Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
Vanochtend had ik een keer mazzel, én mijn goede camera bij me (hoewel niet met mijn grote zoomlens), én een aantal herten die op de loop gingen voor een blaffende hond een stuk verderop. Dus de 3 edelherten kwamen langs mij en de honden gerend. Nozem liep aan de flex, Tapas kon ik bij me roepen en Mojo bleef ook netjes bij ons staan.
En ik had de kans om de herten op de kiek te zetten, moest wel behoorlijk croppen om ze er wat groter op te krijgen dus de kwaliteit is niet heel goed.
Ja, echt heel gaaf. Ik zie best wel regelmatig 1 of enkele edelherten, vooral in het bos en gisteren toevallig ook al eentje op de hei, maar dan heb ik eigenlijk nooit mijn goede camera bij me. Met de gsm krijg ik ze er niet duidelijk op.
Vanochtend had ik de camera bij me om wat foto's van de honden tussen de bloeiende hei te maken, en kreeg ik dit onverwachte kadootje.
Mooi!
Wij hebben ze goed gezien vanachter het wildscherm evenals zwijnen. De edelherten die we verder zagen waren te ver weg. Volgend jaar weer naar de Veluwe, wat is het daar toch mooi. En zoals mijn jongste zoon zei, in eigen land!
fenneke schreef:
zo zag op onze vakantie s avonds bij het laatste rondje spelende vossen , had ik nog nooit in het echt gezien
Ooooooh, wat gaaf! Ik heb 1x op de hei een vos gezien, uiteraard geen camera bij de hand toen. Eric heeft vorig jaar een das gespot toen hij Nozem uitliet en ik op wedstrijd was met Tapas, ik baalde dat ik daar niet bij was.
Zwijnen heb ik ook al een paar keer gespot, en 2 weken geleden toen ik tijdens de schemer met Mojo een stukje ging lopen, hoorde ik een hoop geritsel in de bomen en toen ik keek waar het geluid vandaan kwam zag ik iets wat uit de verte op een hele grote eekhoorn leek, en bij nazoeken een boommarter geweest moet zijn.
Ik ben echt dol op dit soort ontmoetingen!
Ik hoorde van een medewandelaar dat hij verderop een zwijn had gezien, dat vond ik wel spannend. Is dat niet wat riskant? Zoeken die geen confrontatie met bv je honden?
Ik hoorde van een medewandelaar dat hij verderop een zwijn had gezien, dat vond ik wel spannend. Is dat niet wat riskant? Zoeken die geen confrontatie met bv je honden?
chaos schreef:Ik hoorde van een medewandelaar dat hij verderop een zwijn had gezien, dat vond ik wel spannend. Is dat niet wat riskant? Zoeken die geen confrontatie met bv je honden?
Je moet je hond er niet achteraan laten gaan uiteraard, als er jongen zijn kunnen ze behoorlijk agressief en voor een hond flink gevaarlijk zijn. Maar er op afstand langs lopen met je honden kort aan de lijn als de zwijnen gewoon rustig zijn is niet link of zo. Vanaf zonsondergang mag je bij ons het bos niet meer in trouwens, dan zijn ze veel actiever en is de kans dat je er eentje tegen het lijf loopt een stuk groter. Overdag zitten ze meestal verstopt tussen oud hout/in de diepere bossen of achter het struikgewas.
Heb ooit heel dichtbij een groepje reeën gestaan, toen ik met een wandelgroepje door een weiland liep.
Erg bijzonder.
We hadden de reeën niet zo snel gezien en zij ons ook niet.
Je moet een beetje weten waar je moet kijken en vaak de wat rustigere stukken bos hebben. 's ochtends vroeg en tegen schemering aan heb je de meeste kans om wat te zien inderdaad. Zwijnen en reeën zie je heel veel. Herten al iets minder en ik heb nog maar een paar keer dassen en vossen gezien in het bos. maar het is zeker leuk wandelen hoor
Maar echt mooie foto's! En dat croppen is dat, dat het bos en de heide wat wazig is en het hert scherp?
Zwijnen kom ik hier bijna dagelijks tegen, ik roep de honden dan altijd even bij me en dan kunnen we gewoon rustig passeren.
En er is een vos hier die ik vaak zie (en ruik ) ik heb zo'n vermoeden dat ze jongen heeft dus hoop daar binnenkort wat van te zien.
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Evertje schreef:
Maar echt mooie foto's! En dat croppen is dat, dat het bos en de heide wat wazig is en het hert scherp?
Nee, croppen is uitknippen van een deel van de foto om het onderwerp (de herten in dit geval) dichterbij te halen als het zoombereik van je lens niet afdoende is.