Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond alleen thuis gelaten met de vakantie

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Hond alleen thuis gelaten met de vakantie

Ongelezen bericht door tycha »

Een tijdje terug schreef plaatste ik dit onderwerp http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 1&t=287025. Later nog wel eens met een mevrouw uit dezelfde straat over deze hond staan praten. Ze was helemaal verbaasd dat ik die hond tegen was gekomen, want die hond werd over het algemeen namelijk helemaal niet uitgelaten. Maar goed, vandaag kom ik die mevrouw weer tegen en ze begint gelijk tegen me over de hond uit bovenstaand onderwerp (het is trouwens een kruising mechelaar x amerikaanse stafford van een jaar). Blijkt dat de eigenaren van de hond al anderhalve week op vakantie zijn, en de hond alleen in huis achter is gelaten. 1 x per dag komt er iemand langs om de hond eten te geven en de hond even in de tuin te laten. Verder zit de hond dag en nacht alleen. :O: :piew: Volgens schilders die er aan het werk waren (buitenkant) zit het huis van onder tot boven onder de hondenstront. En volgens die mevrouw is de hond zelf helemaal gestrest. :cry:
Dierenbescherming, dierenpolitie, gewone politie, woningbouw doen allemaal niets want de hond ziet er goed uit en krijgt zijn natje en zijn droogje :piew: :U:
Werkelijk te triest voor woorden. :jank:
Afbeelding
Groetjes Marja
Lemuria

Re: Hond alleen thuis gelaten met de vakantie

Ongelezen bericht door Lemuria »

tycha schreef: Dierenbescherming, dierenpolitie, gewone politie, woningbouw doen allemaal niets want de hond ziet er goed uit en krijgt zijn natje en zijn droogje :piew: :U:
Werkelijk te triest voor woorden. :jank:
Walgelijk dat het zo werkt, maar dat is de realiteit. Knok maar eens tegen die bureaucratie op, dat lukt je niet. Misschien als de eigenaar terugkomt, met een groep buurtbewoners daarheen gaan en verhaal halen? Eventueel voorstellen de hond over te nemen? Lijkt me namelijk niet dat de baasjes er op die manier veel lol aan beleven.
tycha
Zeer actief
Contacteer:

Tara schreef:
tycha schreef:Volgens schilders die er aan het werk waren (buitenkant) zit het huis van onder tot boven onder de hondenstront.
Intens triest, maar als ik dit zo lees dan zullen ze dit niet licht nog een keer zo doen denk ik.
Ik ben de vrouw des huizes nu twee keer tegen gekomen met de hond, beide keren los natuurlijk, want anders is het zielig :pffff: Maar ik denk zo maar dat ze het niet eens zo heel erg gaan vinden. Die hebben hun prioriteiten heel ergens anders liggen dan bij een schoon huis.
Afbeelding
Groetjes Marja
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Afschuwelijk, dat kan je toch niet over je hart verkrijgen?
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

tycha schreef:
Tara schreef:
tycha schreef:Volgens schilders die er aan het werk waren (buitenkant) zit het huis van onder tot boven onder de hondenstront.
Intens triest, maar als ik dit zo lees dan zullen ze dit niet licht nog een keer zo doen denk ik.
Ik ben de vrouw des huizes nu twee keer tegen gekomen met de hond, beide keren los natuurlijk, want anders is het zielig :pffff: Maar ik denk zo maar dat ze het niet eens zo heel erg gaan vinden. Die hebben hun prioriteiten heel ergens anders liggen dan bij een schoon huis.
Nou .............. :mrgreen:
Volgens mij heb je er alleen geen probleem mee als je er nooit bent.
Lijkt me een redelijk stevig luchtje. :schrik:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
tycha
Zeer actief
Contacteer:

Ik ben geloof ik heel erg blij dat ik er niet naast en ook niet in de buurt woon. :kotz:
Afbeelding
Groetjes Marja
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ach wat sneu voor die hond :(
Hoe kunnen mensen toch zoiets doen? :L:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

Je wilt niet weten hoe veel aanvraag ik krijg in de zomer of ik als hus de hond 1 of 2 weken elke dag 2 of 3 keer kort even uit kan laten. En of ik er dan een mooi prijsje voor wil maken want het wordt anders wel erg duur als ik mijn prijzen op de website aanhoud :vaag:

Ik verteld ze altijd vriendelijk maar erg duidelijk dat ik dit niet doe en waarom niet. Krijg nooit een reactie terug.
Roxywoezel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel

Ongelezen bericht door Roxywoezel »

Wat een verschrikking!!!!! Ik zou de deur intrappen en de hond meenemen.
Waarschijnlijk boeit het ze toch niet als ie weg is.
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Roxywoezel schreef:Wat een verschrikking!!!!! Ik zou de deur intrappen en de hond meenemen.
Waarschijnlijk boeit het ze toch niet als ie weg is.
Ja hoor :roll: En de dag erop hebben ze een nieuwe pup. Met de deur intrappen ga je echt niks uitrichten.
tycha
Zeer actief
Contacteer:

Geluidsoverlast is er niet. Hij is geen blaffer. De stank kan ik niet over oordelen, maar dat zou ik zeker doen als het mijn buurhond zou zijn.
Afbeelding
Groetjes Marja
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

arm beest, wat bezielt zulke mensen toch :boos:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Lightsun
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Lightsun »

Zijn hier echt geen legale stappen tegen te onder nemen? Ik snap dat hij eten/drinken krijgt maar is er niet iets te ondernemen op het gebied van geen vrijheid of "geestelijke" verwaarlozing (bij gebrek aan beter woord)?
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Bel even met de dierenpolitie, als het huis echt onder de stront zit willen ze heus wel de inspectiedienst langssturen.
Onze overburen hebben ook een hond, altijd in de bench behalve voor poepen en plassen en een tuin vol stront waardoor de buren last hadden van 100-en vliegen. Even met een paar buren gebeld en aangegeven hoe erg het is, en de LID is toen langs geweest. Moesten een aantal dingen aanpassen en na twee weken kwamen ze voor controle.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”