Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ervaringen met afstoten suprelorin implantaat?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ervaringen met afstoten suprelorin implantaat?

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Mijn reutje heeft een suprelorin implantaat gekregen bij de dierenarts, voor de eerste keer, is nu 2,5 jaar oud. Wilde kijken wat het zou doen ivm reu-reu issues.
Na 2 maanden dikke bult, werd rood, bloedde en implantaat kwam er weer uit (met wat hulp, heb het met een pincet eruitgehaald).

Gebeurt dit vaker????
Le Grand
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendéen

Re: Ervaringen met afstoten suprelorin implantaat?

Ongelezen bericht door Le Grand »

Jeetje, wat zei de dierenarts??? Bowie heeft voor de 2e keer een suprelorin implantaat en dat gaat bij hem heel goed. Werkt lang en helpt bij hem echt. Heb nog nooit gehoord dat het afgestoten kan worden. Is de chip van je hond wel gewoon blijven zitten?
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Jeetje, apart. Het staat ook niet in de bijsluiter genoemd. Ik zou het ook melden bij Virbac.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Apart ja, zeker ook omdat het afstoten pas na 2 maanden begon.
Wat heb jij gemerkt aan zijn gedrag die 2 maanden?
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Hoe ziet dat eruit? Want Suprelorin is geen chip maar een soort dikke pasta, na ongeveer 2-3 weken is die opgelost en valt er niks meer af te stoten. Mogelijk is bij jouw hond het plastic staafje waarmee die pasta uit de naald geduwd wordt onder de huid achtergebleven.
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

kipo schreef:Hoe ziet dat eruit? Want Suprelorin is geen chip maar een soort dikke pasta, na ongeveer 2-3 weken is die opgelost en valt er niks meer af te stoten. Mogelijk is bij jouw hond het plastic staafje waarmee die pasta uit de naald geduwd wordt onder de huid achtergebleven.
Dit wist ik niet.
Dan is dat er bij mijn fretten ook ingebleven want ik kan twee staafjes in hun nek voelen (eentje van de chip en eentje van het implantaat).
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

-Saskia- schreef:
kipo schreef:Hoe ziet dat eruit? Want Suprelorin is geen chip maar een soort dikke pasta, na ongeveer 2-3 weken is die opgelost en valt er niks meer af te stoten. Mogelijk is bij jouw hond het plastic staafje waarmee die pasta uit de naald geduwd wordt onder de huid achtergebleven.
Dit wist ik niet.
Dan is dat er bij mijn fretten ook ingebleven want ik kan twee staafjes in hun nek voelen (eentje van de chip en eentje van het implantaat).
Ik wist dat ook niet, ik dacht nl dat je dat implantaat ook weer kon verwijderen (stel dat je een reu hebt die slecht reageert, gedragstechnisch), maar iemand van virbac vertelde toen dat dat niet kon, want het was geen implantaat. Gek dat jij wel een staafje kunt voelen.
AnneMarie
Zeer actief

Zijn gedrag is duidelijk veranderd, rustiger, geen reactief gedrag en reu reu stoerdoenerij. Heerlijk.
Ook ietsje gevoeliger, wat onzekerder naar reuen waar hij voorheen de strijd mee wilde aangaan.
Nu dit plastic hoesje eruit is, lijkt het al na twee dagen of ie weer reactiever wordt, meer blaffen.
Ik train veel met hem dus dat krijg ik er wel uit, maar de reu reu strijd wordt lastiger.
Dierenarts is een weekje met vakantie, ik ga haar direct als ze terug is, bellen.
Als dit een plastic hoesje is en de pasta er al helemaal in zou zitten, is het minder erg, al vind ik het dan weer vreemd dat zoiets in het lichaam achterblijft.
Ben erg benieuwd hoe ze reageert...
Virbac ook gevraagd maar wil eerst met dierenarts overleggen.
Vind het trouwens ook nogal wat om nu 1,5 week dan opnieuw een implantaat te laten zetten, dan krijgt ie weer een hormoonschommeling en castreren ook niet echt direct wat ik wil.
Dus ik kijk aan hoe het nu gaat met zijn gedrag.
AnneMarie
Zeer actief

Ik heb kennelijk een heel uniek gevalletje :scratch:
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Leonie. »

Hoe is dit afgelopen eigenlijk?
AnneMarie
Zeer actief

Het verhaal blijft opmerkelijk:
ik heb er een staafje uitgehaald. De lengte van het oorspronkelijke staafje weet niemand. Kon ook de fabrikant niet aangeven...
Wel is via de naald waarmee het ingebracht is, na te gaan hoe lang het maximaal kan zijn.
De vertegenwoordiger van de fabrikant gaf aan dat het staafje na 40 dagen helemaal opgelost moet zijn. Het is dus opmerkelijk dat ik er na 9 weken nog een staafje uitgehaald heb...
Of de stof wel of niet eruit is, is de vraag. Normaal lost dit staafje dus op binnen die eerste 40 dagen en werkt het dan een hele tijd door.
Aangezien zijn balletjes terug zijn, lijkt het erop of de stof er niet helemaal uitgekomen is, maar wel gedeeltelijk toen hij rustiger werd en balletjes kleiner...
Het lijkt er nu op dat zijn lichaam dit vreemde ding heeft ingekapseld, maar dat de stof wel deels vrijgekomen is.

Infectie lijkt onwaarschijnlijk. Fabrikant wil batchnummer maar dat heeft de dierenarts niet meer na 2 maanden...

Al met al wordt het nog verder uitgezocht. Er zit inmiddels een nieuw implantaat in. Heb zelf 50% mogen /moeten betalen, waarover ik dan weer mijn twijfels heb :denken: maar vooruit maar.
Dierenarts heeft naar eer en geweten volgens voorschrift gewerkt dus is haar -tot het tegendeel bewezen is- ook niets aan te rekenen. Het valt me wel tegen dat de dierenarts van de fabrikant dit niet wil uitzoeken of weten. Die desinteresse maakt hen niet erg sympathiek.

Nieuw implantaat is risico echter zijn gedrag ook en ik ben geen voorstander van castratie als het niet echt noodzakelijk is. Gedrag kan echt nog verbeteren en ik wil langer kunnen zien hoe hij het doet met minder testosteron...
Wordt vervolgd...
AnneMarie
Zeer actief

Het verhaal blijft opmerkelijk:
ik heb er een staafje uitgehaald. De lengte van het oorspronkelijke staafje weet niemand. Kon ook de fabrikant niet aangeven...
Wel is via de naald waarmee het ingebracht is, na te gaan hoe lang het maximaal kan zijn.
De vertegenwoordiger van de fabrikant gaf aan dat het staafje na 40 dagen helemaal opgelost moet zijn. Het is dus opmerkelijk dat ik er na 9 weken nog een staafje uitgehaald heb...
Of de stof wel of niet eruit is, is de vraag. Normaal lost dit staafje dus op binnen die eerste 40 dagen en werkt het dan een hele tijd door.
Aangezien zijn balletjes terug zijn, lijkt het erop of de stof er niet helemaal uitgekomen is, maar wel gedeeltelijk toen hij rustiger werd en balletjes kleiner...
Het lijkt er nu op dat zijn lichaam dit vreemde ding heeft ingekapseld, maar dat de stof wel deels vrijgekomen is.

Infectie lijkt onwaarschijnlijk. Fabrikant wil batchnummer maar dat heeft de dierenarts niet meer na 2 maanden...

Al met al wordt het nog verder uitgezocht. Er zit inmiddels een nieuw implantaat in. Heb zelf 50% mogen /moeten betalen, waarover ik dan weer mijn twijfels heb :denken: maar vooruit maar.
Dierenarts heeft naar eer en geweten volgens voorschrift gewerkt dus is haar -tot het tegendeel bewezen is- ook niets aan te rekenen. Het valt me wel tegen dat de dierenarts van de fabrikant dit niet wil uitzoeken of weten. Die desinteresse maakt hen niet erg sympathiek.

Nieuw implantaat is risico echter zijn gedrag ook en ik ben geen voorstander van castratie als het niet echt noodzakelijk is. Gedrag kan echt nog verbeteren en ik wil langer kunnen zien hoe hij het doet met minder testosteron...
Wordt vervolgd...
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

AnneMarie schreef:De vertegenwoordiger van de fabrikant gaf aan dat het staafje na 40 dagen helemaal opgelost moet zijn. Het is dus opmerkelijk dat ik er na 9 weken nog een staafje uitgehaald heb...
Wat bizar, mijn fretten hebben nu al bijna een jaar het implantaat, reageren er perfect op en toch is dat staafje absoluut niet opgelost.
Hopelijk verkort het de werkingsduur niet, die dingen waren pokkeduur :hmmm:

EDIT: Navraag gedaan bij onze dierenkliniek maar zij hadden er nog nooit van gehoord dat de chip zou oplossen :19:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”