Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bull-eigenaardigheden, hoe zit het met jullie ras?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Adjani & Tyson
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull terrier
Aantal honden: 0
Contacteer:

Bull-eigenaardigheden, hoe zit het met jullie ras?

Ongelezen bericht door Adjani & Tyson »

De Bull heeft heel veel gedragingen die je bij andere rassen niet echt terug ziet
Hebben jullie honden ook van die eigenaardigheden, die je binnen het ras veel terug ziet maar bij andere honden niet?

Ik heb niet van alles eigen fimpjes of foto's, maar het zijn wel dingen die mijn honden doen

Allereerst natuurlijk trancing/ghost walking. Het heeel langzaam gaan bewegen als ze onder een plant of tafelkleed door lopen
http://youtu.be/LUBKHs-F2oQ

Dan natuurlijk de bullyrun
die kan varieren tot ronde dansjes op de plaats (niet te verwarren met spinning, hier wordt de staart niet achterna gezeten)
http://youtu.be/W4rPk-SAuhg

tot rondvliegen als een gek
http://youtu.be/9kDg8Qt9fno?t=9s

Afbeelding

De neus ergens in verstoppen tijdens het slapen, of anderszins bedekken
Afbeelding

Afbeelding

De poten achter zich gestrekt (maar dit doen wel meer (dogachtige) honden geloof ik. En dan lekker tijgeren
Afbeelding

Ergens gaan liggen waar je echt niet in past
Afbeelding

Afbeelding

Het kletsen
http://youtu.be/BMpUNjpNUgw

De bullenzit
Afbeelding

Afbeelding

Eigenwijs zijn, hier krijgen ze het commando "Zit"
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Adjani & Tyson op 28 jul 2014 09:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Manu

Re: Bull-eigenaardigheden, hoe zit het met jullie ras?

Ongelezen bericht door Manu »

:LOL: Wat een heerlijke clowns!

Het echt rastypische wat mijn hond heeft is het kletsen. Hij zit gewoon naast je, verveelt zich en gaat letterlijk zeuren. Als je dan "ssssst" zegt draait hij aan de volumeknop. Ook als hij héél graag iets wil doen wat niet mag en je zegt "nee" krijg je tegenspraak. Ik moet er wel om lachen maar soms komt het ook echt niet uit.
Zo sta ik regelmatig in een winkel waar hij vol begint te joelen terwijl hij mij aankijkt: ik verveel me en wil nú naar huis! :hmmm:

Verder ligt hij vaak op zijn rug met achterpoten wijd, schijnen ze meer te doen.
En het idiote herten gehups door het hoge gras waar hij heel fanatiek mee is.
Aniway

Ongelezen bericht door Aniway »

Beike heeft geen stamboom, maar ik zie wel duidelijke kenmerken van zijn ras terug in hem.

Hij kan bijvoorbeeld erg eigenwijs zijn en soms ook erg volhardend.
Maar hij is ook een hele lieve knuffelkont :D
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Laat ik het er maar op houden dat 'kutkeffers' geen ongepaste term is voor Chihuahua's :engel:
Afbeelding
mariekebrand
Actief
Mijn ras(sen): kruising stafford

Ongelezen bericht door mariekebrand »

haha onze stafford doet precies hetzelfde, ook als een gek door het huis rennen, scheef op zn kont zitten en inderdaad tijgeren (doet ie nu ook op commando :D )
en het liefst trekt hij zelf een dekentje over zich heen en dan lekker slapen en als hij heel lekker ligt hoor je een hele diepe zucht en dan slaapt meneer. :tongue:
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Het vocale. :D Niet perse het blaffen, maar joelen, piepen, kreunen, de meest stomme geluiden. Maar ook het enorme schakelen tussen 'werken' en lol maken. Dat zie ik vooral bij ons op de club en andere clubs. Zodra ze op het veld staan kan je op je kop gaan staan, maar ze reageren niet. Zijn ze van het veld af, dan zien ze je ineens en willen ze ineens wel knuffelen. :LOL: Bij Tay kan mijn vriend op het veld staan, hem lokken en roepen, maar dan krijgt hij geen reactie. Stappen we van het veld af, springt hij bijna in zijn armen. Echt iets typisch is het misschien niet, maar ze doen het tot nu toe allemaal, zelfs zonder dat er heel veel aandacht aan besteed wordt.

EDIT: En alles willen regelen. Roep je de één en die komt niet meteen, dan wil de ander wel even vertellen dat dat niet hoort. Om het vervolgens andersom te doen.
Lightsun
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Lightsun »

TessaThomas schreef:Het vocale. :D Niet perse het blaffen, maar joelen, piepen, kreunen, de meest stomme geluiden.
hihihi Max had dit heel erg en Stitch begint het nu ook te krijgen. Soms zit hij ergens en heeft hij even niks te doen en zit hij gewoon te piepen/kreunen. Niet om de een of andere reden maar gewoon zo van "nou ga ik eens even lekker een minuutje piepen!" en dan na een minuutje heeft hij zo iets van nou dat was weer genoeg. Ik ga een tukje doen!

Heerlijk!
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:mrgreen: Heel veel ja. Tijd terug kwam ik via mp toevallig bij iemand terecht met een bt om een kast op te halen.
Daar hebben we een uur om onze honden en hun rottige maar oh zo herkenbare truuken staan praten :lol1:

Oh, en op elkaar of de baas zitten en zich naar achteren laten kiepen.
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Mijn ras heeft ook wat van die vreemde dingen,....

Trancing/ghost walking. Soms 2 keer per dag soms maanden niet.
Bullyrun, nou toch iedere dag minstens 1 keer. En iedere keer vrees ik weer voor mijn leren bank en knieschijven en steeds gaat het goed. Nu met onze nieuwe PVC vloer is het helemaal dolletjes. Lekker doorslippen, net voor de verwarming een sliding, kont de andere kant op en knallen maarrrrrrrrrrrrr,.....
Dat rondvliegen herken ik ook.
Kletsen, veel verward met grommen? Dagelijks.
Snuit verstoppen tijdens het slapen, altijd.
De achteruitgestrekte poten tijdens het liggen doet ze ook heel veel.
En het kleine mandje van de katten is ook vaak het slachtoffer.
Konijnen proberen uit te graven en dan neus en ogen vol met zand.

Kortom, hoe zou het toch komen dat onze honden zoveel overeenkomsten hebben?? :D

Afbeelding
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

Trancen: Regelmatig, paar keer per dag.
Bully run: Paar keer per week (toen hij jong was veel vaker).
Pootjes naar achter: Vaak, ook in beweging. Dan komt hij opeens plat op z'n buik voorbij gekropen. Vooral op tapijt en in het gras is dit een populaire manier van voortbewegen.
Neus verstoppen: Altijd.
Grommen zonder dat hij boos is: Als hij iets wil (eten, speeltje) dan kan hij hard grommen. Mensen die hem niet kennen schrikken daar wel eens van.
In kleine dingen proppen: Niet meer sinds de kat een hangmandje heeft. Maar zichzelf op een 25X25cm bankkussentje vouwen lukt prima.

Wat ik er nog aan toe zou willen voegen: Deuren openbeuken. Waar mijn andere honden netjes hun pootje gebruiken om de deur open te duwen, gebruikt de bull gewoon z'n kop als stormram. En zit de deur dicht dan doet hij gewoon een paar passen naar achter om het vervolgens opnieuw te proberen :piew:
Klauw1980
Actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff

Ongelezen bericht door Klauw1980 »

Hehe, onze bullmastiff zit op dezelfde manier inderdaad, praat soms ook (we "boksen" met haar en dan gaat ze praten haha), achterpoten ook naar achteren en dan tijgeren. En ze denkt dat ze een schoothondje is en gedraagt zich dan ook zo
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Als Cayuga heel blij is, gaat hij trappelen met zijn voorpoten en kreunt daarbij. Die kreun kan uiterst menselijk klinken, maar soms ook als een kip in legnood. Ik lach me er dood om. Had het nog nooit gezien.
Later hoorde ik van verschillende Tervuereneigenaren dat hun Tervuerense herder dat ook doet :lol1:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Le Grand
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendéen

Ongelezen bericht door Le Grand »

Ik heb nog nooit van dat trancen/trancing gehoord. Wat een apart gedrag. Heeft iemand enig idee waardoor dit komt?

Zelf heb ik een Grand Basset, en die zit altijd op z'n kont met z'n achterpoten zo wijd mogelijk en hij kan ook praten/huilen vooral als het spannend is of als hij bijv. naast het pad moet blijven zitten als we de auto uit de garage rijden. Dat kan hij wel maar het is wel moeilijk en dan moet de 'stress' er even uit met een flinke vocale uithaal :D
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Miranda schreef:Als Cayuga heel blij is, gaat hij trappelen met zijn voorpoten en kreunt daarbij. Die kreun kan uiterst menselijk klinken, maar soms ook als een kip in legnood. Ik lach me er dood om. Had het nog nooit gezien.
Later hoorde ik van verschillende Tervuereneigenaren dat hun Tervuerense herder dat ook doet :lol1:

Julia deed dat ook altijd!
Zij was een Amstaff, en ik vond het eerlijk gezegd echt iets dat speciaal bij háár hoorde. Ik ken verder geen Staffies die dit doen.
Ze deed het vooral als ik weg was geweest, of als ze beneden had geslapen en ik kwam uit bed.
Trappelen en kreunen.... ach ik zal dat nooit vergeten van haar :ugh: ik mis haar....
:zweep:
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Mojuan schreef:Julia deed dat ook altijd!
Zij was een Amstaff, en ik vond het eerlijk gezegd echt iets dat speciaal bij háár hoorde. Ik ken verder geen Staffies die dit doen.
Weet je zeker dat het geen kruising Tervuerense herder was? :tongue:
And few will ever climb
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Miranda schreef:
Mojuan schreef:Julia deed dat ook altijd!
Weet je zeker dat het geen kruising Tervuerense herder was? :tongue:
Whahaha, wie weet.
Ik vond het altijd heel schattig als ze dat deed. Vooral met die lompe, korte, dikke pootjes van haar, en dan die brede Staffordglimlach erbij :I:
:zweep:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Nanna schreef:Op een FB rough collie forum zei iedereen hetzelfde: als ze hun Collie aanhalen wordt er hevig gekreund (door de hond hè :tongue: )
Glenn doet dat ook. Als je maar naar hem kijkt begint ie al :LOL:
Herkenbaar :D
Verdere typische dingetjes van al mijn collies (maar ik weet niet of andere collies dit ook doen): zingend tussen je benen door lopen tijdens het begroeten en piepen/zingen tegen speeltjes (zie https://www.youtube.com/watch?v=ozwGN5lefkY).
dagmar88
Zeer actief

Miranda schreef:Als Cayuga heel blij is, gaat hij trappelen met zijn voorpoten en kreunt daarbij. Die kreun kan uiterst menselijk klinken, maar soms ook als een kip in legnood. Ik lach me er dood om. Had het nog nooit gezien.
Pjotr ook, daar zou groenendaeler in moeten zitten.
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Maffe langharige Belgen :mrgreen:
And few will ever climb
dagmar88
Zeer actief

:mrgreen: Ja, maf is ie wel. Er komen nog veel meer geluiden uit waarvan je zou denken dat ze niet eens uit een hond kunnen komen.
Als we gaan wandelen en hij achter de deur staat is het inderdaad trappelen en ha-ha-ha-ha :LOL:
Als ik eten sta te maken ook trappelen en het geluid van een verkrachte koe :scratch:
Maar hij heeft nog honderden verschillende loeien, krijsen, moppers, murmels, piepjes en fluiten.
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Enzi heeft ook een heel arsenaal aan geluiden en piepjes. Trappelen met zijn voeten doet hij ook en als hij helemaal lang moet wachten begint hij echt te stampen en heel hard te kreunen. Zijn flapperende voorpoten die tijdens het spel alle kanten opvliegen is ook wel des Ridgebacks.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Beau is goed in blaffen :mrgreen:
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Adjani & Tyson schreef:De Bull heeft heel veel gedragingen die je bij andere rassen niet echt terug ziet
Hebben jullie honden ook van die eigenaardigheden, die je binnen het ras veel terug ziet maar bij andere honden niet?

Ik heb niet van alles eigen fimpjes of foto's, maar het zijn wel dingen die mijn honden doen

Allereerst natuurlijk trancing/ghost walking. Het heeel langzaam gaan bewegen als ze onder een plant of tafelkleed door lopen
o man, dit is toch eng... Hier nog eentje
https://www.youtube.com/watch?v=3Js37JtrBMw

Wat zeggen internisten van dit gedrag?
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Zinzi doet dat trappelen en geluiden maken van ongeduld ook als ik eten sta te maken :F:
De hullyzit of eigenlijk de puppyzit doen ze hier allemaal nog.
Dat door huis rennen doe Luna regelmatig :piew:
Doran en Zinzi, de werklijntjes dus, doen altijd koppeltjeduikelen tijdens het spelen, geen idee of dat werklijn-eigen is? Sam doen Jack en Jones dat ook? :F:
En Max kan enorme geluiden maken, tijdens het spelen maar ook tijdens het knuffelen, hij wil altijd tussen m'n benen staan en dan moet je even heerlijk zijn rug en billen schurken, niet normaal wat er voor geluiden uitkomen dan.

Maar verder zijn ze redelijk normaal hoor :LOL:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
JYBD
Zeer actief

Rosita Compagner schreef:
Adjani & Tyson schreef:De Bull heeft heel veel gedragingen die je bij andere rassen niet echt terug ziet

o man, dit is toch eng... Hier nog eentje
https://www.youtube.com/watch?v=3Js37JtrBMw

Wat zeggen internisten van dit gedrag?
Er schijnt een bepaald hormoon vrij te komen waar ze ietwat verslaafd aan kunnen gaan worden. Luna zoekt echt overhangende struiken op in de tuin om het te doen, lekker over haar rug. 30 jaar geleden toen ik een jaar of 20 bij een fokker was om een pup te bekijken deed de vader van die pup het onder de kerstboom, toen zag ik het voor het eerst. Ik heb ergens ook wel filmpjes van Luna.

Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

jaja, feromonen. Dat beweren 'ze' ook dat vrij komt als je een paard een praam op zet. Dáár zijn we wel van terug gekomen.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Rosita Compagner schreef:jaja, feromonen. Dat beweren 'ze' ook dat vrij komt als je een paard een praam op zet. Dáár zijn we wel van terug gekomen.
ik zou eerder denken endorfine?
JYBD
Zeer actief

Rosita Compagner schreef:jaja, feromonen. Dat beweren 'ze' ook dat vrij komt als je een paard een praam op zet. Dáár zijn we wel van terug gekomen.

Dopamine, serotonine en endorfine. Ook wel de genotshormonen genoemd.

Afbeelding
JYBD
Zeer actief

sbientje schreef:
ik zou eerder denken endorfine?
Onder andere.

Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nou, ik ben bang dat ik je moet teleurstellen wat "rastypisch" betreft. ;)
Dat rondtollen doen mijn honden ook, stabijs en wetters.
Met name als ze iets willen hebben en Dinthe hier kan er zo woest in doorslaan dat ze omvalt. :mrgreen:

Het als een gek heen en weer rennen en je overal tegenaan laten smakken doen de wetters ook.
Ze hebben hier na het huis ook een voorkeur voor de bank en dan als een gek van armleuning naar armleuning :piew:

Wetters hebben dan nog een speciale manier van spelen waarbij ze om hun as gaan tollen en dan de andere hond proberen te raken, zodat die omver gaat.
Hier zie je dat enigszins, het is lastig filmen omdat ik zelf telkens moet oppassen dat ze mij niet raken (beetje lomp :LOL: ).
https://www.facebook.com/photo.php?v=10201363025037737
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”