Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oude hond verveelt zich kapot... denk ik

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Mojuan
Zeer actief

Oude hond verveelt zich kapot... denk ik

Ongelezen bericht door Mojuan »

Wat doe je met een oude hond die zich dood verveelt, maar die niet meer veel kan als het warm is?

Moos is nu 13 jaar, een oude sok, maar nog helemaal gezond.
Met warm weer ligt hij alleen maar, en het is gewoon van hem af te lezen dat hij zich kapot verveelt.
Als het wat koeler is mag hij lekker mee naar het park, en dan hobbelt hij met veel plezier rond, de pret straalt van zijn kop.

Eigenlijk mankeert hij niets. Behalve dat hij traag is (logisch) en dat hij met de warmte totaal niet meer 'leeft'.
Om eerlijk te zijn vind ik hem een beetje zielig als ik hem zo zie liggen hele dagen lang :(:
Maar ik vraag me af: is het wel zielig? Misschien vindt zo'n oude hond het allemaal wel best?
:zweep:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Oude hond verveelt zich kapot... denk ik

Ongelezen bericht door sbientje »

kan je geen zwembadje voor hem opzetten ofzo? en daar wat koekjes inmikken om op te snorkelen?
Mojuan
Zeer actief

sbientje schreef:kan je geen zwembadje voor hem opzetten ofzo? en daar wat koekjes inmikken om op te snorkelen?
Vind ik een heel leuk idee, het is jammer dat hij er niet van houdt om in water te gaan :tongue:
En dat voor een halve Lab :goeie:

Het is ook wel een beetje het probleem dat hij zich nergens voor interesseert. Het enige waar ik hem tot nu toe blij mee heb kunnen maken is los lopen, dan is hij zoooo blij.
Maar ja... dat gaat dus niet met de hitte.. ik vraag me echt af of die hond zo nog wel gelukkig is.
Maar misschien vermenselijk ik het nu wel teveel, ik vind het moeilijk om te beoordelen of Moos het werkelijk zo vervelend vindt als ik denk dat hij het vindt.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Zoekspelletjes met brokken? Daar moet een Labrador toch wel geïnteresseerd in wezen. :lol1:
Mojuan
Zeer actief

_Leonie schreef:Zoekspelletjes met brokken? Daar moet een Labrador toch wel geïnteresseerd in wezen. :lol1:

Ja van eten houdt hij wel idd, die gek vreet zelfs dode eenden op die langs de kant van de sloot liggen en compleet uitgedroogd zijn als ik even niet oplet (restanten dus).
Ik ben alleen weer zo bang dat het te intensief voor hem is. Maar misschien moet ik het dan gewoon heel simpel houden en gewoon met snoepjes spelen terwijl hij lekker ligt. Dan hoeft hij ook niet teveel rond te zoeken. Dan neem ik hem gewoon lekker mee naar een grasveldje in de schaduw. Vindt hij vast wel leuk!
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Zijn maaltijd (brokjes?) in het gras rondstrooien. Dan wordt die neus lekker aan het werk gezet zonder dat er verder veel inspanning bij komt kijken. :)
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Waarom mag hij niet los lopen als het warm is? Hij zal toch wel zelf kunnen doseren als hij het warm heeft?
Afbeelding
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Vrienden van ons hebben geen water in de buurt waar hun hond kan zwemmen. En met dat hele warme weer maken ze hem helemaal nat met de tuinsproeier (zacht straaltje hoor). Hij vindt dat vreselijk, staat er bij of zijn laatste uurtje geslagen is. Maar daarna gaan ze gelijk wandelen en is hij weer helemaal vrolijk en blij en sjokt niet meer. Hij is ook wat ouder.
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Wat al gezegd is, rustige spelletjes met wat voertjes? Dat hoeft helemaal niet zo heel intensief te zijn.
En daarna misschien met wat water? Toch leren om in het badje te gaan? Enzi vond dat ook 3x niks maar na twee middagen oefenen met wat lekkers stapte er hij zo in. Dit hoeft allemaal niet heel belastend te zijn als je korte sessies houdt en je aanpast aan hem.
Mojuan
Zeer actief

Paisley schreef:Waarom mag hij niet los lopen als het warm is? Hij zal toch wel zelf kunnen doseren als hij het warm heeft?

Ik hoef hem echt niet mee te nemen zodra het warm is.
Een heel klein stukje door de straat is al teveel voor hem, dus hij blijft thuis, dat is waar het om gaat.
Ik neem hem dus niet eens mee, het arme beest gaat kapot en komt niet meer vooruit.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Mojuan schreef:
_Leonie schreef:Zoekspelletjes met brokken? Daar moet een Labrador toch wel geïnteresseerd in wezen. :lol1:

Ja van eten houdt hij wel idd, die gek vreet zelfs dode eenden op die langs de kant van de sloot liggen en compleet uitgedroogd zijn als ik even niet oplet (restanten dus).
Ik ben alleen weer zo bang dat het te intensief voor hem is. Maar misschien moet ik het dan gewoon heel simpel houden en gewoon met snoepjes spelen terwijl hij lekker ligt. Dan hoeft hij ook niet teveel rond te zoeken. Dan neem ik hem gewoon lekker mee naar een grasveldje in de schaduw. Vindt hij vast wel leuk!
Zelf ijsjes maken? Ik doe in een kartonnen beker (geiten)yoghurt en steek daar iets in van een gedroogd kipstokje/"botje" of dentastick.
Ze krijgen het met beker en al en zijn best even bezig met slopen en smikkelen.
Mojuan
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Mojuan schreef:

Zelf ijsjes maken? Ik doe in een kartonnen beker (geiten)yoghurt en steek daar iets in van een gedroogd kipstokje/"botje" of dentastick.
Ze krijgen het met beker en al en zijn best even bezig met slopen en smikkelen.

Oh dat is een leuk idee zeg!
Dus gewoon inclusief kartonnetje. Ja dat zal hem wel even wat afleiding geven, en nog verkoeling ook. :E:
dagmar88
Zeer actief

Mojuan schreef: Oh dat is een leuk idee zeg!
Dus gewoon inclusief kartonnetje. Ja dat zal hem wel even wat afleiding geven, en nog verkoeling ook. :E:
:ok: Ja. Had eerst plastic yoghurtcupjes gebruikt als mal, maar zo los hadden ze ze veel te snel op om er lol van te hebben.
Aan die beker kunnen ze lekker prutsen, van het ijs schrapen en het snoepstokje er uit pulken ipv hap slik weg.
Mojuan
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Mojuan schreef: Oh dat is een leuk idee zeg!
:ok: Ja. Had eerst plastic yoghurtcupjes gebruikt als mal, maar zo los hadden ze ze veel te snel op om er lol van te hebben.
Aan die beker kunnen ze lekker prutsen, van het ijs schrapen en het snoepstokje er uit pulken ipv hap slik weg.

Ja ik vind dit echt een grandioos idee voor hem.
Ik heb bijvoorbeeld kalkoennekken, die kan ik er goed voor gebruiken, vindt hij heerlijk.
Misschien ook nog wat brokjes ertussen stoppen in het ijs.
dagmar88
Zeer actief

Mojuan schreef: Ja ik vind dit echt een grandioos idee voor hem.
Ik heb bijvoorbeeld kalkoennekken, die kan ik er goed voor gebruiken, vindt hij heerlijk.
:F: Kwam voorbij op een hersenwerk groep op facebook, beter goed gejat dan slecht bedacht.
Ijsjes kregen ze al wel, maar dat stokje er in doet het hem.
Maak ze ook met fruit, brokjes of blikvoer.
Mojuan
Zeer actief

dagmar88 schreef:
:F: Kwam voorbij op een hersenwerk groep op facebook, beter goed gejat dan slecht bedacht.

Nou bedankt voor het delen van je idee, ik denk dat je Moos blij gaat maken.
Lightsun
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Lightsun »

dagmar88 schreef:
Ik heb voor stitch nu hele grote winterpenen ingevroren naar aanleiding van een tip van iemand hier op het forum.

Meneer is echt helemaal gelukkig met zo'n bevroren snack in de zon. Daar heeft hij gewoon echt een half uur lol aan.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

heeel gek idee hoor, maar heel vroeg en heel laat gaan wandelen? dan kan hij toch lekker los en dan kan hij overdag lekker rustig aan doen.
Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Ik heb eenzelfde kruising van dezelfde leeftijd. Op warme dagen sta ik vroeg op en gaan we naar het water, waar hij kan pootjebaden en sinds kort ook wil zwemmen. Je kan ook snoepjes in ondiep water gooien en hem daar naar laten snorkelen. 's Avonds laat doen we dan nog een tweede lange losloopronde en de rest van de dag ligt hij te pitten. Zeker 's ochtends is het meestal best lekker koel.

Gisteren was het warm, maar niet vreselijk heet, en toen zijn we overdag naar het bos gegaan waar het nog een paar graden koeler is. Lekker loslopen en uit de plassen drinken. Hij vliegt dan inderdaad wat minder heen en weer en blijft meer bij mij plakken, dus doen we tussendoor nog wat oefeningetjes (af en blijf, kort stukje volgen, zit, pootje, weinig inspannende dingen); dat vindt hij te gek.

Wat ook nog wil helpen is een koelhalsband, maar die gebruik ik in de praktijk niet eens zo vaak (soms als de auto bijvoorbeeld erg warm is).
Adjani & Tyson
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull terrier
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Adjani & Tyson »

Hersenwerkjes zijn voor oudere honden heel erg leuk om te doen
Op de facebookgroep vindt je veel leuke ideen

Gewoon zelf wat in elkaar flansen en hij hoeft zich niet te vervelen, hij kan lekker aan de gang met minimale lichamelijke inspanning

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Paisley schreef:Waarom mag hij niet los lopen als het warm is? Hij zal toch wel zelf kunnen doseren als hij het warm heeft?

sam kan dat niet. die begint als het te warm is na een tijdje echt te zwalken, maar lopen wil hij dan vaak toch.. daar trap ik dus niet in :neenee:
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Hutsje schreef:heeel gek idee hoor, maar heel vroeg en heel laat gaan wandelen? dan kan hij toch lekker los en dan kan hij overdag lekker rustig aan doen.
Ja zo doen wij het ook met Rio ,we lopen altijd wel vroeg maar met warm weer heel vroeg en dat vind hij heerlijk en is dan best nog actief.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
M@scha
Zeer actief

Tineke schreef:
Hutsje schreef:heeel gek idee hoor, maar heel vroeg en heel laat gaan wandelen? dan kan hij toch lekker los en dan kan hij overdag lekker rustig aan doen.
Ja zo doen wij het ook met Rio ,we lopen altijd wel vroeg maar met warm weer heel vroeg en dat vind hij heerlijk en is dan best nog actief.

dat gaat idd wel.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

jemig, die hond is dertien jaar, mag ie het dan wat kalmer aan doen misschien?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
M@scha
Zeer actief

renee-uk schreef:jemig, die hond is dertien jaar, mag ie het dan wat kalmer aan doen misschien?
maar tussen kalm en je kapot vervelen zit natuurlijk wel wat.

ik heb geen idee waarom TS denk dat de hond niet rustig is maar zich verveelt.

sam doet weinig tot niks. rondje lopen, keertje naar de eet/drink ban, hé actie! een illegale vogel in de tuin.. en weer even slapen, poging tot mylabone doormidden bijten, weer even slapen.

op geen enkele manier denk ik dat sam zich verveelt. hij is gewoon een lekkere ouwe opa die rustig aan doet. maar TS heeft misschien extra redenen?
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Ik heb er eentje van 14 en die gaat gewoon mee naar het bos.
Lekker in zijn eigen tempo laten lopen en inderdaad een beetje vroeg gaan of 's avonds.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ts vraagt het zich af, zegt herhaaldelijk dat ze niet weet of het ook zo is.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Mojuan
Zeer actief

renee-uk schreef:jemig, die hond is dertien jaar, mag ie het dan wat kalmer aan doen misschien?

Praat jij altijd op deze manier tegen iedereen?
Dat kan ook anders, probeer deze eens: 'Voor een hond van 13 jaar lijkt het me vrij normaal als hij wat kalmer aan gaat doen. Waarom denk je dat hij zich verveelt?'

Waarom moet het bij sommige mensen bijna altijd meteen op zo'n hatelijke toon, ik raak dat zo kotsbeu langzaamaan.
Mojuan
Zeer actief

M@scha schreef:
maar tussen kalm en je kapot vervelen zit natuurlijk wel wat.

ik heb geen idee waarom TS denk dat de hond niet rustig is maar zich verveelt.

sam doet weinig tot niks. rondje lopen, keertje naar de eet/drink ban, hé actie! een illegale vogel in de tuin.. en weer even slapen, poging tot mylabone doormidden bijten, weer even slapen.

op geen enkele manier denk ik dat sam zich verveelt. hij is gewoon een lekkere ouwe opa die rustig aan doet. maar TS heeft misschien extra redenen?
Normaal is Moos wel regelmatig bezig met dingetjes.
Beetje door de tuin scharrelen, aandacht vragen, speeltjes door de lucht gooien, lekker los door het park hobbelen, kijken of er ergens nog iets eetbaars te vinden is enz enz.
Maar zodra het warm is (en dat is dus al een aardige tijd) ligt hij alleen nog maar. Hij slaapt veel, en tussendoor zie ik hem een beetje rondkijken met een wat treurige blik.
En natuurlijk is het een oude man, toch vind ik het sneu hoe hij er nu bij ligt.
Ik ga dus lekker yoghurt kopen en papieren bekertjes en ga van die leuke ijsjes voor hem (en de ander honden krijgen dan ook natuurlijk) maken.
Ik denk dat ik hem daar wel heel blij mee maak.
Mojuan
Zeer actief

Inge O schreef:attack doet ook allang niet meer wat ze vroeger allemaal deed maar ik heb nog geen seconde gedacht dat ze zich verveelt - ze is gewoon oud en het hoeft allemaal niet meer zo nodig voor haar, da's toch normaal (en ontroerend :lief: )?
Ik merk gewoon echt heel duidelijk verschil in de blik in zijn ogen tijdens de warme dagen.
Als het dan weer wat koeler is, is hij veel 'blijer'.
Dan krijg ik het idee dat hij er niets aan vindt op zulke dagen, dat vind ik gewoon erg vervelend.

Maar goed, misschien is het ook wel zo dat het best meevalt, en dat het hem helemaal niet zoveel uitmaakt zolang hij op koelere dagen wel gewoon lekker los kan rondlopen en zich prima vermaakt in de tuin.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”