Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jeuk, jeuk en nog eens jeuk

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Jeuk, jeuk en nog eens jeuk

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Jeuk dus :ugh:
Indy heeft de laatste tijd heel veel jeuk. Behalve als ze afgeleid is, als ze bezig is, als ze de katten ziet. Dan heeft ze nergens last van. Ik heb dus ook wel een beetje het idee dat het een gewoonte is. Plus dat de huid geïrriteerd wordt door krabben en dat weer de vicieuze cirkel gaat vormen.

Heb al contact gehad met de da. Shampoo gehad. Dat helpt een paar dagen en dan begint het weer. Nu moet ik dat een aantal keren per week gebruiken. Dat is afgelopen week doordat we op vakantie waren en zij mee was niet van gekomen. Morgen gaat ze weer in de sop.
Nu wil ik met alle liefde weer naar de da natuurlijk. Maar ik wil even geen pillen ofzo in haar. Ze heeft met haar poot al 2 kuren erop zitten, plus een behoorlijke tijd pijnstilling.
En net een kuur voor kennelhoest.
Volgens de da assistente zou de jeuk een reactie kunnen zijn op de afgelopen tijd. Conditie en afweer wat minder geworden is door het ongeluk. Kan ik ook wel plaatsen. Heel zo'n lijfje is van de kook.

Maar mijn vraag. Heeft iemand ervaring met een natuurlijk middel tegen jeuk?
Zit al te denken om morgen Tannetje Koning te bellen. Van de groene os kan ik niet echt iets vinden.

Wie of wie heeft de tip?

Leon opperde al om in zout water te gaan zwemmen. Op zich is dat altijd goed natuurlijk. Maar daarna dan wel afspoelen denk ik.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Re: Jeuk, jeuk en nog eens jeuk

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik zou een allergietest laten doen.
Daisy@
Zeer actief

Daar zitten wij ook al aan te denken. Gaat dat op dezelfde manier als bij mensen?
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Daisy@ schreef:Daar zitten wij ook al aan te denken. Gaat dat op dezelfde manier als bij mensen?
Als je het goed wilt doen, laat je een dubbele test doen: één op de huid, dus met allemaal 'krasjes' met de allergenen en
daarnaast een bloedtest. Dan kunnen de resultaten van deze twee tests naast elkaar gelegd worden.
Zo is het bij Puchu gegaan en die krijgt sindsdien immunotherapie en dat helpt bij hem enorm goed :ok: Dat is wel volhouden
en soms pas na 6 of zelfs 12 maanden resultaat en bovendien is het levenslang.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Daisy@
Zeer actief

Wil eerst toch Tannetje bellen morgen. En als dit niet binnen een aantal weken gaat werken dan ga ik zéker voor een allergietest. Dan ook het liefst een dubbele test. Zeker als dat een betere uitslag geeft, want dat is wat handig is.
Ik heb gewoon géén zin om er van alles in te gaan gooien, wel homeopatisch dan. Tannetje heb ik zeker vertrouwen in en goede ervaringen mee.
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Macho heeft ieder voorjaar en zomer jeuk, ik denk van bepaalde pollen of iets.
De jeuk is als ik niets doe vrij heftig, op een gegeven moment gaat hij zichzelf echt kapot krabben.
Ik gebruik nu al een aantal jaren puur jeuk homeopatische druppeltjes en zodra ik daarmee begin is de jeuk binnen een paar dagen compleet weg.
Vanaf het moment dat hij jeuk krijgt begin ik er dus mee en meestal stop ik zo rond deze tijd.
Als ik het een paar dagen vergeet merk ik dat trouwens gelijk in de zomer, hij heeft dan gelijk weer jeuk, voor mij de bevestiging dat het echt werkt voor hem.
Je zou het kunnen proberen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Daisy@
Zeer actief

Oké, dat klinkt héééél positief!
Morgen als ik uit bed kom hang ik gelijk aan de telefoon.
Heb jij het ook van Tannetje? Heb idd meer spul gehad van haar wat 'puur' heette. 'Puur pees' voor Indy haar pootje begin dit jaar.
samantha!
Zeer actief

Volgens mij heeft Tannetje het ook wel, ik bestel het gewoon via internet, sommige dierenspeciaalzaken hebben het ook.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Daisy@
Zeer actief

Oké, bedankt! Ga nu eens rondkijken op het net.
johanna68
Zeer actief
Mijn ras(sen): kr bouvier

Ongelezen bericht door johanna68 »

oh heb je net pb gezonden betreft Puur.. ik ga ook geven aan Puck... heb twee flesjes in bestelling.. PUUR jeuk en PUUR huid
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Daisy@ schreef:Wil eerst toch Tannetje bellen morgen. En als dit niet binnen een aantal weken gaat werken dan ga ik zéker voor een allergietest. Dan ook het liefst een dubbele test. Zeker als dat een betere uitslag geeft, want dat is wat handig is.
Ik heb gewoon géén zin om er van alles in te gaan gooien, wel homeopatisch dan. Tannetje heb ik zeker vertrouwen in en goede ervaringen mee.
Ik zou zeker ook eerst iets homeopatisch proberen. Als dat niet helpt, kan je altijd nog verder kijken.
Bij Puchu heb ik dat ook geprobeerd, ik weet alleen even niet meer wat :oeps: maar goed, dat hielp dus niet en toen zijn
we het verdere traject ingegaan.
Afbeelding
A good dog never dies...

samantha!
Zeer actief

Wel even een waarschuwing voor als je de puur jeuk gaat proberen:
Het kan zijn (en bij Macho is dat ook zo) dat het eerst even erger wordt.
Bij Macho wordt het 2 dagen ofzo wat erger in het begin en daarna wordt het snel minder, na een dag of 6 is dan de jeuk weg bij hem.
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Je kan voor Puur ook zoeken op verkooppunt.

http://www.nmlhealth.com/pc,34,/PUUR-Natuur.aspx
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Tessa heeft nu ook al een poosje last van vrij veel jeuk en Puur Jeuk helpt wel. Het is nog niet over, maar wel beter.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
MBJ
Actief

Ongelezen bericht door MBJ »

Bear heeft ook jeuk, allergie test laten doen en daar kwamen verschillende mijten uit. Allergie is waarschijnlijk getriggert door de nieuwe weil enting.
Ben begonnen met een ontgiftingskuur en daarnaast weerstandverhoogende producten in overleg met een arts. Het ging een periode prima, maar de jeuk komt ineens in alle hevigheid terug. Terwijl er niets veranderd is. Heb nu Puur huid en doils skin besteld hopelijk gaat dat helpen anders gaan we weer verder kijken.

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Daisy@
Zeer actief

Bedankt voor alle reacties. Puur jeuk hadden ze dus gewoon bij m'n eigen da. Assistente verteld dat ik het met dit soort produkten ga doen. Dan ik (nog) geen zin heb in reguliere dingen wat dit betreft. Ook omdat ze al zoveel achter haar kiezen heeft het afgelopen jaar. Kon ze zich overigens prima in vinden. (en zo niet, dan toch :mrgreen: )

Maar ik ben dus begonnen met de puur jeuk.
Heb naar Tannetje gebeld, maar die is op vakantie tot de 23e.
Heb nu contact, via een pb de tip gehad, met diegene die je hond test met een plukje haar. Dat ga ik doen. Kijken wat daar uit gaat komen. Ken het wel een beetje hoe zij test en heb daar wel vertrouwen in.
Dus ga haar een mail doen, en dan haar opsturen.

Het gekke is dat als ze buiten in haar kennel zit ze veel minder last heeft. Máár, de eerste maanden in huis had ze ook nergens last van binnen.
De mw van dat plukje haar testen zei ook dat het vaak voorkomt dat een allergie of zoiets zich ontwikkeld na een trauma of zoiets. En dat zei de da assistente ook al. Indy heeft natuurlijk begin dit jaar een flink trauma doorgemaakt waar dit wel eens het gevolg van kan zijn.

We blijven zoeken. In ieder geval heel blij dat ik dit topic geopend heb! Komt hele nuttige info uit!

Waar ik ook steeds meer een antipathie tegen krijg is al die vlooienmiddelen. Maar goed, anders zitten ze mega onder de teken na het trainen. Is ook weer niet alles. Maar het is allemaal wél gif wat je erin gooit. Ontwormen doe ik maar eens per jaar, en dat kan nog wel eens langer duren omdat ik daar heel laks in ben.
Het is soms allemaal wat, soms weet je niet waar je goed aan doet hé. :ugh:
Laatst gewijzigd door Daisy@ op 08 sep 2014 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gittje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gittje »

johanna68 schreef:ik ga ook geven aan Puck... heb twee flesjes in bestelling.. PUUR jeuk en PUUR huid
Op Barfplaats heb ik gelezen dat Puur Jeuk minder effectief zou zijn door een onlangs gewijzigde samenstelling.

Onze hond hebben wij Puur Huid gegeven, maar dat heeft niets geholpen tegen de jeuk. Momenteel staat hij op dagelijks een halve tablet Celestone 0,5 mg om de jeuk onder controle te houden in afwachting van een volledig resultaat van de allergietesten.
Daisy@
Zeer actief

Balen dat het niet werkt. Ben nu net begonnen, dus nog geen idee.

Plannen zijn trouwens gewijzigd. Ik las dat ze, als je op consult komt, nog meer kan meten.
We hadden het er samen over. We hebben nog vakantie. Dus we gaan een stukje rijden van de week.
Benieuwd wat eruit komt.
johanna68
Zeer actief

ik ga PUUR jeuk en Puur huid samen proberen maar ook PUUR drainage. Is soort ontgiften van lichaam na alle medicatie enz afvalstoffen enz..bedoeling is dus ontgiften.. jeuk tijdelijk gebruik en huid voor langere duur.

Preventief ontwormen ga ik ook niet meer doen.. laat eerst mestonderzoek doen of er wel besmetting is. Verder ga ik Puck laten titeren als het zover is . Bedoel dus rond tijd dat ze enting moet. Is ze nog beschermd slaan we enting over.
Daisy@
Zeer actief

Vlooien check ik regelmatig op idd. En ze hebben heel de zomer ook iedere maand een pipet gehad. (al is dat ook weer troep)
Muggen hebben wij zeer weinig in huis. En als er al één in huis zit wordt die meestal snel verorbert door een kat.
Maar het zou wel een reactie kunnen zijn op zo'n soort beestje.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Daisy@ schreef:Vlooien check ik regelmatig op idd. En ze hebben heel de zomer ook iedere maand een pipet gehad. (al is dat ook weer troep)
Muggen hebben wij zeer weinig in huis. En als er al één in huis zit wordt die meestal snel verorbert door een kat.
Maar het zou wel een reactie kunnen zijn op zo'n soort beestje.
Ik geef alleen een pipet als ze vlooien hebben. Ik ga iedere week met de kam erdoor, zowel bij hond als kat, en geen vlooien dan ook geen pipetje. Vorig najaar was het nodig, dus tot nu toe in 2 jaar tijd 1 pipetje wat nodig was.
Dus je zou gewoon met de vlooienkam erdoor kunnen om het op deze manier te minimaliseren, maar als ze allergisch voor vlooien is - en dit dus een reactie op een vlooienbeet - dan krijg je juist een groter probleem hierdoor.

Eerlijk gezegd geloof ik niet zo in dat 'haren analyseren', als het zo eenvoudig was, dan hadden de dermatologen dit vast allang gedaan.
Maar goed, je kan het proberen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Hier hebben ze geen vlooien :19: vorig jaar ook niet en het jaar ervoor weet ik niet meer.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Hier ook echt niet :19: zelfs m'n kat niet die iedere dag buiten loopt.
Ja heel af en toe dus, vorig najaar en dat was het, dit jaar nog niet één vlo op de dieren.
Afbeelding
A good dog never dies...

johanna68
Zeer actief

puck heeft Seresto band. Bevalt prima.
Daisy@
Zeer actief

Cleva, daar ben ik dus ook bang voor. Dat gelijk alles en heel het huis er onder zit. Plus dat waar wij trainen enorm veel teken zitten. Geheid dat ze met teken thuis komen als ik ze niet behandel.
Al vind ik het aan de andere kant ook wel weer troep wat ik ze allemaal geef. Heel dubbel dus.
Die band zit ik ook weer aan te denken. Alleen houdt ik niet van banden om als ze gewoon lekker thuis zijn of in de kennel zitten.

Tja... soms weet je niet waar je goed aan doet.
Ik ga dit in ieder geval wel proberen. Ik ga nu langs ipv een plukje haar opsturen. Zelf heb ik wel vertrouwen in dit soort metingen. (heb het heel nabij gezien bij een familielid die hierdoor echt opgeknapt is van een mrsa bacterie)
Maar goed, het kan ook zijn dat ik er helemaal naast zit. Ik vind het wel het proberen waard.
Gittje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gittje »

Daisy@ schreef:Die band zit ik ook weer aan te denken. Alleen houdt ik niet van banden om als ze gewoon lekker thuis zijn of in de kennel zitten.
Onze Igor heeft ook een seresto band en geen vlo of teek te bespeuren. Werkt m.i. beter dan de maandelijkse pipetten.

Wat niet belet dat hij toch last heeft van jeuk & ontstoken huid vooral bij warm & vochtig weer, en er nu middels onderzoeken moet nagetrokken worden wat de mogelijke oorzaak is.
Daisy@
Zeer actief

Ik weet het volgend jaar ook nog niet. Band is wel goedkoper met 3 honden.
johanna68
Zeer actief

Daisy@ schreef:Ik weet het volgend jaar ook nog niet. Band is wel goedkoper met 3 honden.
de seresto is in feite goedkoper dan pipetjes . ga gewoon weer voor de band als nodig is volgend jaar.
Daisy@
Zeer actief

Nou, vanmiddag bij Josefien geweest.
Granen en gevogelte kwam eruit. Dus nu granenvrij voer zonder verenbeesten erin.
Even gezocht en het wordt FarmFood. Ga zo een zak halen.

Plus dat ze niet zo tegen huisstofmijt kan. Maar als de basis, voeding goed is, zou het lichaam dit op moeten kunnen pakken.

Ze is ook gelijk behandeld en ze heeft een potje druppels gehad.
Ik heb goede hoop!
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Ik ben benieuwd en duim! :ok: :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...