Ondanks dat ik nieuw ben hier ben ik niet onbekend met honden. Ben er van kleins af aan mee opgegroeid. Kleine kruising (vuilnisbakkenras), Rottweiler x Labrador, Boomer en Labrador x Duitse Staande.
Mijn laatste hond (Labrador x Duitse Staande) was voor iedereen een erg lieve hond, behalve voor mijn oudste. Als hij al naar haar keek begon ze naar hem te grommen. We hebben vanalles uit de kast gehaald, inclusief gedragstherapeute, maar dat gaf niet het gewenste resultaat. Toen de oudste nog kroop raakte ik zwanger van de tweede en werd de situatie nijpender omdat ik met twee kinderen onder de twee niet voldoende veiligheid kon garanderen naar mijn idee. Uiteindelijk is ze op een fijne plek bij een kennis terecht gekomen. Dit gaf iedereen de rust die nodig was om op een goede manier verder te kunnen.
Natuurlijk wil ik dit niet nog 's meemaken en wil ik onze aanstaande hond dit niet aandoen. Vandaar dat ik me al een tijd oriënteer op hondengebied. Maar ik kom er niet uit. Vandaar dat ik jullie hulp vraag. Alle tips zijn welkom!
Ik woon alleen met mijn drie jongens. Die zijn er de ene week wel en de andere week niet. Om de week ben ik dus alleen. Maar in die week werk ik als kraamverzorgende. Dat betekent dat ik in die week tussen de 4 en de 7 uur van huis ben. In de andere week niet. Ik woon in een ruime rijtjeswoning met aardige tuin. Mijn kinderen zijn einde basisschool en ik heb een kleuter van vijf, die echter niet alleen in lengte, maar ook in doen en laten veel verder is dan zijn leeftijd doet vermoeden. De oudsten kunnen nog wel eens fysiek zijn naar elkaar.
De kinderen zouden een hond geweldig vinden. Dat roepen ze al heel lang maar daar heb ik weinig boodschap aan. Ik ben degene die voor de hond zorgt en ik weet hoeveel tijd en energie er in gaat zitten. Maar ik vind het zelf ondertussen ook tijd worden voor een maatje erbij.
Welke eisen heb ik?
Een hond die houdt van een stevige wandeling of fietstocht. Een aardige maat is welkom. Ik houd wel van een beetje hond

Ben benieuwd naar jullie eigen ervaringen.
Groetjes Jansje