laeken schreef:
Blijft feit dat ik me afvraag waar jij je zo druk om maakt. Ik kan me niet voorstellen dat dit inhoudelijk is maar ik vrees dat je een oud zeertje de boventoon laat spelen. Kan me niet schelen wat dat is en ik weet ook niet wat dat zou kunnen zijn. Wat zou er mis zijn met een gepaste waarschuwing rondom een uitspraak dat de hond katten negeert en dus wel bij katten zal kunnen. Beetje jammer als dat klakkeloos aangenomen wordt en zoals in mijn geval gaat zorgen voor dode katten en konijnen.
Dus voortaan als je een goed bedoelde input als geneuzel af wil doen, kijk eerst eerlijk of je het ook geneuzel vindt en laat je reactie niet afhangen van wie het schreef. Verder vind ik iemands goed bedoelde reactie afdoen als geneuzel nogal respectloos. Jij kan met je eeuwen ervaring gaan sabelen, mijn eigen hond deed precies wat jij schrijft en zou dus kat en konijn vriendelijk moeten zijn geweest. Die hond heeft 2 witte konijnen, onze eigen en een uitgezet diertje buiten en ik meen 3 katten waar onder die van de buren naar een andere wereld geholpen.

Kat zat ineens voor de deur, konijn was er al een jaar zonder enige reactie van de hond etc. Diezelfde hond lag te slapen in de woonkamer naast het zelfde konijn en keek er werkelijk nooit naar om. Totdat? Geen idee wat er gebeurde maar het konijn was niet meer te redden. Wij stonden er bij en kregen hem niet meer op tijd uit de bek van onze eigen hond.

Met uiterste verbazing en verwondering lees ik jou verhaal. Oud zeer? Ik heb nergens last van? Eigenlijk heb ik ook niet met iemand van jullie moeite(ten minste niet op dit moment)?
Ja, ik weet het: dit in hondenforum(ik draai immers ook al wat jaren mee), maar nee, ik ben alles behalve op zoek naar sensatie of wat dan ook.
Ik vond de reactie overtrokken dat katten negeerders zo snel als moordernaars/kattenhaters werden neergezet.
Ik zeg niet dat het niet kan, dat hoor je mij niet zeggen, al maak je dat er wel van.
Ik zeg puur de feiten en wat de uitwerking daar van is, is nooit zeker. Tuurlijk zullen er honden zijn die katten negeren en vervolgens doodbijten, maar is dat zo zeker, puur op alleen een verhaal? Je hebt negeren en negeren en dan reageren we hier puur op een stukje tekst, zonder enige verklaring en diepgang.Dat vind ik geneuzel, aan de haal gaan met nogal weinig feiten.
Negeren vanuit stress of vanuit pure desinteresse? Is negeren wel in juiste context geschreven: negeerde de hond of had hij geen interesse in de kat en was de rest van het huis aan het inspecteren wat hij niet kende?
Je weet het niet. Ik gok dat het gewoon een 50/50 % kans van slagen is en dat de uitkomst meer is dan de som der delen. Ik was niet aan het poggen met mijn ervaring zoals jij stelt, ik was puur aan het verklaren dat mijn ervaring dus niet bestond uit enkel de eerder genoemde voorbeelden van mijn huidige honden.
Ik heb geen probleem. Puur mijn mening en mijn ervaring, zoals jij de jouwe hebt.