Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Schotse terriers

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

laura93
Actief
Mijn ras(sen): kruising

Schotse terriers

Ongelezen bericht door laura93 »

Iemand ervaring met dit ras?
Een jaar geleden eentje in real life mogen ontmoeten op de boot naar Engeland en sinds dien reddeloos verliefd geworden op het ras, veel informatie opgezocht, en ze klinken nog steeds als het perfecte ras, maar.... Ik zie ze werkelijk nóóít!
Zou heel graag volgende maand naar de clubmatch gaan maar helaas, van alle locaties in Nederland is deze voor mij echt geen doen met het ov...

Heel benieuwd, hebben medeforummers dit ras of kent iemand ze, wie kan me wat meer over deze veel te leuke honden vertellen?
Afbeelding

Afbeelding
Anne-Puck
Zeer actief
Mijn ras(sen): ruwharige dwergteckel
Aantal honden: 1

Re: Schotse terriers

Ongelezen bericht door Anne-Puck »

Ik ben ook benieuwd, vind ze ook vreselijk leuk!
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

ik ken er 2 en die zijn erg leuk en heel sociaal naar mensen en honden toe.
Afbeelding
Ytje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer

Ongelezen bericht door Ytje »

Wat sneu dat ze zo snel al in hun leven kanker krijgen.. je ziet ze inderdaad nooit.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Vreselijk stijve stronteigenwijs met het trimmen. Je kunt ze zowat de poten niet trimmen doordat ze gewoon de boel blokkeren.
Oh scottiecramp is ook iets waar je rekening mee moet houden, hoor je steeds vaker.
.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
laura93
Actief

Scottie cramp heb ik inderdaad veel over gelezen maar dat kanker, wouw dat weten ze goed te verbergen op Nederlandse websites.. Daar ga ik me wat meer in verdiepen.. dat stronteigenwijs, dat trekt me dan wel weer :lol1:
laura93
Actief

Nanna schreef:
laura93 schreef:Scottie cramp heb ik inderdaad veel over gelezen maar dat kanker, wouw dat weten ze goed te verbergen op Nederlandse websites.. Daar ga ik me wat meer in verdiepen.. dat stronteigenwijs, dat trekt me dan wel weer :lol1:
Er zijn wel meer rassen vergeven van de kanker, maar dat lees je op geen enkele website die het ras promoot hoor :wink:
Dat is waar, ik dacht dat ik al redelijk wat research gedaan had, maargoed liefde maakt ook een beetje blind he haha, maar dat een probleem op deze schaal niet eens op een beetje verdoezelde manier vermeld word is toch wel weer jammer van zo'n vereniging..
ze worden op internet nogal aangeprezen als bijzonder gezonde honden waar zo nu en dan een keer scottie cramp voorkomt.
vosse
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Poedels

Ongelezen bericht door vosse »

Je moet ze even leren kennen, maar dan vind ik ze geweldig. Wel iets eigenwijs, maar echt tegendraads vind ik dan weer niet.
Persoonlijk heb ik ze liever op de trimtafel dan een Welsh of Fox :schrik:

Ik heb jaren bij een fokker gewerkt. Ooit wil ik er ook 1 voor wedstrijd trimmen.
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Wij hebben er ook een stel in de trimsalon maar ik laat ze aan collega's over, kan er niet mee overweg, wat een #$&@-honden, doe mij maar een Welsh of Fox als we het daar dan toch over hebben ;-)
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
bouvierpoedel
Zeer actief

YvetteJ schreef:Wij hebben er ook een stel in de trimsalon maar ik laat ze aan collega's over, kan er niet mee overweg, wat een #$&@-honden, doe mij maar een Welsh of Fox als we het daar dan toch over hebben ;-)
:lol1: Die heb ik ook liever.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Mijn moeder heeft er een gehad, Scottie. Een leuke hond maar met reuen een vreselijke draak. En hier in de straat woonde Maggie. Best wel lief maar als mevrouw iets niet zinde, beet ze rustig iemand in het been. Ik vind het leuke honden maar je moet echt wel rekening houden met het terriërkarakter.
Afbeelding
mim
Zeer actief
Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel

Ongelezen bericht door mim »

Ik heb er een gehad. Hij is 13 jaar geworden en had uiteindelijk cushing.
Sam was een super leuk hondje alleen stront en stront eigenwijs. Qua verzorging
vond ik het ook veel want hij had veel haar ( ongecastreerd trouwens)
en een bloedhekel aan borstelen dus op het laatst had hij geen rok meer.
Die liet ik er standaard af knippen.
Owh ja, zijn officiële naam was: Drum Major of Mac Oaks Pride
en zo gedroeg hij zich ook. Ik heb genoten van dat hondje!! :I: :I:
Afbeelding

Groetjes Mirjam, Smokey en Filou
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Zie er hier in de wijk regelmatig eentje lopen , woont samen met een norfolk of norwich ( die met hangoortjes )

Redelijk sociaal hondje , maar durft ook wel uit te vallen naar andere honden
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
vosse
Zeer actief

** Angela ** schreef:Zie er hier in de wijk regelmatig eentje lopen , woont samen met een norfolk of norwich ( die met hangoortjes )

Redelijk sociaal hondje , maar durft ook wel uit te vallen naar andere honden
Norfolk :D

Tja er zit karakter in en het zijn rasechte terriers.
Maar ik kan ze wel waarderen en dat kan ik een terrier niet snel ;)
laura93
Actief

De hond die ik nu heb heeft ook een echt op en top terriër karakter en ik kan het juist wel waarderen, een trimmer zal ik er niet mee gaan vervelen, dat kan ik namelijk heel prima zelf :)
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Snap heel goed dat je ervoor valt, ik móet ook altijd naar ze kijken en even aanzitten als t mag :tongue:
Ik kan niet tegen tegendaadse honden dus ik voorzie een slechte match.
Maar wat zijn ze leuk een aantrekkelijk.
Ooit een teefje op puples gehad, zo parmantig!
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Als je een kat wilt in hondenverpakking dan zit je goed met een Schot. Respecteer zijn eigen wil en leef er omheen en jullie zijn een match. Verwacht niet dat hij gezellig mee gaat boodschappen doen (daarom zie je ze niet) en los in het bos wordt ook een strijd over de route.

Mijn Anna is als pupje van twee dagen in mijn leven gekomen en is opgegroeid met een rodel Westies (lang geleden allemaal hoor). Ik heb nog nooit zijn draak gehad, niet daarvoor en ook niet daarna. Natuurlijk, het heeft zijn charmes maar voor mij was het to much. Ik wil een klein beetje het idee hebben dat we samen iets ondernemen.

Op de trimtafel kan ik ze goed velen, als ze uithalen doen ze het goed (en ze hebben gróte tanden!), maar ze blijven niet drammen. Dat vind ik sowieso geen eigenschap van ze, ze kijken, ze wegen af en ze doen iets. Of niet. De Westies konden hysterisch achter een hekje hippen en de Schot woog de mogelijkheden, klom eruit of draaide om en ging op de bank liggen.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Ik vind ze prachtig om te zien, maar lees nu scottie kramp :hmmm: dan haak ik af, wat is dat scottie kramp? zit er straks in alle kleine terriërs iets van kramp :80:
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Rosita Compagner schreef:Als je een kat wilt in hondenverpakking dan zit je goed met een Schot. Respecteer zijn eigen wil en leef er omheen en jullie zijn een match. Verwacht niet dat hij gezellig mee gaat boodschappen doen (daarom zie je ze niet) en los in het bos wordt ook een strijd over de route.

Mijn Anna is als pupje van twee dagen in mijn leven gekomen en is opgegroeid met een rodel Westies (lang geleden allemaal hoor). Ik heb nog nooit zijn draak gehad, niet daarvoor en ook niet daarna. Natuurlijk, het heeft zijn charmes maar voor mij was het to much. Ik wil een klein beetje het idee hebben dat we samen iets ondernemen.

Op de trimtafel kan ik ze goed velen, als ze uithalen doen ze het goed (en ze hebben gróte tanden!), maar ze blijven niet drammen. Dat vind ik sowieso geen eigenschap van ze, ze kijken, ze wegen af en ze doen iets. Of niet. De Westies konden hysterisch achter een hekje hippen en de Schot woog de mogelijkheden, klom eruit of draaide om en ging op de bank liggen.
Dat vindt ik nu juist weer leuk :mrgreen:
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

In Deventer kende ik er een, die liep altijd koekjes te schooien op het terras van zijn eigenaren, die hadden een café in de binnenstad. Ontzettend leuk beestje, hij had alleen wel iets aan zijn heupen (?), waardoor het leek alsof zijn achterpootjes de grond net niet raakten, alsof zijn achterkant aan een draadje omhoog werd getrokken, heel apart. Niet dat hij er heel erg veel last van leek te hebben. Hij waggelde wel tussen de tafeltjes door en hij wist waar de koffie (met koekje dus) werd geserveerd. Op zeker moment liep er een hondje aan de overkant van het plein en toen was het zoef, als een speer daarheen. Toen hij weer terug was gehaald, ging hij mokkend aan de rand van het terras zitten, en loeien, lóeien! Geweldig beest!

Toen ik wist dat het een hond wilde, was dit wel een van de rassen die ik op het oog had. Uiteindelijk werd het Otto, maar die heeft veel karaktereigenschappen die overeen komen :mrgreen:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Iemand op dit forum had er een en die is maar heel jong geworden. Ze had groeistoornissen in haar voorpoten en is na de operaties toch ingeslapen. Reden was meen ik de voorpootjes maar dat weet ik niet zeker. In elk geval erg jong in moeten slapen. Dat weet ik wel nog.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik vind ze wel gaaf om te zien, maar het zou mij echt veel te veel terrier zijn :mrgreen: (net als een westie overigens)
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

ik moet altijd zo lachen als ik er 1 zie maar het is niet mijn type hond
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Laura84 schreef:ik moet altijd zo lachen als ik er 1 zie maar het is niet mijn type hond
Haha! Ja ik ook.
Was een keer bij een workshop waar ook een aantal scottie's rondliepen en tjongejongejonge, de eigenwijsheid spat er vanaf :mrgreen: Heel erg leuk, maar wel bij een ander :engel:

Ze liepen trouwens wel probleemloos tussen de andere honden door (poedels, mixjes, cockers en riesensnauzer). Dat heb ik ook wel eens anders gezien.
bouvierpoedel
Zeer actief

lets have fun schreef:
Laura84 schreef:ik moet altijd zo lachen als ik er 1 zie maar het is niet mijn type hond
Haha! Ja ik ook.
Was een keer bij een workshop waar ook een aantal scottie's rondliepen en tjongejongejonge, de eigenwijsheid spat er vanaf :mrgreen: Heel erg leuk, maar wel bij een ander :engel:

Ze liepen trouwens wel probleemloos tussen de andere honden door (poedels, mixjes, cockers en riesensnauzer). Dat heb ik ook wel eens anders gezien.
Schotten zijn ook wat onverstoorbaar en flegmatiek .
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

bouvierpoedel schreef:
lets have fun schreef:
Haha! Ja ik ook.

Schotten zijn ook wat onverstoorbaar en flegmatiek .
Ja zeg dat wel. Viel me echt op dat ze gewoon hun eigen ding deden en zich niet met de anderen bemoeiden. Zal ook wel een gedeelte opvoeding zijn. Het waren show en trimwedstrijdhonden dus ze zullen ook wel wat gewend zijn.
vosse
Zeer actief

Ik kon trouwens gewoon met een groep van een stuk of 6-8 schotten (zowel reu als teef) los door het bos lopen. En geen roedelgezeik naar andere honden toe. Ze vonden het soms wel een geinig spelletje om niet bij je te komen als ze bijv. aan de riem moesten ofzo. Dan blijven dan zo lekker op een 1,5 meter om je heen draaien. Gelukkig won ik dit soort spelletjes altijd :D
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

[Sandra] schreef: hij had alleen wel iets aan zijn heupen (?), waardoor het leek alsof zijn achterpootjes de grond net niet raakten, alsof zijn achterkant aan een draadje omhoog werd getrokken, heel apart. Niet dat hij er heel erg veel last van leek te hebben.
scotty cramp
laeken schreef:Iemand op dit forum had er een en die is maar heel jong geworden. Ze had groeistoornissen in haar voorpoten en is na de operaties toch ingeslapen. Reden was meen ik de voorpootjes maar dat weet ik niet zeker. In elk geval erg jong in moeten slapen. Dat weet ik wel nog.
radius curvus syndroom
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Apple schreef:Ik vind ze wel gaaf om te zien, maar het zou mij echt veel te veel terrier zijn :mrgreen: (net als een westie overigens)
een Westie is goed opvoedbaar hoor. Die zijn sensibel genoeg en trekken niet zo hun eigen plan. Daarvan kon ik er tenminste acht los langs de weg op de stoep houden (en in de tussentijd smeerde de schot hem)
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”