Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Knijper op de neus

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Manu

Knijper op de neus

Ongelezen bericht door Manu »

Als het beest even in de huiskamer heeft gelegen loop je tegen een muur van stank op.
Het ruikt als een oud mannetje ongewassen die wekenlang in een klein kamertje gebivakkeerd heeft. Muf, vettig, gewoon vies.

Elk weekend gaat hij of de zee in of in bad, het is anders gewoon niet te harden.
Het duurt nu al zo'n 2 á 3 maanden.

Ik had zelf een theorie bedacht, toen Manu erg afviel ben ik namelijk veel Smuldier gaan geven omdat hij dat makkelijk at.
Nu heb ik dat al zo'n 4 weken geschrapt en geef hem Naturis worsten, kipkarkas en nekken.
Het is nog steeds stank. Zijn vacht is alleen op zijn kraag vettig maar verder nergens. Hij glanst, ziet er goed uit, ontlasting is goed, ik weet het niet meer.

Aan snacks krijgt hij gedroogd vlees of brokjes van Natural Health. Dat zijn hooguit 3 tot 4 stukjes op een dag.
Dagelijks een pensstaaf of een varkensoor en hij heeft altijd een kluif liggen van Farmfood Rawhide.

Nu heb ik afgelopen weekend staan klagen bij de dierenwinkel, en daar kreeg ik het advies hem zo vetarm mogelijk te voeren.
Ik mag geen brokjes, pensstaaf of varkensoren meer geven en geen zalmolie meer door zijn vlees prakken.
Het enige is, hij is al schraal, en hij eet moeilijk, dus om ook zoveel mogelijk vet weg te halen zit me niet zo lekker.

Nu denk ik dat het ook met de warmte te maken heeft. Kan dat?

Iemand enig idee wat je tegen een muf stinkend beest kunt doen?
Het valt niet mee namelijk.
Joey.K
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Knijper op de neus

Ongelezen bericht door Joey.K »

Bram hier heeft een lekkere varkensoor gekregen en meurt nu ook. Blegh dus misschien komt het indd wel een beetje door dat soort dingen.
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door *Skye* »

Hier lees ik even mee, ben erg benieuwd naar de antwoorden. Heb nu al een paar keer gehad dat als ik 's ochtends beneden kom ik echt denk van 'ppffff.... ik snap helemaal wat manlief bedoelde met dat honden stinken en hij daarom in de eerste instantie geen hond wilde ;)...'. Andere dagen ruik ik zo goed als niets.
Manu

Hij stinkt hier nu continue.
Ik heb hem zaterdagavond in bad gestopt omdat het niet te doen was. Gisterochtend stonk hij gewoon weer. En dan heb ik hem niets gegeven.
Eerst dacht ik dat het kwam door het zwemmen in de sloot maar als hij dat niet doet stinkt hij ook. Ik ruik liever sloot dan deze lucht.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Niko stonk ook zo. Is wel bordeaux eigen; Pluisje had ook zo'n sterke lijflucht, dus had er verder niets achter gezocht.
Ben op ander voer over gegaan omdat hij last van z'n darmen bleef houden en regelmatig smerige puisten had die hij dan open krabt.
Had het niet verwacht, maar hij is nu minder muf en vettig.
Ik was hem wel regelmatig, om z'n oren en piemel schoon (veel oorsmeer en groene druppels, ook niet al te fris) te houden en anders komen op den duur toch die pukkels weer terug.
In zee zwemmen helpt bij hem inderdaad wel.
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Geen idee wat je eraan kunt doen! Ik lees aandachtig mee, want ik heb hier ook zo'n stinkerd.
En Truus (op hetzelfde voer en dezelfde snacks) stinkt niet.

Aanstaande zaterdag gaat hij naar de trimmer, dus ik hoop er dan vanaf te zijn. De reuk is overigens niet de reden waarom ze naar de trimmer gaan, de reden daarvan is het verharen.
Manu

Op brokken rook hij nooit, maarja dan geeft hij elke dag over en kakt 3x per dag dun.

Het wassen heb ik wel eerder geschrapt maar dan is het dus echt niet te harden :lol1: Helaas hebben we niet altijd de mogelijkheid naar zee te gaan. Ik kan het wel even proberen. Wassen doen we altijd met hondenshampoo of met zwavel-teer-shampoo.
Wol heeft hij niet veel meer, ik kam elke week zijn hals, daar heeft hij nog veel haar maar verder eigenlijk niet.
JBK

Manu schreef:Op brokken rook hij nooit, maarja dan geeft hij elke dag over en kakt 3x per dag dun.

Het wassen heb ik wel eerder geschrapt maar dan is het dus echt niet te harden :lol1: Helaas hebben we niet altijd de mogelijkheid naar zee te gaan. Ik kan het wel even proberen. Wassen doen we altijd met hondenshampoo of met zwavel-teer-shampoo.
Wol heeft hij niet veel meer, ik kam elke week zijn hals, daar heeft hij nog veel haar maar verder eigenlijk niet.
Mijn stinkerd heeft in het begin op brokken van de Lidl gestaan (toen wij hem kregen) en voor zover ik me kan herinneren, rook hij toen ook niet zo.
En nu bij tijd en wijlen.
Zou het aan de diersoorten kunnen liggen die ze krijgen?
dagmar88
Zeer actief

JBK schreef: Zou het aan de diersoorten kunnen liggen die ze krijgen?

Bij Niko wel ja.
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Lijkt me inderdaad erg frustrerend. Bij ons is het gelukkig alleen als hij echt de hele nacht in een ruimte heeft geslapen of als hij een tijdje in de auto heeft gezeten. Hopelijk komt er hier iemand met de gouden tip!
Manu

Geen idee. Hij krijgt voornamelijk kip, rund en eens per week vis. Elke dag zalmolie en een supplement.
Hij wil niets anders. Gisteren heeft hij 300 gram konijn gegeten en daar heeft hij 3 uur over gedaan. Ik ga eens proberen of dat minder vet voeren gaat helpen.
Manu

dagmar88 schreef:

Bij Niko wel ja.
Bij welke soorten merk jij verschil?
dagmar88
Zeer actief

Manu schreef:
dagmar88 schreef:

Bij Niko wel ja.
Bij welke soorten merk jij verschil?
Alleen rund en tarwe. Hij eet 50/50 brok en vers.
Kip, mais en aardappel gaat tot nu toe goed.
Manu

Nanna schreef:Een husky is natuurlijk feitelijk ook een buitenhond.
Heb je geen mogelijkheid om een flinke buitenren met nachthok te maken? Dan heb je meteen een goed excuus om er een leuke vriendin voor hem bij te nemen want anders is dat wel eenzaam :mrgreen:
Dat hopen we uiteindelijk wel te kunnen maar het liefst heb ik hem lekker bij ons. En zijn toekomstige vriendin ook :mrgreen:
Het zou dan gaan om eventueel alleen thuis blijven.

Slapen doet hij het liefst onder mijn bed :pffff:
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marco88 »

Honden met goede vacht die buiten slapen zijn vaak ook gezonder en fitter
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Inge O schreef:heerlijk, zo'n opstijgende walm :schrik: :mrgreen: :knuffel1: .
:hmmm: Beter dan één die sneaky stille windjes onder het dekbed laat en er zelf tussenuit knijpt.
Manu

Inge O schreef:heerlijk, zo'n opstijgende walm :schrik: :mrgreen: :knuffel1: .
Ik weet altijd waar hij is :I:
Marco88 schreef:Honden met goede vacht die buiten slapen zijn vaak ook gezonder en fitter
Hij heeft ook wel buiten geslapen maar het moment dat ik dan de deur sluit en hij met grote ogen voor het raam blijft staren :jank: Dan breekt mijn hart haha.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik weet niet waar het aan ligt, maar het lijkt ook wel alsof het een beetje een eigenschap van de hond zelf is. Sommige mensen hebben ook een sterkere lijflucht dan anderen.

Mijn hond ruik je alleen als je die nat in een auto opsluit en na een uur een geurmonster komt nemen ;) Maar we hadden vroeger thuis een Rottweiler die ook meurde. Die had ook een vettige vacht, waar je aanslag van op je vingers kreeg als je hem eens goed door zijn vacht krauwde.
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Tay was ook vettig en stonk veel erger als Tessa. Ik heb het idee dat het minder vet is nu, met ander voer en buitenslapen. Waarom? Geen idee. En hij ligt alleen buiten als wij weg zijn of slapen, dus geen zielige ogen voor het raam. :LOL: Van zeewater wordt hij minder vet, van zoet water juist vettiger?
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

stinkt zijn vacht/huid, of stinkt hij uit zijn waffel? (of allebei?)
en heb je zijn tanden nagekeken?

hier ruiken de honden alleen als ze erg nat geregend zijn. dan doe ik wel eens wat baby-lotion (zwitsal) over de vacht heen.
Manu

Het is echt zijn vacht/huid.

Als hij nat is, stinkt hij ook wel, maar dan ruik je natte hond. Dat gaat wel weg, maar die muffe vette lucht niet :schrik:
Hij heeft alleen een vette vacht op zijn kraag, aan de voorkant. Je ziet het een beetje op onderstaande foto.
Afbeelding

Verder is zijn vacht mooi "los". Hij voelt ook zacht en lekker fluffig.
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Als Bommel last kreeg van zijn allergie stonk hij als de hel (oren) en voelde zijn vacht ook veel vetter aan. :schrik: Hij stonk dan zo erg dat ik er hoofdpijn van kreeg.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

riet stinkt normaal niet maar een week of wat geleden steeg er 's morgens ook een wat muffige lucht op zo naast mijn bed.
omdat we op het moment erg veel in de tuin bezig zijn, riet daar dan ook vertoeft en er nogal wat vliegen zijn spuit ik haar 's morgens -tegen de haren in- in met water waar een beetje tea tree oil doorheen zit en sinds ik dat doe is de muffe lucht ook verdwenen.
misschien werkt dat bij manu ook?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Biko stonk ook en was vettig, als je hem aaide had je hele vette handen. Een paar weken na het plukken heb ik hem gewassen met allercalm-shampoo en dat hielp goed. Ik denk namelijk dat de stank niet eens zozeer van het haar afkomt maar meer van de huid en deze shampoo heeft daar een goede invloed op. Ik zou mij overigens van adviezen van een dierenwinkel niet zoveel aantrekken en als de stank blijft advies gaan vragen aan een goede trimmer.
Afbeelding
JBK

alm@ schreef:Biko stonk ook en was vettig, als je hem aaide had je hele vette handen. Een paar weken na het plukken heb ik hem gewassen met allercalm-shampoo en dat hielp goed. Ik denk namelijk dat de stank niet eens zozeer van het haar afkomt maar meer van de huid en deze shampoo heeft daar een goede invloed op. Ik zou mij overigens van adviezen van een dierenwinkel niet zoveel aantrekken en als de stank blijft advies gaan vragen aan een goede trimmer.
Het is bij Cody ook inderdaad zijn huid, zelfs z'n poten stinken. Hij heeft nog ergere stinkvoeten dan z'n baasje :mrgreen:
Dus dit klinkt in het geval van Cody heel logisch. Hij is zeer gevoelig voor huidproblemen.
Ik ga die shampoo maar eens proberen, na een week of wat nadat ze bij de trimmer zijn geweest.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

JBK schreef:
alm@ schreef:Biko stonk ook en was vettig, als je hem aaide had je hele vette handen. Een paar weken na het plukken heb ik hem gewassen met allercalm-shampoo en dat hielp goed. Ik denk namelijk dat de stank niet eens zozeer van het haar afkomt maar meer van de huid en deze shampoo heeft daar een goede invloed op. Ik zou mij overigens van adviezen van een dierenwinkel niet zoveel aantrekken en als de stank blijft advies gaan vragen aan een goede trimmer.
Het is bij Cody ook inderdaad zijn huid, zelfs z'n poten stinken. Hij heeft nog ergere stinkvoeten dan z'n baasje :mrgreen:
Dus dit klinkt in het geval van Cody heel logisch. Hij is zeer gevoelig voor huidproblemen.
Ik ga die shampoo maar eens proberen, na een week of wat nadat ze bij de trimmer zijn geweest.
Je kunt eventueel ook nog na het wassen (tijdelijk) allerderm spot-on pipetjes gebruiken. Heeft ook een goede invloed op de huid :wink:
Afbeelding
Labjesfan
Actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door Labjesfan »

Varkensoren geef ik sowieso nooit. Alleen maar runderoren. Is gezonder én veiliger
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Kan het niet zijn dat hij door het supplement stinkt ? Ik vind mensen die vit B slikken of hoge doseringen muti-vit ook sterk ruiken.
Of idd de zalmolie. Ik weet niet of het er al staat maar is het echt zijn lijflucht of pist hij mss over zijn poten ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Mijn herders hadden het bijtijd en wijle ook,vooral mijn reu.Bij ons kwam het vooral door de broei in de vacht.Veel zwemmen en dan zo opdrogen dat duurt te lang en je krijgt een dufstinkende vacht.
Je moet ook flink ontwollen ,zeker met onderwol stikt de vacht.Zelf heb ik een waterblazer aangeschaft ,als ze nu nat zijn blaas ik ze zo droog.
Tot nu toe geen stinkende vachten gehad,wassen doe ik ze nooit :mann:
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Ik merk het hier wanneer er veel onderwol in de vacht zit en Rein veel zwemt. De vacht blijft dan te lang nat en dan gaat ie stinken, met name op de onderrug, overgang staart. Flink onderwol harken helpt een heel end. En de hond goed aan de buitenlucht laten drogen voordat ie weer naar binnen gaat.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”