Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Meedenkers gevraagd! (welke hond past in ons gezin?)

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Jansjepansjekevertje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Dana, Engelse Cocker Spaniel
Aantal honden: 1

Meedenkers gevraagd! (welke hond past in ons gezin?)

Ongelezen bericht door Jansjepansjekevertje »

Hoi,

Ondanks dat ik nieuw ben hier ben ik niet onbekend met honden. Ben er van kleins af aan mee opgegroeid. Kleine kruising (vuilnisbakkenras), Rottweiler x Labrador, Boomer en Labrador x Duitse Staande.

Mijn laatste hond (Labrador x Duitse Staande) was voor iedereen een erg lieve hond, behalve voor mijn oudste. Als hij al naar haar keek begon ze naar hem te grommen. We hebben vanalles uit de kast gehaald, inclusief gedragstherapeute, maar dat gaf niet het gewenste resultaat. Toen de oudste nog kroop raakte ik zwanger van de tweede en werd de situatie nijpender omdat ik met twee kinderen onder de twee niet voldoende veiligheid kon garanderen naar mijn idee. Uiteindelijk is ze op een fijne plek bij een kennis terecht gekomen. Dit gaf iedereen de rust die nodig was om op een goede manier verder te kunnen.

Natuurlijk wil ik dit niet nog 's meemaken en wil ik onze aanstaande hond dit niet aandoen. Vandaar dat ik me al een tijd oriënteer op hondengebied. Maar ik kom er niet uit. Vandaar dat ik jullie hulp vraag. Alle tips zijn welkom!

Ik woon alleen met mijn drie jongens. Die zijn er de ene week wel en de andere week niet. Om de week ben ik dus alleen. Maar in die week werk ik als kraamverzorgende. Dat betekent dat ik in die week tussen de 4 en de 7 uur van huis ben. In de andere week niet. Ik woon in een ruime rijtjeswoning met aardige tuin. Mijn kinderen zijn einde basisschool en ik heb een kleuter van vijf, die echter niet alleen in lengte, maar ook in doen en laten veel verder is dan zijn leeftijd doet vermoeden. De oudsten kunnen nog wel eens fysiek zijn naar elkaar.

De kinderen zouden een hond geweldig vinden. Dat roepen ze al heel lang maar daar heb ik weinig boodschap aan. Ik ben degene die voor de hond zorgt en ik weet hoeveel tijd en energie er in gaat zitten. Maar ik vind het zelf ondertussen ook tijd worden voor een maatje erbij.

Welke eisen heb ik?

Een hond die houdt van een stevige wandeling of fietstocht. Een aardige maat is welkom. Ik houd wel van een beetje hond ;-) Ik vind een Rhodesian Ridgeback prachtig maar dat is dan qua uiterlijk. Ze zijn sowieso al te duur in aanschaf maar ik vraag me ook af of het karakter van deze hond wel zo geschikt is in een gezin met kinderen. Maar het idee van een Golden als gezinshond deel ik niet. Niet vanwege het clichématige want dat moeit me niks. Meer vanwege de simpele reden dat ik het niet onderschrijf. Ook een Golden kan zijn mindere momenten hebben. De Goldens die ik heb gekend vond ik simpelweg niet sympathiek. Maar ook dat is persoonlijk.

Ben benieuwd naar jullie eigen ervaringen.

Groetjes Jansje
lets have fun

Re: Meedenkers gevraagd! (welke hond past in ons gezin?)

Ongelezen bericht door lets have fun »

Een leuke volwassen (rasloze) herplaatser waarvan al bekent is dat ie niet de moeilijkste is. Een buitenlandertje bv.
De meest leuke herplaatsers komen hier voorbij en als je toch al niet zo ras vast bent wist ik het wel.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Is een rashond of pup een vereiste?
Anders zou ik op zoek gaan naar een leuke herplaatser, waarvan je al weet hoe die met kinderen is, of het een beetje een stressbestendige hond is, en wat betreft verdere eigenschappen die je in een hond zoekt.
Met een pup blijft dat toch lastiger inschatten, ook al is het een ras dat als kindvriendelijk te boek staat.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik ga mee met de vorige sprekers.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Jansjepansjekevertje
Vaste gebruiker

Dus toch...

Jullie noemen ook gelijk herplaatsers. Dat is inderdaad een overweging van me. Maar ik ben zo bang andermans problemen over te nemen. De hond wordt niet voor niets herplaatst, denk ik dan. Maar een pup heeft ook zijn voor- en nadelen afgezien van de hoeveelheid tijd en energie die in het opvoeden gaat zitten.

Een rashond is zeker geen voorwaarde.
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dee »

Ja, maar wat voor een ander een nadeel was, hoeft dat voor jou niet te zijn.
Bij een herplaatser die in opvang is, kan je juist selecteren op wat bij jullie past. Doordat ze je kunnen vertellen hoe de hond is en wat hij/zij nodig heeft.
DeDiana
Zeer actief

Jansjepansjekevertje schreef:Jullie noemen ook gelijk herplaatsers. Dat is inderdaad een overweging van me. Maar ik ben zo bang andermans problemen over te nemen. De hond wordt niet voor niets herplaatst, denk ik dan. Maar een pup heeft ook zijn voor- en nadelen afgezien van de hoeveelheid tijd en energie die in het opvoeden gaat zitten.

Een rashond is zeker geen voorwaarde.
Je hebt natuurlijk ook honden die door omstandigheden worden herplaatst, bijvoorbeeld ziekte of overlijden van het baasje, gewijzigde gezinssamenstelling of baan, etc. Het zijn zeker niet allemaal probleemhonden. En dat geldt ook voor honden uit het buitenland. Als voorbeeld:
Nemo

Afbeelding

Nemo is een hond die bruisend en vrolijk van karakter is. Hij is sociaal, lief, speels en energiek. Nemo krijgt graag aandacht, leert snel en is grappig. Hij is goed in de omgang met andere honden en kan ook goed met kinderen overweg. Als volwassen hond is de verwachting dat hij een grote hond wordt.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Jansjepansjekevertje schreef:Een rashond is zeker geen voorwaarde.
Voor mij ook niet. En dat is precies de reden dat ik vind dat ik het best iets kan kopen wat al op de plank ligt. Voor mij hoeft er niet speciaal een hond bijgemaakt te worden, het kan me toch niet zoveel schelen wat het precies is :wink:
Hij moet je aanspreken, en bij je passen.
Onze hond zat met 14 weken al in het asiel, dat kan ook. En in een asiel zit ook wel eens een probleemloze hond :mrgreen: :wink:
En de buitenlanders van een fatsoenlijke stichting hebben meestal niet meer op hun kerfstok dan gewoon overtollig zijn.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ik zou ook een stabiele herplaatser adviseren. En wat Dee al zegt: wat voor de vorige eigenaar een nadeel was hoeft dat voor jou als nieuwe baas niet te zijn. Je hebt ook al wat ervaring in je broekzak zitten, dus dat zal je ook helpen.

Mijn eerste herplaatser heb ik nu ruim een jaar en zij is voor mij echt een droomhond, een wereldhondje. Ik kan me niet voorstellen dat er een fijner hondje bestaat dan zij :I: . In theorie zou je denken dat er heel wat mis moet zijn met haar, aangezien wij al haar vierde baasjes zijn. Maar niets is minder waar, ze past ons als een jas.

Dus nee, een herplaatser betekent niet direct een probleemhond. Het is wel zo dat je waarschijnlijk nog best flink tijd zult moeten investeren in opvoeding/training, maar dat is met een pup nog meer.
Ik raad je wel aan om je echt heel goed te oriënteren, zeker gezien je drie kinderen hebt (die ook redelijk druk kunnen zijn denk ik). Dus ga zeker niet over één nacht ijs, maar dat was je al niet van plan denk ik :ok: .
Kirra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Kirra »

Dee schreef:Ja, maar wat voor een ander een nadeel was, hoeft dat voor jou niet te zijn.
Bij een herplaatser die in opvang is, kan je juist selecteren op wat bij jullie past. Doordat ze je kunnen vertellen hoe de hond is en wat hij/zij nodig heeft.
Zeker waar.
Sommige honden hebben 'iets' waar de vorige eigenaar niet mee om kon gaan. Zoals timide, niet alleen thuis kunnen zijn, kon niet omgaan met de andere hond in huis, etc.
Er zijn ook nog honden die in het asiel zijn gekomen door factoren die niets met de hond te maken hadden.
Als je kiest voor een herplaatser uit een asiel, zal ik je aanraden naar een asiel te gaan waar je een goed gevoel bij hebt (eerlijk zijn over de honden, niet alleen maar rooskleurige verhalen) en vooral ook zelf heel eerlijk zijn in wat je zoekt en wat je kan bieden.

Edit: Natuurlijk zitten lastige honden of honden met grote problemen ook in het asiel, maar naar mijn ervaring is dat echt een minderheid.
Laatst gewijzigd door Kirra op 21 aug 2014 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Jansjepansjekevertje
Vaste gebruiker

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties! Ik kan me ook echt helemaal vinden in wat jullie zeggen. En inderdaad... als ik dan het leed zie van 'overtollige' honden of herplaatsers (bij je baasje wegmoeten is sowieso traumatisch lijkt me) dan denk ben ik dus ook geneigd te denken dat er voor mij niet zonodig nog een hondje bij moet.

Over één nacht ijs ga ik zeker niet. De jongens vragen er al jaren om maar daar heb ik geen boodschap aan. Of nou ja, daar doe ik het voor. Maar wil het zelf ondertussen ook gewoon zo graag. Geloof dat ik er wel klaar voor ben. Denk ik al een tijdje en ben ook al een poosje aan het oriënteren.

Hoewel ik mijn eigen kids ook gewoon zal moeten leren omgaan met een hond (al zit dat er denk ik toch van nature wel in bij ze, denk dat ze 't respect voor zo'n beestje wel kunnen bewaren) zal het vanwege o.a. de drukte die er in huis af en toe kan zijn toch inderdaad wel een hond moeten zijn die tegen drukte kan. Ook moet ie wel een tijdje alleen kunnen zijn i.v.m. mijn werk. Dat betekent niet altijd overdag alleen hoor. Da's nogal wisselend in mijn beroep en ik werk part-time. Maar Part-time is in mijn geval dus ongeveer om de week. Dagen kunnen toch dan nog redelijk lang zijn (tot 7 uurtjes van huis). Met een pup werkt dat sowieso niet denk ik. En daar zit ik dus echt mee... Wil dat voor een hondje ook gewoon liever niet.

En inderdaad het zal vast ook zo zijn dat wat elders een probleem is dat hier niet hoeft te zijn. Heb liever dat ie m'n spullen heel houdt hoor. Maar er zijn hier bijvoorbeeld geen andere honden of katten. Heel kleine kinderen (als in kruipend of peuters die hun vingertjes niet thuis kunnen houden op het moment dat het moet) zijn hier ook niet. Het zou leuk zijn als de kinderen ook 's de hond uit kunnen laten. Gewoon voor de leuk. Maar dat is niet persé noodzakelijk. Een hond die fijn loopt aan de lijn is handig maar mocht het anders zijn dan is dat nog te leren ook. Maar hij moet natuurlijk wel met kinderen overweg kunnen. Dat is een harde eis. Ik denk zeker dat mijn kinderen kunnen leren met een hond om te gaan dus dat moet wel wederzijds zijn ;-)

Wat raden jullie aan qua betrouwbare herplaats-sites? Ik heb zelf al het e.e.a. bekeken en in kwam heel eerlijke informatie tegen maar ook een site (weet zo niet meer welke) waarbij àlle honden even geweldig en zonder 'gebreken' waren. Dat kwam gewoon niet heel betrouwbaar op me over.

Alvast bedankt!
Jansjepansjekevertje
Vaste gebruiker

Wat een leuke honden op jullie foto's trouwens. En Nemo is inderdaad echt heel leuk om te zien!
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

meestal als t te goed om waar te zijn klinkt dan is dat vaak ook zo, de meeste honden hebben heus wel een vlekje, maar of dat storend is hangt gewoon helemaal van de situatie af, als jij gehorig woont, dan is een hond die waakt al heel vervelend zeg maar, en t is wel fijn als je dat van te voren weet.
Met gezond verstand kom je al een heel eind. :wink:
fijn dat je voor een herplaatser wilt gaan en hopelijk komt er een super match
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ptje »

Zoals al gezegd is heeft niet iedere herplaatser grote problemen.
Er kan soms een andere reden zijn voor herplaatsing zoals in ons geval van overlijden van de eigenaar en ik heb echt een gouden hond, voor mij tenminste.
Anderen zouden misschien zeggen van ik hoef niet zo nodig een heel gemakkelijke aangepaste hond, ik ga voor een hond die een uitdaging nodig heeft, ieder zijn smaak.
Gewoon even goed rondkijken en kijken of er een klik is.
Hier op het forum heeft menig hond al een goed huisje gevonden dus ik twijfel er niet aan dat er ook een goede match voor jou komt.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
DeDiana
Zeer actief

Jansjepansjekevertje schreef:En Nemo is inderdaad echt heel leuk om te zien!
Leuk om te zien is natuurlijk fijn ;-), maar het ging mij er meer om dat er ook genoeg leuke, ongecompliceerde herplaatsers of buitenlandse hondjes te vinden zijn, waarmee je dus niet de ellende van een ander in huis haalt. Zeker als je bij de buitenlandse hondjes kijkt, zijn ze er in alle soorten, maten en leeftijden. Daar zit vast wel iets tussen wat precies in jullie situatie past.
Je kunt natuurlijk altijd doorvragen bij de stichtingen voor meer informatie. Meestal kan er veel meer gezegd worden over honden die ergens in de opvang zitten dan over honden die nog in het asiel zijn.
Kirra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Kirra »

Wat betreft Nederlandse asiels lijkt het misschien alsof er alleen maar lastige honden zijn.
Dat komt omdat de makkelijke honden soms helemaal niet online komen te staan.
Dus even rondbellen kan ook lonen.
Jansjepansjekevertje
Vaste gebruiker

DeDiana, begrijp wat je bedoelt hoor. En dat ie leuk is om te zien is toch ook wel mooi meegenomen. ;-)

Denk inderdaad dat ik voor een herplaatser ga. Fijn om te horen dat op dit forum al menige match is ontstaan. Zou natuurlijk leuk zijn als mij dat ook gebeurt. Maar ik heb geen haast. Ik heb liever dat het wat langer duurt en dat we straks langer plezier van elkaar hebben dan dat ik à la minuut een hond heb en er wellicht weer snel afscheid van moet nemen. Ik zal 's rustig rond gaan kijken her en der. Wat rondbellen kan ook natuurlijk.

Het liefst heb ik een hond waar al wat over bekend is. Geen pup, maar ook weer niet te oud want het zou ook jammer zijn als ik 'm al weer snel door ouderdom kwijtraak. Honden worden nou eenmaal geen honderd. Maar goed ook trouwens. Ook zo triest als een hond zijn baasje overleeft. Een dergelijke hond zou ik ook graag opnemen trouwens. Maar het mag ook best een hond met een vlekje zijn. Pups zijn ook niet vrij van vlekjes. Elke hond heeft zo zijn positieve en negatieve eigenschappen. Best handig als eigenlijk juist om van tevoren al een beetje te weten wat je kunt verwachten.

Merk dat ik er steeds enthousiaster over raak. Ook de zoektocht zelf is gewoon spannend.
Jansjepansjekevertje
Vaste gebruiker

Weet je wat ik ook denk? Een hond opvoeden valt helemaal niet mee en is lang niet altijd alleen maar leuk. Een goed opgevoede hond is een hele fijne vriend. Maar voor het zover is...

Volgens mij zijn er ook genoeg mensen die heel enthousiast aan een hond beginnen maar hem wegdoen wanneer het wat te moeilijk wordt. Triest maar wel waar. Terwijl zo'n hond gewoon een geweldig beest kan zijn als je er maar met respect mee omgaat. Een hond is geen knuffelbeest maar een levend wezen met een eigen karakter en ook een eigen wil. Als je weet van elkaar hoe het zit dan is daar vaak best mee om te gaan.

Voor mijn eigen hond gold dat ergens ook gewoon. Als ik er achteraf op terugkijk kan ik zelf zo zien waar het fout is gegaan. Maar op dat moment zag ik dat niet. Dat is door mijn eigen toedoen langzaam scheef gegroeid maar ik merkte dat eigenlijk niet echt. Pas toen mijn oudste geboren werd kwam het er bij de hond echt uit. Maar toen was het te laat om er nog wat aan te veranderen. Dat hebben we echt wel geprobeerd. En ik vond het te triest om haar als huishond opeens apart te zetten wanneer mijn oudste op was overdag. Ze verdiende beter. En dat heeft ze gelukkig ook gekregen.

Maar die fout wil ik dus niet nog 's maken. Nu moet het gewoon goed gebeuren.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

http://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl/ ... ers-kampen

Staan heel veel leuke honden op, alleen gaat het vaak heel snel met honden die geen echte problemen hebben.
Jansjepansjekevertje
Vaste gebruiker

Gekeken op de link. Er staan hele leuke honden tussen maar voor nu vind ik er geen match. Maar als er zo snel gereageerd wordt is het natuurlijk wel handig om elke dag eventjes te kijken.

Het valt me op trouwens dat er zoveel Staffords in de herplaatsing zitten. Zowel Amerikaans als Engels. Hoewel meer Amerikaans. Ik weet dat die laatsten wat bewerkelijker zijn dan de Engelse. Vragen die echt zo'n bijzondere opvoeding?
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

Ik vang honden op voor een kleine stichting die honden uit Roemenië haalt, daar zitten echt hele leuke honden tussen die zich zo aanpassen aan het leven hier. Snel zindelijk zijn, niet slopen. hond en mens sociaal zijn en waar je enorm veel plezier mee zou kunnen hebben . Een goede stichting kan ook mee kijken welke hond ideaal zou kunnen zijn in jullie situatie dus misschien is dat ook een tip om contact te leggen met verschillende stichtingen ?
Afbeelding
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door annemick »

Wat ook wel een leuke hond met een gezin is, is de boxer. Meestal gek op kinderen en veel energie.
Ik ben zelf als kind er mee opgegroeid en heb er nu ook eentje, wel een oudje ondertussen.

Helaas worden sommigen door hun energie herplaatst, zoals nu een teefje van 8 maanden op marktplaats waarbij de eigenaar zich "vergist" heeft in de wandelbehoefte. Grote tuin en spelen met de kinderen was blijkbaar niet afdoende. De hond wordt wel als heel lief en kindvriendelijk omschreven.

Ze zijn net een maatje kleiner dan de ridgeback en hebben een soortgelijke vacht.
Misschien ook een ras om naar te kijken?

Af en toe komt er ook een herplaatser voorbij op boxerherplaatsing of bij de Ned. Boxerclub. In het asiel kom je ze niet zo vaak tegen.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Jansjepansjekevertje schreef:Gekeken op de link. Er staan hele leuke honden tussen maar voor nu vind ik er geen match. Maar als er zo snel gereageerd wordt is het natuurlijk wel handig om elke dag eventjes te kijken.

Het valt me op trouwens dat er zoveel Staffords in de herplaatsing zitten. Zowel Amerikaans als Engels. Hoewel meer Amerikaans. Ik weet dat die laatsten wat bewerkelijker zijn dan de Engelse. Vragen die echt zo'n bijzondere opvoeding?
Niet speciaal, er is alleen een hoe groter hoe beter trend met "stoere" honden.
Ze kunnen vaak niet met andere honden en dat is onhandig, zeker in een gezin. Ook zijn beiden erg energiek.
Jansjepansjekevertje
Vaste gebruiker

Tsss... Ja tuuk, daar had ik nog niet aan gedacht. 'Een trend'. Mag ik dat belachelijk vinden? Het is toch geen voorwerp? Maar goed, da's dan weer mijn idee.

Een boxer. Ja, die zijn ook leuk. Mijn tante had die vroeger. Dat waren ook echt lieverds en ik moest er altijd om lachen. Vond alleen dat stompje als staart altijd zo triest. Die staart zoals bij die van jou is zoveel mooier, Annemick. En dat niet alleen natuurlijk. Een hond wordt niet voor niks mèt een staart geboren toch? Die zal ie dus best ook nodig hebben lijkt me. Maar dat couperen mag geloof ik ook niet meer he? Mooi zo! ;-) Vind boxers overigens niet zo heel veel van ridgebacks weghebben hoor. Niet dat het belangrijk is trouwens. Vind Ridgebacks ontzettend mooi. Maar de profielschets past wat minder goed bij ons.
Jansjepansjekevertje
Vaste gebruiker

O ja... en contact leggen met organisaties die overplaatsen is een heel goed idee. Dat gaat op mijn to-do lijstje.
kaatje888
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.

Ongelezen bericht door kaatje888 »

Fijn dat je overal goed over na denkt.
Ik zou ook voor een leuke herplaatser kiezen.
Ik denk dat je het met een pup wel heel erg druk gaat krijgen.
Hier op het forum komen ook vaak genoeg leuke herplaatsers voorbij van stichtingen.
Veel mensen hier op het forum vangen ook honden op, en er kan zomaar een keer 1 hele leuke bij zitten voor jullie !
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door annemick »

Jansjepansjekevertje schreef:Tsss... Ja tuuk, daar had ik nog niet aan gedacht. 'Een trend'. Mag ik dat belachelijk vinden? Het is toch geen voorwerp? Maar goed, da's dan weer mijn idee.

Een boxer. Ja, die zijn ook leuk. Mijn tante had die vroeger. Dat waren ook echt lieverds en ik moest er altijd om lachen. Vond alleen dat stompje als staart altijd zo triest. Die staart zoals bij die van jou is zoveel mooier, Annemick. En dat niet alleen natuurlijk. Een hond wordt niet voor niks mèt een staart geboren toch? Die zal ie dus best ook nodig hebben lijkt me. Maar dat couperen mag geloof ik ook niet meer he? Mooi zo! ;-) Vind boxers overigens niet zo heel veel van ridgebacks weghebben hoor. Niet dat het belangrijk is trouwens. Vind Ridgebacks ontzettend mooi. Maar de profielschets past wat minder goed bij ons.
Klopt, couperen van de staart is vlak voordat Mickey in 2001 is geboren verboden, moest er zelf even aan wennen aangezien ik het ook van huis uit niet gewend was, zou nu niet anders meer willen. De jonge buurboxer in frankrijk heeft nog wel zo'n stompje, ik blijf het nu ook een gek gezicht vinden.
Afbeelding
Ik vind boxers en ridgebacks ook niet veel van elkaar weghebben, bedoelde meer de korte vacht :wink:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik heb niet alles doorgelezen, maar vraag me af hoe je het wil gaan doen mocht je keus op een pup vallen. Die kun je de eerste tijd zeker niet 5 tot 7 uur alleen laten als je zelf moet gaan werken. Je zou dan een flinke tijd vakantie moeten opnemen, of halve dagen werken de eerste maanden. Bij een volwassen herplaatser heb je dat probleem niet, natuurlijk kun je daar niet vanaf dag 1 bij weg voor de duur dat je werkt, maar daar volstaat waarschijnlijk wel een week of 2 met vrij opnemen.
Bijkomend voordeel van een herplaatser is dat je gelijk ziet wat je krijgt, zowel qua maat en uiterlijk als karakter. Een pup kan nog zo schattig en lief zijn bij de fokker in huis, die ontwikkelt zich de eerste jaren nog volop en daar kan heel veel aan het karakter veranderen.
In jouw situatie zou ik me concentreren op een volwassen herplaatser, hetzij een kruising, hetzij een rashond die moet worden herplaatst vanwege andere problemen dan grote gedragsissues.
Jansjepansjekevertje
Vaste gebruiker

Ah zo bedoel je Annemick. Ja da's inderdaad waar. En ik vind Mickey met z'n staart toch echt mooier dan z'n buurman. :-)

Tot die conclusie was ik dus ook gekomen LongFields. Voor een pupje heb ik niet voldoende tijd. En natuurlijk zijn ze schattig. Heerlijk! Maar een volwassen herplaatser is inderdaad een betere optie. Dus daar naar op zoek.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”