Nowah, mijn 2.5 jarige papillonreu loopt moeilijk/vreemd. Tijdens het wandelen lijkt hij de balans in zijn achterhand kwijt te raken en zakt dan naar links of rechts. Hij doet dit lang niet altijd en ook niet constant tijdens een wandeling. Daarnaast bijt hij tijdens het uit balans raken naar zijn kont/staart, net alsof hij gebeten wordt zo vlug.
Ook valt het mij sinds een paar dagen op dat hij rustiger wordt in huis. Hij gaat constant liggen, waar hij normaal nog wel eens naar je kon staan kijken of volgen blijft hij nu liggen.
We zijn bij de DA geweest en hij heeft een kuur Prednoral 5 mg meegekregen nadat de DA hem helemaal nagevoeld heeft of er pijnlijke plekken in poten/heup/rug zaten. Hij gaf nergens pijn aan.
Deze kuur begon met 2 dagen een hele tablet. 4 dagen een halve tablet. En we zijn nu 8 dagen om de dag een halve tablet aan het geven. Verbetering zie ik nog niet.
Nu heb ik een flimpje waarop te zien is hoe hij uit balans raakt, deze zal ik nog proberen te uploaden.
Wat kan dit zijn? Ik vind het vreselijk hem zo te zien. Mijn ventje die altijd zo graag wandeld gaat nu soms zitten tijdens de eerste 200meter en kijkt me aan van; het wil niet vrouwtje
Dingen waar ik zelf al aan gedacht heb zijn:
- Verstuikt? Maar klopt dat wel bij het beeld dat ik schets?
- Teek? Hij heeft in feb/maart een teek gehad, kunnen dit gevolgen zijn van lyme?
- DM? Maar al op 2.5 jarige leeftijd?
De kuur eindigt op 6 aug, als we dan nog geen verbetering zien raad de DA ons aan een foto en eventueel een scan te laten maken. We gaan 12 augustus 10 dagen op vakantie, waarbij de honden mee gaan. Ik heb me er al op ingesteld niet met hem tw kunnen wandelen.
Ik hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is geworden. Ik kan er zelf nauwelijks een peil op trekken waardoor hij zo gaat zwalken.
Alvast bedankt voor het meedenken.