Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup bevuild bench deel 2 :)

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

smokey
Actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 1

Pup bevuild bench deel 2 :)

Ongelezen bericht door smokey »

Beste mensen ,

Even geleden en topic geopend omdat ik een ''probleempje'' had met een 15 weken ouden pup die plasjes en poepjes doet in haar bench nadat ik haar uitgelaten had.

Jullie hebben hier goed op gereageerd en mij tips gegeven waar ik aan de slag mee ben gegaan , onder andere :

Langer lopen bij de laatste wandeling om haar darmpjes goed op gang te laten komen wat de kans groter zou maken dat ze een poepje zou doen.
Op een Later tijdstip voeren ''9 uur 16uur 22 uur''
1 keer snachts eruit ''rond 3uur''

Nu heb ik deze dingen opgevolgd maar ondervind nog steeds hetzelfde probleem , Ja ze is pas 15 weken oud en heeft haar poepertje en plassertje nog niet onder controle maar wat ik zo vreemd vind is dat ze het steeds doet NADAT ik haar uitgelaten heb.

Na de laatste wandeling rond 22.30 ''alleen geplast'' hebben wij haar in de bench gedaan , rond 1.00 ben ik eruit gegaan om even te spieken en wat zie ik .... :oohja: poepjes en plasje :oohja: , netjes schoongemaakt en hup de bench weer in gedaan.

Rond 4 uur toch maar weer eruit gegaan en toen netjes buiten geplast en gepoept.

De tips tot zo ver hebben eigelijk weinig invloed gehad , ik denk zelfs dat later voeren juist meer poepjes veroorzaakt in de nacht uurtjes ?

Iemand nog andere gedachten die hij/zei met mij wilt delen :) ?
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Re: Pup bevuild bench deel 2 :)

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Als je denkt dat later voeren niet handig is, dan kun je toch eerder voeren...?
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

De pup ziet de bench niet als zijn nest en daarom bevuild die deze.. en de ene pup is de andere niet, mijn Bowie was pas met 7 maanden enigszins iets van zindelijk.
Ik heb een tijd beneden geslapen zodat ik haar ritme leerde kennen, dus wist welke tijd ze eruit moest , dat is het voordeel van erbij blijven liggen dat hoor je wanneer ze bewegen en kan je eruit en het in de bench ontlasten voor zijn.. het is een ingesleten iets wat er alleen maar uit gaat door het te voorkomen.
Afbeelding
smokey
Actief

Lizanne schreef:Als je denkt dat later voeren niet handig is, dan kun je toch eerder voeren...?
Dat klinkt inderdaad logische , het is alleen wel heel erg vroeg om haar laatste maal voor 18.00 te geven ..
Roxywoezel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Roxywoezel »

Hier hetzelfde gehad.
Dus anders opgelost.
Bench en mand in de gang. Krantje in de bench, mand ernaast.
Elke ochtend netjes op het krantje geplast en mandje droog.
Ook weleens geprobeerd het mandje weer in de bench te doen, maar dan was mandje ook weer nat.
Dus als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Ik voer om 20 uur voor het laatst, zodat ze geen last van poep heeft s'nachts.

Tegenwoordig wordt ik steeds vaker wakker met een schone bench. Dan doe ik een vreugdedansje.
Geduld geduld geduld.
Charly is nu 5 maanden, dus ook niet de snelste. Maar ze is dan ook een klein hondje.
Overdag is ze wel compleet zindelijk, zelfs als ik een ochtend werk.
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

De 'ouderwetse' krant misschien? Ik weet niet hoe groot de bench is, maar als je pup goed de ruimte heeft, dan kan
je op een klein stukje een krant neerleggen zodat ze hopelijk haar behoefte daarop doet en verder een schoon stuk heeft om te liggen.
Na een aantal weken haal je dan de krant definitief weg.

Ik neem aan dat je haar verder bejubeld als ze buitenshuis iets doet?
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Bishy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bishy »

Is ze tandjes aan het wisselen? Mijn pup had een terugval in zindelijkheid tijdens het wisselen.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Hier ook ooit een pup gehad die het wel best vond om in zijn bench te doen wat hij moest doen. Gewoon schoongemaakt telkens en door gegaan met hoe ik het deed. Regelmatig naar buiten en de hemel inprijzen als hij wat deed.
Het is echt vanzelf gewoon goed gekomen.

Ik zou wel wat eerder eten gaan geven. Wat geeft het als ze vroeg de laatste maaltijd krijgt. Als dat helpt dat ze s'nachts minder moet poepen heb je toch wat gewonnen.
smokey
Actief

Daisy@ schreef:Hier ook ooit een pup gehad die het wel best vond om in zijn bench te doen wat hij moest doen. Gewoon schoongemaakt telkens en door gegaan met hoe ik het deed. Regelmatig naar buiten en de hemel inprijzen als hij wat deed.
Het is echt vanzelf gewoon goed gekomen.

Ik zou wel wat eerder eten gaan geven. Wat geeft het als ze vroeg de laatste maaltijd krijgt. Als dat helpt dat ze s'nachts minder moet poepen heb je toch wat gewonnen.

Nog vroeger als 18.00 ? , ik vind dat erg vroeg vooral omdat ze dan tot en met de volgende ochtend 08.00 niks in haar buikje heeft zitten , dat vind ik zelf ook niet prettig :D
Bishy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bishy »

If je deelt de 18 uur maaltijd in 2en? Een deel om 18 en een deel om 21 uur?
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Mijn pup is ook 15 weken, slaapt in een grote bench en krijgt 's ochtends rond 8 uur een halve portie voer en 's avonds rond 18 uur. Om een uur of 10 's avonds krijgt hij nog een handje brokjes. Hier staat de hele dag tot het donker wordt de achterdeur open en kan hij wanneer hij wil plassen en poepen in de tuin. Daarnaast laat ik hem ook nog uit. 'S Nachts hoeft hij er niet meer uit en zijn bench houdt hij gelukkig altijd droog.

Heb je een kleedje of vetbed of iets in zijn bench liggen, iets van zacht materiaal in ieder geval? Soms vindt een hond het prettig om op zacht materiaal te plassen, op een kleed of zo. Je zou kunnen proberen hoe het gaat als je een nepleren matras in de bench legt van dezelfde grootte als je bench is. Die heb ik hier ook in de bench liggen.

Niet wanhopen of de moed verliezen, het gaat ongetwijfeld goedkomen!
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Toen bij ons de pups nog 3x aten, kregen ze ook 's morgens vroeg, met de lunch en rond 18.00 uur.
De maaltijd rond het middaguur is toen uiteindelijk verdwenen. Jurek heeft nooit in huis gescheten, Samica was daar makkelijker in.
Als je merkt dat je pup 's avonds laat of 's nachts honger heeft dan kan je altijd een klein handje brokken of wat anders geven.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Inge O schreef:
Wilma schreef: Als je merkt dat je pup 's avonds laat of 's nachts honger heeft dan kan je altijd een klein handje brokken of wat anders geven.
dat ik zou ik nou net niét doen want als de maag begint te werken doen de darmen mee.
Nou, weer wat geleerd dus.
Hier was het overigens ook niet nodig. Gewoon eten als het klaar gezet wordt en zo gaat dat nog steeds.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Inge O schreef:
Wilma schreef: Als je merkt dat je pup 's avonds laat of 's nachts honger heeft dan kan je altijd een klein handje brokken of wat anders geven.
dat ik zou ik nou net niét doen want als de maag begint te werken doen de darmen mee.
Ik doe dat hier juist wel, voor de volwassen honden tegen eventueel gal spuwen 's nachts en de pup doet hierin gewoon mee, zonder daar ook nog maar 1x voor te hoeven ontlasten 's nachts. :wink:
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ik weet niet of ik in je andere topic gereageerd heb, maar ik zou bij je pup gaan liggen. Dan kun je het horen wanneer ze gaat rommelen in de bench en haar meteen mee naar buiten nemen.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Inge O schreef:
LongFields schreef:
Inge O schreef:
Ik doe dat hier juist wel, voor de volwassen honden tegen eventueel gal spuwen 's nachts en de pup doet hierin gewoon mee, zonder daar ook nog maar 1x voor te hoeven ontlasten 's nachts. :wink:
ja, als ze verder geen probleem hebben met nachtelijk overactieve darmen zal dat best kunnen maar in het geval van ts ligt het toch anders.
TS geeft nu een hele maaltijd nog zo laat, zou dat niet anders werken als dat wijzigt naar slechts een klein handje brokjes? Ik zou me zo kunnen voorstellen dat het voor eenpip wel heel erg lang is om vanaf eind van de middag tot de volgende ochtend helemaal niets meer te kunnen eten, terwijl dit tot op heden wel zo geweest is. Maar ik kan er natuurlijk naast zitten, ben geen expert op het gebied van voedingsleer en spijsvertering. :wink:

Persoonlijk vind ik de tip om er voorlopig weer even bij te gaan slapen om zo te kunnen signaleren wanneer de pup onrustig wordt een hele goede. Wie weet is er dan ook wel een patroon in te ontdekken, of stelt het erbij slapen dusdanig gerust dat dit ook al wat helpt in de zindelijkheidstraining. En dan hoef je tussendoor ook geen wekker te zetten om 's nachts de hond uit te laten op een moment dat deze misschien helemaal niet hoeft en diep in slaap is.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”