Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Geen loslopende honden in wandelgebied

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Inger1993
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russell en een Shiba Inu x Keeshond
Aantal honden: 2
Contacteer:

Geen loslopende honden in wandelgebied

Ongelezen bericht door Inger1993 »

Hoi Allemaal,

A.s. Donderdag is in Amersfoort een vergadering voor buurtbewoners over het wandelgebied Nimmendor.
Dit is een prachtig gebied, waar je heerlijk mag lopen met loslopende honden:
http://www.kwispelgids.nl/hondenlosloop ... foort-5460

Nu willen ze waarschijnlijk ook hier een honden aanlijn plicht gaan invoeren.
Iets wat wij super zonde vinden en wat we tegen willen gaan.
De reden dat dit gewild wordt is omdat veel mensen helaas hun poep niet opruimen (maar dat is op de openbare weg e.d. niet anders).
Daarnaast zouden loslopende honden andere wandelaars e.d. lastig vallen.
Dit kan ik me voorstellen omdat niet iedereen zijn honden evengoed onder appél heeft en dit vind ik erg jammer!
Vooral als hierdoor andere honden niet meer los mogen lopen!

Ook zijn erveel klachten over mountain bikers, maargoed daar hebben wij niks mee te maken.

Zelf hebben we al veel vergelijkbare situaties op proberen te zoeken waarbij bewezen is dat het losloop gebied sluiten geen goede gevolgen of veranderende gevolgen had.
Ook hebben we een aantal alternatieve ideeën.

Voordat ik deze deel hoor ik graag of jullie vergelijkbare situaties hebben meegemaakt en hoe dat opgelost is?!
Dan kunnen wij een goed plan voorbereiden!
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Re: Geen loslopende honden in wandelgebied

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik heb geen ervaringen waar je voor je plan wat aan hebt, maar ik weet wel hoe het hier geregeld is. Er is een aanlijn plicht gekomen, die niet wordt gehandhaafd. Dus alle honden die ik daar tegen kom, lopen los, inclusief mijn eigen. Ik ben er nog nooit een BOA tegen gekomen en ken ook geen mensen die er ooit zijn beboet.

Veel plezier met de aanlijnplicht, maar ik zou me er weinig van aantrekken. :blauwoog:
Afbeelding
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Jammer dat het veranderd, geen ervaring met zoiets.
Jammer dat je de dupe zijn van aantal eigenaren die hun verantwoordelijkheid niet nemen.
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Niet zo zinvol volgens mij, die aanlijnplicht, hondjes aan riemen poepen ook en of het dan wel wordt opgeruimd? Lijkt me sterk. Hooguit meer kans dat het op de paden ligt.
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
Roxywoezel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel

Ongelezen bericht door Roxywoezel »

Hier is dat ook ingevoerd in het bos. Maar om hondenbezitters tegemoet te komen hebben ze de helft aanlijn en de andere helft losloop gebied gemaakt.
Hier lopen wel veel boa's en heel veel hondenbezitters vermijden nu het bos, waaronder ik, omdat het nu een te kort stuk om lekker te lopen.
Maar misschien wel een idee bij jou?
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Paisley schreef:Ik heb geen ervaringen waar je voor je plan wat aan hebt, maar ik weet wel hoe het hier geregeld is. Er is een aanlijn plicht gekomen, die niet wordt gehandhaafd. Dus alle honden die ik daar tegen kom, lopen los, inclusief mijn eigen. Ik ben er nog nooit een BOA tegen gekomen en ken ook geen mensen die er ooit zijn beboet.

Veel plezier met de aanlijnplicht, maar ik zou me er weinig van aantrekken. :blauwoog:
Toevallig is dat een bos waar ik vroeger met mijn pony veel rond reed,en er werd toen die tijd wel degelijk veel gecontroleerd.Toen mochten er geen honden loslopen,dus wij hebben al eens een boete gehad voor een loslopende hond naast het paard :mann: en de penningen die je verplicht aan je hoofdstel moest hebben, ieder jaar een nieuwe a 110 gulden toen nog, werd ook gecontroleerd.
Nu is er in Amersfoort weinig losloopgebied dus het is te hopen dat het losloopgebied blijft.
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Vergelijkbare situaties heb ik niet meegemaakt, hier is e.e.a. vrij goed geregeld. Vrij veel bossen in de omgeving en een aantal stukken in die bossen zijn aangewezen als losloopplek. Daar zie je dan ook zelden mensen zonder hond lopen.

Even kort door de bocht, maar een aanlijngebod lost niks op mbt het wel of niet opruimen van poep. Integendeel nmm. Je ontneemt een hond de mogelijkheid om lekker even te lossen in de struiken.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Sam!
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sam! »

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”