Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Benchdeur moet dicht

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Benchdeur moet dicht

Ongelezen bericht door samantha! »

Brave Jones slaapt sinds kort niet meer in de bench maar mag gewoon liggen waar hij wil in de nacht.
Dat ging prima, tot afgelopen nacht.
Ik geef ze een laatste knuffel en loop naar boven.
Zoals gewoonlijk lopen Jack en Jones mee tot aan de trap en als ik eenmaal in bed lig vertrekken ze weer om een slaapplekje te gaan zoeken.
De vloer is heel gehorig hier dus ik hoorde Jack al snel terug naar de woonkamer lopen.
Jones volgde niet.. ik hoorde hem nog steeds onderaan de trap omdat hij dan zo hard kwispelt dat zijn staart steeds tegen de deur aan slaat.
Nouja prima, blijft ie daar zitten, ook goed :U:
Na 10 minuten begon hij te piepen.
Huh? heeft ie nog nooit gedaan, maar goed ik loop naar beneden om te kijken of ie moet plassen.
Ik laat m naar buiten en omdat hij geen commando wil weigeren perst hij er 1 druppel uit, rent vervolgens naar binnen en gaat in de bench zitten.
Nouja prima, ik weer naar boven.
Na 2 minuten hoor ik m uit de bench komen en weer onderaan de trap gaan zitten.
En hup, weer piepen.
Toen ik naar beneden kwam was hij helemaal blij en rende hij gelijk de bench in :hmmm:
Ik snapte er niets van dus met mn slaperige kop gelijk weer naar boven.
Weer hetzelfde...
Toen ik weer beneden kwam en hij weer vrolijk in de bench ging zitten heb ik de benchdeur dichtgegaan en toen leek hij wel soort van opgelucht, ik snapte eindelijk wat hij bedoelde en binnen enkele seconden lag hij in dromenland.
Welke hond wil nou liever in de bench liggen met de deur dicht dan met de deur open :piew:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Diesel en Loek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kleine keeshond
Grote grijze keeshond
Aantal honden: 2

Re: Benchdeur moet dicht

Ongelezen bericht door Diesel en Loek »

Ahhh waar Is het ook een gekke hond. Nou ja vanaf vandaag nu dan maar weer de bench deur dicht, als hij daar gelukkig van wordt haha
Laatst gewijzigd door Diesel en Loek op 01 aug 2014 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

hahaha gewoontedieren zijn het ook :D Pom vond het op die leeftijd ook weleens fijn had ik het idee ja.. Dan hoeft er niets meer, kan je eindelijk rustig slapen :')
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Honden zijn gewoontedieren he ;)
Csiv wil de benchdeur dicht als ze eten krijgt. Anders gaat ze me ook zo schaapachig aan lopen kijken. Ik duw m nu dicht, zonder op 'slot' te doen :F:
samantha!
Zeer actief

Het is gewoon raar, normaal gaat hij nooit uit zichzelf in de bench liggen als ik erbij ben en hij slaapt dus al een tijdje buiten de bench.
Nouja vannacht kijk ik wat hij doet en anders gaat ie maar mooi in de bench met het deurtje dicht :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

gina had dat ook met stofzuigen.
als ik de deur niet dichtdeed bleef ze gespannen rechtop zitten, met een dichte deur viel ze zelfs wel in slaap.
ik denk dat het ze op de een of andere manier toch een veilig gevoel geeft, zo'n afgesloten stukje voor henzelf.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Drazic
Zeer actief
Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Drazic »

Hier slapen ze ook het liefst in de puppyren.
Bros gaat altijd rond 20:30 / 21:00 uur naar de ren om te slapen.
Bigboy gaat pas als ik naar bed ga.

Al zou Bigboy het liefste op bed slapen maar dat kan helaas niet omdat ik heel erg trap en schop in bed.
Bros wil niet op bed (die heb ik dus een keer heel erg geschopt :oeps: ) die wil dan in de bench.
Laatst gewijzigd door Drazic op 01 aug 2014 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
samantha!
Zeer actief

Jones gaat normaal nooit uit zichzelf in de bench zitten of liggen, dus lijkt me niet dat hij het echt "fijn" vindt.
Nouja, ik ben benieuwd wat hij vanavond doet.
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Haha gekke Jones :F:
Doran deed dat ook op die leeftijd, liep na het laatste rondje zelf de bench in, maar op een gegeven moment dacht ik hij hoeft niet meer dicht, tja dan liep hij weer achter me aan, omkijken naar de bench :scratch: paar keer zo gedaan, ik snapte er weinig van, tot ik toch maar het deurtje dicht deed, toen ging hij met een diepe tevreden zucht liggen en was zo vertrokken :LOL:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Haha, apart spul soms hé.
Ik heb het hier nu met Indy. De bench is nu weg in huis. Maar toen hij er nog wel stond moest ze er af en toe in van mij met deur dicht omdat ze bleef draaien etc. En dan werd ze rustig en ging lekker liggen slapen.
Ze woont in huis. Maar af en toe wordt ze onrustig en loopt te draaien etc. Dan wil ze naar mijn idee naar haar kennel. Want zit ze daarin gaat ze heerlijk liggen slapen op haar vlonder. Nou, prima dan hoor.
Lieke87
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.

Ongelezen bericht door Lieke87 »

Mijn Indy slaapt snachts in de kennel buiten. En toen ze jonger was deed ik die wel altijd dicht omdat haar tuin ideeën niet overeen komen met de mijne. Maar inmiddels kan ze en mag ze ook los in de tuin . Maar als ze dus los is gaat ze dus lopen ijsberen en steeds naar de achterdeur. Ik krijg het idee dat ze de tuin dus snachts teveel ruimte vind. Doe ik haar gewoon in haar kennel ligt ze binnen 5 minuten te slapen.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Snap dat dan, het klopt anders gewoon niet: naar bed is in de bench met deurtje dicht :pffff: .
Hij heeft z'n trainingswieltjes nog nodig :I: .
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Dat was bij Rana ook toen ze nog in de bench sliep
Ik heb een keer het deurtje niet goed dicht gedaan en toen die open zwaaide midden in de nacht omdat ze ging verliggen heeft ze me geroepen.
"Vrouwtje ik kan niet slapen, de benchdeur is open" :jank:
Toen ik het deurtje dicht deed ging ze gerustgesteld liggen en viel weer in slaap Afbeelding

Het is precies zoals Zamunda schrijft :ok:
Zamunda schreef:Snap dat dan, het klopt anders gewoon niet: naar bed is in de bench met deurtje dicht :pffff: .
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Inge O schreef:misschien heeft ermee te maken dat hij denkt dat hij 's nachts in de bench moet maar dat hij dat te moeilijk vindt met het deurtje open :denken: :mrgreen: ?
Dat zou heel goed kunnen. Als Skadi moe is, en we zijn in wildrijk gebied, dan 'lijnt ze zichzelf aan'. Dan komt ze heel dicht naast me lopen, en als ik er dan een riem om hang is ze duidelijk opgelucht. Hoeft ze zichzelf niet meer te beheersen. Daar vind ik het op lijken.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
christina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.

Ongelezen bericht door christina »

Zo grappig hoe honden van hun vaste gewoonten houden. Charlie heeft een aantal maanden in de bench in de kamer geslapen. Nu al een hele tijd niet meer. Maar na de laatste wandeling gaat hij toch steeds weer naar het plekje waar zijn bench stond en lijkt elke keer verrast te zijn dat deze er niet meer staat. Verder is hij best slim hoor:)
Afbeelding
samantha!
Zeer actief

Miranda schreef:
Inge O schreef:misschien heeft ermee te maken dat hij denkt dat hij 's nachts in de bench moet maar dat hij dat te moeilijk vindt met het deurtje open :denken: :mrgreen: ?
Dat zou heel goed kunnen. Als Skadi moe is, en we zijn in wildrijk gebied, dan 'lijnt ze zichzelf aan'. Dan komt ze heel dicht naast me lopen, en als ik er dan een riem om hang is ze duidelijk opgelucht. Hoeft ze zichzelf niet meer te beheersen. Daar vind ik het op lijken.
Ik denk inderdaad ook dat dit het is :lol1: hij wil zichzelf behoeden voor "fouten".
Afbeelding
samantha!
Zeer actief

ranetje schreef:Dat was bij Rana ook toen ze nog in de bench sliep
Ik heb een keer het deurtje niet goed dicht gedaan en toen die open zwaaide midden in de nacht omdat ze ging verliggen heeft ze me geroepen.
"Vrouwtje ik kan niet slapen, de benchdeur is open" :jank:
Toen ik het deurtje dicht deed ging ze gerustgesteld liggen en viel weer in slaap Afbeelding
:LOL: :LOL:
Afbeelding
Aniway

Ongelezen bericht door Aniway »

Slimme hond, die Jones toch :D
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik had de bench van de week buiten staan om schoon te maken, gaat Chuck op de plek van de bench liggen en maar janken, dat doet hij echt nooit! Toen de bench uit stond te druppelen, ging hij erin liggen :piew: Ik laat hem nog maar even staan dus..
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Suzanne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suzanne »

Zamunda schreef:Snap dat dan, het klopt anders gewoon niet: naar bed is in de bench met deurtje dicht :pffff: .
Ik heb het er ook nooit uitgekregen, na twaalf jaar is het nog steeds naar bed ( bench) met de deur dicht. Anders gilt ze de boel bij elkaar. :piew:
Marloes*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Marloes* »

Haha, die Jones!

Hier dacht ik na 2 maanden de bench voor Bo wel weg te kunnen halen. Deurtje stond altijd open dus was in mijn ogen niet echt anders meer dan een mand. Speciaal een mooie mand gekocht en de bench weggehaald. Ze bleef 's nachts maar verloren ronddwalen hoorde ik (gehorige vloer). Na drie dagen de bench weer opgezet en ze viel er 's avonds met een diepe zucht in en ik hoorde haar niet meer. 's Ochtends vroeg kwam ik beneden en lag ze er nog :I:
Sindsdien de bench maar laten staan (al ruim 5 jaar dus) en ze slaapt er nog steeds iedere nacht in en ligt er overdag ook vaak. Wat nou het verschil is met een minder afzichtelijke mand? Geen idee.

De mooie dure mand hebben we maar cadeau gedaan aan opa en oma :hmmm:
Zamunda
Zeer actief

Hahaha, jullie hebben de benchtraining dus iets té goed gedaan, of hij is gewoon erg goed aangeslagen :LOL: . Dat wordt dus uit-de-bench-training :mrgreen: .
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

sbientje schreef:hahaha gewoontedieren zijn het ook :D Pom vond het op die leeftijd ook weleens fijn had ik het idee ja.. Dan hoeft er niets meer, kan je eindelijk rustig slapen :')
Dat is exact de reden dat er hier 4 s'nachts ook in de bench slapen...gewoon rust in de kop, geen gedoe met rangorde enz enz :D
samantha!
Zeer actief

Nou, gisternacht ging het prima, ik heb geen idee waar hij precies geslapen heeft maar ik heb hem niet gehoord.

Vannacht ging het op zich ook prima maar...
Het was stikbenauwd nog bij mij boven gisteravond dus ik besloot beneden op het hondenmatras te gaan slapen (is gewoon een 1 persoonsmatras).
Dus hop, nieuwe laken eromheen, kussen erbij en slapen maar.
Jack en Jones vonden het zoooo gezellig :cheer: dus uiteindelijk lag ik nog warm met die 2 tegen me aan maar goed, het was minder benauwd dan boven.
Toen speelde Jones zijn volgende dilemma op...
Jack en Jones zijn enorm waaks, jaja zelfs labjes kunnen dus waken en behoorlijk ook :schrik:
Jack en ik hadden al een compromis afgesloten: je waakt alleen als je echt iets raars hoort en het niet vertrouwd, als er iemand de voortuin betreed, als de buurman vroeg in de ochtend naar zijn werk gaat (want we hebben beiden een hekel aan die man :engel: ) en als het zuurstofalarm van de buurvrouw aan de andere kant afgaat (dit wilde ik hem nog afleren maar de buurvrouw vindt het fijn, ze is namelijk slechthorend en als Jack blaft hoort ze het zeker :Q: ).
Jones ging daarin mee, er wordt dus maar zelden geblaft in de nacht.
Maar nu had Jones vannacht wel iets heeeeel waardevols te beschermen natuurlijk, namelijk zijn vrouwtje :lief:
Hij lag dus tegen mij aan en bij ieder geluidje moest er luid geblaft en gegromd worden, daarna volgde er in hoge houding een tocht naar de voordeur waar nog even harder gegromd moest worden en vervolgens kwam meneer weer naast me liggen met constant 1 oog open :hmmm:
Jack was gelukkig wijzer, die bleef gewoon liggen.
Na het even aangekeken te hebben heb ik hem bij me weggestuurd, dat vond hij niet zo heel leuk :( en hij bedacht zich dan ook al snel dat hij misschien overdreven bezig was.
Dus toen mocht hij terugkomen en heeft hij heerlijk opgekruld in mijn nek :ugh: (maar het was wel buiten de bench :engel: ) geslapen.
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Whahaha, héérlijk :LOL: . Wat zijn jullie toch een stel lekkere figuren bij elkaar :mrgreen: :I: .
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Ik zie het helemaal voor me allemaal, echt heel aandoenlijk :)
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

:LOL:
Snap het dan ook, vrouwtje moet beschermt worden, stel je voor ze komen haar jatten midden in de nacht :lees: als je er strak tegenaan of liever nog bovenop gaat liggen gebeurt dat zeker niet, bij rare geluiden moet er even flink gemopperd worden! Yep, Doran en Zinzi snappen Jones helemaal :LOL:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
samantha!
Zeer actief

Lunatic schreef::LOL:
Snap het dan ook, vrouwtje moet beschermt worden, stel je voor ze komen haar jatten midden in de nacht :lees: als je er strak tegenaan of liever nog bovenop gaat liggen gebeurt dat zeker niet, bij rare geluiden moet er even flink gemopperd worden! Yep, Doran en Zinzi snappen Jones helemaal :LOL:
Hij is blij met zijn medestanders :cheer:
Jack snapt het ook helemaal :lol1: maar die gunde zijn vrouwtje ook nog wel wat nachtrust :Q:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”