Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

4e dag diaree op vakantie

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

4e dag diaree op vakantie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Hoi allemaal,

Even vanuit Engeland even een vraag aan jullie.

Skye heeft vanaf dinsdagmiddag diaree. Hij kan het goed ophouden, doet het alleen op de nornale 'poeptijden' en soms zijn we zelfs al een uur buiten voordat hij moet.

We hebben de dierenarts voor de zekerheid gebeld en die zei dat zolang hij niet overgeeft het niet zo heel veel kwaad kan. En raadde aan om gekookte kipfilet met rijst te gaan geven.

Zelf heb ik ook het idee dat het niet zo heel veel kwaad kan, maar manlief maakt zich erge zorgen. Ik denk dat een combinatie van factoren de reden kan zijn en dat zolang hij fit is en genoeg blijft eten en drinken het niet zo erg is. Maar graag zou ik willen weten wat jullie mening is.

Oja, gisterenmiddag zijn we naar de dierenwinkel geweest en heb ik vers vlees gehaald en dit wilde ik een paar dagen voeren.

Factoren waardoor hij diaree kan hebben
-eerste 2 dagen van vakantie veel in zee gezwommen, sinds gisteren niet meer
-de warmte
-vrijdag wormenkuur dierenarts ivm vakantie Engeland
-spanning van nieuwe dingen

Wat denken jullie? Zouden jullie je ook geen zorgen maken? Of moet ik aan de slag met kip rn rojsty?
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Re: 4e dag diaree op vakantie

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Rijst zou ik niet doen. Misschien wel rijstewater. Nala had laatst ook diarree zo dun als water dus ik rijst koken las ik dat dat alleen maar ave rechts kan werken ivm gisting.
Ik heb haar op een dag gewoon 5 beschuiten gegeven. Ze heeft toen een dag niet gepoept en de dag erna was het weer normaal.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
*Skye*
Zeer actief

Sorry van de taalfouten zit op gsm en kan niet makkelijk wijzigen en verbeteren.
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Bij mijn hond helpt rijst juist wel.
Hij heeft diarree door zijn medicijnen en krijgt nu al twee weken rijst bij zijn eten.
Hierdoor heeft hij vastere poep dan wanneer hij niks krijgt.
Afbeelding
Mieke-Bo

Ongelezen bericht door Mieke-Bo »

Ik zie allemaal factoren die prima diarree kunnen veroorzaken.
Spanning, warmte, zeewater, ontworming.... (waarom ervoor trouwens? Mij is erna geadviseerd vanwege het eventuele oplopen tijdens vakantie)

zolang hij goed eet, meer als goed drinkt (want hij verliest meer) en nog alert is en gewoon zoals die normaal is zou ik mij niet heel veel zorgen maken.

Ik begrijp je zorgen wel hoor, maar het is voor zo'n beessie ook ingrijpend. Fijne vakantie :)
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Eventueel kan je kijken of je ergens Okugest kunt krijgen (homeopatie) of bij een DA finidiar kunt halen?
Misschien heeft renee-uk een suggestie voor je, die woont tenslotte in Engeland. :ok:

Ik heb zelf altijd gekookte en in het kookwater afgekoelde rijst gegeven met wat kipfilet er door.
(dus meteen extra vocht)
Dat werkte meestal wel.

Het zoute zeewater kan best ook van invloed zijn, maar dan zou het moeten stoppen als hij een dag niet heeft gezwommen.
Dus de spanning van de vakantie kan ook mede een oorzaak zijn.

@Mieke-bo je komt Engeland niet in met de hond als je geen wormenkuur hebt gegeven :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

Hoe zit het met de drinkwaterkwaliteit in Engeland? Is water uit de kraan daar drinkbaar?
*Skye*
Zeer actief

Om Engeland in te komen moet je tussen de 1 en 5 dagen voordat je de grens over gaat je hond door een dierenarts laten ontwormen.

Hij drink gewoon goed en verder merk ik niet zo heel veel aan hem

Heb zelf ook het idee dat als het niet goed zou zijn we meer dingen aan hem zouden moeten merken.

Dankjewel voor het meedenken!
gemika
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labrador & Duitse Herder

Ongelezen bericht door gemika »

Vervelend! 1 van onze honden heeft ook altijd last van diarree als we op vakantie gaan. Inderdaad zijn warmte, spanning en zeewater allemaal triggers die bij hem ook werken. Ik geef dan soms een beetje rijst, maar ook als ik niks bijzonders doe is het na een paar dagen wel weer over. Oh ja, en ik geef altijd fleswater in het buitenland, gewoon voor de zekerheid.
*Skye*
Zeer actief

Ja echt fijn is het niet. Je loopt toch niet helemaal op je gemak door een straat ;) Zelf heeft hij er denk ik niet echt last van.

Ook wij geven idd fleswater.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ons water is vies van smaak maar wel geschikt als drinkwater, dus als ie daar wat van binnenkrijgt is dat geen ramp.
okugest en finidiar kennen ze hier niet (ik laat dat opsturen uit nederland), da's geven bij diarree een pasta en die helpt ook wel, weet alleen zo gauw niet meer hoe die heet.
mijn ervaring met de weinige kvv die ik hier kan vinden is dat die ontzettend vet is, persoonlijk zou ik hem dan liever wat supermarktkip geven of lean minced meat (mager gehakt), maar ik weet niet of skye een beter gesorteerde dierenwinkel gevonden heeft dan ik hier heb.

ik maak zelf altijd een soort slobber van pens (of gekookte kip) en kippensoep voor mijn honden als ze diarree hebben, soms ook van een kippenbouillonblokje en die hebben ze ook in de supermarkt.

jammer dat hij dit nu net tijdens je vakantie moet hebben, sterkte voor jullie en beterschap voor skye!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Er staat, dat Skye al een wormkuur heeft gehad.
Is wellicht niet volgens het protocol, maar als Luna een paar dagen last van diarree heeft, geef ik panacur.
Gebeurt niet vaak, maar tot nog toe steeds succes.
Kennelijk, omdat diarree vaak veroorzaakt wordt door parasieten.
Bestel het online bij Medpets.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik zou me er weinig zorgen over maken. Zolang hij goed drinkt, levendig is, en de diarree niet (veel) erger wordt.
Mijn hond had op die leeftijd ook gauw last van diarree door stress en veranderingen.

Naast de genoemde 'receptjes' wil het ook nog wel eens helpen om een dag niets te voeren. Mijn hond ging uit zichzelf vastten als haar darmen niet goed voelde, en dit leverde altijd verbetering op.
Afbeelding
*Skye*
Zeer actief

Dankjewel allemaal voor het meedenken! Na 4x vers vlees is het weer helemaal goed!

De dierenwinkel die we hebben gevonden had heel veel keuze in vers vlees. Maar heb eigenlijk geen idee hoe je kan zien hoe vet het is?
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”