Ik ben heel erg benieuwd hoe groot skyler zal gaan worden. Hij loopt nu hard naar de 5 maanden en hij heeft nu een schofthoogte van zo'n 41 cm. Hij lijkt nu wat stil te staan in de groei. Welke schofthoogte denken jullie dat hij zal worden? Volgens mij is hij wel aan de kleine kant of niet?
Gr
Even ter aanvulling. Sky kwam bij ons met 7 weken en woog toen 2 kilo maar zeer netjes in verhouding met zijn grootte . Hij was dus erg klein. Overigens niet kleiner als zijn nest genoten. Hij weegt nu bijna 9 kilo en is heel erg netjes in verhouding. Dit is gezegd door de da en de schapen vereniging waar hij al af en toe mee naar toe gaat. Mede doordat hij zoooooo klein was toen hij bij ons kwam ben ik heel erg benieuwd wat jullie verwachten van zijn eind voormaat.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
groei border collie
Moderator: moderatorteam
- aman.en.don
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mechelse herder, daro
border collie, skyler - Aantal honden: 2
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Re: groei border collie
Het is altijd lastig te zeggen natuurlijk, maar ik vermoed dat hij ergens tussen de 45 en 50 centimeter uit zal komen.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Inderdaad moeilijk te zeggen. Kay ging zijn twee maanden oudere halfbroers al snel voorbij in de groei, maar uiteindelijk is hij niet veel groter dan zijn twee halfbroers. De groei in variabel per individu. De een begint later, de ander pauzeert even.
De rasstandaard stelt een maat voor, maar als je bij werklijnborders kijkt is de hoogte erg variabel. Je hebt hele kleine honden, maar ook wel hele grote. Ergens variabel tussen de 40 en 60 cm ofzo? Er is in feite maar 1 iets wat telt voor de border: zijn speciale manier van drijven. Dan kan je zelfs heel zeldzaam ook nog eens een ruwhaar treffen. Bijna alles mag wat dat betreft.
De rasstandaard stelt een maat voor, maar als je bij werklijnborders kijkt is de hoogte erg variabel. Je hebt hele kleine honden, maar ook wel hele grote. Ergens variabel tussen de 40 en 60 cm ofzo? Er is in feite maar 1 iets wat telt voor de border: zijn speciale manier van drijven. Dan kan je zelfs heel zeldzaam ook nog eens een ruwhaar treffen. Bijna alles mag wat dat betreft.

- aman.en.don
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mechelse herder, daro
border collie, skyler - Aantal honden: 2
Bedankt voor de antwoorden. Ik hoop dat er nog wel een paar cm bij komt maar zo niet dan niet. Dat hij goed is met drijven heeft hij al bewezen toen hij mocht snuffelen bij de schapen. Ondanks dat hij nog klein, jong en onervaren is weet hij genoeg druk te zetten.