Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een vorm van speuren.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Een vorm van speuren.

Ongelezen bericht door samantha! »

Makkelijk uit te voeren voor mensen die meerdere keren moeten lopen omdat ze meerdere honden hebben.

Jones heeft het zelf bedacht en uitgevoerd, het duurde alleen even voor zijn domme vrouwtje het doorhad :Q:
Als ik pure aanlijnwandelingen doe loop ik apart omdat ik wel wil dat ze goed kunnen plassen en niet elkaar over de kop heenzeiken.
Ik ga dan altijd eerst met Macho en Jack en daarna met Jones.
Gisteren liep ik toevallig met Jones dezelfde ronde als met Macho en Jack daarvoor en het viel me op dat Jones constant met zijn neus op de grond liep dus ik had zoiets van: wat ruikt hij nou toch, loop eens even normaal!
Gisteravond deed hij het weer en nu viel bij mij het kwartje en zag ik dat hij precies op het spoor liep waar ik even daarvoor met Macho en Jack had gelopen.
Ik gaf hem wat langer lijn om eens te kijken wat hij deed en daar ging hij, precies het spoor volgen wat ik daarvoor gelopen had, zonder mijn bemoeienis heeft hij het tot aan huis uitgelopen (en het was een andere route dan die van de ochtend).
Net ging ik weer een aanlijnwandeling doen dus nu heb ik even onthouden waar ik precies ben overgestoken met Macho en Jack om Jones te testen.
Daarna met Jones eruit en die begon gelijk weer het spoor te volgen.
Op een gegeven moment ben ik met hem op een ander punt overgestoken en dat vond hij niet grappig, hij was het spoor kwijt :LOL:
Een stukje verder kwamen we op het punt waar ik met Macho en Jack overgestoken was en hij had get spoor gelijk weer te pakken.

Ik heb geen idee of hij mijn spoor of die van de honden volgt maar ik vind het wel leuk dat hij dit zo uit zichzelf is gaan doen, hij vindt het ook echt geweldig om te doen :D
Nadeel is dat ik uiteindelijk 3 rondes moet lopen want hij verlaat het spoor geen seconde dus tegen de tijd dat we weer thuis zijn moet hij zijn behoeften nog doen :Q:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Een vorm van speuren.

Ongelezen bericht door Zamunda »

Hahaha, wat leuk! Vooral met dat oversteken :LOL: .
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Ha, slimme Jones! Blijft het vrouwtje ook lekker bezig, haha.

Lola doet het ook vaak. Dan irriteer ik me aan die neus op de grond, komen we een bocht verder vaak haar vriendinnetje tegen. Dat wist lola natuurlijk allang dan :mrgreen:
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ze zijn echt slim, die honden. Ik weet vaak ook welke kant de buurhond op gegaan is.
Perle
Zeer actief
Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Perle »

Hoppaaa, nu nog enkele verloren apportjes (of als je het echt spannend wil maken, je sleutels :mrgreen: ) onderweg, en je hebt een fantastische, kant-en-klare, tijdsefficiënte training. :D
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
Roxywoezel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Roxywoezel »

Oooooh dat doet Roxy dus ook!!!! Ik snapte het al niet..... Zelfs op de stoep met dr neus op de grond.... En als ik met alle drie loop doet ze dat niet.
Bij mij is ook het kwartje gevallen hahaha.
Bedankt!
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
samantha!
Zeer actief

Perle schreef:Hoppaaa, nu nog enkele verloren apportjes (of als je het echt spannend wil maken, je sleutels :mrgreen: ) onderweg, en je hebt een fantastische, kant-en-klare, tijdsefficiënte training. :D
Haha nou hier in de wijk durf ik nog geen sleutel achter te laten van een oude rotte schuur en ik denk dat zelfs dummy's niet veilig zijn :schrik:
Maar ik ga inderdaad eens bedenken hoe ik er wat variatie in kan brengen, is een leuke bezigheid voor hem :D
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Ja leuk is dat! Ik kan aan Jura bij twee verschillende honden merken van wie ze het spoor oppakt en dan zoekt ze dus inderdaad haar vriendje of vriendinnetje op. En sinds kort doet vriendinnetje dat ook bij haar.
Ik kan ook heel goed aan haar zien als haar aartsvijandin in de buurt is, dan lopen we een blokje om zonder dat we haar dus daadwerkelijk hoeven tegen te komen. Handig!
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Knappe Jones hoor! Dat wordt zweetwerk doen :P Zorro speurt altijd alleen naar markeerplekjes van andere honden maar Dalí kan heel intens aan de stoep ruiken, geen idee wat hij dan ruikt. Hij heeft alleen het concentratievermogen niet om een heel spoor uit te werken denk ik.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Haha, leuk om te doen. Leuk om te merken hoe hij dat uit zichzelf is gaan doen.
Lunatic
Erelid
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ja leuk spelletje :cheer: doen Doran en Zinzi ook altijd als ze niet tegelijk uit gaan, Doran piest dan ook precies over al haar plasjes heen :LOL:
Nu doet hij het nog erger, als het aan hem ligt weet ik precies waar elke loopse teef woont :ugh: :F:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
samantha!
Zeer actief

Wat leuk om die verhalen hier te lezen, honden en hun neus blijft toch geweldig :)
Afbeelding
Perle
Zeer actief
Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Perle »

Wij gebruiken voor het zoeken van kleine voorwerpen van alles en nog wat... Een sok, oude GSM, Speur buisje, oude sleutelbos, zo'n lint waar je sleutels aan hangt, schroevendraaier, portefeuille, aansteker...
Maakt dan niet eens zoveel uit als dat al opgeraapt wordt.
Heb in zo'n portefeuille wel eens een briefje gestopt met 'hoi, mijn hond is aan het leren deze portefeuille te zoeken, leg je hem aub terug?'. Toen ik wat later aankwam zat er een oude man vol verwondering op een bankje te kijken.. Hij fluisterde samenzweerderig "heb 'm teruggelegd he!". En dan snel gevolgd door:" oei, nu heb ik het toch nie verraden??" :mrgreen:
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Stokjes of een klein stukje tapijt, of iets dergelijk gebruiken.Niemand die ziet dat het je voorwerp is,of een plastik dop of zo.Spullen wel even in je zak houden om je eigen geur te geven.Volgens mij raapt niemand dat op die denken waarschijnlijk dat het afval is.
samantha!
Zeer actief

Wat een leuke ideetjes!
Daar gaan we eens mee aan de slag :)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”