Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Herkend iemand dit?
Moderator: moderatorteam
- Maltezers
- Zeer actief
Herkend iemand dit?
Melanie is nu 16 jaar oud en is eigenlijk nooit een goede of grote eter geweest. Ze heeft altijd hoe idioot dit ook mag klinken een soort van ingebouwd dieet voor zichzelf aan gehouden. Als ze een aantal dagen voor haar doen goed gegeten had dan at ze 1 tot 1 1/2 dag helemaal niets. Dat gedrag heeft ze nog steeds maar nu, nu dat ze dus oud geworden is lijkt het wel alsof ze op dagen dat ze eet ook weer vergeten is dat ze eet. Ik bedoel dat ze op de dagen dat ze eet zoveel keer echt komt vragen om iets te eten dat het gewoon zielig is omdat ze dan een dag of wat later weer doodzoek is van het teveel gegeten eten. Is dit nou normaal voor oudere honden herkent iemand dit gedrag want ik heb dit bij zowel Silly als met Kim nooit mee gemaakt en die waren toch ook oud.
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: Herkend iemand dit?
Misschien wordt ze wat dement dat ze dit daarom doet.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Roxywoezel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel
- Aantal honden: 2
Niet met honden maar wel met mn 19 jarige kat.
Die at in zn eigen kamer, kwam terug voor 5 minuten in de woonkamer om vervolgens weer naar zn kamer te lopen en te mauwen alsof ie nog niet gehad had.
Dit heeft ie bijna een jaar gehad tot ie overleed.
Die at in zn eigen kamer, kwam terug voor 5 minuten in de woonkamer om vervolgens weer naar zn kamer te lopen en te mauwen alsof ie nog niet gehad had.
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
- dagmar88
- Zeer actief
Zou het in hele kleine beetjes verdelen denk ik. Dan eet ze niet meer en krijgt ze toch wat als ze er om vraagt.
- Maltezers
- Zeer actief
Zit natuurlijk wat in maar weet je ook Sil en Kim werden dement maar deden dat dan weer niet. Maar ja de een is natuurlijk ook de ander niet. En ja ze is duidelijk een iets wat aan het dementeren en ook andere dingen zoals doof worden en ouderdomsstaar en niet meer willen lopen buiten. En ook heel onzeker zijn buiten en dat zijn dus juist die dingen die ik dan weer wel herken snap je. Maar dat een soort van vergeten dat ze gegeten heeft weer niet. Maar je hebt gelijk het kan natuurlijk heel makkelijk. Ik vind het wel zielig hoor.Tineke schreef:Misschien wordt ze wat dement dat ze dit daarom doet.
- Maltezers
- Zeer actief
Toch tja, zoals Tineke ook al aanhaalden een soort van dementie.Roxywoezel schreef:Niet met honden maar wel met mn 19 jarige kat.
- Maltezers
- Zeer actief
Ja dat doen we ook wel maar het is niet alleen met haat eten ook met b.v. beloningen, als ze iets buiten heeft gedaan in plaats van binnen ( ze wordt door haar ouderdom ook wat onzindelijk ) het is niet anders. Daarbij omdat ze buiten zo onzeker is belonen we haar als ze het toch buiten doet snap je het een beetje. Het is best moeilijk je hond zo te zien aftakelen.dagmar88 schreef:Zou het in hele kleine beetjes verdelen denk ik. Dan eet ze niet meer en krijgt ze toch wat als ze er om vraagt.