Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gelukkig is Taran een sul

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Gelukkig is Taran een sul

Ongelezen bericht door flamme »

Ik liep naar mijn zus om daar op de koffie te gaan. Taran ging mee want die ging op de koffie bij de honden des huizes.

Onderweg moest ik even naar de bank. De pinautomaat is binnen in een portaaltje. Ik laat Taran niet buiten achter dus die ging mee. Voor ik naar binnen liep zag ik een opa met 2 kleinkinderen staan.

Ik heb geld gehaald en ben naar buiten gelopen. Voor ik in de gaten had wat er gebeurde hing er een kind op Taran. Beide armpjes om de nek :schrik:

Taran schrok (ik ook) deed een sprongetje opzij en liep toen met een kind om zijn nek verder :F:

Kindje liet los en opa deed een poging om het kindje te roepen. Kindje riep echter alleen maar:" opa, kijk, wolfje).

Heb opa en het kindje toch maar even verteld dat dit niet handig is en dat Taran zomaar had kunnen bijten van schrik. Opa begreep het wel, kindje was ws. nog te klein maar ik hoop maar dat opa het nog eens uitlegt.
Tjonge, ben blij dat Taran niet uit schrik hapte ofzo :schrik:
Manu

Re: Gelukkig is Taran een sul

Ongelezen bericht door Manu »

God dan schrik je je ook rot. Ik vind dat zo moeilijk. Ik heb die situatie nu al een aantal keer gehad en die kleine kinderen zijn zo snel dat ze al hangen voor je hebt kunnen knipperen.
Dank U voor de goedsullen!
Perle
Zeer actief
Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Perle »

Ooooh, ik kén dat gevoel. :gvd: Je hart staat even helemaal stil dan, he?
Maar eigenlijk, na het bekomen van de schrik, is het best wel knap van Taran! :ok:
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
Lightsun
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lightsun »

Nou dat vind ik erg netjes gereageerd van taran!

Ik maak me hier stiekem toch ook altijd een beetje zorgen om. Stitch is nu nog "klein" en poezelig en fluffy maar hij word straks een fikse joekel en sommige kinderen reageren nogal onstuiming.

ik word ook altijd heel enthusiast van kinderen die netjes vragen of ze stitch mogen aaien. Dat vind ik echt knap van ze.
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Knap van Taran! Fijn zo'n sul!
Cody had zeker wel gehapt :ugh:
Vrouwtje Knecht
Actief
Mijn ras(sen): Een zwarte beer

Ongelezen bericht door Vrouwtje Knecht »

Echt he, dan staat je hart even stil en pas na een aantal seconden bedenk je ineens dat je door moet ademen!
Lightsun schreef:Nou dat vind ik erg netjes gereageerd van taran!

Ik maak me hier stiekem toch ook altijd een beetje zorgen om. Stitch is nu nog "klein" en poezelig en fluffy maar hij word straks een fikse joekel en sommige kinderen reageren nogal onstuiming.

i
Geloof mij, als Stitch een fikse joekel is dan zijn de meeste kinderen niet meer zo onstuimig ;)
Voor dat zwarte monster die hier op de bank ligt rennen ze gillend weg.
Afbeelding

Liefde kost niets om te krijgen, maar is onbetaalbaar als je het hebt
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

JBK schreef:Knap van Taran! Fijn zo'n sul!

Dat had me bij Taran ook niet verbaasd. Hij is kinderen gewend en vindt ze geen probleem, maar hij schrok duidelijk.
Gisteren was ik even bij een vriendin en haar dochtertje deed hetzelfde.
Maar toen zag ik het aankomen en Taran ook. Taran bleef dus gewoon staan en ik heb het meisje verteld dit niet meer te doen met de simpele uitleg erbij:" als je dat doet zeg je eigenlijk tegen een hondje dat jij de baas wilt spelen en dat vinden hondjes niet fijn en dan kan hij boos worden".

Taran lag 10 seconden later op zijn rug en harkte met zijn poot om kriebels op zijn buik te vragen :wink:
Maar deze situatie van vanmorgen had heel anders kunnen gaan. En het was zo'n kleine krummel. Dat was zeker een kras in wang geworden ofzo.
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

flamme schreef:
JBK schreef:Knap van Taran! Fijn zo'n sul!

Dat had me bij Taran ook niet verbaasd. Hij is kinderen gewend en vindt ze geen probleem, maar hij schrok duidelijk.
Gisteren was ik even bij een vriendin en haar dochtertje deed hetzelfde.
Maar toen zag ik het aankomen en Taran ook. Taran bleef dus gewoon staan en ik heb het meisje verteld dit niet meer te doen met de simpele uitleg erbij:" als je dat doet zeg je eigenlijk tegen een hondje dat jij de baas wilt spelen en dat vinden hondjes niet fijn en dan kan hij boos worden".

Taran lag 10 seconden later op zijn rug en harkte met zijn poot om kriebels op zijn buik te vragen :wink:
Maar deze situatie van vanmorgen had heel anders kunnen gaan. En het was zo'n kleine krummel. Dat was zeker een kras in wang geworden ofzo.
Cody vindt kinderen wel een (groot) probleem, zeker kinderen die onverwachte dingen doen (allemaal dus)
En dan ondervindt hij het nadeel van zijn uiterlijk, iedereen vindt hem lief, leuk en aardig.

Dus Cody en ik vinden Taran knap dat hij er zo mee omging! :ok:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik zou zelf ook geschrokken zijn :80:
Wat een knappe hond is Taran :I:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Met de molossers zou ik dat nogal kalmpjes opnemen , die houden wel van een knuffel :wink:
Maar ik zou zeker ook uitleggen dat niet iedere hond zo is ingesteld, en dat een evt beet pijn doet.
Fijn dat Taran het zo koel opnam
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 30 jul 2014 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

ranetje schreef:Ik zou zelf ook geschrokken zijn :80:
Ja wat betreft is hij echt super :ok:
Gisteren, ook tijdens het bliksembezoekje aan de vriendin van een paar posts geleden reageerde hij ook cool.
Vriendin heeft een nieuwe partner. Die is gek van honden maar had even niet door dat niet alle honden meteen geaaid willen worden.
Hij komt buiten, ziet Taran en bukt zich over Taran heen om hem te aaien.
Taran blaft natuurlijk want een rare lange vreemde man die over je heen buigt is gek, maar de man trekt rustig zijn hand terug, laat Taran snuffelen en aaide hem daarna alsnog. Dat alles in zo'n 20 seconden.

Dat Taran 5 minuten later besloot dat stoppen met aaien niet persee hoefde en dus compleet tegen hem aan ging hangen negeren we maar even.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

flamme schreef:
ranetje schreef:Ik zou zelf ook geschrokken zijn :80:
Ja wat betreft is hij echt super :ok:
Gisteren, ook tijdens het bliksembezoekje aan de vriendin van een paar posts geleden reageerde hij ook cool.
Vriendin heeft een nieuwe partner. Die is gek van honden maar had even niet door dat niet alle honden meteen geaaid willen worden.
Hij komt buiten, ziet Taran en bukt zich over Taran heen om hem te aaien.
Taran blaft natuurlijk want een rare lange vreemde man die over je heen buigt is gek, maar de man trekt rustig zijn hand terug, laat Taran snuffelen en aaide hem daarna alsnog. Dat alles in zo'n 20 seconden.

Dat Taran 5 minuten later besloot dat stoppen met aaien niet persee hoefde en dus compleet tegen hem aan ging hangen negeren we maar even.
:mrgreen: :LOL:
Nog altijd beter dan grommen en bijten :tongue:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Nou precies dat vond ik ook :F:
Bij een langer bezoek leg ik wel uit dat aandacht afdwingen ook niet de bedoeling is.
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

S@ndr@ schreef:Met de molossers zou ik dat nogal kalmpjes opnemen , die houden wel van een knuffel :wink:
Ik heb geen molossers maar hier zouden ze het alledrie ook laten gebeuren, al dan niet met een ongemakkelijke blik naar mij toe :tongue:
Gelukkig maar, want ik kan de keren niet meer tellen dat kinderen op het eerste gezicht door leken te gaan en alsnog snel naar mijn hond liepen (letterlijk lopen) voor een aai of knuffel.
Kirra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Kirra »

Gisteren ook een paar kinderen die Vita wilden aaien. Ze vroegen het netjes.
Ja prima, ik begeleid het wel altijd even en Vita vindt het alleen maar leuk.
Een meisje hing meteen om Vita haar nek.
Ik heb haar uitgelegd dat honden dat niet fijn vinden, want dan kunnen ze niet weg.
Meisje zei daarop: "Ja ja, uhuh, maar mag ik haar vasthouden?"
En Vita is echt te groot om 'vast te houden', dus dat betekende gewoon weer om haar nek hangen.
Ehm, nee.... :hmmm:
Daarna hield ze er gelukkig mee op. De andere kinderen aaiden overigens wel 'prettig'.
Ik ben nog uitgenodigd voor een verjaardagsfeestje, met taart. :lol1:

Maar dat zag ik ook redelijk aankomen, dus niet zo schrikken als bij jou.
Gelukkig deed Taran niets.
Laatst gewijzigd door Kirra op 30 jul 2014 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Lieke87
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lieke87 »

Zo knap hoort van Taran! Met Indy zou dat echt niet gekund hebben... En hoe voorzichtig ik ook altijd ben, soms zijn die kinderen zo vlug.
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

-Saskia- schreef:
S@ndr@ schreef:Met de molossers zou ik dat nogal kalmpjes opnemen , die houden wel van een knuffel :wink:
Ik heb geen molossers maar hier zouden ze het alledrie ook laten gebeuren, al dan niet met een ongemakkelijke blik naar mij toe :tongue:
Gelukkig maar, want ik kan de keren niet meer tellen dat kinderen op het eerste gezicht door leken te gaan en alsnog snel naar mijn hond liepen (letterlijk lopen) voor een aai of knuffel.

Echt :80:
Hier gebeurd het nooit, tot vandaag dan.

Nou ja, het is goed afgelopen, maar ik ben blij dat dit geen dagelijkse kost is en ik zal nu nog beter op gaan letten.
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

flamme schreef:Echt :80:
Hier gebeurd het nooit, tot vandaag dan.
Toen ik nog elke woensdag mijn broertje van school ging ophalen gebeurde het héél regelmatig dat kinderen braaf meeliepen in hun rij om alsnog snel naar mijn hond toe te rennen.
Het enige moment waarop mijn hart even stopte was toen een jongetje van pakweg 3 vanaf een nabije bushalte naar mijn hond toe rende en hem een stevige knuffel gaf. Op ooghoogte :80: Kind er meteen vanaf geplukt maar dat had ik écht niet zien aankomen.
(De moeder met haar gsm in de hand klaarblijkelijk ook niet).
Madison
Zeer actief
Mijn ras(sen): West Highland White Terriër

Ongelezen bericht door Madison »

Inderdaad knap van Taran! Wat hou ik toch van die goed sullen :)
ZorroMax
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door ZorroMax »

Knap van Taran! Zie je toch het resultaat van je harde werken.

Ik heb zelf als 2-jarige mijn moeder de stuipen op het lijf gejaagd door om de nek van een levensgrote Duitse Herder te gaan hangen. Ook goed afgelopen, maar mijn moeder krijgt er nu nog (ruim 40 jaar later) wel rillingen van.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”