Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
geluid van blaffen is ineens veranderd.
Moderator: moderatorteam
- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 1
geluid van blaffen is ineens veranderd.
Rare vraag, ik kan er niets over vinden op Google. Bo (teefje van 3,5 jaar) blaft sinds gisteren ineens een stuk lager/dieper.
Ze toont niet ziek, ze hoest niet, ze is net zo levendig als anders. Alleen die blaf is veranderd. Wat kan dit zijn?
Ze toont niet ziek, ze hoest niet, ze is net zo levendig als anders. Alleen die blaf is veranderd. Wat kan dit zijn?
- Diesel en Loek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kleine keeshond
Grote grijze keeshond - Aantal honden: 2
Re: geluid van blaffen is ineens veranderd.
Ik kan je niet helpen, maar het klinkt erg vreemd...
- Esther12
- Zeer actief
Ja, ik vind het ook raar. Ik maak me niet echt zorgen, vandaag viel het me eigenlijk pas echt op en realiseerde ik me dat ik het gisterenavond ook al had gehoord. Ze doet verder heel normaal maar morgen toch de DA maar even bellen.
- Roxywoezel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel
- Aantal honden: 2
Moet ze loops worden?
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
- Esther12
- Zeer actief
Nee, dat is ze nog niet zo lang geleden geweest (ongeveer 9 weken geleden begonnen).Roxywoezel schreef:Moet ze loops worden?
- Esther12
- Zeer actief
Ja, dat idee heb ik ook. Maar wat kan het zijn, raar hoor.Inge O schreef:als het echt zo blijft is de kans wel reëel dat er iets met haar stembanden is - keelontsteking is dan niet voor de hand liggend gezien ze niet hoest en/of ziek is.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Net wat Inge O zegt. Als je wilt googelen, doe dat dan op 'veranderd stemgeluid', dan vind je meer informatie.
- Esther12
- Zeer actief
Goed idee, thanks! Ik heb wel gegoogled maar was niet op het idee gekomen om de term stemgeluid te gebruiken.Zamunda schreef:Net wat Inge O zegt. Als je wilt googelen, doe dat dan op 'veranderd stemgeluid', dan vind je meer informatie.
Moet het van de DA even een paar dagen aankijken. Het is vandaag overigens alweer erger geworden.Inge O schreef:van een onschuldige ontsteking tot poliepje tot tumor tot verlamming - maar misschien gaat het wel weer over.Esther12 schreef:Ja, dat idee heb ik ook. Maar wat kan het zijn, raar hoor.Inge O schreef:als het echt zo blijft is de kans wel reëel dat er iets met haar stembanden is - keelontsteking is dan niet voor de hand liggend gezien ze niet hoest en/of ziek is.
Maar ze blijft gelukkig wel levendig en gezellig.
-
teckeltoos
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Schijnzwanger ?!Esther12 schreef:Nee, dat is ze nog niet zo lang geleden geweest (ongeveer 9 weken geleden begonnen).Roxywoezel schreef:Moet ze loops worden?
Klopt n.l.precies met het aantal weken.
- Roxywoezel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel
Ik heb een teef gehad die zwaarder blafte tijdens haar loopsheid.Inge O schreef:wat is de link tussen schijndracht en een veranderde stem?
Misschien hormonaal, dus schijndracht kan dan ook.
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Wel wat anders, maar misschien toch te vergelijken: mijn kat miauwde onlangs niet meer en kon ook niet meer spinnen
Tenminste, hij deed het allemaal wel, maar er kwam ineens geen geluid meer uit.
Verder geen veranderingen, hij at prima, was levendig en hooguit misschien iets minder aanhalig.
Ik ben gaan lezen op internet en kwam vnl op keelontsteking uit en besloot het even aan te kijken voordat ik weer een vermogen
naar de dierenarts zou brengen, ook omdat hij verder gewoon at en niet ziek oogde.
Na een kleine week was ineens zijn geluid weer terug en werd ik blij verrast met een miauwende kat
Dus toch ook keelontsteking ook al leek hij verder niet ziek. Uiteraard hield ik hem wel goed in de gaten en zou bij verslechtering wel
bij de dierenarts op de stoep hebben gestaan.
Hopelijk is het dit bij jouw hond ook en gaat het snel weer over. Ik zou het dus een weekje aankijken, mits ze verder gewoon
gezond oogt en goed eet, en als het dan niet over is dan wel naar de dierenarts gaan.
Tenminste, hij deed het allemaal wel, maar er kwam ineens geen geluid meer uit.
Verder geen veranderingen, hij at prima, was levendig en hooguit misschien iets minder aanhalig.
Ik ben gaan lezen op internet en kwam vnl op keelontsteking uit en besloot het even aan te kijken voordat ik weer een vermogen
naar de dierenarts zou brengen, ook omdat hij verder gewoon at en niet ziek oogde.
Na een kleine week was ineens zijn geluid weer terug en werd ik blij verrast met een miauwende kat
Dus toch ook keelontsteking ook al leek hij verder niet ziek. Uiteraard hield ik hem wel goed in de gaten en zou bij verslechtering wel
bij de dierenarts op de stoep hebben gestaan.
Hopelijk is het dit bij jouw hond ook en gaat het snel weer over. Ik zou het dus een weekje aankijken, mits ze verder gewoon
gezond oogt en goed eet, en als het dan niet over is dan wel naar de dierenarts gaan.
- Esther12
- Zeer actief
Het zou kunnen dat het komt omdat ze schijnzwanger is. Maar dat zou dan wel de eerste keer zijn, ik heb haar nooit eerder horen bassen.
Ik gok eigenlijk ook dat het een keelontsteking is, al merk ik er verder totaal niets van. Ik kijk het nog even aan, er zit nog geen verbetering in maar het is ook niet slechter geworden.
Ik gok eigenlijk ook dat het een keelontsteking is, al merk ik er verder totaal niets van. Ik kijk het nog even aan, er zit nog geen verbetering in maar het is ook niet slechter geworden.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie