Hij weet vast wel dat jij een deskundige bent en dat je weet wat kan.
Waarom niet ietsje meer vertrouwen in jou?
Moderator: moderatorteam
Ik ben niet heel bang voor een roesje, maar vind ook zeker dat als iets zonder kan, je het dan ook zonder doet. Ik kan me niet voorstellen dat jij niet in staat zou zijn om 1 van je eigen honden een paar minuten braaf stil te laten zitten.Inge O schreef:
zie je wel - zoiets had ik dus ook in gedachten. zie je dat voor je met een hond met roesje?
de patiënt waarvoor het bedoeld was werd ook verdacht van rattenvergifvergiftiging.

OwInge O schreef:hij had er geen schrik voor dat ze zou bijten of zo maar dat ze zou bewegen waardoor hij zou misprikken en ook dat ze daarna niet lang genoeg zou stilzitten. hij wilde haar zelfs al wat lokaal verdoven om het prikken makkelijker te maken maar bedacht zich toen tochMaeve schreef:Oh wat zonde inderdaad. Maar nee, ik had er geen roesje voor over gehad en zeker niet bij een 11-jaar oude hond. Jammer hoor. Dat hij voorzichtig handelt met een Hovawart is op zich niet eens zo verkeerd, maar jij bent er toch bij? Als jij Sette vast houdt kan er niks gebeuren lijkt mij zo. Of als hij nog niet durft kan hij een assistente vragen?.
ik denk overigens dat er in de diergeneeskunde soms wat te makkelijk over anesthesie gedacht wordt - natuurlijk, als iets niet anders kan moet het gewoon maar als er bij (oudere) mensen bekend is dat je na anesthesie een delier kunt krijgen is het vast niet omdat het zo ontzettend goed is voor een lijf.

Nee, maar als ze eenmaal een keer een bloedtransfusie gehad hebben is de kans wel groter dat het de tweede keer niet goed gaat. Tenminste, dat zei mijn dierenarts toen.malinois schreef:Ik heb geen hond boven de 30 kg. Maar roesje kwam niet in frage bij de enige waar t bij zou kunnen event Xena op dr 13e.
Even geheel o.t. maar honden kennen geen bloedgroepen zoals wij?
Bij de ontvangende partij?Sanner schreef:Nee, maar als ze eenmaal een keer een bloedtransfusie gehad hebben is de kans wel groter dat het de tweede keer niet goed gaat. Tenminste, dat zei mijn dierenarts toen.malinois schreef:Ik heb geen hond boven de 30 kg. Maar roesje kwam niet in frage bij de enige waar t bij zou kunnen event Xena op dr 13e.
Even geheel o.t. maar honden kennen geen bloedgroepen zoals wij?

nou zo'n da zal baasje en honden toch ook wel kennen denk ik?Kruimel53 schreef:Nou, ik kan me eerlijk gezegd daar wat bij voorstellen van die da. Zijn/haar handen zijn tenslotte zijn kapitaal en een tijdje uitgeschakeld met een stevige hondenbeet loopt lekker in de papieren, even los van de narigheid van gebeten worden. Zo erg is een muilkorf nou ook weer niet denk ik dan.Cash schreef:Ik word soms wat moe van die DA'tsen.
Als ik zeg dat ik prima in staat ben mijn Duitse Herder reu van 45 kg in bedwang te houden dan kunnen ze dat gewoon aannemen en gaan behandelen en niet gaan mekkeren over assistentes die mee moeten helpen in bedwang houden of muilkorven o.i.d.
Echt hoor, dan zit ik zo bij een andere DA.
Met wat jij meemaakt dus hetzelfde. Het bloed geven gaat op mijn manier en anders toch lekker niet?

Idd. Ik kan mn honden uitstekend handelen en als dat niet kan (bijv bij xantos destijds) dan doe ik er zelf al wel een korf om. Verder moet hij maar vertrouwen op mij want anders zoek ik een ander. Gemuts en terugtrekkerij bij de minste beweging ben ik ook direct klaar mee dat werkt niet bij mijn honden je moet gewoon doorpakken. Er loopt nu een nieuwe da bij mijn praktijk die zo mutst die hoef ik dus niet meer en weiger ik aan mijn honden te komen.renee-uk schreef:nou zo'n da zal baasje en honden toch ook wel kennen denk ik?Kruimel53 schreef:Nou, ik kan me eerlijk gezegd daar wat bij voorstellen van die da. Zijn/haar handen zijn tenslotte zijn kapitaal en een tijdje uitgeschakeld met een stevige hondenbeet loopt lekker in de papieren, even los van de narigheid van gebeten worden. Zo erg is een muilkorf nou ook weer niet denk ik dan.Cash schreef:Ik word soms wat moe van die DA'tsen.
Als ik zeg dat ik prima in staat ben mijn Duitse Herder reu van 45 kg in bedwang te houden dan kunnen ze dat gewoon aannemen en gaan behandelen en niet gaan mekkeren over assistentes die mee moeten helpen in bedwang houden of muilkorven o.i.d.
Echt hoor, dan zit ik zo bij een andere DA.
Met wat jij meemaakt dus hetzelfde. Het bloed geven gaat op mijn manier en anders toch lekker niet?
ik had jan en gina ook niet gekorfd, ook al had zo'n da op zijn kop gaan staan.
dat zou werkelijk helemaal nergens voor nodig geweest zijn.
met riet is het een ander verhaal uiteraard en een paar van mijn vroegere honden hebben bij bepaalde handelingen ook wel een korf omgehad, maar dat was dan niet overbodig en een zaak van je honden kennen.