Ik heb Macho ook laten titeren en ondanks hij inmiddels 5 jaar netjes volgens ent-schema geënt is, bouwt hij weinig antistoffen op door te enten. (de ene hond bouwt meer antistoffen op door een enting dan de ander en zegt weinig over de bescherming, als er maar antistoffen zijn is voldoende)
Ik heb laten titeren op het moment dat zijn cocktail enting eigenlijk nog een jaar geldig zou moeten zijn (die moet eens in de 3 jaar volgens entschema van nobivac).
Maar hij had nog voldoende antistoffen in zijn bloed dat enten geen zin heeft, want ze bouwen niet meer antistoffen op als ze deze al hebben. Een hond enten die voldoende antistoffen heeft, heeft dus geen enkele zin.
Over 3 jaar zou ik Macho officieel weer moeten laten titeren, maar omdat dit de eerste maal is, ga ik hem volgend jaar (of over 2 jaar) weer laten titeren, om te controleren hoe het verloop is.
Ik heb niets tegen enten, alleen heb ik wel tegen dingen in mijn hond stoppen die niet nodig zijn.
De enting wordt opgelost in een vloeistof die vol zitten met antioxidanten die schadelijk zijn voor de hond, er is tevens een aantoonbare relatie tussen kanker bij honden en het (overmatig) enten.
Dus de enige overweging voor mezelf om te gaan titeren was om te kijken hoeveel antistoffen heeft hij nu, is hij voldoende beschermd en is het verstandig om dan te gaan enten. Waarom een hond enten die voldoende beschermd is