Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik heb een rare hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

kipo
Zeer actief

Ik heb een rare hond

Ongelezen bericht door kipo »

Pol dus. Als we de riem pakken, wordt hij helemaal blij en wild. Niets abnormaals aan zou je denken, maar Pol komt niet blij en wild bij je staan, of bij de deur. Nee, Pol peert hem, de tuin in en dan gaat 'ie eerst even helemaal achterin kijken of hij de hond van de buren van de achterburen ( :tongue: ) ziet, want dan hij die nog even uitschelden. Op de terugweg patrouilleert hij nog even langs het hek om te loeren naar de buren, tilt hier en daar zijn poot nog eens op en als je hem niet roept, vergeet 'ie gerust dat we zouden gaan wandelen :piew: .
Als de achterdeur dicht is, gaat 'ie eten :19: . Hij vindt brokken eigenlijk niet zo lekker, maar van kvv poept 'ie dun (en vaak), dus krijgt hij toch brok. Dat eet 'ie niet meteen op, maar pas als je met de riem in je handen klaarstaat, net nog, sta ik klaar voor het laatste p&p-rondje, kan ik mooi wachten tot meneer zijn bakje leeg heeft.
Mafkees :lief:
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Aantal honden: 2

Re: Ik heb een rare hond

Ongelezen bericht door Dee »

Haha mooi karaktertje, als je er om kan lachen.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Inderdaad rare hond :mrgreen: maar ik ga toch echt niet staan wachten tot mijnheer dan opeens zijn brokjes gaat opeten :neenee:
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Zelfs Otto doet niet zo debiel :LOL:

Wat een lekker ding is het :I:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
kipo
Zeer actief

billy schreef:Inderdaad rare hond :mrgreen: maar ik ga toch echt niet staan wachten tot mijnheer dan opeens zijn brokjes gaat opeten :neenee:
Dat duurt minder lang dan wachten tot hij terug is uit de tuin :Q: .
[Sandra] schreef:Zelfs Otto doet niet zo debiel :LOL:

Nog erger dan Otto??? :O:
:engel:

Hij doet dingen die de herders nooit deden, gebrek aan opvoeding, dat is het. Maar hij maakt ons wel aan het lachen én hij doet het super met de kindjes, terwijl hij kinderen eigenlijk helemaal niet leuk vindt.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Haha, rare gewoontes houdt hij erop na. ;-)
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

kipo schreef:Pol dus. Als we de riem pakken, wordt hij helemaal blij en wild. Niets abnormaals aan zou je denken, maar Pol komt niet blij en wild bij je staan, of bij de deur. Nee, Pol peert hem, de tuin in en dan gaat 'ie eerst even helemaal achterin kijken of hij de hond van de buren van de achterburen ( :tongue: ) ziet, want dan hij die nog even uitschelden.

:LOL:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Heb er hier 1 die helemaal happy en uitgelaten word als de kraan open gaat om borden te wassen of dergelijk. In het begin dacht ik omdat hun waterbak leeg was maar dus niet .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Joris gaat soms ook eerst nog even snel eten als ik die riemen pak. Die liggen in de bijkeuken, dus komen we langs z'n bakje waar eigenlijk altijd nog eten in staat. Terwijl ik dan Biry haar riem om doe is hij snel wat hapjes aan het nemen. Ik ga niet wachten, eten kan daarna ook wel weer.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

:F: Wat een lekkere mafkees

Luna word ook altijd dol en moet en zal eerst een knuffel pakken binnen, grote paniek als ze er zo snel geen kan vinden, uiteindelijk komt ze met knuffel en al de gang in, gaat dan netjes zitten en laat haar knuffel weer los, ze weet dat die niet mee mag, dus uiteindelijk is dat hele ritueel voor niks, maarja ik vind het wel grappig dus laat haar maar :Q:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Leuk om te lezen dat meer dat hebben. Ayleen gaat eerst even iedereen bij langs voor een knuffel, en komt dán pas om aangelijnd te worden. :lol1:
Vind het stiekem wel leuk, dat soort dingen maken je toch aan het lachen.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

riet heeft een spelletje meegenomen uit haar vorige leven.
als ze 's avonds voor het laatste rondje mee moest bleef ze op haar bed liggen, op haar rug met haar poten in de lucht en wat ik ook probeerde aan wat ik dacht dat het spelletje kon zijn, ze was niet in beweging te krijgen behalve als ik haar van dat bed afsleurde.
dat is niet direkt mijn manier van met honden omgaan, dus ben ik koekjes gaan gooien en die bleken aantrekkelijker dan haar 'spelletje' en daarvoor wilde ze wel van haar bed afkomen.
inmiddels zijn die koekjes voor het uitgaan helemaal ingeburgerd en niet alleen voor het laatste rondje ;)
uitgaan houdt in dat ik de riem en het tuig pak, riet een koekje krijgt als ze haar hoofd door het tuig steekt, eentje als ik het tuig dichtklik 'wait for the click' en eentje voor onderweg 'one for the road' en daarna kunnen we op weg :F:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
kipo
Zeer actief

Leuk hoe honden toch hun eigen invulling geven aan wat wij van ze willen en hoe wij daar dan toch weer intrappen. Ik vind het niet erg om even te wachten en als ik er geen zin in heb, lijn ik hem aan en dan komt 'ie wel mee. Alleen de tuin in, dat is wel eens minder, want dat kan wel even duren en hem gaan halen maakt het niet veel sneller, want dan sjeest hij nog even achterlangs door de borders.

@Dagmar; dat is echt niet grappig! Hij heeft werkelijk een bloedhekel aan die hond en die hond zo langzamerhand ook aan hem, gelukkig zie ik die zelden op straat en nooit los, want bij een confrontatie tussen die twee is Pol behoorlijk in het nadeel.

@IngeO; niet wachten betekent meer opvoeding nodig en daar schort het hem nu juist :wink:
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

kipo schreef:
[Sandra] schreef:Zelfs Otto doet niet zo debiel :LOL:

Nog erger dan Otto??? :O:
:engel:
Nooit gedacht dat het mogelijk zou zijn :engel:

Als Otto in de tuin is en wil wil hem binnen roepen, dan komt hij niet meteen naar binnen. Soms doe ik dan de achterdeur dicht en zit hij binnen no time bij de achterdeur. Soms zit hij ergens halverwege en dan kijkt hij: Ja, u riep? De achterbuurvrouw heeft een hondje dat nogal blaft, ook als ik hier met de honden in de tuin bezig ben. Reageert hij niet op, Jet ook niet trouwens.

Inmiddels laat hij zich wel paaien door een klein stukje gedroogd vlees. Lang wachten tot hij is uitgegeten hoed ik nooit, hij is van de hapslikweg. In tegenstelling tot freule Jet dan weer :Q:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Dat van dat eten ken ik ook van onze Bo. Als we gingen wandelen moest hij eerst uitgebreid zijn bak leeg eten. Als of we zo lang weg zouden zijn dat we tijdens de wandeling wel eens zouden kunnen omkomen van de honger of zo. Dus stonden we met halsband en riem om te wachten tot de bak leeg was.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”