Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Even vertellen over mijn honden

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Aantal honden: 2

Even vertellen over mijn honden

Ongelezen bericht door Asterix »

Zoals jullie wellicht hebben gelezen, loop ik 's ochtendsvroeg ruim een uur met de honden in het Spanderswoud. (Naar 's-Graveland, anders verdwaal ik :wink: ) en weer terug uiteraard. Loop dan naast het water waar ze even afkoelen. Vervolgens naar een plas water, op de terugweg een pad in, waar ook water is, en idem dito.

Zelden tot nooit kom ik iemand tegen op dat tijdstip. Ik liep er van de week in schemerdonker ' s avond.
Ik Kwam een man tegen met 3 DD en 1 labrador. De oudste DD 10 jaar, een blauwe teef liep los, evenals de labradorreu vermoed ik....reu dan he? Gezien de reactie van Maatje en Ella probeerde die aandacht op te eisen.
De andere 2 DD liepen aan de lijn, een zwarte en een gevlekte. Mijn honden stormden op zijn roedel af, waarop ik riep: schop die zwarte (Maatje) maar weg. Meneer had aan elke hand 2 woeste DD aan de lijn. Dat gebaarde hij ook naar mij. Ik riep ze meteen al, maar kwamen niet.. Dan met 1 been los om een hond weg te schoppen, tja, dan vlieg jezelf wrs onderuit.
Maatje komt patserig over, haren recht overeind een hoge kwispelende staart maar zoals vanavond hoeft 1 reu maar te grommen en hij gaat ervandoor gelukkig. Hij heeft zijn uiterlijk ook niet mee. Begrijp dat mensen bang voor hem zijn vanwge zijn uiterlijk.
Nee, hij is dan niet terug te roepen, Ella wel. Maar die moet ook eerst duidelijk een punt maken dat een kleine/grote teef volgens haar, niets te zeggen heeft.

Rob en ik hadden besloten, voor zijn welzijn, Maatje niet meer te laten opereren Als voor de 3x hij iets opat. En daarvoor geopereerd moest worden. Kledingstuk, vieze sokken enz, het einde oefening was......
Die Hannes heeft zelfs een hele schoenschool eruit gepoept, een slipje van mij, en 2x een sok.
Ik was een sok kwijt, mijn fout.
Maar waar die verdwenen sok is gebleven blijft voor ons een raadsel :19:
Tja, de sokken worden gedeeld door o.a. Rob en de kinderen. Absoluut niet onze keuze! We zullen er wel nooit achter komen.
Oei, ik had, tegen Rob zijn wil, hem wel laten opereren :ugh:
Hahaha, hij werd laatst geschat door meerdere mensen op een jaar of 2, hij is 6,5 jaar.
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Even vertellen over mijn honden

Ongelezen bericht door Tineke »

Tja niet verbazingwekkend dat je je als je met de honden loopt ook als een tok gedraagt.
Maar goed een ander schopt ze vast wel weg op je verzoek :roll:

En voor Maatje haar welzijn kan je ook gewoon je zooi opruimen dan is er ook geen dilemma meer tav een evt. operatie.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

:U:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Suske schreef: :U:
Het was weer nacht. En stil hier :mrgreen:
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik snap het verhaal (en de wending) niet.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

:scratch:
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

Asterix schreef:Zoals jullie wellicht hebben gelezen, loop ik 's ochtendsvroeg ruim een uur met de honden in het Spanderswoud. (Naar 's-Graveland, anders verdwaal ik :wink: ) en weer terug uiteraard. Loop dan naast het water waar ze even afkoelen. Vervolgens naar een plas water, op de terugweg een pad in, waar ook water is, en idem dito.

Zelden tot nooit kom ik iemand tegen op dat tijdstip. Ik liep er van de week in schemerdonker ' s avond.
Ik Kwam een man tegen met 3 DD en 1 labrador. De oudste DD 10 jaar, een blauwe teef liep los, evenals de labradorreu vermoed ik....reu dan he? Gezien de reactie van Maatje en Ella probeerde die aandacht op te eisen.
De andere 2 DD liepen aan de lijn, een zwarte en een gevlekte. Mijn honden stormden op zijn roedel af, waarop ik riep: schop die zwarte (Maatje) maar weg. Meneer had aan elke hand 2 woeste DD aan de lijn. Dat gebaarde hij ook naar mij. Ik riep ze meteen al, maar kwamen niet.. Dan met 1 been los om een hond weg te schoppen, tja, dan vlieg jezelf wrs onderuit.
Maatje komt patserig over, haren recht overeind een hoge kwispelende staart maar zoals vanavond hoeft 1 reu maar te grommen en hij gaat ervandoor gelukkig. Hij heeft zijn uiterlijk ook niet mee. Begrijp dat mensen bang voor hem zijn vanwge zijn uiterlijk.
Nee, hij is dan niet terug te roepen, Ella wel. Maar die moet ook eerst duidelijk een punt maken dat een kleine/grote teef volgens haar, niets te zeggen heeft.

Rob en ik hadden besloten, voor zijn welzijn, Maatje niet meer te laten opereren Als voor de 3x hij iets opat. En daarvoor geopereerd moest worden. Kledingstuk, vieze sokken enz, het einde oefening was......
Die Hannes heeft zelfs een hele schoenschool eruit gepoept, een slipje van mij, en 2x een sok.
Ik was een sok kwijt, mijn fout.
Maar waar die verdwenen sok is gebleven blijft voor ons een raadsel :19:
Tja, de sokken worden gedeeld door o.a. Rob en de kinderen. Absoluut niet onze keuze! We zullen er wel nooit achter komen.
Oei, ik had, tegen Rob zijn wil, hem wel laten opereren :ugh:
Hahaha, hij werd laatst geschat door meerdere mensen op een jaar of 2, hij is 6,5 jaar.

Leuk wandelplek zo te horen :ok:

Maar waarom houdt je Maatje niet vast aan lange lijn ofzo alsjeblieft weet dat hij op
een bepaalde manier reageert? Daarbij houdt je zo zijn vreterij (als hij dat buiten ook doet) in de gaten.
Ik zou echt niet blij zijn als er 2 honden blaffend op me af waren komen rennen.
En het eten zou ik ook niet prettig vinden.
Wel mooi dat hij er zo goed uitziet. Maar het zou toch ook fijn zijn om dat nog zo te houden?!
Laatst gewijzigd door flamme op 02 aug 2014 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

Afbeelding
Afbeelding
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!

Ongelezen bericht door semmyboy »

Ik snap het verhaal niet helemaal.
Maar haren recht overeind noem ik geen patserig over komen.
Dit is spanning en stress met angst.
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Wow, dit moet ik geloof ik nog 10 keer lezen voor ik hem volledig begrijp :denken:

Begrijp ik het nu goed dat "jullie" je spullen niet opruimen en je hond dat opeet en als dat nu weer gebeurt je hem niet laat opereren ?
Ik weet niet hoe vaak dat al gebeurt is maar uhhh ik zou toch echt mijn spullen gaan opruimen en je hond gaan opvoeden anders kan het wel is heeeeel ellendig aflopen :ugh:

Ik heb ook een hond die sokken niet te versmaden vind, gedragen dan wel graag :pffff: maar hij eet ze niet op hij gaat er als een baby aan liggen sabbelen :oohja: dus wij zorgen gewoon dat er geen sokken liggen want er komt een dag dat hij het wel opeet misschien en dan zou ik toch echt mezelf de schuld moeten geven, ik weet namelijk dat hij het doet dus ik moet zorgen dat hij de kans niet krijgt.
Of ik moet hem opvoeden, nou geloof me het is mijn best opgevoede hond maar gedragen sokken kan die echt niet weerstaan :oeps:
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Goed bezig hoor, een ander moet je hond wegschoppen en gedeelde sokken mogen gegeten worden want aan operatie doen we niet. Ooit gehoord van opvoeding ?
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Een beetje een onsamenhangend verhaal weer :denken:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Fijne hondeneigenaar ben jij. Je laat je honden op andere honden afstormen die aan de lijn zitten. Of ze wel of geen kwade bedoelingen hebben, zal me worst wezen, als iemand anders zijn honden aan de lijn heeft en jij kent ze niet, heb je je honden maar bij je te houden.

En niet zorgen dat er niets in huis ligt wat gevaar kan zijn voor je honden, als je weet dat deze van alles opeten lijkt mij haast niet minder dan mishandeling.

Tjezus wat een zooi onverantwoordelijkheid.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Denk maar zo dat er heel wat meer problemen aan de gang zijn daar al lange tijd. En dat TS de grip hoe hard ze ook probeerd kwijt is.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Lees je hier dan nooit mee, dat je niet weet hoe je dit op kan lossen/voorkomen? En waarom wil je dit vertellen, reacties uitlokken of iets? :U:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Angelique. schreef:
Ik heb ook een hond die sokken niet te versmaden vind, gedragen dan wel graag :pffff: maar hij eet ze niet op hij gaat er als een baby aan liggen sabbelen :oohja: dus wij zorgen gewoon dat er geen sokken liggen want er komt een dag dat hij het wel opeet misschien en dan zou ik toch echt mezelf de schuld moeten geven, ik weet namelijk dat hij het doet dus ik moet zorgen dat hij de kans niet krijgt.
Of ik moet hem opvoeden, nou geloof me het is mijn best opgevoede hond maar gedragen sokken kan die echt niet weerstaan :oeps:
Ik nu ook. Een paar weken geleden vond ik een natte kapot getrokken sok in de gang. Ik van huh wie heeft dat nou gedaan :scratch: maar goed, sok weggegooid en verder niet bij stilgestaan tot een paar dagen geleden Biko tijdens de ochtendwandeling gras begon te eten en daarna ging kotsen. We liepen verder, maakten een rondje en ik liep toevallig langs dat bergje kots waarin ik tot mijn verbijstering 1 van mijn thermosokken vond :80: Ik heb een bankje in de gang (met bergruimte) waar ik altijd ga zitten om mijn laarzen aan te trekken en daar liggen voor als het koud is thermosokken en verschillende handschoenen. Dat kon altijd wat ik heb nog nooit een textielvreter in huis gehad. Nu heb ik alles in die bergruimte gestopt en ben achteraf dolblij dat hij die sok uitgekotst heeft. Daar hadden ook hele akelige dingen mee kunnen gebeuren :schrik:
Afbeelding
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

alm@ schreef:
Angelique. schreef:
Ik nu ook. Een paar weken geleden vond ik een natte kapot getrokken sok in de gang. Ik van huh wie heeft dat nou gedaan :scratch: maar goed, sok weggegooid en verder niet bij stilgestaan tot een paar dagen geleden Biko tijdens de ochtendwandeling gras begon te eten en daarna ging kotsen. We liepen verder, maakten een rondje en ik liep toevallig langs dat bergje kots waarin ik tot mijn verbijstering 1 van mijn thermosokken vond :80: Ik heb een bankje in de gang (met bergruimte) waar ik altijd ga zitten om mijn laarzen aan te trekken en daar liggen voor als het koud is thermosokken en verschillende handschoenen. Dat kon altijd wat ik heb nog nooit een textielvreter in huis gehad. Nu heb ik alles in die bergruimte gestopt en ben achteraf dolblij dat hij die sok uitgekotst heeft. Daar hadden ook hele akelige dingen mee kunnen gebeuren :schrik:
Ja ik ken/kon een hond die is overleden aan het opeten van een sok, dat zijn echt geen grapjes :S: :(:
alm@
moderator

Angelique. schreef:
alm@ schreef:
Angelique. schreef:
Ja ik ken/kon een hond die is overleden aan het opeten van een sok, dat zijn echt geen grapjes :S: :(:
Nee ik weet het en ik was er ook flink van geschrokken :schrik: hij kan geen traplopen maar ook boven heb ik voor de zekerheid alles maar nagelopen. Doodeng.
Afbeelding
Lightsun
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Lightsun »

alm@ schreef: Nee ik weet het en ik was er ook flink van geschrokken :schrik: hij kan geen traplopen maar ook boven heb ik voor de zekerheid alles maar nagelopen. Doodeng.
Is er een specifieke reden waarom honden dat doen? Maag problemen of iets in die geest? Of gewoon omdat ze het leuk vinden?
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Lightsun schreef:
alm@ schreef: Nee ik weet het en ik was er ook flink van geschrokken :schrik: hij kan geen traplopen maar ook boven heb ik voor de zekerheid alles maar nagelopen. Doodeng.
Is er een specifieke reden waarom honden dat doen? Maag problemen of iets in die geest? Of gewoon omdat ze het leuk vinden?
Gol doet het ook, ik denk dat het bij haar is omdat ze onze lijfgeur heel lekker vind? Ze sabbelt ook als een baby op onze gedragen sokken maar dat doet ze zo fanatiek dat er ook stukjes mee naar binnen gaan. Gol mag het dus niet meer, eerst had ik van oude sokken een soort knoopding gemaakt maar ze krijgt er toch stukken af. En ik heb haar liever heel.
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Bij de dierenwinkel kan je lange lijnen kopen van 10 of wel 15 meter. Misschien kan je Maatje daar beter aan uitlaten? Dan heeft hij best veel bewegingsvrijheid en heb jij nog controle als je iemand tegenkomt. Want een blaffende, aanstormende hond kan heel bedreigend zijn en het is natuurlijk niet de taak van de andere baas om daar iets aan te doen.
alm@
moderator

Lightsun schreef:
Ik zou het je niet kunnen vertellen. Ik heb al iets van 35 jaar honden en Biko (de Laekense herder) is de eerste van mijn honden die dat doet.
Afbeelding
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Ok? Ik snap het niet helemaal. Ging jij nou onderuit? Of die man met die honden (netjes) aan de lijn? Jij bent gewoon fout, helemaal fout. En hoe liep het af?

Trouwens met die sokken etc. ben je ook helemaal fout. Als je weet dat dat gebeurd dan zorg je dat het NIET gebeurd. En zoja, dan is het JOUW fout. En dan NIET opereren? Wat snap ik nou niet? :U:

Ik ga op mijn handen zitten.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Ik ben wel blij dat je hondjes er gezond en blij uitzien.
Rot dat je ineens op iemand stuit waar je hem niet verwacht.
Misschien een optie om op grote overzichtelijke heide of strand o.i.d te lopen dat je ten alle tijden mensen ziet aankomen, en dan alle tijd hebt om hond aan te lijnen.
Sokken leuk om mee te spelen, maar net als een botje weghalen als je hond alleen laat.
Nogmaals compliment voor je lab ziet er super uit.
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Tjeeeh iedere keer denk ik weer ik ga het proberen. Maar je praat zo onsamenhangend dat ik alles 30 keer moet lezen en het dan eigenlijk nog niet begrijp.
Volgende keer sla ik dus maar gewoon over.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Was die baas van die honden niet helemaal woest op je. heeft moeite zijn roedel bij elkaar te houden duiken jou honden er op af :O:
Afbeelding
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver

Ongelezen bericht door Asterix »

PFWWW....normaal, waar ik loop kom je nooit iemand tegen. Mijnheer dacht wrss hetzelfde :wink:
En dan nog elkaar tegenkomen net om een hoekje :pffff: Normaal verhalen hier: ik heb die hond weggeschopt. Vandaar dat ik het naar mijnheer riep.
Tja maatje is nou eenmaal een reu met bijbehorend gedrag. Een andere reu, klein groot of wat dan ook hoeft maar een lip op te trekken en hij smeert 'm.
Gebeurt zelden omdat ik niet van drukke losloop plekken houd.

Ik pas zo goed op de kledingstukken, met name sokken en en gedragen ondergoed. Rob ook.
Net nog, zit maatje bij oudste zoon op zijn kamer. Sokken liggen onder zijn bed. 1 paar. De rest gooit hij in zijn eigen wasmand waar Maatje niet bij kan.
Ik heb maatje geroepen en deur dicht gedaan. Oudste wil het door laten tochten, normaal is zijn deur altijd dicht.

De reden dat Rob niet wil dat Maatje voor de 3e keer geopereerd wordt, is dat hij dat Maatje niet wil aandoen. Als puntje bij paaltje komt, zal hij uiteraard naar een zeer kundige DA luisteren.
Ja, ik was zo dom om voor 1x mijn sokken in mijn schoenen te laten zitten.
Sok niet teruggevonden :19: Maar in Maatje zit hij niet. We kennen zijn gedrag inmiddels wel helaas.
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Asterix schreef:PFWWW....normaal, waar ik loop kom je nooit iemand tegen. Mijnheer dacht wrss hetzelfde :wink:
En dan nog elkaar tegenkomen net om een hoekje :pffff: Normaal verhalen hier: ik heb die hond weggeschopt. Vandaar dat ik het naar mijnheer riep.
Tja maatje is nou eenmaal een reu met bijbehorend gedrag. Een andere reu, klein groot of wat dan ook hoeft maar een lip op te trekken en hij smeert 'm.
Gebeurt zelden omdat ik niet van drukke losloop plekken houd.

Ik pas zo goed op de kledingstukken, met name sokken en en gedragen ondergoed. Rob ook.
Net nog, zit maatje bij oudste zoon op zijn kamer. Sokken liggen onder zijn bed. 1 paar. De rest gooit hij in zijn eigen wasmand waar Maatje niet bij kan.
Ik heb maatje geroepen en deur dicht gedaan. Oudste wil het door laten tochten, normaal is zijn deur altijd dicht.

De reden dat Rob niet wil dat Maatje voor de 3e keer geopereerd wordt, is dat hij dat Maatje niet wil aandoen. Als puntje bij paaltje komt, zal hij uiteraard naar een zeer kundige DA luisteren.
Ja, ik was zo dom om voor 1x mijn sokken in mijn schoenen te laten zitten.
Sok niet teruggevonden :19: Maar in Maatje zit hij niet. We kennen zijn gedrag inmiddels wel helaas.
Je kunt in Nederland toch nooit denken dat je nooit iemand tegenkomt, tenzij het op je eigen terrein is. Er zijn waarschijnlijk duizenden mensen die denken ergens alleen te wandelen, terwijl er misschien 2 minuten van te voren iemand heeft gewandeld. Ik houd me gewoon aan één regel, als je je hond niet bij je kunt houden of bij je kunt roepen als deze los loopt, tja dan gewoon even niet. Dan maar een lange lijn of zo.
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Nee in Nederland ben je om welk tijdstip dan ook nooit helemaal zeker dat je alleen bent, daarom mijn advies ga lopen op overzichtelijk stuk waar je van ver mensen /honden ziet aankomen en je dus op tijd kan aanlijnen.
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Asterix schreef: Tja maatje is nou eenmaal een reu met bijbehorend gedrag.
Snap er weinig van verder maar dit vind ik wel een charmant uitgangspunt...
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”