Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

anniek16
Zeer actief
Mijn ras(sen): Epagneul Nain Continental Papillon - Vlinderhondje
Aantal honden: 2

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Ongelezen bericht door anniek16 »

Na lang wikken en wegen toch maar besloten een topic aan te maken.

Nowah, mijn 2.5 jarige papillonreu loopt moeilijk/vreemd. Tijdens het wandelen lijkt hij de balans in zijn achterhand kwijt te raken en zakt dan naar links of rechts. Hij doet dit lang niet altijd en ook niet constant tijdens een wandeling. Daarnaast bijt hij tijdens het uit balans raken naar zijn kont/staart, net alsof hij gebeten wordt zo vlug.
Ook valt het mij sinds een paar dagen op dat hij rustiger wordt in huis. Hij gaat constant liggen, waar hij normaal nog wel eens naar je kon staan kijken of volgen blijft hij nu liggen.

We zijn bij de DA geweest en hij heeft een kuur Prednoral 5 mg meegekregen nadat de DA hem helemaal nagevoeld heeft of er pijnlijke plekken in poten/heup/rug zaten. Hij gaf nergens pijn aan.
Deze kuur begon met 2 dagen een hele tablet. 4 dagen een halve tablet. En we zijn nu 8 dagen om de dag een halve tablet aan het geven. Verbetering zie ik nog niet.

Nu heb ik een flimpje waarop te zien is hoe hij uit balans raakt, deze zal ik nog proberen te uploaden.

Wat kan dit zijn? Ik vind het vreselijk hem zo te zien. Mijn ventje die altijd zo graag wandeld gaat nu soms zitten tijdens de eerste 200meter en kijkt me aan van; het wil niet vrouwtje :cry:

Dingen waar ik zelf al aan gedacht heb zijn:
- Verstuikt? Maar klopt dat wel bij het beeld dat ik schets?
- Teek? Hij heeft in feb/maart een teek gehad, kunnen dit gevolgen zijn van lyme?
- DM? Maar al op 2.5 jarige leeftijd?

De kuur eindigt op 6 aug, als we dan nog geen verbetering zien raad de DA ons aan een foto en eventueel een scan te laten maken. We gaan 12 augustus 10 dagen op vakantie, waarbij de honden mee gaan. Ik heb me er al op ingesteld niet met hem tw kunnen wandelen.

Ik hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is geworden. Ik kan er zelf nauwelijks een peil op trekken waardoor hij zo gaat zwalken.

Alvast bedankt voor het meedenken.
~Anniek
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Ongelezen bericht door ranetje »

Knie gecontroleerd?
Misschien een patellaluxatie?

Anders een foto laten maken.
Met voelen kan je de heup en ook de knie niet volledig beoordelen.
Sterkte.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
cindymaes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso

Ongelezen bericht door cindymaes »

Kan indd heel veel zijn, en met voelen kun je geen diagnose stellen, mits er iets echt uit de kom gaat ofzo.
Het kan ook in de rug zitten, dat word nog wel eens vergeten in de eerste controles.
Ik zou het persoonlijk na laten kijken voor ik op vakantie zou gaan, anders heb je er geen gerust gevel op, en als het in het buitenland fout gaat, s het allemaal nog moeilijker te behandelen natuurlijk.

Heel veel beterschap!
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

anniek16 schreef:Daarnaast bijt hij tijdens het uit balans raken naar zijn kont/staart, net alsof hij gebeten wordt zo vlug.
Ook valt het mij sinds een paar dagen op dat hij rustiger wordt in huis. Hij gaat constant liggen, waar hij normaal nog wel eens naar je kon staan kijken of volgen blijft hij nu liggen.
Lijkt mij dat hij een ongemak, pijnscheut krijgt en daarop reageert. Foto laten maken van de achterzijde kan misschien wat verduidelijking geven.
Het kan van alles zijn. Misschien heeft hij wel iets verdraait waardoor er wat scheef zit nu en is dat met een behandeling te verhelpen. Niet direct van het ergste uit gaan, wel de signalen nu zien en er wat mee doen, dan heb je in ieder geval meer duidelijkheid.
anniek16
Zeer actief

cindymaes schreef:Kan indd heel veel zijn, en met voelen kun je geen diagnose stellen, mits er iets echt uit de kom gaat ofzo.
Het kan ook in de rug zitten, dat word nog wel eens vergeten in de eerste controles.
Ik zou het persoonlijk na laten kijken voor ik op vakantie zou gaan, anders heb je er geen gerust gevel op, en als het in het buitenland fout gaat, s het allemaal nog moeilijker te behandelen natuurlijk.

Heel veel beterschap!
Ik wil inderdaad graag voor de vakantie duidelijkheid. Maar de DA heeft nadrukkelijk gezegt pas verder te kijken als de kuur af is. Dit is 5 dagen voor onze vakantie met weekend ertussen. Kan er aan het einde van een kuur nog verbetering te zien zijn?
Anders lijkt het mij beter nu alvast plannen te maken voor een eventuele foto?
De DA heeft de achterste helft van zijn rug wel opgevoeld maar kon hier niks vreemds voelen...
~Anniek
anniek16
Zeer actief

cindymaes schreef:Kan indd heel veel zijn, en met voelen kun je geen diagnose stellen, mits er iets echt uit de kom gaat ofzo.

Heel veel beterschap!
Ik wil inderdaad graag voor de vakantie duidelijkheid. Maar de DA heeft nadrukkelijk gezegt pas verder te kijken als de kuur af is. Dit is 5 dagen voor onze vakantie met weekend ertussen. Kan er aan het einde van een kuur nog verbetering te zien zijn?
De DA heeft de achterste helft van zijn rug wel opgevoeld maar kon hier niks vreemds voelen...
~Anniek
anniek16
Zeer actief

Heel veel beterschap!
~Anniek
cindymaes
Zeer actief

Kan van alles zijn. Als het een ontsteking is, kan een kuur helpen ontzwellen en de druk op eventuele wervels of gewrichten wegnemen. Alleen werkt prednison over het algemeen vrij snel, en je bent al aan het afbouwen. Dus een verbetering lijkt me nu nog sterk.

Als het een gewricht is waar speling inzit, zoals al eerder gezegd werd in de knie of heup, verklaart dat waarom hij gaat zitten en niet meer wilt lopen. Het zwalken lijkt mij eerder iets in de rug, een zenuw die bekneld wordt door een ontsteking of door een ruggenwerveltje dat misschien verschoven is of iets dergelijks. Het klinkt in elk geval pijnlijk, en ik zou erop aandringen om verder te kijken, zeker aangezien jullie bijna op vakantie willen vertrekken. Het lijkt me dat de DA ook wilt dat er dan wat meer duidelijkheid is.

Ik hoop dat ze snel wat vinden, al is het vaak moeilijk op te sporen als je niet weet waar het vandaan komt. Dan moeten er al foto's en of scans aan te pas komen.

Nogmaals heel veel beterschap.
Afbeelding
anniek16
Zeer actief

ranetje schreef:Knie gecontroleerd?
Misschien een patellaluxatie?

Anders een foto laten maken.
Met voelen kan je de heup en ook de knie niet volledig beoordelen.
Sterkte.
Deze zie ik even wat later. Knie is gecontroleerd ja. Die kon niet van zijn plek. Dus geen patella. Maar daar horen ook andere symptomen bij dacht ik, dan gaan ze hinkelen volgens mij...
~Anniek
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Ataxie? Het kan zoveel zijn natuurlijk :ugh:

Hoop dat iets simpels is en hij snel opknapt :ok:
Afbeelding
anniek16
Zeer actief

Maandag om 15h wordt er weer verder onderzoek gedaan en hoogstwaarschijnlijk ook een foto gemaakt. Fingers crossed...
~Anniek
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

anniek16 schreef:Maandag om 15h wordt er weer verder onderzoek gedaan en hoogstwaarschijnlijk ook een foto gemaakt. Fingers crossed...
:ok: :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Duimen draaien!
cindymaes
Zeer actief

Ik hoop dat ze de oorzaak vinden, en dat het gemakkelijk te behandelen is!
Afbeelding
anniek16
Zeer actief

En de zaken zijn weer wat veranderd.

Gisteren liep Nowah echt weer als vanouds, dit was gebaseerd op één kort wandelingetje dus zegt natuurlijk niets, maar ook buiten in de tuin dartelde hij weer vrolijk rond zoals vanouds. Vreemd, maar heel fijn om te zien natuurlijk. Daarom gisteravond de kleine gok genomen hem weer een klein stukje los te laten lopen. Zodra het fout zou gaan optillen en terug naar huis, als het goed ging, en dan goed zoals vanouds zouden we de afspraak bij de DA van vandaag om 15h eerst afzeggen. Zo gezegd zo gedaan.

De afspraak is dus eerst gecanceld, vanochtend liep ie weer zo goed :cheer:
Ik houd er natuurlijk rekening mee dat we vlak voor onze vakantie zitten en lange wandelingen krijgt ie momenteel nog niet. Eerst nog wat rust en dan proberen uit te bouwen en hopen dat hij het zo goed blijft doen!
De DA weet dat we bij een eventuele terugval gelijk weer aan de lijn hangen voor een nieuwe afspraak.

To be continued.... :wachten:
~Anniek
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”