Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden en hun 6de zintuig

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Honden en hun 6de zintuig

Ongelezen bericht door maart »

Gisteren een ongelukkige val gemaakt met paardlief, dankzij een forumlid die op net de juiste moment een bericht stuurde, werd ik weer wakker.
Opmerkelijk was dat Kjerro gewoon naast me lag :I: Hij was voor de rest ook niet meer uit mijn buurt te slaan en was erg onrustig op de terugweg naar huis (ik werd naar dokter gevoerd dus iemand anders nam hem mee naar huis)

Toch fijn, hoe ze het aanvoelen en wanneer het er op aan komt, zo een steun kunnen zijn voor hun baasje...

Blijkbaar was mijn enige zorg gisteren ook hoe Kjerro moest thuis geraken, want dat heb ik zo'n 100tal keer gevraagd naar het schijnt, het gaat dus wel beide kanten op :mrgreen:
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Honden en hun 6de zintuig

Ongelezen bericht door jenny* »

Jeetje, wat een schrik ook.
En ja, je hond kan je trouwste maatje zijn.
Hoe is het nu met jou? Geen letsel?
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Gelukkig gaat het al weer een stuk beter!
maart
Zeer actief

ja, een hersenschudding (gelukkig draag ik wel altijd een cap als ik alleen ben, zal mss wel eens kijken voor een nieuwe, want deze nu kan toch nog wel iets meer bescherming bieden blijkt nu) en de rechterkant van mijn lichaam is volledig stijf en zal wel wat kleurtjes gaan krijgen.

Maar mijn hoofd is vandaag in orde, ben ook aan het werk, dus dat is het voornaamste... Het is toch wel een beetje schrikken :ugh:

Ik heb blijkbaar ook nog een foto genomen van mijn paard na de val (waarom, geen idee :hmmm: ) en had hem al volledig afgezadeld toen de hulp kwam.
En ben ook nog in een fikse lachbui geschoten toen mijn zus mijn fototoestel nam (dat ik overigens zelf meegenomen had :F: ) omdat ik er blijkbaar van overtuigd was dat ze de ramptoerist kwam uithangen :goeie:
Verder is het vooral een groot zwart gat :U:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Dat voelen ze natuurlijk dat noem ik geen 6de zintuig, gelukkig gaat het al beter met je
Afbeelding
Melody
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo x Podenco

Ongelezen bericht door Melody »

Oef, pas op dat je niet teveel doet! (Werken en achter schermen zitten). Als je echt weg bent geweest moet zoiets echt serieus nemen en rusten. Je kunt anders lang last houden van klachten. Sterkte!
Lightsun
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Lightsun »

Jeetje. Blij dat het goed met je gaat.

Gaat Kjerro gewoon mee als je gaat paard rijden normaal?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Zeg... niet zo eng doen he?! Zag de afgelopen dagen je ook al eens vliegend voorbij komen op fb ;)
Fijn dat hij bij je gebleven is!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
maart
Zeer actief

Lightsun schreef:Jeetje. Blij dat het goed met je gaat.

Gaat Kjerro gewoon mee als je gaat paard rijden normaal?

je, de honden gaan altijd mee.
Ds mocht deze keer niet, gezien ze een beetje happerig wordt naar ze de laatste tijd en dat alleen te lastig is. En Runar was niet thuis, gelukkig maar want die had zich anders geamuseerd denk ik :lol1:
malinois schreef:Zeg... niet zo eng doen he?! Zag de afgelopen dagen je ook al eens vliegend voorbij komen op fb ;)
Fijn dat hij bij je gebleven is!
geen 1 zonder 2 zeker :lol1:
al was het vorige keer wel gewoon mijn schuld, deze keer was het gewoon pure pech dat Jack zelf gewoon gevallen is.

Kreeg daarnet van Carmen wel te horen dat tijd tussen haar bericht en mijn antwoord wel een half uur was. Vreemd, want ik herinner me toch echt wel het geluid van mijn gsm :19:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik zou ook maar oppassen met een hersenschudding. Al hoef je tegenwoordig niet meer 6 weken plat zoals vroeger, maar gewoon weer werken???

Sterkte.

Maar of dit nu 6de zintuig is? Volgens mij blijven veel honden gewoon bij het baasje als die valt. Tenminste de mijne wel. Ben wel een paar keer gevallen in het park door gaten in het pad die je dan even niet ziet en ze bleven braaf staan wachten tot ik weer stond.
Lightsun
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Lightsun »

maart schreef: je, de honden gaan altijd mee.
Ds mocht deze keer niet, gezien ze een beetje happerig wordt naar ze de laatste tijd en dat alleen te lastig is. En Runar was niet thuis, gelukkig maar want die had zich anders geamuseerd denk ik :lol1:
God wat stoer. Het lijkt me echt heerlijk om met hond en paard in de weer te zijn. Ik heb vroeger (erg vroeger!) veel ijslanders gereden en straks in zweden op vakantie wil ik ook weer flink gaan rijden. Ik ben erg benieuwd hoe stitch er op gaat reageren. (In de wei natuurlijk hij is nog wat te klein om mee te gaan).

Afin. Blij dat je er niks permanents aan over hebt gehouden behalve wat tijd gaten en blauwe plekken.
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Brr, schrikken. Doe maar mooi even rustig aan ipv gelijk weer te werken. Je hebt maar één hoofd.... En doe Kjerro maar een extra knuffel, wat fijn dat hij bij je bleef.
maart
Zeer actief

Neeltje schreef: Maar of dit nu 6de zintuig is? Volgens mij blijven veel honden gewoon bij het baasje als die valt. Tenminste de mijne wel. Ben wel een paar keer gevallen in het park door gaten in het pad die je dan even niet ziet en ze bleven braaf staan wachten tot ik weer stond.

nou ja prima, dan is het maar gewoon een simpele doodnormale actie van een domme hond. :wink:

Ik was in elk geval erg blij dat ik wakker werd en hij gewoon naast me lag en mijn paard op afstand hield. (en dolblij dat ik de poort had dichtgedaan zodat mijn ander paard niet kon komen want die ging wel ff voetballen met mij vrees ik :engel: )
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Beterschap,

En 6e zintuig of gevoel, honden bezitten er meer van als mensen.
Je paard na val ook o.k?
Charlie2013
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Mix : teckel, malteser, jack russel

Ongelezen bericht door Charlie2013 »

Toch een veilig idee dat de hond bij je blijft in dat soort situaties!! Ik hoop dat alles weer beter met je gaat!
Do more of what makes you happy
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Uit je beschrijving blijkt wel dat je echt een fikse hersenschudding hebt.
Doe je alsjeblieft heel rustig aan?

Sprak een ervaringsdeskundige :wink: :tongue:

Mooi dat je hond zo goed op je heeft gepast toen je op de grond lag :I:
Dat deed Ita toen ook.
En dat ze niet mee het ziekenhuis in mocht en werd thuisgebracht door iemand anders vond ze bepaald waardeloos.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Fijn dat het weer lijkt te gaan. Maar je weet wat ik gezegd heb he. Op jezelf passen. Niet te snel willen, het was een flinke klap.

Gelukkig idd dat Arthur er niet ook bij kon.
ranetje
Zeer actief

Inge O schreef:dit is nou waarom ik het zo goed als nooit meer doe, ik word op mijn ouwe dag te bang voor de gevolgen van zo'n stom(me) (toe)val en inderdaad, zelfs al blijf je zelf netjes zitten, je paard kan ook vallen (en de mijne begon vaker en vaker te struikelen) :blauwoog: .

niet te gek doen of je kan straks niet naar zweden :hmmm: .
Het kan je zelfs overkomen door gewoon zelf te struikelen zoals ik deed :oeps: :engel:
Dat was meteen 3 dagen ziekenhuis in Duitsland voor ik vervoerd mocht worden :?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Pfff gelukkig kwam je weer bij de mensen en kon je om hulp vragen. Brave hond!
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Zo dan, je hebt geluk gehad zo te lezen! Mooi zoals ze dat oppakken en ernaar handelen!

Ik ben eens vreselijk gevallen toen ik zo slecht zag. Ging Orpa meteen dwars over me staan tot ik bijkwam en ze liet geen mens in de buurt.
Dat was wel even lastig trouwens toen iemand me overeind hielp.
Liet Kjerro dat gewoon gaan allemaal?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
ranetje
Zeer actief

Inge O schreef:
ranetje schreef:
Inge O schreef:dit is nou waarom ik het zo goed als nooit meer doe, ik word op mijn ouwe dag te bang voor de gevolgen van zo'n stom(me) (toe)val en inderdaad, zelfs al blijf je zelf netjes zitten, je paard kan ook vallen (en de mijne begon vaker en vaker te struikelen) :blauwoog: .

niet te gek doen of je kan straks niet naar zweden :hmmm: .
Het kan je zelfs overkomen door gewoon zelf te struikelen zoals ik deed :oeps: :engel:
Dat was meteen 3 dagen ziekenhuis in Duitsland voor ik vervoerd mocht worden :?
ja, je kan ook door je bed zakken :engel: maar de kans is net iets groter dat het fout gaat met een paard :F: .
Nou door je bed zakken lijkt me minder vaak voor te komen dan struikelen en toch iets minder risico tenzij je er op staat te springen :lol1:
Maar je hebt gelijk, van een paard vallen levert groter risico op. :ok:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

vroeguh... reed ik vaak paard zeker op vakantie in oostenrijk samen met de campingeigenaar (had eigen paarden) zo mooi heb ik Oostenrijk nog nooit gezien je komt op zoveel plekken waar je normaal niet snel zou komen... maar sinds ik alleen ben en ik de enige ben die dus terug moet rijden naar NL met de auto en mn honden doe ik t ook niet veel meer... risico is me dan iets te groot dan t zou zijn met zn 2-en.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
maart
Zeer actief

Marjoleine schreef:Zo dan, je hebt geluk gehad zo te lezen! Mooi zoals ze dat oppakken en ernaar handelen!

Ik ben eens vreselijk gevallen toen ik zo slecht zag. Ging Orpa meteen dwars over me staan tot ik bijkwam en ze liet geen mens in de buurt.
Dat was wel even lastig trouwens toen iemand me overeind hielp.
Liet Kjerro dat gewoon gaan allemaal?
Ik was alleen :wink: heb zelf om hulp getelefoneerd en toen die toekwam, was ik blijkbaar het kotje aan het opruimen, ben nog de weide gaan open zetten, was Jack al afgezadeld en afgekuist... Kortom, ik functioneerde prima behalve dat ik geen idee had wat ik deed :F:

Kjerro vond de terugweg naar huis met iemand anders niet zo leuk en liep voortdurend te trekken en mij te zoeken.
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Ik dacht t van de week na t zien van die ene foto al van ojee

Doe maar goed rustig aan hoor
Ik was ook zo eigenwijs en heb er wel migraine aan overgehouden

Enne je moet nog langer mee he
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
maart
Zeer actief

Zondag was het gewoon mijn schuld, moet maar zo dom niet doen :wink: Was ook geen erg, enkel wat pijnlijke knie.
Eergisteren was het niemand zijn schuld, paard is gewoon gevallen.
Dat kunnen ze nu eenmaal ook...

Had zondag gezegd dat het niet de eerste keer en zeker ook niet de laatste keer geweest was...
Het zal eergisteren ook niet de laatste keer geweest zijn :lol1: Al hoeft een dergelijke valpartij niet meer voor me :oeps: Gisteren op training vooral gehoord dat ik precies stoned was :schrik:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”