Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Discussie: geen animo voor lange afstand wandelen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

hondenwandelvoetjes

Discussie: geen animo voor lange afstand wandelen

Ongelezen bericht door hondenwandelvoetjes »

Hallo hondenliefhebbers.

Mogelijk dat ik nu een hele felle discussie ontketend, maar ik doe het toch.

Al een tijdje organiseren wij wandelingen voor de lange afstand. De afstanden zijn tussen de 15 en 30 km (gem. 20km) De wandelingen worden meestal gehouden vanaf de lijn Utrecht tot aan de Belgische grens. Naast de LA organiseren we ook kortere wandelingen als opstapje naar de lange afstand. De wandelingen lopen veelal door natuurgebieden heen.
En wat blijkt? Er wordt wel meegelopen met de kortere afstand, maar niet 1 keer met de langere afstand!!

Mijn vraag is hoe kan dat nou? Ik weet dat iedereen wel zo zijn reden kan bedenken, maar we hebben van alles wel gehoord. Het is te warm, het is te koud, het is te lang, er zitten te veel pauzes tussen, we starten te vroeg, we starten te laat, het is te ver rijden, mijn hond kan het niet aan, kan niet over weg met andere honden (?) Ik wordt er helemaal simpel van.
Er zijn 2 miljoen honden dus ongeveer 5 miljoen baasjes en er wil NIEMAND meelopen????
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Aantal honden: 1

Re: Discussie: geen animo voor lange afstand wandelen

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Geen idee hoe dat komt, voor mij persoonlijk zou ik het gewoon te spannend vinden of ik het wel aankan qua afstand. En dat in combinatie met een hond die niet bijzonder veel op heeft met soortgenoten, maakt dat ik eerst enthousiast zal zijn maar uiteindelijk misschien niet aan zou melden.

Wel vervelend voor jullie, ik vind het wel echt leuk dat dat soort dingen worden georganiseerd. Nieuwe routes lopen is altijd leuk!
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

Ik loop graag alleen :wink:
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Voor mij is het vaak ver weg. Tenminste, jouw wandelingen die ik heb gezien. 15-20 en misschien 25 kilometer vind ik op zich nog wel leuk om te lopen, 30 kilometer zou ik te ver vinden.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Je zou ook kunnen zeggen dat mensen die graag lange afstanden lopen dit liever voor hunzelf doen en geen behoefte hebben aan een georganiseerde trip.

Ik denk dat dit soort georganiseerde wandelingen voornamelijk groepjes trekt. En in een groepje wordt de afstand bepaald door de persoon die het minst ver wil/kan/leuk vindt. Zomaar een gedachte..
Afbeelding
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Van mij uit: ik wist eerlijk gezegd niet eens dat het georganiseerd werd voor honden :o

Wij zitten nu met een jonge hond (5 maanden) dus hele lange afstanden lopen, ook met pauzes, is geen optie. Maar over een jaartje lijkt me dat best leuk. Komen we ook nog eens in beweging. Afstand wandeling zou voor mij wel een dingetje zijn: ik ga niet beginnen met 30 km, kilometer of 15 voor een eerste keer is lang zat voor mij. Ook is een wandeling in bijv. zuid limburg voor ons niet handig i.v.m. reistijd.

Misschien het proberen meer onder de aandacht te brengen?
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik kende het hele fenomeen niet.
Ik heb wel regelmatig wandelingen gedaan en voor honden moet je meestal apart toestemming vragen, ik vind het best leuk.
Maar zoals gezegd, ik kende het hele fenomeen niet.

Doe je wel genoeg aan PR?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
hondenwandelvoetjes

15-20 en misschien 25 kilometer vind ik op zich nog wel leuk om te lopen, 30 kilometer zou ik te ver vinden.
We hebben 2 wandelingen van 28 en 30 km. Deze afstanden kan je alleen maar lopen indien de behoefte er is. En die behoefte kan je peilen. Zomaar inplannen heeft dus geen zin.
Misschien het proberen meer onder de aandacht te brengen?
Dat doen we al, we staan op buienradar, op FB en op een aantal wandelpagina`s. Ook dit forum staan we vermeld.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Wij lopen het graag. Heel graag. Dagje ontspanning.
Maar dat doen we dan ook graag met ons eigen roedeltje. Met onze eigen pauzepuntenn enzo. In groepsverband vind ik deze wandelingen niks. Sorry!
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kloesje »

Ik heb het meerdere malen bekeken, omdat ik graag langere wandelingen mag maken, alleen is het voor mij echt een eind rijden, dus dan haak ik af...
Afbeelding
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Marion. schreef:Wij lopen het graag. Heel graag. Dagje ontspanning.
Maar dat doen we dan ook graag met ons eigen roedeltje. Met onze eigen pauzepuntenn enzo. In groepsverband vind ik deze wandelingen niks. Sorry!
Dit bespaart mij weer typen.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Ik loop heel graag, maar het is afhankelijk van mijn tripjes naar Nederland en dan nog is het eigenlijk altijd op zondag, de dag dat ik over he algemeen weer terug naar huis rijd.
Ik loop hier ook graag een aantal uur met Layla, maar idd ook graag alleen of in een heel klein groepje.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Helaas heb ik geen hond momenteel die ik zo'n wandeling zomaar aan kan doen, medisch niet en een grote groep dieren is ook niet haar ding.
Het lijkt me anders best wel eens leuk.
hondenwandelvoetjes

Ik heb het meerdere malen bekeken, omdat ik graag langere wandelingen mag maken, alleen is het voor mij echt een eind rijden, dus dan haak ik af...
Ik kan mij voorstellen dat als je in Groningen woont dat het niet te doen is. Gemiddeld ga ik er vanuit dat 1 1/2 uur rijden voor zeg 20 km wandelen het maximum is. Dat is natuurlijk ook een dingetje, de afstand. Het moet wel rendabel zijn. Dus niet 1 1/2 rijden voor 2 uur wandelen.
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Heb je wandelingen al vaker langs zien komen en mij lijken ze heel leuk (hierbij ga ik even voorbij aan het feit dat ik niet lopen kan :engel: ) maar te ver weg. Voor mij zou de afstand een bezwaar zijn.
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

hondenwandelvoetjes schreef:
Ik kan mij voorstellen dat als je in Groningen woont dat het niet te doen is. Gemiddeld ga ik er vanuit dat 1 1/2 uur rijden voor zeg 20 km wandelen het maximum is. Dat is natuurlijk ook een dingetje, de afstand. Het moet wel rendabel zijn. Dus niet 1 1/2 rijden voor 2 uur wandelen.
Anderhalf uur rijden zou ik er echt niet op regelmatige basis voor over hebben. M'n auto rijdt niet op water :ugh:
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
hondenwandelvoetjes

Anderhalf uur rijden zou ik er echt niet op regelmatige basis voor over hebben. M'n auto rijdt niet op water
Tis ook het maximum.....
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Ik heb geen zin meer in wandelingen met grotere groepen. Een paar mensen is prima maar meer hoeft voor mij niet.
Afbeelding
hondenwandelvoetjes

Toevallig even gekeken of er reacties zijn op de wandelingen.....0 (nul)
hondenwandelvoetjes

Ik heb geen zin meer in wandelingen met grotere groepen. Een paar mensen is prima maar meer hoeft voor mij niet.
Grote groep?? :lol1:
Mit
Zeer actief

Grote groep?? :lol1:
En allemaal onbekenden. Daar loopt mijn software op vast :mrgreen:
Afbeelding
sypke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabijhoun

Ongelezen bericht door sypke »

Toen onze honden jonger waren hebben we veel lange afstandwandelingen gedaan. De ideale afstand met hond vind ik 20 km, maar we hebben ook wandelingen van 30, 36 en 42 km gedaan. Nu hebben we 2 honden van 10 en 11 en die lopen gewoon niet zo ver meer. Onze jongste hond is 3, maar ik vind het een beetje ongezellig om met haar een hele dag op stap te gaan en de andere 2 thuis te laten.
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Mss is het ook de wat officiële opzet, mss dat mensen jullie eerst willen leren kennen op een kortere afstand en moet je een kleinere wandeling van een uur of twee proberen.
Voor een echt lange wandeling vind het ook wel prettig om een ander te kennen en bv ook het wandeltempo te weten.
Ook moet je jezelf mss wat meer op het forum laten zien, zodat men ook weet met wie men van doen heeft. Wandelingen hebben hier vaak een vrij informeel karakter.
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Ik vind gezamelijke wandelingen wel leuk maar dan moeten het korte wandelingen zijn van een uurtje ofzo. Anders hou ik het niet vol. Daarvoor wil ik ook best wel een keer naar het midden van het land rijden hoor. Alleen niet elke maand natuurlijk, dat wordt een beetje begrotelijk ;)
hondenwandelvoetjes

En allemaal onbekenden.
Haha, zou dat het zijn? Zitten we allemaal zo vast in ons coconnetje dat we schuwe beestjes zijn geworden bang voor het grote onbekende? Kom op zeg! Wat is er nou leuker dan kennismaken met allemaal onbekende mensen?
Echt, ik snap er niks meer van. Waar is de interesse in de mens gebleven? Misschien loopt je software daar wel op vast.
Jeannettebo
Zeer actief

Nu doe je eigenlijk of we allemaal gek en raar zijn...
Beetje rare conclusie ook als je de mensen niet kent
Afbeelding
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

En allemaal onbekenden.
Haha, zou dat het zijn? Zitten we allemaal zo vast in ons coconnetje dat we schuwe beestjes zijn geworden bang voor het grote onbekende? Kom op zeg! Wat is er nou leuker dan kennismaken met allemaal onbekende mensen?
Echt, ik snap er niks meer van. Waar is de interesse in de mens gebleven? Misschien loopt je software daar wel op vast.
Oh ik kan wel een tiental dingen opnoemen die ik leuker vind dan kennis maken met een groep onbekende mensen hoor. :schrik:
Mit
Zeer actief

En allemaal onbekenden.
Ik geloof dat je mij niet goed kent :mrgreen:
Afbeelding
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kloesje »

En allemaal onbekenden.
Nou niet zo beledigend doen.... :U:

Niet alle mensen houden ervan om met 'onbekenden' om te gaan.. daar mag je best een mening over hebben, maar profileer deze even anders...
Afbeelding
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Ik ben net lid geworden op de FB site... :wink:
Zag dat de wandelingen merendeel in Brabant gepland zijn ..is toch bijna 2 uur rijden voor me. :oeps:
Maar ik wil graag een keer mee....de wandeling die het weekend staat niet ( weekend weg) maar nogmaals.. lijkt me leuk een keer mee te gaan en sfeer te proeven.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”