Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
'overdosis' caprodyl
Moderator: moderatorteam
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
'overdosis' caprodyl
Iemand ervaring mee bij zijn of haar hond?
-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Re: 'overdosis' caprodyl
Hier wel eens een hond gehad die drie/vierdubbel gesnoept had maar daar verder geen last van gehad heeft. Wel overlegt met de DA en besloten niet de maag leeg te pompen.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Bedankt Tulp, voor je ervaring. Geruststellend!
Fijn ook dat er iig nog iemand met je meedenkt hier
-
Marion.
Mijn god. Ze krijgt niet binnen een uurtje antwoord (misschien omdat er hier niet heel veel mensen zijn wiens hond een overdosis medicijnen binnenkrijgt?), en er denkt niemand meeApple schreef:Bedankt Tulp, voor je ervaring. Geruststellend!
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Toch wel grappig dat juist jij dan wel weer reageert
En nee hoor het is geen kwestie van binnen een uurtje eens geen reactie krijgen.
En nee hoor het is geen kwestie van binnen een uurtje eens geen reactie krijgen.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik begrijp niet zo goed wat je nou dwarszit eerlijk gezegd. Binnen 40 minuten nadat je je post plaatste gisteren heb je een zinnige reactie gehad, en dan kom je zelf een dag later met je opmerking over dat er tenminste nog iemand meedenkt. Zou het niet gewoon zo kunnen zijn dat er weinig tot geen forummers zijn die de Carprodyl aan hun hond overgedoseerd hebben? Of dat mensen het antwoord van Tulp lazen en daarom zelf niet nog een keer hetzelfde getypt hebben? Ik kan me beide mogelijkheden heel goed voorstellen.
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
- Aantal honden: 3
Het eerste wel, het tweede niet zo. Doorgaans staan topics vol met antwoorden van mensen die hetzelfde meegemaakt hebben.LongFields schreef:Ik begrijp niet zo goed wat je nou dwarszit eerlijk gezegd. Binnen 40 minuten nadat je je post plaatste gisteren heb je een zinnige reactie gehad, en dan kom je zelf een dag later met je opmerking over dat er tenminste nog iemand meedenkt. Zou het niet gewoon zo kunnen zijn dat er weinig tot geen forummers zijn die de Carprodyl aan hun hond overgedoseerd hebben? Of dat mensen het antwoord van Tulp lazen en daarom zelf niet nog een keer hetzelfde getypt hebben? Ik kan me beide mogelijkheden heel goed voorstellen.

-
Brindlecardi
- Zeer actief
Het gaat niet alleen hier om Longfields
En als het zo zou zijn dat niemand reageert omdat de eerste iets heeft geschreven, zou het forum wel heel erg stil worden.
Ik vind het gewoon jammer dat je na al die jaren hier op een HF meeleven met anderen, reageren op topics etc. blijkbaar
nog steeds niet boeiend genoeg bent om op te reageren, of een keer te vragen wat er dan is.
Ik zie dat wel bij meerdere mensen, mensen die hier ook al jaren meedenken en meeleven met anderen, maar waar andersom nauwelijks respons komt.
Uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd, ik hoop dat die mensen wijs genoeg zijn om zich hier niet aangesproken over te voelen.
Mensen hoeven toch niet zelf een overdosis te hebben gegeven voor het beantwoorden van de vraag? Er zitten hier genoeg mensen met verstand van medische zaken of mensen die als ik pietje of klaasje had geheten waarschijnlijk wel hadden meegedacht.
Maar, voor de goede orde, aangezien ik de ondertoon bij beiden al heb begrepen, ik heb niet uit eigen dommigheid mijn hond een overdosis gegeven. Ik heb een doosje van de eigen DA gekregen met een verkeerde dosis pil er in. (niet van 50 maar 100mg)
En als het zo zou zijn dat niemand reageert omdat de eerste iets heeft geschreven, zou het forum wel heel erg stil worden.
Ik vind het gewoon jammer dat je na al die jaren hier op een HF meeleven met anderen, reageren op topics etc. blijkbaar
nog steeds niet boeiend genoeg bent om op te reageren, of een keer te vragen wat er dan is.
Ik zie dat wel bij meerdere mensen, mensen die hier ook al jaren meedenken en meeleven met anderen, maar waar andersom nauwelijks respons komt.
Uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd, ik hoop dat die mensen wijs genoeg zijn om zich hier niet aangesproken over te voelen.
Mensen hoeven toch niet zelf een overdosis te hebben gegeven voor het beantwoorden van de vraag? Er zitten hier genoeg mensen met verstand van medische zaken of mensen die als ik pietje of klaasje had geheten waarschijnlijk wel hadden meegedacht.
Maar, voor de goede orde, aangezien ik de ondertoon bij beiden al heb begrepen, ik heb niet uit eigen dommigheid mijn hond een overdosis gegeven. Ik heb een doosje van de eigen DA gekregen met een verkeerde dosis pil er in. (niet van 50 maar 100mg)
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Dat had je toch ook in je openingsbericht kunnen zetten? Ik vind het niet vreemd dat mensen hun wenkbrauwen optrekken als ze deze vraag lezen zonder aanleiding.
Vind het trouwens een aparte redenering dat mensen die veel medelevende reacties schijnen te plaatsen ook automatisch meer reacties op hun topics horen te krijgen. Zeker omdat je vraagt naar ervaringen in dit topic. Wat voor medelevende reacties verwacht je daar dan in?
En hier geen ervaring met overdosering. Deze medicatie nog nooit voor onze honden meegekregen.
Vind het trouwens een aparte redenering dat mensen die veel medelevende reacties schijnen te plaatsen ook automatisch meer reacties op hun topics horen te krijgen. Zeker omdat je vraagt naar ervaringen in dit topic. Wat voor medelevende reacties verwacht je daar dan in?
En hier geen ervaring met overdosering. Deze medicatie nog nooit voor onze honden meegekregen.
- Rebble
- Zeer actief
Nou, je eigen openingspost was ook nogal summier. Met wat meer uitleg zou je ook wat meer reacties hebben gekregen denk ik. Zo werkt het wel bij mij in veel gevallen wel in ieder geval. Jij bent verbolgen dat niemand vraagt wat er aan de hand is en dat vind ik altijd wat kinderachtig als je zelf amper tekst gebruikt.Apple schreef:Het gaat niet alleen hier om Longfields![]()
Uiteraard hoop ik wel dat met Apple alles in orde is

-
Brindlecardi
- Zeer actief
Had gekund ja, maar goed blijkbaar niemand die het zich dusdanig heeft afgevraagd dat het nodig was om te reageren.Branka schreef:Dat had je toch ook in je openingsbericht kunnen zetten? Ik vind het niet vreemd dat mensen hun wenkbrauwen optrekken als ze deze vraag lezen zonder aanleiding.
Ik zeg niet dat ik meer reactie 'hoor' te krijgen, het voelt alleen wel eens als 'éénrichtingsverkeer' op deze manier.
En mijn opmerking over het meelevende, hoef je niet zozeer alleen in de context van dit topic te zien.
Iedereen staat wel altijd klaar om negatief te reageren in ieder geval, dat blijkt maar wel uit dit topic.
- Rebble
- Zeer actief
Nou, en toen werd ik nieuwsgierig en heb ik een aantal van je topics van de laatste tijd bekeken. Op de meeste reageer je zelf ook niet meer na je openingspostApple schreef:Had gekund ja, maar goed blijkbaar niemand die het zich dusdanig heeft afgevraagd dat het nodig was om te reageren.Branka schreef:Dat had je toch ook in je openingsbericht kunnen zetten? Ik vind het niet vreemd dat mensen hun wenkbrauwen optrekken als ze deze vraag lezen zonder aanleiding.
Ik zeg niet dat ik meer reactie 'hoor' te krijgen, het voelt alleen wel eens als 'éénrichtingsverkeer' op deze manier.
En mijn opmerking over het meelevende, hoef je niet zozeer alleen in de context van dit topic te zien.![]()
Iedereen staat wel altijd klaar om negatief te reageren in ieder geval, dat blijkt maar wel uit dit topic.
En ik zag dit topic nu voor het eerst, ik open het om te kijken of er iets met Apple of Ben is, geen verstand van overdoses. En blijkbaar gaat het negatieve ook voor jezelf op, je reageert nu in ieder geval op je eigen topic

-
Brindlecardi
- Zeer actief
Thnx, je bent de eerste die het vraagt.Rebble schreef:Nou, je eigen openingspost was ook nogal summier. Met wat meer uitleg zou je ook wat meer reacties hebben gekregen denk ik. Zo werkt het wel bij mij in veel gevallen wel in ieder geval. Jij bent verbolgen dat niemand vraagt wat er aan de hand is en dat vind ik altijd wat kinderachtig als je zelf amper tekst gebruikt.Apple schreef:Het gaat niet alleen hier om Longfields![]()
Ik denk dat mijn reactie meer te maken heeft met eerdere medische problemen waar vragen uit ontstaan, waar ik al maanden mee loop te tobben m.b.t. Apple. Het is gewoon sneu om je hond van 3 jaar op dit soort troep te moeten hebben staan om het leven leuk te laten zijn. Ik begrijp ook wel dat niet de hele wereld er mee te maken heeft of hetzelfde heeft.
Ik had in eerste instantie niet zo de behoefte om er over uit te wijden overigens, aangezien het voor een DA ook niet bepaald goede reclame is.
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Lees het nu pas. Maar als ik het goed begrijp is het een dubbele dosering dus, ipv 50 heeft Apple 100mg gekregen?
Ik ken het medicijn ook niet en ben vaak wat nuchter daarin (misschien te) en zou denken dat het niet zo'n kwaad kan, als het tenminste maar 2x de eigenlijke dosering is.
Het is altijd lastig trouwens antwoord te geven op zo'n vraag, omdat te hoge doseringen (overdosering klinkt zo dramatisch) qua impact ook afhangen van de werking, de leeftijd van de hond, de mogelijke combinaties met andere medicatie enz. Bij twijfel zou ik dan bijv. de dierenarts even raadplegen.
Ik ken het medicijn ook niet en ben vaak wat nuchter daarin (misschien te) en zou denken dat het niet zo'n kwaad kan, als het tenminste maar 2x de eigenlijke dosering is.
Het is altijd lastig trouwens antwoord te geven op zo'n vraag, omdat te hoge doseringen (overdosering klinkt zo dramatisch) qua impact ook afhangen van de werking, de leeftijd van de hond, de mogelijke combinaties met andere medicatie enz. Bij twijfel zou ik dan bijv. de dierenarts even raadplegen.

-
Brindlecardi
- Zeer actief
Nou zo veel topics open ik nochtans nou ook weer niet, en de topics die me echt aan het hart gaan, daar reageer ik zelf het meeste op zo ongeveer.Rebble schreef:Nou, en toen werd ik nieuwsgierig en heb ik een aantal van je topics van de laatste tijd bekeken. Op de meeste reageer je zelf ook niet meer na je openingspostApple schreef:Had gekund ja, maar goed blijkbaar niemand die het zich dusdanig heeft afgevraagd dat het nodig was om te reageren.Branka schreef:Dat had je toch ook in je openingsbericht kunnen zetten? Ik vind het niet vreemd dat mensen hun wenkbrauwen optrekken als ze deze vraag lezen zonder aanleiding.
En mijn opmerking over het meelevende, hoef je niet zozeer alleen in de context van dit topic te zien.![]()
Iedereen staat wel altijd klaar om negatief te reageren in ieder geval, dat blijkt maar wel uit dit topic.![]()
En ik zag dit topic nu voor het eerst, ik open het om te kijken of er iets met Apple of Ben is, geen verstand van overdoses. En blijkbaar gaat het negatieve ook voor jezelf op, je reageert nu in ieder geval op je eigen topic
Dus om anderen ook mogelijkheid te verschaffen te reageren, zonder dat het een halve monoloog wordt, heb ik even gewacht met reageren. En ja ik begon natuurlijk met een negatieve reactie, dus daar heb je een punt.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Dankje Hilly! Klopt inderdaad. Volgens de richtlijn is 50mg net goed (fractie te veel), maar dat kon toen prima zei DA. (nu krijgt ze 40mg per dag)Hilly45 schreef:Lees het nu pas. Maar als ik het goed begrijp is het een dubbele dosering dus, ipv 50 heeft Apple 100mg gekregen?
Ik heb ook geen idee wat het medicijn precies doet met lever etc.
Ze heeft er niet direct klachten van gehad (ik wist dus niet dat de meegegeven strip veel te hoog was) maar ik heb geen idee of zoiets permanente schade zou kunnen aanrichten.
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
- Aantal honden: 2
Ik ben in het topic 'medisch' wel wat voorzichtig met reageren, omdat ik de kennis gewoon niet heb.
Het medicijn wat jij noemt, zegt mij dus ook niks en omdat er verder geen info staat, valt er weinig te reageren. Neemt niet weg dat ik hoop dat het met Apple goed gaat. Als je had geschreven dat je je zorgen maakt, had dat denk ik al wel een reactie gegeven. Maar dat staat er ook niet, dus dan word het een beetje een reactie om te reageren, terwijl er weinig te reageren valt, als je geen kennis hebt.
Nou ja, op je op heb ik nog steeds geen antwoord. Hopelijk is het niet al te erg.
En het is natuurlijk altijd handig ( ook voor jezelf ) te checken wat er in het doosje zit. Maar dat is achteraf makkelijk gezegd en daar zit je waarschijnlijk ook niet op te wachten.
Het medicijn wat jij noemt, zegt mij dus ook niks en omdat er verder geen info staat, valt er weinig te reageren. Neemt niet weg dat ik hoop dat het met Apple goed gaat. Als je had geschreven dat je je zorgen maakt, had dat denk ik al wel een reactie gegeven. Maar dat staat er ook niet, dus dan word het een beetje een reactie om te reageren, terwijl er weinig te reageren valt, als je geen kennis hebt.
Nou ja, op je op heb ik nog steeds geen antwoord. Hopelijk is het niet al te erg.
En het is natuurlijk altijd handig ( ook voor jezelf ) te checken wat er in het doosje zit. Maar dat is achteraf makkelijk gezegd en daar zit je waarschijnlijk ook niet op te wachten.
- Hilly45
- Zeer actief
Maar is het eenmalig gebeurd en had je het toen direct in de gaten of heb je dit dan langere tijd gegeven met een te hoge dosering?Apple schreef:Dankje Hilly! Klopt inderdaad. Volgens de richtlijn is 50mg net goed (fractie te veel), maar dat kon toen prima zei DA. (nu krijgt ze 40mg per dag)Hilly45 schreef:Lees het nu pas. Maar als ik het goed begrijp is het een dubbele dosering dus, ipv 50 heeft Apple 100mg gekregen?
Ze heeft er niet direct klachten van gehad (ik wist dus niet dat de meegegeven strip veel te hoog was) maar ik heb geen idee of zoiets permanente schade zou kunnen aanrichten.
Heb je nog navraag gedaan bij de dierenarts?

- Rebble
- Zeer actief
Geef dan wel ook antwoordApple schreef:Thnx, je bent de eerste die het vraagt.Rebble schreef:Nou, je eigen openingspost was ook nogal summier. Met wat meer uitleg zou je ook wat meer reacties hebben gekregen denk ik. Zo werkt het wel bij mij in veel gevallen wel in ieder geval. Jij bent verbolgen dat niemand vraagt wat er aan de hand is en dat vind ik altijd wat kinderachtig als je zelf amper tekst gebruikt.Apple schreef:Het gaat niet alleen hier om Longfields![]()
Ik denk dat mijn reactie meer te maken heeft met eerdere medische problemen waar vragen uit ontstaan, waar ik al maanden mee loop te tobben m.b.t. Apple. Het is gewoon sneu om je hond van 3 jaar op dit soort troep te moeten hebben staan om het leven leuk te laten zijn. Ik begrijp ook wel dat niet de hele wereld er mee te maken heeft of hetzelfde heeft.
Ik had in eerste instantie niet zo de behoefte om er over uit te wijden overigens, aangezien het voor een DA ook niet bepaald goede reclame is.

- Dee
- Zeer actief
Bijsluiter volgens Google:
http://diergeneesmiddelen.info/index.ph ... -carprodyl
http://diergeneesmiddelen.info/index.ph ... -carprodyl
- Hilly45
- Zeer actief
Ik gaf aan, geen ervaring ermee te hebben, w.b. het medicijn, maar net las ik ergens dat het 't zelfde is als Rimadyl. (w.s. merknaam/stofnaam ofzo?) Afijn, als het 't zelfde is, dan weet ik dat Sam ook lange tijd Rimadyl heeft geslikt. Tja, ik zou dan niet zo bang zijn voor blijvende schade, maar het hangt toch van veel factoren af.
Beterschap voor Apple.
Beterschap voor Apple.

-
Brindlecardi
- Zeer actief
Ik had het niet direct in de gaten, DA zei, 1 maal daags 1 pil (en ze zagen er qua vorm en grootte net zo uit als een keer eerder)Hilly45 schreef:Maar is het eenmalig gebeurd en had je het toen direct in de gaten of heb je dit dan langere tijd gegeven met een te hoge dosering?Apple schreef:Dankje Hilly! Klopt inderdaad. Volgens de richtlijn is 50mg net goed (fractie te veel), maar dat kon toen prima zei DA. (nu krijgt ze 40mg per dag)Hilly45 schreef:Lees het nu pas. Maar als ik het goed begrijp is het een dubbele dosering dus, ipv 50 heeft Apple 100mg gekregen?
Heb je nog navraag gedaan bij de dierenarts?
Maar dit is nooit gegeven als dagelijkse dosis. Eens in de zoveel tijd dan heeft ze dat verspreid over een langere periode gekregen bij zwaardere inspanning. Toen ik laatste een nieuw doosje wilde halen, kwam ik er dus achter dat was op de strip staat niet klopte.
@ Dee, dat is ook wel iets wat ik voortaan zeker doe (heb nu gewoon origineel doosje). Nooit bij stil gestaan dat zoiets natuurlijk handmatig door iemand in een leeg doosje wordt gestopt.
De link kwam ik ook tegen inderdaad, maar daar zijn ze ook vrij vaag. (dat ze in een onderzoek zelf bij 3x aanbevolen dosis geen toxiciteit hebben aangetroffen) maar weet niet of dat dan geldt voor alle honden en doseringen.
Hoe het met Apple gaat? Ja afgelopen tijd leek het aardig stabiel, ze mankte niet extreem maar was wel vrij rustig en was buiten zonder bal ook niet echt snel, maar goed dan denk je dat zullen wel hormonen zijn en ze zal het wel gewoon een beetje saai vinden hier in de buurt om te wandelen. (want als je een bal meenam deed ze niks anders dan rennen en gek doen, en ook in vreemde wandelgebieden liep ze veel beter mee) Nou had ze laatste tijd weer wat gekker gedaan normaal, dus ik dacht, even weer rustig aan, pijnstilling even regelmatig geven ipv af en toe een keer, niet apporteren, en dan van daaruit weer rechtlijnig bewegen opbouwen. (iom eigen DA)
Dus sinds een dag of 5 staat ze op 40mg caprodyl per dag, en ik heb verdorie een totaal andere hond in huis.
Blij, druk, brutaal, buiten huppelt ze heel goed mee, en ze springt 's morgens stiekem ook op bed (deed ze vroeger ook altijd)
Nou hoop ik natuurlijk dat als ik over 1,5 week weer ga afbouwen, dit zo blijft, maar het voelt wel heel naar eigenlijk dat ze blijkbaar die pijnstilling wel echt nodig heeft nu.
- Dee
- Zeer actief
Ik heb echt een onwijs lieve da, die ik qua oordeel heel erg vertrouw. Maar bij het eind, wanneer ze de medicijnen pakt en opschrijft wat en hoe, vind ik haar altijd wat warrig overkomen. Klopt altijd, maar ik check het altijd even dubbel. Daar met navraag en thuis of het gegevene klopt.
Maar ik snap ook dat je ervan uitgaat dat dat wel goed zit.
Wel prettig dat je nu wat meer uitleg geeft, snap je denkwijze ook wel. Dat je het wijt aan saai en hormonen.
Hopelijk reageert Apple goed als je gaat afbouwen. Dan ook wel proberen ander routes te nemen en of dat verschil maakt, mijn niet medische advies.
Maar ik snap ook dat je ervan uitgaat dat dat wel goed zit.
Wel prettig dat je nu wat meer uitleg geeft, snap je denkwijze ook wel. Dat je het wijt aan saai en hormonen.
Hopelijk reageert Apple goed als je gaat afbouwen. Dan ook wel proberen ander routes te nemen en of dat verschil maakt, mijn niet medische advies.
- Hilly45
- Zeer actief
Toen Sam z'n blessure had, kreeg hij dus lange tijd Rimadyl (m.i. hetzelfde als caprodyl). Ik kon aan hem direct het verschil merken qua gedrag. Pijn doet toch veel met een hond. (met ieder levend wezen natuurlijk)

-
JBK
Ik zou mezelf over de overdosering geen zorgen maken (maar ik ben leek)
En je zorgen over de pijn die ze heeft, snap ik! Ze is veelste jong! Ik hoop dat ze na de pijnstilling net zo jolig blijft!
En je zorgen over de pijn die ze heeft, snap ik! Ze is veelste jong! Ik hoop dat ze na de pijnstilling net zo jolig blijft!
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Lastig is dat soms met die teven ja... ik had het ook toen Mila ca. een maand na haar laatste loopsheid wat rustiger en minder enthousiast was dan normaal. Ik dacht ook dat ze vast last had van hormonen/schijnzwangerschap. Na een weekje van wat mat gedrag toch maar voor de zekerheid naar de da geweest en toen bleek dat ze een abnormaal hoge leverwaarde had (waarschijnlijk een virale infectie o.i.d.).Apple schreef:Hoe het met Apple gaat? Ja afgelopen tijd leek het aardig stabiel, ze mankte niet extreem maar was wel vrij rustig en was buiten zonder bal ook niet echt snel, maar goed dan denk je dat zullen wel hormonen zijn en ze zal het wel gewoon een beetje saai vinden hier in de buurt om te wandelen. (want als je een bal meenam deed ze niks anders dan rennen en gek doen, en ook in vreemde wandelgebieden liep ze veel beter mee) Nou had ze laatste tijd weer wat gekker gedaan normaal, dus ik dacht, even weer rustig aan, pijnstilling even regelmatig geven ipv af en toe een keer, niet apporteren, en dan van daaruit weer rechtlijnig bewegen opbouwen. (iom eigen DA)
Dus sinds een dag of 5 staat ze op 40mg caprodyl per dag, en ik heb verdorie een totaal andere hond in huis.![]()
Blij, druk, brutaal, buiten huppelt ze heel goed mee, en ze springt 's morgens stiekem ook op bed (deed ze vroeger ook altijd)
Nou hoop ik natuurlijk dat als ik over 1,5 week weer ga afbouwen, dit zo blijft, maar het voelt wel heel naar eigenlijk dat ze blijkbaar die pijnstilling wel echt nodig heeft nu.
Fijn dat Apple nu weer haar normale zelf is op de pijnstilling!
Ik heb geen ervaring met overdosering of met dit medicijn, ik hoop dat een dubbele dosering niet veel kwaad kan.
- Rebble
- Zeer actief
Ik kan me voorstellen dat het niet leuk is om zo'n jonge hond op pijnstilling moet staan om normaal lol te kunnen hebben. Ik hoop dat je over een week of wat weer kan stoppen.
Maar als ik dan lees hoe lang je al met haar tobt en ze pas 3 is denk ik dat je je moet instellen op een langere periode, of vaker periodes met pijnstilling of alternatieven (als die er zijn).
Wel mooi kut natuurlijk...
Maar als ik dan lees hoe lang je al met haar tobt en ze pas 3 is denk ik dat je je moet instellen op een langere periode, of vaker periodes met pijnstilling of alternatieven (als die er zijn).
Wel mooi kut natuurlijk...

- Roxywoezel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel
Zolang je er op tijd bij bent, kan het geen kwaad.Apple schreef:Dankje Hilly! Klopt inderdaad. Volgens de richtlijn is 50mg net goed (fractie te veel), maar dat kon toen prima zei DA. (nu krijgt ze 40mg per dag)Hilly45 schreef:Lees het nu pas. Maar als ik het goed begrijp is het een dubbele dosering dus, ipv 50 heeft Apple 100mg gekregen?
Als je al 2 weken de dubbele dosis aan het geven ben kan het zijn dat 50mg niet meer het gewenste effect geeft.
Dat is het nadeel van het hoog doseren.
Ik ben voorstander van eerst laag doseren en dan opschroeven totdat het het gewenste effect geeft.
Zo went het lichaam ook niet te snel aan de hoge dosering en gaat het zelf ook nog aan de slag.
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Van evt. overdosis weet ik niets af maar wel fijn dat Apple het nu weer goed doet.Apple schreef: Dus sinds een dag of 5 staat ze op 40mg caprodyl per dag, en ik heb verdorie een totaal andere hond in huis.![]()
Hopelijk kun je de pijnstilling snel afbouwen en blijft ze het dan ook goed doen.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- hewi
- Zeer actief
Opa Ollie heeft weleens de dubbele dosis gehad, miscommunicatie tussen echtgenoot en mij... "ik heb hem al gegeven...ja maar ik ook"
niks aan handje behalve dat ie als een speer ging
Nou is Opa een ouwe krakkemik die caprodyl gebruikt standaard voor zijn arthrose pootjes maar als ik jou verhaal zo lees en dat ze zich zoveel
beter voelt met...dan heeft ze dus echt ergens pijn, ik weet niet precies wat er met haar aan de hand is?
niks aan handje behalve dat ie als een speer ging
Nou is Opa een ouwe krakkemik die caprodyl gebruikt standaard voor zijn arthrose pootjes maar als ik jou verhaal zo lees en dat ze zich zoveel
beter voelt met...dan heeft ze dus echt ergens pijn, ik weet niet precies wat er met haar aan de hand is?