Levens gevaarlijk die duitse herders. verbieden die hap..http://www.gelderlander.nl/regio/arnhem ... E.facebook
ARNHEM - 2 inwoners van de Arnhemse wijk Klarendal zijn een zoektocht begonnen naar de eigenaar van een Duitse herdershond. Die hond zou vorige week een kat hebben doodgebeten en een Schotse terriër hebben verwond.
De eigenaren van de kat en terriër hebben aangifte gedaan bij de politie, maar die kan niets doen zonder adres van de dader. Daarom verspreidden de 2 Klarendallers afgelopen zondag pamfletten in de wijk met signalementen van de herdershond en de vrouw die hem uitliet.
Webcam
De Schotse terriër van Gerard van der Haas overleefde de aanval ternauwernood. Inmiddels vecht Kieran, zoals de hond heet, voor zijn leven in een Utrechtse dierenkliniek.
Via een webcam kan Van der Haas zijn viervoeter op de intensive care continu in de gaten houden. "Het is vreselijk om te zien. Dat arme beest stikt van de pijn", zegt Van der Haas.
Kosten
Inmiddels maakte hij meer dan 5.000 euro aan kosten voor de kliniek. Dit geld wil hij op de eigenaar van de Duitse herder verhalen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zoektocht naar agressieve hond in Arnhem
Moderator: moderatorteam
-
Devel
Zoektocht naar agressieve hond in Arnhem
-
Devel
Re: Zoektocht naar agressieve hond in Arnhem
Ah joh. Staat er een ander ras-naampje bij en het is niet meer leuk om over te discussiëren. Warmte is geen excuus 
-
Neeltje
Of de hond wel of niet agressief zou zijn, laten we zeggen dat het ongewenst gedrag is in de huidige samenleving. Hij/zij heeft geen katten te doden en geen gaatjes in honden te maken. En wat voor ras het is dat dit heeft gedaan, heeft er totaal niets mee te maken. Op zijn minst de eigenaar van de hond aansprakelijk stellen en alle kosten op hem verhalen.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Als je er niet bij zet dat die hond agressief is gaat er misschien niemand zoekenTara schreef:Natuurlijk is het ongewenst gedrag, dat spreek ik ook niet tegen.Neeltje schreef:Of de hond wel of niet agressief zou zijn, laten we zeggen dat het ongewenst gedrag is in de huidige samenleving. Hij/zij heeft geen katten te doden en geen gaatjes in honden te maken. En wat voor ras het is dat dit heeft gedaan, heeft er totaal niets mee te maken. Op zijn minst de eigenaar van de hond aansprakelijk stellen en alle kosten op hem verhalen.
Maar om op basis hiervan een hond als agressief te bestempelen gaat mij wat ver.
Gelukkig lag de intentie tot stemmingmakerij er vrij dik bovenop, dat scheelt.
Of de journalist heeft dat agressief er bij gezet omdat het anders geen spannend verhaal meer is.
Of die journalist weet niet beter dan dat een herder die een kat dood bijt dus agressief is
"wantdevolgendekeerpaktieeenkind weetjewel"
Wat er is gebeurd tussen de herder en de terrier staat er niet bij.
Al is het natuurlijk sowieso wel fatsoenlijk om naam en adres achter te laten als er een hond flink gewond is geraakt.
- Lightsun
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Ik ben het niet helemaal oneens met je maar wat zou jou criteria zijn om een hond als agressief te bestempelen?Tara schreef: Natuurlijk is het ongewenst gedrag, dat spreek ik ook niet tegen.
Maar om op basis hiervan een hond als agressief te bestempelen gaat mij wat ver.
Gelukkig lag de intentie tot stemmingmakerij er vrij dik bovenop, dat scheelt.
Ik vraag aangezien mijn vroegere duitse herder heel veel moeite had met andere honden en katten en ook wel eens ruzie had (niks ernstigs) maar ontzettend lief was naar andere mensen.
-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
Aangezien het gebeurd is op een stuk waar ik regelmatig loop en ik de hond ken die nu in Utrecht ligt vallen een aantal opmerkingen bij mij niet lekker. In de flyers is geen spraken van stemmingmakerij.
De herder heeft eerst de hond gegrepen en iets later die kat dood gebeten, dus tijdens dezelfde wandeling. De Schotse terriër die in Utrecht ligt is een hele vriendelijke hond die absoluut niks uit lokt.
Ik hoop dat de eigenaar van de herder zich meld en dat de hond een muilkorf gebod krijgt. Ik zit er niet op te wachten om deze hond met eigenaar tegen te komen als ik met mijn honden loop.
De herder heeft eerst de hond gegrepen en iets later die kat dood gebeten, dus tijdens dezelfde wandeling. De Schotse terriër die in Utrecht ligt is een hele vriendelijke hond die absoluut niks uit lokt.
Ik hoop dat de eigenaar van de herder zich meld en dat de hond een muilkorf gebod krijgt. Ik zit er niet op te wachten om deze hond met eigenaar tegen te komen als ik met mijn honden loop.

- ranetje
- Zeer actief
Er wordt niet gereageerd op de flyers, maar op een artikel in de Gelderlander dat in de OP wordt genoemd.
http://www.gelderlander.nl/regio/arnhem ... E.facebook
http://www.gelderlander.nl/regio/arnhem ... E.facebook
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Natuurlijk zijn er ook herders met gedragsproblemen (en onverantwoordelijke baasjes).
En toen?
En toen?
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- dagmar88
- Zeer actief
Dan nog zullen er heel wat mensen aan dat signalement voldoen.kiki78 schreef:Aangezien het gebeurd is op een stuk waar ik regelmatig loop en ik de hond ken die nu in Utrecht ligt vallen een aantal opmerkingen bij mij niet lekker. In de flyers is geen spraken van stemmingmakerij.
En dan heb je opeens een bijtende kuthond.
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Oke
En omdat het nu een herder betreft vindt jij het semi grappig ?
Ik vind het helemaal niet grappig of
Dat er een hondje zowat gesloopt is en een kat gemolt.
En omdat het nu een herder betreft vindt jij het semi grappig ?
Ik vind het helemaal niet grappig of
Dat er een hondje zowat gesloopt is en een kat gemolt.
-
Jacq
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vubara
- Aantal honden: 3
Vreselijk.... ik hoop dat ze de eigenaar vinden zodat er maatregelen genomen kunnen worden.
muilkorven van deze hond lijkt me het minste.
-
Jacq
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vubara
- Aantal honden: 3
Vreselijk.... ik hoop dat ze de eigenaar vinden zodat er maatregelen genomen kunnen worden.
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
- Aantal honden: 2
Lijkt me het belangrijkst dat ze eerst de hond vinden.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Misschien is het wel weer een onopgevoed klein hondje waar hier zo over geklaagd wordt op dit forum. Zo'n keffertje waar de baas niks aan doet. Die erbij staat te lachen. Dan kon de DH dat niet meer verdragen en at het kleine hondje op om er vanaf te zijn. Of hij gaf een correctie die voor een klein hondje natuurlijk meteen heel hard aan komt.
Nee, zonder dollen. Die dame had moeten blijven staan en het moeten afwikkelen via de WA. En dat die hond dit kon doen getuigd niet van de beste geleider natuurlijk. Er staat niet bij of de hond aangelijnd was en de Schot bv los maar dat is nu ook niet meer belangrijk als de eigenaar van de DH haar verantwoordelijkheid niet heeft genomen.
Nee, zonder dollen. Die dame had moeten blijven staan en het moeten afwikkelen via de WA. En dat die hond dit kon doen getuigd niet van de beste geleider natuurlijk. Er staat niet bij of de hond aangelijnd was en de Schot bv los maar dat is nu ook niet meer belangrijk als de eigenaar van de DH haar verantwoordelijkheid niet heeft genomen.
-
Neeltje
Of die herder nu wel of niet agressief was/is, maakt niks uit, hij heeft geen honden te mollen, klaar. En als die dat wel doet, zal de eigenaar daar voldoende maatregelen toe moeten nemen, zodat die hond daar de kans niet toe krijgt.Tara schreef:De stemmingmakerij zit hem vooral in de manier waarop de TS het bracht.kiki78 schreef:Aangezien het gebeurd is op een stuk waar ik regelmatig loop en ik de hond ken die nu in Utrecht ligt vallen een aantal opmerkingen bij mij niet lekker. In de flyers is geen spraken van stemmingmakerij.
Het artikel zelf vertelt te weinig om iets te kunnen zeggen over hoe agressief die herder wel of niet is, dus wat er niet goed zou moeten vallen bij jou ontgaat mij volledig.
- ranetje
- Zeer actief
Hoezeer ik ook met je eens ben dat die hond dat niet heeft te doen Neeltje................Neeltje schreef:Of die herder nu wel of niet agressief was/is, maakt niks uit, hij heeft geen honden te mollen, klaar. En als die dat wel doet, zal de eigenaar daar voldoende maatregelen toe moeten nemen, zodat die hond daar de kans niet toe krijgt.Tara schreef:De stemmingmakerij zit hem vooral in de manier waarop de TS het bracht.kiki78 schreef:Aangezien het gebeurd is op een stuk waar ik regelmatig loop en ik de hond ken die nu in Utrecht ligt vallen een aantal opmerkingen bij mij niet lekker. In de flyers is geen spraken van stemmingmakerij.
Het artikel zelf vertelt te weinig om iets te kunnen zeggen over hoe agressief die herder wel of niet is, dus wat er niet goed zou moeten vallen bij jou ontgaat mij volledig.
Als ................ ik zeg dus ALS die hond dat nooit eerder heeft gedaan ben je er niet op bedacht en kan het toch gebeuren.
Het leven zit nou eenmaal vol gevaren.
Wat ik vooral kwalijk vind is dat de betrokken baas niet is blijven staan om assistentie te verlenen of op zijn minst een adres achter te laten.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
ranetje schreef:Hoezeer ik ook met je eens ben dat die hond dat niet heeft te doen Neeltje................Neeltje schreef:Of die herder nu wel of niet agressief was/is, maakt niks uit, hij heeft geen honden te mollen, klaar. En als die dat wel doet, zal de eigenaar daar voldoende maatregelen toe moeten nemen, zodat die hond daar de kans niet toe krijgt.Tara schreef:De stemmingmakerij zit hem vooral in de manier waarop de TS het bracht.kiki78 schreef:Aangezien het gebeurd is op een stuk waar ik regelmatig loop en ik de hond ken die nu in Utrecht ligt vallen een aantal opmerkingen bij mij niet lekker. In de flyers is geen spraken van stemmingmakerij.
Als ................ ik zeg dus ALS die hond dat nooit eerder heeft gedaan ben je er niet op bedacht en kan het toch gebeuren.
Het leven zit nou eenmaal vol gevaren.
Wat ik vooral kwalijk vind is dat de betrokken baas niet is blijven staan om assistentie te verlenen of op zijn minst een adres achter te laten.
Dat dus, wat Ranetje schrijft. Kan altijd een keer gebeuren, maar handel het dan wel netjes af.
Als ik onderstaande lees ga ik bij de gebeten hond niet uit van zo'n klein keffertje die alles en iedereen uitdaagt, maar het blijft wel een terriër die ook wel eens fel uit de hoek kan komen waarna de herder (over the top) gereageerd kan hebben en de eigenaar overvallen met z'n reactie. Ja dan kan hij je overdonderen dat je de hond niet houdt. Maar nogmaals. Blijf dan en handel af.
Vwb de kat. Ja "shit happens" tegen formaat DH is een jat niet gewapend. Misschien nog wat prikkelbaar na de eerste aanvaring, maar mijn ervaring is dat katten ook geen gevaar zien.kiki78 schreef:Aangezien het gebeurd is op een stuk waar ik regelmatig loop en ik de hond ken die nu in Utrecht ligt vallen een aantal opmerkingen bij mij niet lekker. In de flyers is geen spraken van stemmingmakerij.
M'n eigen Noor sprong een van m'n volwassen reuen op z'n kop. Over z'n bek. Had ik de lijn niet vast gehad was die dood geweest. Hoefde nl alleen de kat op de grond in z'n bek te duwen, zat er al voor, en dan z'n bek dicht te doen.
Ook heeft een HH teef eens een kat dood gebeten. Ook die viel uit en zij liep los, op eigen terrein.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Nanna schreef:Ik vind het wel heel naar om te lezen "ach ja, kan gebeuren, maar handel het dan wel even netjes af"
Klinkt een beetje van shit happens, niks an te doen en we gaan weer door.
Ooit aan gedacht hoe de baas van zo'n doodgebeten dier zich moet voelen? Of moet die eigenlijk maar blij zijn dat de eigenaar van de doodbijtende hond de schade even regelt? En verder zijn zeikbek dichthouden want he, het kan nu eenmaal gebeuren?
![]()
Het zal vast niet zo bedoeld worden maar zo komt het op mij wel over.....
Ehmm de kat is dood gebeten. Vind daar de verantwoordelijkheid net zoveel bij de katteneigenaar liggen die de kat zonder toezicht (oke aanname) buiten laat.
De hond, ja zeg nooit dat het je nooit zal overkomen, maar doe dan al het mogelijke voor de afhandeling en om het te voorkomen
- ranetje
- Zeer actief
In ieder geval fijn dat je dat er nog even bij zet.Nanna schreef:Ik vind het wel heel naar om te lezen "ach ja, kan gebeuren, maar handel het dan wel even netjes af"
Klinkt een beetje van shit happens, niks an te doen en we gaan weer door.
Ooit aan gedacht hoe de baas van zo'n doodgebeten dier zich moet voelen? Of moet die eigenlijk maar blij zijn dat de eigenaar van de doodbijtende hond de schade even regelt? En verder zijn zeikbek dichthouden want he, het kan nu eenmaal gebeuren?
![]()
Het zal vast niet zo bedoeld worden maar zo komt het op mij wel over.....
En ja Nanna, shit happens.
Dat dus.crutz schreef:De hond, ja zeg nooit dat het je nooit zal overkomen, maar doe dan al het mogelijke voor de afhandeling en om het te voorkomen
-
kiki78
- Zeer actief
En zelfs dat kan ik me bij deze terrier niet voorstellen? Het is echt zo'n hond die als een ander uitvalt verbaasd opkijkt van zijn krantje.crutz schreef: Als ik onderstaande lees ga ik bij de gebeten hond niet uit van zo'n klein keffertje die alles en iedereen uitdaagt, maar het blijft wel een terriër die ook wel eens fel uit de hoek kan komen waarna de herder (over the top) gereageerd kan hebben en de eigenaar overvallen met z'n reactie. Ja dan kan hij je overdonderen dat je de hond niet houdt. Maar nogmaals. Blijf dan en handel af.
Ik heb zelf een kreng terrier die wel heel fel uit de hoek kan komen. Gelukkig de laatste jaren steeds minder aangezien hij meer dan de helft niet meer mee krijgt.

-
blondie
- Zeer actief
Weet je hoe het met die hond is? En heeft de eigenaresse van de DH zich al gemeld? Liep het dier los of kon hij zo aan de lijn uitvallen dat hij en een hond molde, en vervolgens ook nog een kat?kiki78 schreef:En zelfs dat kan ik me bij deze terrier niet voorstellen? Het is echt zo'n hond die als een ander uitvalt verbaasd opkijkt van zijn krantje.crutz schreef: Als ik onderstaande lees ga ik bij de gebeten hond niet uit van zo'n klein keffertje die alles en iedereen uitdaagt, maar het blijft wel een terriër die ook wel eens fel uit de hoek kan komen waarna de herder (over the top) gereageerd kan hebben en de eigenaar overvallen met z'n reactie. Ja dan kan hij je overdonderen dat je de hond niet houdt. Maar nogmaals. Blijf dan en handel af.
Ik heb zelf een kreng terrier die wel heel fel uit de hoek kan komen. Gelukkig de laatste jaren steeds minder aangezien hij meer dan de helft niet meer mee krijgt.
Katten zijn overigens zeer lastige wezens. Vanmorgen stond er ook weer 1 op mijn pad die totaal geen aanstalten maakte om zich te verplaatsen toen ik met mijn duo aan kwam lopen. Ja hij veranderde zijn houding, in een hele hoge rug en maar fixeren. Kon niet omlopen dus dan er maar langs er vlak langs met de kat links en de ene hond ook links. De ander was er al voorbij
Maar goed klein beetje afleiden en op het moment van passeren de bal maar in de bek van de hond werpen werkte hier het beste. Maar goed ik heb geen kattenkillers.
-
blondie
- Zeer actief
Weet je hoe het met die hond is? En heeft de eigenaresse van de DH zich al gemeld? Liep het dier los of kon hij zo aan de lijn uitvallen dat hij en een hond molde, en vervolgens ook nog een kat?kiki78 schreef:En zelfs dat kan ik me bij deze terrier niet voorstellen? Het is echt zo'n hond die als een ander uitvalt verbaasd opkijkt van zijn krantje.crutz schreef: Als ik onderstaande lees ga ik bij de gebeten hond niet uit van zo'n klein keffertje die alles en iedereen uitdaagt, maar het blijft wel een terriër die ook wel eens fel uit de hoek kan komen waarna de herder (over the top) gereageerd kan hebben en de eigenaar overvallen met z'n reactie. Ja dan kan hij je overdonderen dat je de hond niet houdt. Maar nogmaals. Blijf dan en handel af.
Katten zijn overigens zeer lastige wezens. Vanmorgen stond er ook weer 1 op mijn pad die totaal geen aanstalten maakte om zich te verplaatsen toen ik met mijn duo aan kwam lopen. Ja hij veranderde zijn houding, in een hele hoge rug en maar fixeren. Kon niet omlopen dus dan er maar langs er vlak langs met de kat links en de ene hond ook links. De ander was er al voorbij
Maar goed klein beetje afleiden en op het moment van passeren de bal maar in de bek van de hond werpen werkte hier het beste. Maar goed ik heb geen kattenkillers.
-
blondie
- Zeer actief
-
blondie
- Zeer actief
internet bleef hangen 1x is genoeg.
Laatst gewijzigd door blondie op 01 aug 2014 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
blondie
- Zeer actief
internet bleef hangen.
Laatst gewijzigd door blondie op 01 aug 2014 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
blondie
- Zeer actief
-
kiki78
- Zeer actief
Ik weet niet hoe het nu met de hond is, het is een buurhond van een klant van mij maar ik heb nu vakantie dus spreek die klant niet. De flyers hangen nog overal.blondie schreef: Weet je hoe het met die hond is? En heeft de eigenaresse van de DH zich al gemeld? Liep het dier los of kon hij zo aan de lijn uitvallen dat hij en een hond molde, en vervolgens ook nog een kat?
Katten zijn overigens zeer lastige wezens. Vanmorgen stond er ook weer 1 op mijn pad die totaal geen aanstalten maakte om zich te verplaatsen toen ik met mijn duo aan kwam lopen. Ja hij veranderde zijn houding, in een hele hoge rug en maar fixeren. Kon niet omlopen dus dan er maar langs er vlak langs met de kat links en de ene hond ook links. De ander was er al voorbij![]()
Hier in de buurt zijn een aantal minder gezellige katten en ook een aantal die blijven gewoon liggen als je langsloopt. Met Dieber kan het soms ook een uitdaging zijn om langs katten te komen, zij zal ze niks doen maar opjagen of uitdagen is erg grappig in haar ogen.

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Gister kwam er een kat Bas begroeten en ze beet hem bijna haha. De kat liep recht op haar af en kwam neuzen. Bas deed RRRRR en hap. Ben blij dat ze geen dh is.