Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

weekend en vlooien

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

dretje
Zeer actief

weekend en vlooien

Ongelezen bericht door dretje »

net een beestje gevonden bij takkii. ik kijk hem iedere dag na op teken en tot nu toe gelukkig al jaren geen vlo gezien. maar net zag ik er toch echt een. Net in het weekend en natuurlijk niks in huis.
:ugh:
Lemuria

Re: weekend en vlooien

Ongelezen bericht door Lemuria »

Nou ja. Morgen is het zondag en dan is het al bijna maandag. In een dag ga je niet van 1 vlo naar 10.000 hoor. Maandag dan maar wat halen :wink:
dretje
Zeer actief

ik heb geen ervaring met vlooien (ja een keer als pup na een wandeling met aantal honden toen zat hij onder) dus heb geen idee hoe snel dat gaat. Krijg gewoon de kriebels als ik er aan denk. en zeker omdat takkii sowieso nogal een gevoelige huid heeft ben ik voorzichtig. Ik behandel hem daarom eigenlijk ook niet preventief tegen teken en vloooien.
hermelien1989
Actief
Mijn ras(sen): Bruce, engelse buldog
Lilo, cockapoo
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door hermelien1989 »

Was de hond even met afwasmiddel, dan zijn in ieder geval die vlooien dood. Dat doe ik nu elke keer als ik er 1 tegenkom (en dan zijn ze echt dood).
edit, ik weet dat dit de huid erg ontvet, maar als je niets anders in huis hebt is het beter dan niets. Als het kan daarna even met shampoo voor gevoelige huid nawassen, maar dat hoeft niet. Natuurlijk niet te vaak hiermee wassen.
Groetjes hermelien1989 en gioia

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
dretje
Zeer actief

heb ook gelezen groene zeep...dat heb ik wel in huis
hermelien1989
Actief
Lilo, cockapoo

Dat had ik inderdaad ook gelezen. Zelf heb ik dat niet in huis, dus nog nooit uitgeprobeerd.
Maar iets doen is beter dan niets, dus ik zou het zeker proberen als ik jou was ;)

Roompie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Roompie »

Ik ben zelf allergisch voor vlooienbeten (en wordt ook altijd gebeten door die krengen) dus als ik in jouw positie had gezeten had ik de hond zeker gewassen met afwasmiddel. Maar nu ontvlooi ik redelijk preventief dus ik heb dat nog maar 1x hoeven doen. Heb eigenlijk standaard vlooienpipetten in huis.
Afbeelding
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Jamie is erg gevoelig voor vlooienmiddeltjes. Als ik bij haar een vlo zie gaat ze gelijk in bad met groene dreft en dat is eigenlijk altijd voldoende geweest.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Vlooienkam? Vlo met de kam eruit pikken, nagel erop en voor de zekerheid even in een sopje met afwasmiddel.
Zo kan je alle vlooien eruit halen zonder dat je zijn huid belast met afwasmiddel.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Gewoon de vlo vangen en even kijken of erniet meer zijn is het makkelijkst in het begin. En tegenwoordig zijn er veel supermarkten op zondag open en die hebben ook zat spul tegen vlooien, dus zo moeilijk hoeft het niet te zijn...
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Caro. schreef:Vlooienkam? Vlo met de kam eruit pikken, nagel erop en voor de zekerheid even in een sopje met afwasmiddel.
Zo kan je alle vlooien eruit halen zonder dat je zijn huid belast met afwasmiddel.
Kan ook. Maar het is ook makkelijk een vlo te missen met zo'n kammetje.
hermelien1989
Actief
Lilo, cockapoo

Met zo'n kammetje mis ik altijd de vlooien. Ik kam mijn hond elke keer uit met zo'n kam (dan weet ik zeker dat er geen klitje meer inzit), maar er komen nooit vlooien uit. Met wassen 4 vlooien gevonden.
nu heeft ze een seresto band gekregen.
Volgende week ga ik haar nog eens wassen, kijken of echt alles eruit is (eerst zonder afwasmiddel, zit er iets, dan weer afwasmiddel erop). Vlooienshampoo mag ze nog niet omdat ze nog maar 3 maanden oud is.

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

hermelien1989 schreef:Met zo'n kammetje mis ik altijd de vlooien. Ik kam mijn hond elke keer uit met zo'n kam (dan weet ik zeker dat er geen klitje meer inzit), maar er komen nooit vlooien uit. Met wassen 4 vlooien gevonden.
Volgende week ga ik haar nog eens wassen, kijken of echt alles eruit is (eerst zonder afwasmiddel, zit er iets, dan weer afwasmiddel erop). Vlooienshampoo mag ze nog niet omdat ze nog maar 3 maanden oud is.
Als ze een band om heeft zou ik niet wassen met een afwasmiddel of vlooienshampoo.
Daarmee doe je de werking van die band meteen weer teniet voor de komende twee weken.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

hermelien1989 schreef:Met zo'n kammetje mis ik altijd de vlooien. Ik kam mijn hond elke keer uit met zo'n kam (dan weet ik zeker dat er geen klitje meer inzit), maar er komen nooit vlooien uit. Met wassen 4 vlooien gevonden.
Sorry, maar een pup v 3 maanden met een seresto band en preventief wassen met shampoo en afwasmiddel???
Overigens mag juist (goede!) vlooienshampoo prima bij een pup en zou ik dat eerder doen dan zo'n band, afwasmiddel of whatever.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik vind ook weleens een vlo bij een van de meiden. Als ik hem te pakken krijg maak ik hem dood, maar verder doe ik niks aan vlooien.

Ik geef mijn honden al die zooi niet.

Moet wel zeggen dat ik in al die jaren dat ik honden heb de vlooien op een hand kon tellen.

Dus ze hebben haast nooit vlooien.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Ik snap de hele toestand niet om een vlo :oeps: Het is maar een vlo hoor :mrgreen:
Met afwasmiddel wassen zou ik sowieso niet doen, behalve als zo'n dier misschien helemaal onder zit, maar het lijkt me de
pest voor de vochthuishouding van de huid.
Afbeelding
A good dog never dies...

dretje
Zeer actief

Ik heb takkii toch maar even gewassen met groene zeep ( lijkt me vrij onschuldig zeker als je het maar een keer doet). Verder na die ene vlo niks meer gezien. Kijk hem gewoon dagelijks goed na en koop morgen wel nieuw fleece dekentje enz ( doe ik sowieso toch regelmatig :) ). Ben ook niet zo voor al die middeltjes eigenlijk. En ik begrijp dat een vlo nog niet meteen een " plaag" hoeft te worden.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

dretje schreef:Ik heb takkii toch maar even gewassen met groene zeep ( lijkt me vrij onschuldig zeker als je het maar een keer doet). Verder na die ene vlo niks meer gezien. Kijk hem gewoon dagelijks goed na en koop morgen wel nieuw fleece dekentje enz ( doe ik sowieso toch regelmatig :) ). Ben ook niet zo voor al die middeltjes eigenlijk. En ik begrijp dat een vlo nog niet meteen een " plaag" hoeft te worden.
Fleece dekentjes kunnen ook gewassen worden hoor :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

ZorroMax
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door ZorroMax »

Fleecedekens kunnen prima op 60C gewassen worden. Uiteindelijk, en dan heb ik het over jaren, worden ze dun, en dan gaan ze alsnog weg.
De fleecedekens op de bank gaan iedere week in de was, ze zijn dan ook vettig en vies. De heren hebben graag een schoon dekentje! En vlooien zie ik zelden....
dretje
Zeer actief

ja maar takkii vreet sowieso fleece dekentjes (letterlijk) hij gebruikt het dekentje als soort van sabbelding. en maakt daarbij gaten waar hij naar verloop van tijd in verstrikt zou kunnen raken. Dus ik koop een keer per twee maanden ongeveer een dekentje van paar euro en knip dat in twee delen. ieder maand een vers dekentje zonder gaten ;)
En als ik ze was komen al die haartjes in de wasmachine.

ik vind trouwens fleece wat je heet wast altijd zo stinken (beetje schroeilucht
je ofzo)
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”