Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Samenstelling bij 3 of meer honden, teven/reuen?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Samenstelling bij 3 of meer honden, teven/reuen?

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Door het reu/teef bij teef topic ben ik ook eens gaan nadenken. Volgend jaar komt er hier, als het goed is, een derde hond bij. Voor ons was de keuze eigenlijk makkelijk, er komt bijna zeker een teef bij. Mijn vriend wil ook zijn eigen hond om mee te gaan sporten en hij heeft het meeste met teven, daar kan hij het beste mee overweg en trekt hem dus ook meer. Hoe het met Tessa gaat zal afwachten zijn, ze heeft niks met onzekere teven, maar de mogelijkheid tot scheiden is er wel altijd. Honden zitten bij ons altijd uit elkaar als we weggaan, nu meer om praktische redenen. Tay is nog jong natuurlijk en kan nog met alles. Wij zullen waarschijnlijk altijd met deze keuze blijven zitten, omdat ik meestal beter met reuen overweg kan en mijn vriend dus met teven. :D

Waarom hebben jullie gekozen voor alleen teven, alleen reuen, meer teven dan reuen, ga zo maar door? Hebben jullie wel eens voor een reu of teef gekozen, omdat dat beter bij jullie en jullie doel past, terwijl bij de andere honden juist beter het andere geslacht zou passen?
Angelique.

Re: Samenstelling bij 3 of meer honden, teven/reuen?

Ongelezen bericht door Angelique. »

Ik heb 5 reuen en 5 teven en dat gaat prima maar ik denk dat dat voor elk ras anders is.
Ik heb 4 husky teven en 4 husky reuen, 1 x akita reu en 1 akita teef....daar moet ik echt niet nog een akita bij zetten dat gaat 99% zeker fout welk geslacht dan ook (alhoewel een reu denk ik nog wel zou kunnen maar die gok nemen we maar niet)....een husky reu of teef kan ik er zo bijzetten dat geeft dan weer geen problemen.

Ik denk echt dat dat heel erg ras gebonden is maar vanuit mijn eigen roedel sprekend zet ik er op dit moment liever 5 reuen bij als 1 teef :wink:
Angelique.

1 x is genoeg :roos:
Laatst gewijzigd door Angelique. op 02 aug 2014 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik heb destijds toen Macho kwam voor een reu gekozen om de simpele reden dat ik nog thuis woonde en mijn ouders een teef niet zagen zitten.
Max (de sint bernard) overleed en mijn ouders wilden weer een hond want anders hadden zij niets meer als ik met Macho het huis uit zou gaan dus het werd weer een reu (DJ).
Toen ik op mezelf ging heb ik zelf ook weer een reu naast Macho genomen omdat ik daar meer mee heb en qua werken vond ik een reu ook erg fijn, dat werd dus Jack.
Toen Jones kwam heb ik er nieteens meer over nagedacht, ik wil mijn honden intact houden en ik heb geen mogelijkheid tot scheiden dus het werd weer een reu.
Reuen bevallen mij dus uitstekend maar ik sluit niet uit dat ik ooit een teef zou nemen.
Ik heb dus 3 reuen en mijn ouders inmiddels 2, allen intact.
Ze zijn heel regelmatig met z'n 5en samen en hoewel er tussen sommigen maar weinig leeftijdsverschil zit gaat dat prima.
Mijn reuen zijn makkelijk met andere reuen dus, dat scheelt wel een hele hoop denk ik.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tha, ik heb 2 reuen bij elkaar gehad, en dat waren echt vrienden, en nu sneeuw en van Gils e dat gaat prima, zou ik er een derde hond bij zetten zou het 100% zeker weer een reu zijn - hoeft ik niet over na te denken
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Hier heb ik altijd 2 of 3 teven bij elkaar gehad, wat altijd prima is gegaan. Nu er weer een derde hond bij is gekomen heb ik echter bewust voor een reu gekozen, dit voornamelijk in verband met Tapas die behoorlijk pittig kan zijn en waarbij ik het risico niet wilde lopen om tevengevechten te gaan krijgen in de toekomst.

Edit: Hier zit er eigenlijk altijd tussen de 4 en 5 jaar tussen de opeenvolgende honden, dat vind ik zelf ideaal, ongeacht de samenstelling.
Laatst gewijzigd door LongFields op 02 aug 2014 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Angelique.

Hier zitten sommige leeftijden ook behoorlijk op elkaar idd

volgende maand 11 (akita reu)
over 3 maanden 11 (husky teef)
9 jaar (husky teef)
6,5 jaar (akita teef)
net 4 jaar (husky teef)
over 3 weken 4 (husky teef)
Volgende maand 3 (husky reu)
Net 2 jaar (husky reu)
Over een maand 2 (2 husky broertjes)

Vooral de laatste 4 reuen zitten dicht op elkaar en toch zou ik er zo nog een paar bijzetten.
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Ik koos de hond, of daar nou ballen onder hingen of niet. Heb hier alles door elkaar gehad, volle reuen, teefje en castraten. Voor het HF snapte ik ook wel dat teef/reu een goede combi zou zijn maar wist niets van teven rottigheid. Zou in mijn onwetendheid dus ook zomaar vier teven bij elkaar gezet hebben. :wink:
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Ik heb 2 teven en 1 reu (gecastreerd maar dat weet hij en de rest van de honden niet) bij elkaar gehad. Nu reu/teef, een eventuele derde hond maakt mij niet uit, ik zie wel wat op mijn pad komt. Een intacte reu erbij zal wat lastig zijn met een loopse Dieber maar aangezien Dieber 2 keer loops is geweest toen ik samenwoonde en ze dus met 3 intacte reuen samen leefde en dat geen problemen gaf zal dat in de toekomst ook geen probleem zijn. Dieber lag dan alleen tijdens de hoogtij dagen apart van de rest. de eerste en laatste week gewoon bij de reuen. Ze mochten haar schoonhouden en verder mochten ze niks, ze kregen 5 tellen om haar schoon te likken en daarna bewoog ze een oor en waren de reuen weer op gepaste afstand.
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik heb (bijna) altijd een tevenroedel gehad van drie of vier teven. En dat bevalt prima. De honden gaan geweldig met elkaar om, er zijn nooit akkefietjes. Ook qua leeftijd heb ik er nooit over nagedacht of het wel goed zou gaan. Ik heb teven gehad die even oud waren en teven met een leeftijdsverschil van meerdere jaren.
De ene keer dat ik er een reu tussen had lopen, was er vaak gedonder. Van hem uit, wel te verstaan. Had-ie weer de kolder in de kop en dan moesten de teefjes het ontgelden wat resulteerde in dat mijn teefjes liever bij/achter mijn voeten lagen om rust te hebben.
Daarnaast vind ik sowieso dat een reu in een roedel teven voor onrust zorgt, ook bij het uitlaten omdat hij altijd een soort haantjesgedrag gaat vertonen naar buurtende honden. En het buitenlopen met teven vind ik veel relaxter omdat die meer bij mij blijven, minder geneigd zijn om te kijken wat er verder op voor interessants zijn en minder/geen problemen opleveren met andere honden.
Afbeelding
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Odi »

Ik heb 1 reu en 2 teven.
Een volgende pup zal waarschijnlijk een teefje worden.
Jace, mijn reu, is moeilijk naar reuen. Maar ik denk dat een reu pup die vanaf 8 weken hier zou komen wel door hem geaccepteerd zou worden.
Maar ik denk toch dat ik ooit voor een teef zal gaan, maar dat duurt nog wel enkele jaren.

Er zijn nooit problemen tussen de honden hier, er is nog nooit iets gebeurd.

Momenteel heb ik een beagle reu van 12 jaar (gecastreerd) te logeren en dat gaat prima.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik denk dat ik wel iets meer met teven heb, maar als er eentje bijkomt zou ik me wel goed moeten verdiepen in wat ik er dan bij zet. Geen pittige regelteef in ieder geval. En mocht het een reu worden, ook geen ontvlambaar typetje
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik heb twee teven, een derde hond zou weer een teef worden. Die teef moet dan niet te onzeker zijn anders loopt Mika eroverheen en niet te dominant voor Gol anders vind zij het weer niet leuk. Ik denk gewoon nog een leuke Labradorteef of iets soortgelijks erbij. Met reuen heb ik niet zoveel.
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Hier 4 teven en een zonder ballen reu.
Teven onderling gaat goed laat ze het ook zelf uitzoeken.
Momenteel een van de dames loops (7 dagen)en ook nog een met-ballen loge. Hij heeft nog niks in de gaten maar ben blij als hij maandag weer naar huis is. Mocht hij al wel wakker geworden zijn dan is er een mogelijkheid om ze uit elkaar te houden.
Hij is hier normaal al 3 dagen in de week dus volledig thuis.
Geen gedonder onderling, zeker niet met de engelse dames da's een klef zooitje. zo klitten ook de amerikaantjes sterk naar elkaar.
Wel heb ik m'n ogen op steeltjes zodra er hier weer een nestje komt, een engelse dame vind dan de oudere amerikaanse dame geen goed gezelschap. Zo nu en dan is daar wel een schermutseling tussen. Ook dan gaat er een achter slot en grendel als ik er niet ben.
Afbeelding
Drazic
Zeer actief
Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale

Ongelezen bericht door Drazic »

Zowel bij mijn ouders thuis en bij mijzelf in huis alleen nog maar reuen gehad.
Bij mijn ouders was het altijd een boxer reu en een brabancon reu.

Zelf heb ik een rottweiler reu gehad en in mijn eigen domme onwetendheid heb ik daar toen Drazic als pup bijgezet. (ook reu). :schrik:
Tirzan was een herplaatser en ik wist eigenlijk nog maar weinig van hem.
Heb er Drazic gewoon bijgezet en Tirzan was er niet van gecharmeerd moet ik zeggen, maar wonder boven wonder heeft het twee dagen geduurd
en heeft Drazic Tirzan helemaal om zijn pootjes gewonden, zijn in het half jaar dat Tirzan nog restte dikke vriendjes geworden.

Daarna kwam Griffin een Griffon Belge reu en die bij Drazic ging prima en daarbij is Nicky een brabancon reu nog bij gekomen.
Zelf heb ik dan nog Boris en Bigboy en Bros en Bruno alle vier reuen ook gewoon bij elkaar gezet en nooit geen problemen.

Alleen als er 1 ziek is merk ik dat aan het gerommel onderling, tijd voor de DA dus.
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

Nanna schreef:Hangt enorm af van het type hond dat je al hebt.
Als je vier Goldenteven hebt kun je daar rustig een vijfde teef bij zetten. Als je één Staffordteef hebt zou ik daar 100% zeker te weten een reu bij willen.
Ik heb zelf zowel reuen als teven en als ik daar wat bij zou zetten zou het me geen hol interesseren of dat nou een reu of een teef is.
Pirke moest wel een reu zijn want ik wilde een langharige teckel, en een teef zou ik castreren met het oog op de heren. En een gecastreerde langhaar teckel krijgt een fuckvacht...dus daarom een reu.
klopt als een bus,

ik denk ook dat bij de meeste gewone huis-tuin- en keuken honden niet echt uitmaakt wat je bij elkaar gooit, bij ''pittige'' rassen moet je wel goed opletten.
Ook moet je nadenken over castratie en vacht types zoals nanna al zei
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik wilde naast Benno liever geen reu meer, omdat ik hem gewoon een veel groter plezier doe met een teef. Jip is makkelijk dus kon een teef ook prima. Zolang Ziva er is, komt er verwacht ik geen teef bij, want zij is een stuk beter met reuen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Rahne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tamaskan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rahne »

Ik heb nu 2 teven, een Staffordshire Bullterrier (8 jaar) en een Tamaskan (5 jaar). Ik heb er ook reuen bij gehad, in de roedel zelf nooit geen grote problemen gelukkig. Als er weer een 3de hond bijkomt wordt het waarschijnlijk weer een Tamaskan (of iets soortgelijks) teef, omdat ik graag wil fokken.
-Rahne-
Afbeelding
Nederlandse Tamaskan Club: http://www.tamaskan-dog.nl
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Thuis hadden we 2 reuen (1 intact, 1 heel fel) en 2 intacte teven. Ging prima, alleen beide teven hebben een keer gevochten.

Nu 2 teven, waarvan 1 intact en 1 reu. Als er hier iets bij komt is het een teef. Ik vind 1 reu meer dan genoeg.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Hier 2 reuen (1 intacte pup & 1 gecastreerd) en 1 teef (gesteriliseerd). Ik ben meer een reuenmens dus voor mij was het duidelijk dat er een reu bij kwam. Met Pia is dat misschien ook wel het meest handig omdat het best een pittige tante is. Alhoewel ze met vreemde teven in huis dan weer geen probleem heeft.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Bij ons is het makkelijk. :schrik: Duitse herders en worden niet gecastreerd. We willen alles aan laten keuren als ze goed zijn, dus alles moet intact blijven. Reuen vind ik sowieso leuker als ze intact zijn(want dat hij gebruikt gaat worden als dekreu geloof ik niet haha) en bij de komende teef willen we de optie op een nestje openhouden. Nu hebben we ook wel het 'voordeel' dat we sowieso met die 2 nu apart lopen en geen drukke gebieden opzoeken. Met Tessa zelfs gebieden zonder honden, met Tay maakt het niet uit, maar ik houd zelf niet van drukke gebieden. Alleen het risico blijft dat teef/teef niet gaat straks.
rakker2000
Zeer actief
Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox

Ongelezen bericht door rakker2000 »

hier toen 3 reuen. waarvan 2 gecastreerd en 1 intact.
op dit moment 2 intacte reuen.
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

hier 4 teven (waarvan 1 gecastreerd) en 1 reu
de volgende word weer een teef, ik kan hier geen reu bij zetten zolang Darko nog leeft (wat hopelijk nog gigantisch lang is) omdat hij dan (letterlijk) de boel buiten afbreekt (doet hij nu ook wel eens sinds wij verhuist zijn en er 3 reuen dicht in de buurt wonen (2 naast ons en 1 over ons))
vorig weekend een loge reu (gecastreerd) en een teefje gehad en dat gaat prima

ik moet wel zeggen dat mijn honden in 2 groepen verdeeld zijn sinds Guapa's castratie, Darko/kita/Jänta en Zena/Guapa
de logées zaten grotendeels ook bij de 3 die buiten zitten
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Nee, nooit naar gekeken. Toen ik Tank had en er een Ca de Bou bij kwam wilde ik een teef maar er werden niet genoeg teven geboren dus toen nam ik Alano erbij omdat Tank erg makkelijk was. Daarna is eigenlijk alles een beetje op mijn pad gekomen en op Elektra na was alles reu :mrgreen: ik heb nu 3 reuen en 1 teef lopen, en Buffel (reu) loopt daar ook nog weleens bij..er wordt niets gecastreerd tenzij het medisch noodzakelijk is.
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Hier twee reuen en een teef, dat is per toeval zo gekomen. Heb ook niet echt een voorkeur voor reu of teef. Kies wel voor rassen die als sociaal bekend staan. Kan hier zonder problemen een reu of teef bij zetten. Wat de volgende gaat worden is dan ook nog een groot vraagteken.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Van
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder, Tamaskan, Turkse Vans
Contacteer:

Ongelezen bericht door Van »

ik heb nu een teef(geholpen) en een reu(intact)
zolang mijn reu leeft komt er geen reu bij, niet omdat dat voor hem niet kan hij is daar heel makkelijk in houd alleen niet van patsers maar omdat ik zelf meer met teven heb.
Ik heb een reu erbij genomen omdat ik het niet aandurfde een teef bij die tut te zetten maar de 3e word toch weer een teef dan maar scheiden als het niet samen gaat
Afbeelding
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Ik heb drie volle reuen (voorheen vier) omdat ik meer een reuenmens ben.
Buiten mijn angstagressieve hond -die geen onderscheid maakt in zijn agressie naar reu of teef- die apart gehouden wordt tijdens onze afwezigheid gaat alles prima met elkaar om.

Maar goed, ik heb een ras wat over het algemeen niet zo moeilijk doet naar seksegenoten, dat scheelt.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Ik heb door de jaren heen verschillende combi's gehad en overal valt wel iets voor te zeggen. Het leukste vond ik toch 1 reu in een tevenroedel. De reu heeft vaak helemaal niks in te brengen bij zijn dames maar zorgde tegelijker tijd voor een soort evenwicht. De roedel was meer een eenheid dan toen ik meerdere reuen had , die laatste waren gewoon individuen die toevallig in hetzelfde huis woonden maar niks met elkaar hadden. Hoewel ik ook wel snap dat rust en evenwicht in een roedel niet alleen met geslacht maar ook met karakter te maken heeft ga ik nu toch weer voor 1 reu met meerdere teven en komt er hier volgend jaar een poedel teefje bij.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Nanna schreef:
lets have fun schreef: en komt er hier volgend jaar een poedel teefje bij.
:cheer:
Ja leuk he :cheer: Ik ben ook al zo broeds als ik weet niet wat terwijl de teef nog niet eens gedekt is :oeps: :LOL:
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Tot vorig jaar hadden we hier 2 reuen (intact) en 1 teef (gecastreerd). Inmiddels alleen nog de twee reuen.
Ik twijfel nog over geslacht van een volgende hond. Zelf neig ik meer naar weer een teef erbij, maar dan zal ik iets moeten regelen voor de loopse periodes..
Een reu erbij is wel makkelijker, maar ik merk dat ik ook best een meisje in huis mis.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”