewel voor alle reacties. Iedereen zegt dus ongeveer hetzelfde. Voor mensen zijn het onwijs lieve honden, voor honden weet je het niet altijd zeker, dus geen risico lopen. Dat was wat mijn gevoel ook wel aangaf, maar wist niet of dat weer de overbezorgde puppenmoeder in mij was, of de ondertussen toch al wel wat ervarenere hondenbaasje.
Nu moet ik maar weer verder gaan trainen op zelf mondiger worden. Ik weet niet waarom, maar ik blijf daar voorzichtig in. Hoewel er niets mis mee is, vind ik het moeilijk om te zeggen: Wilt u uw hond even bijhouden, ik heb liever niet dat ze met elkaar in contact komen. (Of wat dan ook). Maar goed, liever even ongemakkelijk, dan met spoed naar de dierenarts.
Dat is dus precies wat ik bedoel. Skye corrigeert en speelt als een border collie, die wilt snelheid en het liefst over en weer een beetje in elkaars kraag hangen. Ik kan me voorstellen dat een pittbull of wat dan ook dat niet altijd als positief ervaart en ik heb liever een andere herder dan een pittbull in de nek van Skye hangen.sky schreef:Mijn ervaring met staff/pitt (kruisingen) is dat het op het eerste gezicht goed kan gaan maar zodra er iets niet gaat zoals ze willen draaien ze door en waar een andere hond stopt (dmv overgave andere hond, pijn of eigen overgave) blijven deze honden doorgaan en zijn niet meer van je hond af te krijgen (letterlijk).
Dat is ook mijn idee en ik hoor het mezelf zeggen. Nee, ik heb er niets tegen, maar toch... Nouja, blijkbaar is dat wel hoe iedereen erover denkt.Marco88 schreef:wel grappig hoeveel mensen niks tegen staffs of pitbulls hebben, maar liever niet hebben dat hun honden ermee om gaan.
Skye begon te corrigeren en ik riep Skye weer bij me dat ik dat niet wilde. Dat baasje was helemaal blij dat Skye corrigeerde, maar ik heb liever niet dat haar hond even terug zou corrigeren. Gelukkig haalde ze hem weg toen ik het aangaf.monky555 schreef:Ik heb niks tegen klapkaken integendeel. Ik heb 9 van de 10 keer een probleem met de eigenaar, die weten namelijk meestal niet hoe ze ermee om moeten gaanMarco88 schreef:wel grappig hoeveel mensen niks tegen staffs of pitbulls hebben, maar liever niet hebben dat hun honden ermee om gaan.![]()
Nu moet ik maar weer verder gaan trainen op zelf mondiger worden. Ik weet niet waarom, maar ik blijf daar voorzichtig in. Hoewel er niets mis mee is, vind ik het moeilijk om te zeggen: Wilt u uw hond even bijhouden, ik heb liever niet dat ze met elkaar in contact komen. (Of wat dan ook). Maar goed, liever even ongemakkelijk, dan met spoed naar de dierenarts.
- *Skye*
- Zeer actief
Ja dat kan ook altijd nog natuurlijk... Ik ga er eens goed over nadenken hoe ik het de volgende keer ga zeggen