Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik heb in een filmpje gezien dat meer honden op een kat gaan zitten. Het ziet er koddig uit maar waarom doen ze dit is het spelen, dominantie, ik ben hier de baas? Mijn honden hebben dit bij elkaar nooit gedaan maar zijn er ook honden die op elkaar gaan zitten?
Mijn honden doen het om uit te dagen, eerst kont voor de neus houden, reageren ze niet dan gaan ze zitten.
Geen idee waarom, maar ik denk dus om uit te dagen.
Mila gaat wel zo met haar kont boven een andere hond staan als die tijdens het spel ligt (ze is te beleefd om ook te gaan zitten ). Bij haar is dat ook een onderdeel van het spel en uitdagen. Ze doet het alleen bij honden waarmee ze graag speelt en heel vertrouwd is.
Bij de katten doet ze het trouwens niet, want ze heeft iets te vaak scherpe nagels in haar poten en buik gekregen als ze dat probeerde.
Bedankt voor de reacties. Spelen en uitdagen dus, ik keek wel raar op toen Balou voor de eerste keer op Nemo ging zitten ik had hem dit nog niet eerder zien doen. Hij probeert het doorlopend, door zijn achterkant boven de kat te houden en dan maar neerploffen. Hij vind de kat te leuk, maar weet van geen ophouden. Het is een grappig gezicht om die twee bezig te zien, Balou met zijn snuit onder de bank om te kijken waar die kleine donder is gebleven, en Nemo die dan van achteren aangeslopen komt om vervolgens boven op Balou te springen. Natuurlijk gevolgd door een achtervolgingen door de kamer heen. Ik moet Balou af en toe even in zijn bench zetten om de kat de kans te geven om de kamer te leren kennen en Balou tot rust te laten komen. Mowgli geeft het rare kattenwezen inmiddels heel af en toe een voorzichtig likje, maar ik weet niet of dit is om al vast te proeven of dat ze hem stiekem toch wel leuk vind. Het blijft oppassen met het katje dat toch nog wel erg teer is maar hij doet het verder goed.
Ik denk dat Nemo het over een tijdje ook niet meer pikt. Hij heeft het af en toe gehad met het gelebber van Balou die probeert de laatste restjes kattenvlees uit Nemo zijn bek te schrapen.