Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

middelbare leeftijd, niks van te merken

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

middelbare leeftijd, niks van te merken

Ongelezen bericht door veertje »

Afgelopen week zijn we terug gekomen van een vakantie in de Dolemieten, Italië. Mijn ouders met de honden 3 weken en ikzelf heb even hun laatste weekje meegepikt. Mijn vader is een echte bergsport liefhebber en daarom hadden we uiteraard een huisje tegen een berg met veel mooie wandelmogelijkheden. En die wandelmogelijkheden zijn best zwaar heb ik gemerkt :oeps: Maar ons Jorisje heeft het zo goed gedaan! Mijn vader heeft hem zo'n beetje iedere dag mee op pad genomen en ze hebben heerlijke tochten gemaakt, soms bewust een uurtje of 7 en soms per ongeluk zo lang (tja verkeerde pad omlaag, dan moet je ook weer terug omhoog :wink: ). Het maakte Joris niks uit. Hij rent lekker op en neer en loopt zo de route 3x en dat met 10 jaar. Thuis loopt hij ook met gemak, maarja dat is 2 uur in het Limburgs heuvelland, toch wat anders dan hoogteverschillen van 1000m overbruggen. Mijn vader werd zowaar toch trots op dat hondje :mrgreen: (hij is toch meer herdermens). Met af en toe een verplichte rustdag, want Joris blijft doorgaan ook al is hij (te) moe, heeft hij zich goed vermaakt die weken.

Van Biry hoefde dat lange gewandel allemaal niet zo, dus die bleef lekker thuis en ging met mijn moeder mee op wat kortere wandelingetjes. Ik verdeelde me, tochten van 7 uur zijn (nog) niet zo aan mij besteed :engel:
Laatst gewijzigd door veertje op 10 jul 2014 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Aniway

Re: middelbare leeftijd, niks van te merken

Ongelezen bericht door Aniway »

Beike kan ook nog best een eind lopen, maar ik merk wel dat hij ouder is geworden, zeg maar.
Hij wordt sneller moe, maar hij kan nog wel lange afstanden lopen alleen dan in zijn tempo :D
En dat is eigenlijk nog best een hoog wandel-tempo ( stevig door lopen, soms even iets rustiger lopen).

Soms doen ze je nog wel eens versteld staan, hè?

( Edit wegens type-foutje).
Laatst gewijzigd door Aniway op 10 jul 2014 10:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Wat leuk! En ik snap dat tochten van 7 uur niet jouw ding zijn :tongue: :F:
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

En het gaat om het markiesje?
Dan is 8 jaar toch helemaal niet middelbaar, die hoort nog 8 jaar mee te gaan ;)

Mijn vorige hond nam ik nog mee op buitenritten ter paard toen ze een jaar of 11 was en mijn paard was sneller moe dan mijn hond ;)
Afbeelding
veertje
Zeer actief

Paisley schreef:En het gaat om het markiesje?
Dan is 8 jaar toch helemaal niet middelbaar, die hoort nog 8 jaar mee te gaan ;)

Mijn vorige hond nam ik nog mee op buitenritten ter paard toen ze een jaar of 11 was en mijn paard was sneller moe dan mijn hond ;)
Nog minstens 10 :pffff:

En hoe ik nu bij 8 kom, hij is al 10 :oohja: Misschien nog niet middelbaar, maar het is een heel verschil met Biry.

@IngeO: het is eigenlijk meer niet kunnen dan niet willen :wink: Biry is nu bijna 12. Ze is wel op een tocht van 4 uur met m'n ouders meegegaan, maar daar had ze de dagen daarna last van, dat kon je goed merken. Thuis wandelt ze nog met veel plezier 2 uur, maar dan is het rustig lopen en snuffelen. Gespeeld of gerend wordt er al een tijdje niet meer.
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

Inge O schreef:hè, een hond die niet graag lang wandelt, bestaat dat :mrgreen: ? hoe oud is biry?
ja hoor onze Laika. Als ze merkt dat het een lange wandeling gaat worden gaat ze heel zielig achter ons lopen. Als we dan om kijken kijkt ze ons heel droevig aan en tilt één pootje op. (steeds een andere). Als we dan om draaien om weer naar huis te lopen of naar de auto dan heeft mevrouw in eens nergens meer last van.

Heerlijk overigens de wandel vakanties wij gaan in september weer.
Afbeelding
gevni havanezers
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

Inge O schreef:hè, een hond die niet graag lang wandelt, bestaat dat :mrgreen: ? hoe oud is biry?
ja hoor onze Laika. Als ze merkt dat het een lange wandeling gaat worden gaat ze heel zielig achter ons lopen. Als we dan om kijken kijkt ze ons heel droevig aan en tilt één pootje op. (steeds een andere). Als we dan om draaien om weer naar huis te lopen of naar de auto dan heeft mevrouw in eens nergens meer last van.

Heerlijk overigens de wandel vakanties wij gaan in september weer.
Afbeelding
gevni havanezers
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Paisley schreef:En het gaat om het markiesje?

Ik nam die van mij van 13 laatst mee te paard, alleen na de galop moest ik even wachten tot hij weer bijgedraafd was :Q:
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Daan heeft lang wandelen ook absoluut niet uitgevonden, wandelen was in zijn ogen altijd saai. Konijnenjacht ed kon hele dagen maar wandelen pffff saai.
Ik vergeet nooit meer dat ik Frankrijk was voor een wandelvakantie, dagelijks 20 tot 25 km lopen. Daan liep pal achter mijn benen aan, vond er geen bal aan. Terug bij het huisje kwam hij met een speeltje aanzetten van zo gaan we nou nog iets leuks doen en dan gingen we nog spelen en zwemmen ed. Daan was toen 10 jaar
Afbeelding
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Inge O schreef:
kiki78 schreef:
Daan heeft lang wandelen ook absoluut niet uitgevonden, wandelen was in zijn ogen altijd saai. Konijnenjacht ed kon hele dagen maar wandelen pffff saai.
Ik vergeet nooit meer dat ik Frankrijk was voor een wandelvakantie, dagelijks 20 tot 25 km lopen. Daan liep pal achter mijn benen aan, vond er geen bal aan. Terug bij het huisje kwam hij met een speeltje aanzetten van zo gaan we nou nog iets leuks doen en dan gingen we nog spelen en zwemmen ed. Daan was toen 10 jaar
dat herken ik van geen van mijn honden, nu is dagelijks 20 km ook wel erg veel, dan zou ik waarschijnlijk ook beginnen te sjokken :mrgreen: :mrgreen: .
Daan is wel een kreng terrier he? Denk dat bij hem ook meespeelde dat hij de eerste 7 jaar van zijn leven schoothond was.
Nu red hij een kilometer niet meer, tenzij we daar meer dan een uur over doen.
Afbeelding
KKiara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en 2 kruisingen

Ongelezen bericht door KKiara »

nou kiara houdt toch ook echt niet van lange wandelingen ^^ zodra ze het te lang vindt slaat ze al trekkend wegen in die richting huis gaan. Denk je even lekker met de hond te wandelen maar als ze er geen zin in heeft laat ze het overduidelijk weten weer richting huis te willen.....en blij dat ze is als je er aan toegeeft.
Afbeelding
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

@Inge, van Jade hoeft het ook niet zo nodig hoor. Uurtje lopen prima, maar terug naar huis is nog beter.
Tijdje geleden door de medische molen gehaald omdat ik zeker wilde weten dat het geen medische oorzaak had, maar ze is gewoon lui. Ze vindt het geweldig om ergens mee naartoe te gaan, maar het actieve hoeft van haar niet.
Bleza is het tegenovergestelde, die leeft voor actie. En krijgt Jade vaak ook weer in de benen voor een spelletje of wat racen.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
veertje
Zeer actief

De Whippet van mn tante duikt zn mand in als je met de riem aankomt. De eerste keer stond ik zo :80: Biry en Joris staan al naast je een vreugdedansje te doen als je je schoenen aan doet :cheer: .
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Hier ook eentje hoor, ik hoef met Jazz ook geen 4 uur te gaan lopen. En die is bijna 5, maar altijd al zo geweest. Die wil gewoon een beetje rondsnuffelen en gaat bij het water hier altijd liggen en een beetje relaxen terwijl de rest aan het rondracen is. Als we 2 uur doorlopen, dan loopt ze aan het einde ook alleen maar achter mij en heeft ze er geen zin meer in. Paar uur bij het water zitten vind ze dus wel leuk, dan kan ze haar eigen tempo bepalen en lekker niks doen :mrgreen:
Afbeelding
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Sam mag wel graag lopen en heeft de wandelingen met mij qua training t.b.v. de Nijmeegse Vierdaagse, nog meegelopen t/m 35km. Ook de laatste 5km liep hij dan nog met een zwaaiend staartje.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”