Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pfff ...... Sta nog te shaken

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner
Aantal honden: 2

Pfff ...... Sta nog te shaken

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Waarom schaffen mensen zich honden aan die ze niet kunnen houden?! Snap d'r echt niks van.

Loop hier met de dames als er een man aankomt met drie boerboels. Hij ziet me en draait van schrik om, een van zijn honden begint al uit te vallen.
Omdat hij zich al omdraait dacht ik wel door te kunnen lopen, tot ik ter hoogte van die kruising kom.
Daar zie ik die man worstelen om zijn drie honden onder controle te krijgen die inmiddels alle drie schuimbekkend aan de lijn hangen.

In paniek wikkelt die man zich een paar keer om een lantaarnpaal en ik denk alleen maar, laat er nu alsjeblieft geen lijn knappen :schrik:

Ik loop snel voorbij en op dat moment vliegen ze elkaar in de haren :O: :schrik: Kan je zeggen, klinkt niet heel grappig drie van die bakbeesten die te keer gaan.

Blij met mijn dames die alleen maar :hmmm: zo keken, en blij dat de honden elkaar in de haren vlogen en niet op die van mij.
Maar wat bezielt iemand om ze dan alledrie tegelijk uit te laten? Dat is toch ook vragen om gezeik?

Ik weet voortaan wel dat ik me dus gewoon omdraai als ik ze weer tegen kom.
En hoop voor de honden dat die man ze uiteindelijk zonder schade uit elkaar heeft weten te vissen.
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Pfff ...... Sta nog te shaken

Ongelezen bericht door jacq1970 »

voor zoiets draai ik bijvoorbaat al om.. ik ga er tegenwoordig niet meer vanuit dat iedereen de honden kan houden waar die mee loopt... ik denk gewoon dat iedereen een idioot is en draai om.
Afbeelding
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Al laat je er 5 tegelijk uit, maar snap je verhaal wel sommige zouden er niet eens 1 uit moeten laten.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik ga niet langs iemand met drie Boerboels aan de lijn die al niet zo rustig tonen. :80:
Dan ben ik allang weer omgekeerd en heb een andere route genomen.
Vind het vervelend voor mijn hond als er een los schiet en ik zou het voor die houder van die drie honden ook vervelend vinden.

Natuurlijk kan hij zo'n wandeling beter laten met drie tegelijk als ze zich zo gedragen, maar ik kom er gewoon niet in de buurt.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Aniway

Ongelezen bericht door Aniway »

Vanmorgen vroeg liep ik met Beike en ik zag een vrouw in de verte lopen met een hond die haar overal heen sleurde, zeg maar.
Ze hield hem nèt wel, maar eigenlijk ook weer niet.

Ben de weg overgestoken en later nogmaals zodat ik weer op het goede stuk liep.
Ik loop dan liever even een stukje om dan dat ik ze moet passeren.
Veronique & Kyra
Zeer actief
Weimaraner

Nou ja, omdat hij zich dus al omdraaide leek het me niet zo'n probleem, ik wist ook niet dat ze zo zouden gaan schuimbekken. Anders was ik ook zeker omgedraaid, was er vanuit gegaan dat hij me alleen niet direct wilde passeren met die drie.

Als hij nu gewoon had geroepen van, wil je je alsjeblieft even omdraaien want dit gaat fout.
Voortaan zal ik zeker gewoon omdraaien, had waarschijnlijk iets teveel vertrouwen in mijn medemens :wink:
Veronique & Kyra
Zeer actief
Weimaraner

Oh en voor de duidelijkheid, echt kort passeren kun je het niet noemen. Hij stond aan de overkant van de kruising, er zaten dus nog wel wat meters tussen :wink:
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

Fotos aub
Afbeelding
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Marco88 schreef:Fotos aub
Waarvan?

Logisch dat je hem even flink kneep Veronique, zou ik ook doen denk ik. :ugh:
Gelukkig is het voor jou en de meiden goed afgelopen, en ik hoop voor zijn honden ook.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

jacq1970 schreef:voor zoiets draai ik bijvoorbaat al om.. ik ga er tegenwoordig niet meer vanuit dat iedereen de honden kan houden waar die mee loopt... ik denk gewoon dat iedereen een idioot is en draai om.
Zo wandel ik ook :roll: , belachelijk maar ik zal hier in de wijk wel moeten.
Veronique & Kyra schreef:Nou ja, omdat hij zich dus al omdraaide leek het me niet zo'n probleem, ik wist ook niet dat ze zo zouden gaan schuimbekken. Anders was ik ook zeker omgedraaid, was er vanuit gegaan dat hij me alleen niet direct wilde passeren met die drie.

Als hij nu gewoon had geroepen van, wil je je alsjeblieft even omdraaien want dit gaat fout.
Voortaan zal ik zeker gewoon omdraaien, had waarschijnlijk iets teveel vertrouwen in mijn medemens :wink:
Kan me voorstellen dat je behoorlijk geschrokken bent.
Gelukkig is het goed afgelopen, je moet er niet aan denken dat die 3 op jou honden komen afgerend :O:

Ik had een dergelijk klein broekpoep moment gister, dan kom je een meisje van 7 a 8 jaar tegen met een knoepert van een Amerikaanse Stafford , wat bezielt die ouders toch om een kind met zo'n hond op pad te sturen :U:.Ik zal het nooit begrijpen
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Veronique & Kyra schreef:Nou ja, omdat hij zich dus al omdraaide leek het me niet zo'n probleem, ik wist ook niet dat ze zo zouden gaan schuimbekken. Anders was ik ook zeker omgedraaid, was er vanuit gegaan dat hij me alleen niet direct wilde passeren met die drie.

Juist omdat hij zich omdraaide had je kunnen weten dat het wel een probleem zou zijn, ik zou ook subiet zijn omgedraaid om meneer niet verder in de problemen te brengen. En nog belangrijker voor de veiligheid van mijn eigen honden :wink:
Ik heb ooit ook met zo`n lastige hond gelopen, en dat was ik net even te druk met de hond, maar dan hoopte ik maar dat mensen t snapten- ik ging ten slotte niet voor niets de andere kan op :wink: en dan liep ik er gelukkig maar me eentje
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ranetje schreef:Ik ga niet langs iemand met drie Boerboels aan de lijn die al niet zo rustig tonen. :80:
Dan ben ik allang weer omgekeerd en heb een andere route genomen.
Vind het vervelend voor mijn hond als er een los schiet en ik zou het voor die houder van die drie honden ook vervelend vinden.

Natuurlijk kan hij zo'n wandeling beter laten met drie tegelijk als ze zich zo gedragen, maar ik kom er gewoon niet in de buurt.
Ik ook niet. Ook niet langs 1 die totaal niet onder controle is...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Leuk dat soort mensen tegen te komen ,not :ugh:
Dat ze zelf nou nooit bang zijn dat het gigantisch mis gaat dat kan ik dus niet begrijpen.
Ga je lekker twee of drie keer wandelen ,zo loop je toch niet rustig of relaxed :ugh:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

kan me voorstellen dat je staat te shaken! niet echt handig van hem idd.

ik had het nooit maar nu met 2 kleintjes waarvan een peer die al eens goed gegrepen is door een ambul die losgebroken was schijt ik tegenwoordig ook in mijn broek als ik dat soort honden zie, ook al zitten ze aan de lijn.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Pff, gelukkig is het allemaal goed afgelopen... ik zou ook wel even wat peentjes zweten. Je moet er toch echt niet aan denken dat die honden waren losgebroken :schrik:
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Dat is me een paar maanden geleden gebeurd, smal weggetje en ik moest met mijn trio langs een dwergpoedel wanneer mijn jongste reu plots mijn 'devant' commando negeert en gromt (niet omdat hij die hond wil opvreten maar uit onzekerheid) waardoor mijn honden elkaar in de haren vliegen. Gevalletje doet ie anders nooit en ik schaamde me rot want wat moet dat eng zijn om daar dan met je poedeltje van een kilo of vijf te staan :ugh:

Er is inmiddels op getraind en het zijn gelukkig geen boerboels. Ik zou niet eens weten hoe ik dát uit elkaar moet gaan halen :schrik:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Altijd fijn zulke figuren :ok:
Hij wist blijkbaar al dat het niet zou gaan dus waarom neemt hij dan toch 3 Boerboels tegelijk mee?
Je weet toch dat als het mis gaat je niks kunt doen :denken:
Ik was er trouwens ook niet meer achteraan gaan lopen en omgedraaid. Het zijn grote beesten en die houdt niemand als zij dat niet willen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik liep laatst langs een boerderij in de polder.. 2 honden achter het hek, en die vlogen uit opwinding ook ineens elkaar aan :S was niet zo leuk, maar ik kon weinig doen. Ik snap dat niet hoor
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik ken ook een boerboel stel wat elkaar aanvliegt uit opwinding als ik langs kom. En de ellende is dat er geen hek om hun erf zit. Ze zijn blijkbaar erg erfvast maar ik liep er altijd met samen geknepen billen langs. Wat een griezels.
Omlopen was niet te doen omdat het langs een toegangsweg was naar een dorp waar ik geregeld heen moest.
Gelukkig is dat inmiddels niet meer zo dus geen idee hoe het de kolereleiers vergaat
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Hier een stel met twee bordeaux dog reuen. Ze hebben ze goed onder controle, zij meer dan hij, maar ze stappen toch altijd even opzij als ik kom aanlopen. Om Jet maak ik me niet veel zorgen, maar Otto... Ze zijn zich ervan bewust wat ze aan de lijn hebben lopen. Een keer dat ik ze tegenkwam, Jet en Mies los, met een andere vrouw, ook hondje los. 'Wil je ze even aanlijnen?', vroegen ze.

Hopelijk realiseert die man met die Boerboels zich dat ook.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Les 1 :mrgreen: als iemand schrikt en omdraait als je komt aanlopen, keer jij ook om :ok:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Oeh doodeng :schrik:
Dat je dan met 3 van die kalven gaat lopen, ongelofelijk.
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Pfff ik kan me je schrik heel goed voorstellen :schrik:
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Ik begrijp het ook niet. Je ziet steeds meer grote honden. Hun erf is vaak niet groter dan enkele tientallen vierkante meters. Ik heb ook nog eens de indruk dat het voor veel eigenaren ook nog eens hun eerste hond is. Toch wel beangstigend dat soort honden bij volslagen leken. Is het om hun status te verhogen? Ik weet het niet. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de asiels vol zitten met grote honden en pitbullachtigen. En wegens gebrek aan geld maar een "goedkope" uit het asiel meenemen.

Enkele jaren geleden kreeg ik een paniek telefoontje. Hun hond zou belaagd worden door een groot aantal wespen. Binnen enkele minuten was ik ter plaatse. Tref ik daar een Boerboel aan in een tuin niet groter dan een woonkamer. Inmiddels helemaal lens gestoken van de vele wespen. De hond had een nest in de grond open gegraven en wist geen veilige plek te vinden. En die hufters van bazen lieten hem niet naar binnen. Nadat ze me de naam van hun dierenarts hadden gegeven heb ik hem in mijn bus meegenomen en bij de DA achter gelaten. Naderhand vernomen dat ze de hond niet meer hadden. Ze waren niet in staat met dat dier te wandelen. Dan vraag je je toch wel af waar het verstand zit bij sommige mensen.

Bij mij achterom liep ook een prachtige grote jonge hond, ik ken het ras niet. Blauw-grijs, schofthoogte ca 70 cm, gewicht 50 tot 60 kilo. Het begeleidend vrouwtje zal hetzelfde gewicht gehad hebben schat ik. Begint me dat beest in een keer te galopperen, een flinke berg af, het vrouwtje over haar buik schuivend met de riem nog in haar handen. Huilend en vol met schaafwonden hebben we haar weer op de been geholpen.
Ik zie het trouwens regelmatig dat grote honden met hun baasjes gaan wandelen.

Iemand die een grote hond niet aan kan moet maar een kleinere nemen vind ik. Zeker zo gezellig in huis. En veel gemakkelijker met ergens mee naar toe te nemen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Wolfsblut schreef: Iemand die een grote hond niet aan kan moet maar een kleinere nemen vind ik. Zeker zo gezellig in huis. En veel gemakkelijker met ergens mee naar toe te nemen.
Het lastige is soms dat meneer een "stoere" hond wil en dat mevrouw er het meeste mee opgescheept zit doordat meneer meer werkt.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Wolfsblut schreef:Ik begrijp het ook niet. Je ziet steeds meer grote honden. Hun erf is vaak niet groter dan enkele tientallen vierkante meters. Ik heb ook nog eens de indruk dat het voor veel eigenaren ook nog eens hun eerste hond is. Toch wel beangstigend dat soort honden bij volslagen leken. Is het om hun status te verhogen? Ik weet het niet. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de asiels vol zitten met grote honden en pitbullachtigen. En wegens gebrek aan geld maar een "goedkope" uit het asiel meenemen.

Iemand die een grote hond niet aan kan moet maar een kleinere nemen vind ik. Zeker zo gezellig in huis. En veel gemakkelijker met ergens mee naar toe te nemen.
Ik lees alleen maar ik weet t niet en ik snap t niet, en ik begrijp t niet, en dat is duidelijk

grote honden hebben namelijk ook nog een bepaald karakter en goede eigenschappen, niet te geloven he- dat mensen daarvoor vallen
sommige grote en molosser rassen zijn gewoon zo verschrikkelijk leuk, ja LEUK, en lief
je moet ze alleen wel even opvoeden, voor een nog leukere hond, dat is alles
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Mijn moeder nam vroeger een Rottweiler omdat ze bang was thuis met de kinderen.

Dat was ook al zo'n succes verhaal.
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ik kan me voorstellen dat je flink geschrokken bent :schrik:
Gelukkig is het goed afgelopen.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”