Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tips gevraagd; met de honden naar Limburg

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Tips gevraagd; met de honden naar Limburg

Ongelezen bericht door -Gaby- »

We gaan binnenkort een midweek met onze twee honden naar Limburg, bij Susteren in de buurt. Ik ben niet bekend in Limburg en met honden is het altijd wat lastiger om leuke plekjes te vinden dan zonder. Dus heeft iemand tips waar je lekker kunt wandelen mét honden? En waar de honden ook los mogen lopen en eventueel zwemmen? Ook tips wat betreft parken/evenementen/tuinen/restaurants die je met een hond mag bezoeken zijn welkom.
Alvast hartelijk dank! :ok:
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Re: Tips gevraagd; met de honden naar Limburg

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Wij gaan binnenkort ook naar Limburg. (beek)
Ik heb er een topic over geopend in deze rubriek. Daar zeggen ze dat ze heel vriendelijk zijn en bijna overal de hond mee naar toe mag.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Dankjewel! Ik had de rubriek al doorgekeken, wist niet dat Beek in Limburg was. :oeps: Ga direct even lezen. :ok:
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
JipJanneke
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door JipJanneke »

Ik woon in die regio, ga je toevallig naar Landgoed Hommelheide?

In Gangelt, net over de grens in Duitsland is een wildpark waar je de hond mag meenemen. Kun je in ieder geval leuk doorheen wandelen en lekker wat eten eventueel. Entree is 6,50 ofzo geloof ik.
http://www.wildpark-gangelt.com/nl/

Wat betreft losloopgebied kan ik je geen specifieke plek aanwijzen die bij mij favoriet is. De mensen in de buurt laten hun hond gewoon los in veld of bos, kortom overal waar geen auto's komen eigenlijk. Als ik hier de straat uit loop en buiten de bebouwde kom ben, gaan mijn honden dus verder los mee. Ik hoef dan ook niet per se losloopgebieden op te zoeken hier in de buurt, heb daar ook weinig ervaring mee verder.

Je zit redelijk in de buurt van de Brunssummerheide, daar kun je fijn wandelen, al mogen ze niet overal los. Richting Roermond ligt ook Nationaal Park de Meinweg, daar is ook een deel losloopgebied.

Valkenburg is een erg leuk stadje om te bezoeken, ook erg toeristisch ingesteld en gastvrij. Roermond is ook leuk. Iets buiten de binnenstad ligt ook het Outlet Center in Roermond. Ik weet alleen niet of de hond daar mee mag.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
Stippelteam
Zeer actief
Mijn ras(sen): dalmatiers
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Stippelteam »

outlet mogen honden mee maar niet in de winkels..
je hebt in sittard de schwienswei, brunsummerheide gaan wij ook vaak, bij het water mogen ze niet los en daar word regelmatig gecontroleerd..
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik ben met hond in Zuid Limburg geweest. Erg mooi, erg mooie plaatsen om te wandelen. Bas was niet welkom in veel tuinen, wel restaurants en terrasjes. Jullie willen je honden niet alleen laten neem ik aan? Dat kan met Bas wel en nadat ze een dagje gewend is kan ze overal alleen blijven voor een paar uurtjes. Dus wij namen haar overal mee naartoe en als we dan bv naar een mooie tuin wilde gaan of een markt oid dan lieten we haar even in het huisje. Snap echter dat de meeste honden dat niet zomaar kunnen als ze niet thuis zijn dus daar had ik mazzel. :wink:
Afbeelding
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

janine lola en dips schreef:outlet mogen honden mee maar niet in de winkels..
je hebt in sittard de schwienswei, brunsummerheide gaan wij ook vaak, bij het water mogen ze niet los en daar word regelmatig gecontroleerd..

En toch lopen er genoeg honden daar in de winkels.
Maar persoonlijk zou ik ze daar dus nooit mee naar toe nemen, zeker niet als je op een zondag zou gaan. Sowieso ook zonder hond niet op zondag, of je moet bet leuk vinden om tussen mensenmassa's te lopen :schrik: :schrik:
Dan zou ik eerder voor de binnenstad van Roermond gaan, en dan lekker op een terrasje aan de Roerkade, veel leuker.

Het wildpark in Gangelt is inderdaad wel leuk om doorheen te lopen.

Verder genoeg plaatsen waar je mooi kunt wandelen eigenlijk.
Brunsummerheide is al genoemd, rond Valkenburg ook mooie routes en ook een leuke stad om doorheen te wandelen.
Je zou ook richting bet drielandenpunt daar kunnen gaan bijvoorbeeld, hoe het daar officieel met het loslopen zit weet ik eigenlijk niet.
bastet
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door bastet »

Als je van plan bent om een keertje in de meinweg te gaan wandelen dan kan ik aanraden om op een warme dag ook nog door te rijden naar heinsberg in Duitsland daar ligt het lago meer, kun je gezellig samen met je hond gaan zwemmen als je dat wilt.

En inderdaad op zondagen en op Duitse dagen niet naar het outlet gaan in roermond!
vera.
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door vera. »

Kijk anders eens op de site http://www.wandelgidszuidlimburg.com. En in de buurt van Thorn heb je de Maasplassen waar je hond ook op sommige stukken kan zwemmen.
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”