Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

schildklier

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

GuusMickBram
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Grote bruine poedel
Abricoos Toy poedel
zwarte Tiny Toy
Aantal honden: 3

schildklier

Ongelezen bericht door GuusMickBram »

ik heb een grote poedel van nu 9 jaar met een te trage schildklier, hier zijn we nu ruim 1jr geleden achter gekomen, en zeer waarschijnlijk heeft hij het al vanaf pup af aan. altijd ziek, en hij had altijd een bobbel op zijn keel, wat nu achteraf dus zijn schildklier bleek te zijn. en later hoorde ik dat zijn oma het ook heeft. en veel later hoorde ik dat het in de lijn zit.

nu ben ik opzoek naar meer mensen die een hond hebben met schildklier problemeneb, voor tips en adviezen.

ik merk aan zijn doen, maar vooral aan de vacht en geur dat het minder gaat, nu zit hij op 4 tabletjes per dag, tot een paar maand terug op 3. maar hij had ineens weer veel huidschilvers, erg sloom.

1,5jr geleden kon hij niet eens meer op zijn bed komen, en als hij onder narcose was geweest duurde het 3 dagen voordat hij weer normaal was, die dag zelf moest je hem met 2 uit laten, 1 de riem om te begeleiden en de ander om te zorgen dat hij niet omviel.
laatste keer onder narcose geweest, en gewoon savonds alweer helder (en gek in de kop).

met flyball zat hij ook weer op de snelle tijden.

hij heeft bloedblaren tussen zijn tenen gehad, Dermatitis, Interdigital Pyodermie (huidontsteking tussen de tenen) bij honden en katten.

alleen mijn vorige Da, gaf alleen maar antibiotica waardoor hij heel hard achteruit is gegaan, heel snel oud is geworden, en ik bijna op het punt stond hem in te laten slapen. gelukkig dankzij een clubgenoot niet gedaan, maar een goede internist opgezocht
S@ndr@
Zeer actief

Re: schildklier

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

And Up :wink:
Hoi, schildklier kan voor diverse klachten zorgen en vaak komt het door een auto immuun aandoening, wat dan weer de andere klachten kan verklaren.
Even de zoek funtie gebruiken op schildklier en dan kun je volgens mij de diverse topics wel vinden hoor, aangezien er niet zoveel reacties zijn nog :wink: .
aan de dosering te merken werkt de schildklier van je hond zo goed als helemaal niet meer , dus met een beetje mazzel blijft t nu wat stabieler, alleen met grote inspanning enzo zal de hond waarschijnlijk stijve spieren en dergelijk vertonen, gewoon omdat t lichaam dan meer verbruikt en je dus een tijdelijk tekort kun hebben, maar met rust geneest dat wel weer.
GuusMickBram
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Grote bruine poedel
Abricoos Toy poedel
zwarte Tiny Toy
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door GuusMickBram »

ik had via zoekfuntcie geproberd, maar misschien iets niet goed gedaan.

hij krijgt elke dag zijn beweging wel, maar het fietsen gaat de ene keer beter dan de andere keer, bekijk het ook per dag wat we kunnen doen. wat we voorheen in 30 a 40 min deden doen we tegen woordig 1,5 uur over.
en na flyball training standaart pijnstilling, gelukkig geeft hij tegenwoordig zelf aan wanneer het genoeg is, dan krijgt hij met koud en nat weer gelijk een jas/deken om, zodat hij niet te snel afkoelt.

ik zal vanavond nog even proberen met zoekfunctie
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

De schildklier van Senghe doet niet veel meer maar nu hij eindelijk goed ingesteld is op de medicijnen gaat het weer goed met hem.
Hij had als klachten eigenlijk alleen dat hij verschrikkelijk sloom was en heel veel schilfers op zijn huid.
Afbeelding
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Mijn Yvar heeft een te trage schildklier en had ook altijd huidproblemen.
Ik ben erachter gekomen toen hij 3 was, en nu is hij al 11 1/2, dus ze kunnen er oud mee worden.
Ik ben carnibest erbij gaan voeren, naast de brok, en zalmolie over de brokken en zijn huidproblemen zijn helemaal weg.
Ik laat elk half jaar zijn bloed controleren, en hij staat al vanaf het begin op s´morgens anderhalve tablet levothyroxine en s´avonds ook anderhalve tablet, het blijft netjes in evenwicht.
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
jeanine
Actief

Ongelezen bericht door jeanine »

Bram had een onmeetbare lage schildklier.
Grootste klacht, sloom.
Nu op de juiste medicatie gaat het goed.
helaas daarbij ook andere medische problemen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”