Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pup bij andere honden weghouden?
Moderator: moderatorteam
- ursula66
- Actief
- Mijn ras(sen): Labradoodle
- Aantal honden: 1
Pup bij andere honden weghouden?
We zijn er achter gekomen dat onze pup van 12 weken Giardia heeft.
Mijn vraag is, moeten we haar nu bij andere honden weghouden?
Mijn vraag is, moeten we haar nu bij andere honden weghouden?

- ursula66
- Actief
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Pup bij andere honden weghouden?
Grote kans dat ze t al lang bij zich dragen

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Mojuan
- Zeer actief
Bij andere honden weghouden zou ik niet speciaal doen. Wel bij hele oude honden of jonge pups misschien (of zieke honden).
Wel zou ik ál zijn ontlasting opruimen, want dat is een verspreidingshaard voor giardia. Daarmee besmet je heel de omgeving.
Wel zou ik ál zijn ontlasting opruimen, want dat is een verspreidingshaard voor giardia. Daarmee besmet je heel de omgeving.

- ursula66
- Actief
Oké, goed om te weten.
We zijn vandaag met de antibiotica begonnen.
Morgen alles heet wassen en wegleggen, op haar vetbed na voor als ze in de bench is (elke dag wassen).
De kleden in de huiskamer ontsmetten en opbergen (geen zin om die elke dag te ontsmetten) en elke dag laminaat met Dethol reinigen.
Poep meteen opruimen en de plek naspoelen (ze poept soms nog in de tuin omdat de deuren de hele dag open staan) en haar kont wassen.
We zijn ook over gegaan op vers vlees omdat dat beter zou zijn.
Iets vergeten? Iemand nog tips?
We zijn vandaag met de antibiotica begonnen.
Morgen alles heet wassen en wegleggen, op haar vetbed na voor als ze in de bench is (elke dag wassen).
De kleden in de huiskamer ontsmetten en opbergen (geen zin om die elke dag te ontsmetten) en elke dag laminaat met Dethol reinigen.
Poep meteen opruimen en de plek naspoelen (ze poept soms nog in de tuin omdat de deuren de hele dag open staan) en haar kont wassen.
We zijn ook over gegaan op vers vlees omdat dat beter zou zijn.
Iets vergeten? Iemand nog tips?

-
Mojuan
- Zeer actief
- ursula66
- Actief
Metrobac heet het.
De bron komt uit het nest. Bij navraag blijkt haar zusje het ook te hebben.
De diarree heeft ze al vanaf het begin dat wij haar hebben. En op openbare plekken komt ze nog niet aangezien ze nu sinds eergisteren pas al haar inentingen heeft.
De bron komt uit het nest. Bij navraag blijkt haar zusje het ook te hebben.
De diarree heeft ze al vanaf het begin dat wij haar hebben. En op openbare plekken komt ze nog niet aangezien ze nu sinds eergisteren pas al haar inentingen heeft.

- ursula66
- Actief
- ursula66
- Actief
Vooral ook met je opmerking dat we ons eerder teveel werk op de hals halen.
Ik kreeg het al Spaans benauwd met al dat extra werk, bovenop de tijd en energie die een nieuwe pup toch al kost.
Ik kreeg het al Spaans benauwd met al dat extra werk, bovenop de tijd en energie die een nieuwe pup toch al kost.

- ursula66
- Actief
Klopt, nu 5 dagen, over 2 weken nog een kuurtje van 5 dagen en dan weer 2 weken daarna de laatste kuur van 5 dagen.

- ursula66
- Actief
De dag voordat we erachter kwamen dat ze Giardia heeft, waren we toevallig begonnen met kvv ipv supermarktbrokjes.
Nu is het zo dat ze na 1 dag antibiotica (en 2 dagen kvv) al meteen geen diarree meer heeft en ook niet 4 of 5 keer per dag poept, maar 1 of hooguit 2 keer een vaste drol.
Zou het aan het voer liggen of werkt antibiotica zo snel?
Hoe dan ook, we zijn er erg blij mee.
(Behalve dan met die ontzettende meur van dat vlees
)
Nu is het zo dat ze na 1 dag antibiotica (en 2 dagen kvv) al meteen geen diarree meer heeft en ook niet 4 of 5 keer per dag poept, maar 1 of hooguit 2 keer een vaste drol.
(Behalve dan met die ontzettende meur van dat vlees

-
Mojuan
- Zeer actief
-
lunaquinty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
- Aantal honden: 4
echt? ik heb er zelf geen ervaring mee, maar heb altijd gehoord dat het heel hardnekkig is. doe je iets om hun weerstand te verhogen, zoals echinacea of zo?Inge O schreef:nee hoor, eerder jezelf veel te veel werk bezorgd want de grote besmettingsbron zit buiten en daar doe je niks aan.ursula66 schreef:Iets vergeten?
mijn erf is een waar giardiaparadijs en geen van mijn puppen heeft er langer last van gehad dan een paar weken.
-
lunaquinty
- Zeer actief
als ik mijn honden overzette van brok op kvv, was de dunne ontlasting en het vele poepen ook binnen een dag over. in brok zit vaak graan, en veel honden verteren dat niet zo goed.ursula66 schreef:De dag voordat we erachter kwamen dat ze Giardia heeft, waren we toevallig begonnen met kvv ipv supermarktbrokjes.
(Behalve dan met die ontzettende meur van dat vlees)
- ursula66
- Actief
Goede beslissing geweest dan.
Nu hoorde ik alleen weer dat honden ook harde brokken nodig hebben omdat ze anders tandsteen krijgen.
Is dat waar of is een dentastick per dag ook afdoende?
Nu hoorde ik alleen weer dat honden ook harde brokken nodig hebben omdat ze anders tandsteen krijgen.

-
lunaquinty
- Zeer actief
hier krijgen ze regelmatig een bot, en soms bestel ik bij lotgering kippennekken of eendennekken, maar die kraken nogal hardursula66 schreef:Goede beslissing geweest dan.
faith, een van mijn oudere asielhonden(helaas overleden) had heel veel tandsteen toen ze bij mij kwam, en dat verdween juist met kvv.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Dinthe had (kreeg?) giardia toen ze een week of 11 was. Dat was wel heel vervelend was ze bleef drie weken op hetzelfde gewicht en dat wil je niet natuurlijk voor een pup.
De rest had een virusje en was er met drie dagen af, Dinthe niet.
Toen heeft ze een kuurtje gehad van vijf dagen Panacur, ondersteund met Okugest.
Nooit meer last gehad aangezien ze daarna haar eigen weerstand op kon bouwen.
Pups geef ik dus ook een kuur giardia rond de 5 weken en ik adviseer de nieuwe bazen extra oplettendheid in verband hiermee, maar ontlopen kun je het toch niet.
Vervelend is het uiteraard wel.
O, en ik voer vers trouwens, wat volgens mij goed is voor de darmflora. En ik speen in verband daarmee ook erg laat af.
Alles om die darmen zo netjes mogelijk af te leveren.
De rest had een virusje en was er met drie dagen af, Dinthe niet.
Toen heeft ze een kuurtje gehad van vijf dagen Panacur, ondersteund met Okugest.
Nooit meer last gehad aangezien ze daarna haar eigen weerstand op kon bouwen.
Pups geef ik dus ook een kuur giardia rond de 5 weken en ik adviseer de nieuwe bazen extra oplettendheid in verband hiermee, maar ontlopen kun je het toch niet.
Vervelend is het uiteraard wel.
O, en ik voer vers trouwens, wat volgens mij goed is voor de darmflora. En ik speen in verband daarmee ook erg laat af.
Alles om die darmen zo netjes mogelijk af te leveren.
- BessieTurf
- Actief
- Mijn ras(sen): Witte Herder
KVV hoort toch niet heel erg te ruiken? Welk merk voer je?ursula66 schreef:
(Behalve dan met die ontzettende meur van dat vlees)
- ursula66
- Actief
Smuldier.
Dat was de eerste keer dat wij het hadden, rook naar rottend vlees.
Daarna hadden we kip en die rook helemaal niet zo vies, dus namen we die daarna weer.
Totdat ze die zaterdag niet meer hadden en we dus weer verplicht de vleesvariant moesten nemen.
Tot mijn grote verbazing rook die helemaal niet zo sterk, dus we denken dat er iets met het eerste pakje mis was.
(Hond heeft er trouwens totaal geen last van gehad.)
Daarna hadden we kip en die rook helemaal niet zo vies, dus namen we die daarna weer.
Totdat ze die zaterdag niet meer hadden en we dus weer verplicht de vleesvariant moesten nemen.
Tot mijn grote verbazing rook die helemaal niet zo sterk, dus we denken dat er iets met het eerste pakje mis was.

- BessieTurf
- Actief
Ik denk inderdaad dat je een slecht pakje had. Als het rottend ruikt kan je het beter maar gelijk weg gooien. De hond heeft er waarschijnlijk geen last van, maar toch lijkt het me geen goed idee het hem wel te laten eten.ursula66 schreef:Smuldier.
Je schrijft dat je "weer verplicht" de vleesvariant moest nemen, maar weet je dat er ook andere merken kvv zijn? Die kan je toch ook kopen? Als Smuldier slechts twee variaties heeft dan is het sowieso verstandiger om naar een ander merk uit te kijken daar een hond voor de volledigheid van zijn menu meer variaties in vlees nodig heeft dan slechts twee.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat geldt voor de enkelvoudige versies niet voor complete kvv als smuldier.BessieTurf schreef: Als Smuldier slechts twee variaties heeft dan is het sowieso verstandiger om naar een ander merk uit te kijken daar een hond voor de volledigheid van zijn menu meer variaties in vlees nodig heeft dan slechts twee.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- BessieTurf
- Actief
Dank voor de correctiemalinois schreef:Dat geldt voor de enkelvoudige versies niet voor complete kvv als smuldier.BessieTurf schreef: Als Smuldier slechts twee variaties heeft dan is het sowieso verstandiger om naar een ander merk uit te kijken daar een hond voor de volledigheid van zijn menu meer variaties in vlees nodig heeft dan slechts twee.
(Al speel ik liever maar op zeker en varieer veel.)
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik doe t nu ook maar dat is meer omdat lotgering veel varianten heeft. Ik heb ruim een jaar smuldier gegeven en dat beviel ook goed. Lotgering alleen nog wat beter. Nu op dit moment lotgering (hoofdvoer), 1 dag smuldier, 1 dag barf en 1 dag degomeat/best4dogs.

- ursula66
- Actief
Smuldier heeft ook iets van 4 of 5 varianten.
Met 'verplicht' vlees bedoelde ik dat die dus stonk toen we die voor het eerst hadden, de kip daarna niet, maar dat de kip op was en er alleen vlees nog lag.
Wij gebruiken nog maar sinds een paar dagen kvv, dus ik dacht dat dat vlees altijd zo zou ruiken en dat we er nu achter zijn dat dat niet zo is en we wss een verkeerd pakje hadden.
Voor zover ik onthouden heb is er, Compleet, Vlees, Kip en Pens.
Met 'verplicht' vlees bedoelde ik dat die dus stonk toen we die voor het eerst hadden, de kip daarna niet, maar dat de kip op was en er alleen vlees nog lag.
Wij gebruiken nog maar sinds een paar dagen kvv, dus ik dacht dat dat vlees altijd zo zou ruiken en dat we er nu achter zijn dat dat niet zo is en we wss een verkeerd pakje hadden.
Voor zover ik onthouden heb is er, Compleet, Vlees, Kip en Pens.

- BessieTurf
- Actief
Logisch dat als je maar net begonnen bent dat je niet weet dat de kvv niet hoort te stinken. Het ruikt eigenlijk gewoon zoals je eigen vlees, maar daar ben je nu ook achter
Nou ja, behalve als er pens in zit natuurlijk, want dit levert nog wel eens wat commentaar van mensen op die het vinden stinken. Niets van aantrekken, want je hond vindt het heerlijk
Nou ja, behalve als er pens in zit natuurlijk, want dit levert nog wel eens wat commentaar van mensen op die het vinden stinken. Niets van aantrekken, want je hond vindt het heerlijk
-
Mieke-Bo
Hoe gaat het nu met je pupje?
Wat ik persoonlijk niet snap. (ook giardia pup gehad) is dat ze je niet eerst met Panacur naar huis hebben gestuurd. Antibiotica is zo'n heftig middel.
Als je de pens variant hebt gehad kan je dat best een beetje ruiken hoor, dat stinkt ook.
Wat ik persoonlijk niet snap. (ook giardia pup gehad) is dat ze je niet eerst met Panacur naar huis hebben gestuurd. Antibiotica is zo'n heftig middel.
Als je de pens variant hebt gehad kan je dat best een beetje ruiken hoor, dat stinkt ook.
- ursula66
- Actief
Dan wordt dat de volgende variant 
Ik moet er alleen nog wel aan wennen om steeds op tijd een pakje uit de vriezer te halen.
Vandaag had ze pas om 11 uur haar eerste maaltijd vanwege mijn vergeetachtigheid
Ik moet er alleen nog wel aan wennen om steeds op tijd een pakje uit de vriezer te halen.
Vandaag had ze pas om 11 uur haar eerste maaltijd vanwege mijn vergeetachtigheid

- ursula66
- Actief
Die Panacur is wel genoemd, maar dan als volgende stap mocht deze AB niet voldoende werken.

- BessieTurf
- Actief
Als de kvv nog bevroren is kan je het pakje in een bakje koud water leggen of au bain marie opwarmen (niet te warm uiteraard want dan kook je t dood).
Het moet even routine worden. Zelf haal ik bij de laatste eetronde het nieuwe pakje voor de volgende ochtend uit de vriezer.
Het moet even routine worden. Zelf haal ik bij de laatste eetronde het nieuwe pakje voor de volgende ochtend uit de vriezer.