Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Adaptil

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Adaptil

Ongelezen bericht door Paisley »

Mijn hondje heeft de laatste weken last van stress. Dit is deels te wijten aan wat gebeurtenissen (o.a. een opvanghondje waar ze van streek van raakte) en de drukte van de zomer in mijn dagelijks leven. Daarbij is ze erg gevoelig voor dit soort zaken.

Dit is hoe nu de vlag erbij staat: Ze luistert buiten slecht, is dan hyperactief en sjeest net zo lang van hot naar her tot ik haar weer aanlijn. Ze raakt dan volledig overprikkeld. Ze eet heel slecht. Ze heeft tot nu toe een keer of 5 in huis geplast. Kleine plasjes, soms vlak nadat ze uit is geweest en het heeft niets met hoge nood te maken.
Ze is bij mij thuis rustig, maar ik ben weinig thuis en op de plekken waar ik kom (komt ze al van pup af aan) is ze onrustig, onbereikbaar en luistert slecht. Ik was het weekend bij mijn vriend en daar gedroeg ze zich als een tasmaanse duivel.
Ze zou behoefte kunnen hebben aan wat rust en regelmaat, maar dat kan ik haar tot nu toe onvoldoende bieden. Ik sta bijvoorbeeld nu op het punt weg te gaan voor een paar dagen zeilen. Is ze gewend, maar wordt ze wel druk van.

Tot twee maanden terug ging het hartstikke goed, ook al was ons leven toen ook erg druk. Ik heb het idee dat het opvanghondje het bij haar heeft getriggerd want toen veranderde ze van de ene op de andere dag, maar ze is er niet uit gekomen toen het opvanghondje weer weg ging.

Ik heb een Adaptil halsband gekocht. Ik heb tot nu toe alleen de recensies gelezen van de sites die ze verkopen. De ervaringen zijn wisselend, maar ze worden ook voor uiteenlopende problemen ingezet en het is logisch dat het geen wondermiddel is.

Hebben jullie ervaringen met de Adaptil halsband of verstuivers in een soortgelijke situatie?
Ben benieuwd naar de ervaringen.
Afbeelding
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Re: Adaptil

Ongelezen bericht door JML »

Ik gebruik voor Diva de halsband wanneer we weer tegen het einde van het jaar lopen (vuurwerk).
Daar waar ze vroeger gillend het trainingsveld af rende heb ik de afgelopen twee jaar door kunnen trainen. Ze is beter bereikbaar en herstelt sneller. Ik doe dan ook alleen oefeningen waarvan ik weet dat ze succesvol zijn en waarbij ik haar niet weg hoef te sturen (vak zenden of de bal of het apport te ver weg gooien) of te verlaten (blijf uit zicht). Ook toen ik weer geopereerd werd aan mijn been en een vriendin met haar ging trainen heb ik een halsband omgedaan, heb toch de indruk dat daarmee de veranderingen makkelijker ondergaan / begeleid kunnen worden.
Bij Maddox helpt zo'n halsband niet, die heeft meer baat bij bijv. Telizen en bij stress gewoon ontzien.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Re: Adaptil

Ongelezen bericht door Paisley »

OK klinkt wel hoopvol! In mijn geval heeft het weinig met angst te maken, maar onrust en daar lijkt die halsband ook geschikt voor.
Ach, als het mijn hond kan helpen zich wat lekkerder in dr vel te voelen, dan is dat mooi meegenomen. En verder probeer ik haar zoveel mogelijk regelmaat te bieden.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”