Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Maximum aantal honden
Moderator: moderatorteam
-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Maximum aantal honden
Het topic van Nathalie en het nu tijdelijk alleen zijn samen met Fix heeft me aan het denken gezet.
Hoe erg ik Laicka ook mis en heel graag weer met haar aan de bak wil weet ik wel dat ik uiteindelijk terug ga naar 1 hond met een overlappingsperiode als de 1 oud is er dan een pup bij te zetten.
Ik merk hoe veel energie het me kost om Fix op de rit te houden en Laicka de goede uitdagingen te kunnen geven. Beide honden schelen 2 jaar dus eigenlijk qua trainingsuitdaging het zelfde plus natuurlijk het ding met fix en brommers (wat nu echt subliem gaat!)
Al met al, wat is jullie maximum aan honden en waarom?
Hoe erg ik Laicka ook mis en heel graag weer met haar aan de bak wil weet ik wel dat ik uiteindelijk terug ga naar 1 hond met een overlappingsperiode als de 1 oud is er dan een pup bij te zetten.
Ik merk hoe veel energie het me kost om Fix op de rit te houden en Laicka de goede uitdagingen te kunnen geven. Beide honden schelen 2 jaar dus eigenlijk qua trainingsuitdaging het zelfde plus natuurlijk het ding met fix en brommers (wat nu echt subliem gaat!)
Al met al, wat is jullie maximum aan honden en waarom?
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- Nerazi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Re: Maximum aantal honden
Twee, ik heb er nu 1 en de 19e gaan we onze nieuwe aanwinst ophalen.
Bij mijn moeder thuis hebben we altijd meerdere honden gehad, drie en op het laatst zelfs vier.
Mijn moeder is altijd fulltime thuis geweest die heeft alle tijd van de wereld.. Ik zou niet weten hoe ik het met 28u werken voor elkaar zou moeten krijgen en ook nog een leven buiten de honden om wil onderhouden. Dus twee vind ik meer dan genoeg
Bij mijn moeder thuis hebben we altijd meerdere honden gehad, drie en op het laatst zelfs vier.
Mijn moeder is altijd fulltime thuis geweest die heeft alle tijd van de wereld.. Ik zou niet weten hoe ik het met 28u werken voor elkaar zou moeten krijgen en ook nog een leven buiten de honden om wil onderhouden. Dus twee vind ik meer dan genoeg
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Maximum 3 en dat is dan al 1 teveel feitelijk, maar ik acht de kans groot dat er al een Runar pup zal bijkomen terwijl Ds nog in leven is.
- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
- Aantal honden: 3
Ik heb een minimum, geen maximumLaura84 schreef:Al met al, wat is jullie maximum aan honden en waarom?
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Vijf grote. Omdat het anders te lastig wordt met trainen, dan red je dat niet meer qua tijd.
Ze hebben allemaal hun individuele aandacht nodig tenslotte.
Ik zeg expres grote, omdat we met Fien niet heel veel trainen. Die komt op een andere manier aan haar trekken, die mag bv veel mee als ik les geef.
Ze hebben allemaal hun individuele aandacht nodig tenslotte.
Ik zeg expres grote, omdat we met Fien niet heel veel trainen. Die komt op een andere manier aan haar trekken, die mag bv veel mee als ik les geef.
-
Kimmie
we hebben er nu 8...dat is voor nu eigenlijk wel genoeg...alhoewel 10 me ook wel wat lijkt 
nee hier is eigenlijk een stuk of 6 a 7 heel leuk om te doen
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik heb echt geen idee. Ik vond het met 1 hond heel erg fijn, maar met twee denk ik dat het ook wel fijn zal zijn. Nu heb ik er nog maar net een tweede bij, dus is het allemaal nog erg wennen, maar afgezien van wat praktisch aanpassen zit het werk er nu vooral in dat nummer twee nog zijn plek moet vinden.
Ik denk ook dat het héél erg uitmaakt hoe 'makkelijk' je honden zijn (of hoe makkelijk ze bij je passen). Als ze makkelijk thuisblijven maakt 1 of 2 niet zoveel uit. Datzelfde geldt voor loslopen, of netjes aan de lijn lopen, of of of...
Maar heb je er 1 die niet los kan in de buurt van andere honden, waardoor je de minder drukke gebieden opzoekt bijvoorbeeld (bos, polder) en blijkt nummer twee fervent te jagen... tja dan maakt dat het allemaal wel een stuk ingewikkelder. Dan is de impact van een hond erbij een stuk groter.
Ik denk ook dat het héél erg uitmaakt hoe 'makkelijk' je honden zijn (of hoe makkelijk ze bij je passen). Als ze makkelijk thuisblijven maakt 1 of 2 niet zoveel uit. Datzelfde geldt voor loslopen, of netjes aan de lijn lopen, of of of...
Maar heb je er 1 die niet los kan in de buurt van andere honden, waardoor je de minder drukke gebieden opzoekt bijvoorbeeld (bos, polder) en blijkt nummer twee fervent te jagen... tja dan maakt dat het allemaal wel een stuk ingewikkelder. Dan is de impact van een hond erbij een stuk groter.
- Jeannettebo
- Zeer actief
Het gaat mij niet zozeer om het aantal honden, maar om wat ze nodig hebben.
1 Layla is genoeg zeg maar, maar ik dan daar best 1 of 2 honden bij hebben die genoeg hebben aan enkel stevigere wandelingen en verder op de bank liggen ronken en kroelen.
Layla is wel extreem in haar energieniveau natuurlijk, al moet ik zeggen dat nu ik een aardige tijd met haar bezig ben, het eigenlijk heel goed gaat en ik mss zelfs over een jaar of zo best nog zo'n hondje erbij zo kunnen om daar op dezelfde manier mee aan de slag te gaan.
1 Layla is genoeg zeg maar, maar ik dan daar best 1 of 2 honden bij hebben die genoeg hebben aan enkel stevigere wandelingen en verder op de bank liggen ronken en kroelen.
Layla is wel extreem in haar energieniveau natuurlijk, al moet ik zeggen dat nu ik een aardige tijd met haar bezig ben, het eigenlijk heel goed gaat en ik mss zelfs over een jaar of zo best nog zo'n hondje erbij zo kunnen om daar op dezelfde manier mee aan de slag te gaan.

-
JBK
Ik vind het goed, zoals het nu is. Maar ik heb 1 hond die veel aandacht/training nodig heeft en 1 die geen training krijgt/nodig heeft.
Twee honden die dezelfde hoeveelheid training nodig zouden hebben, zou ik niet fijn vinden. Nog een hond erbij die net zo min training krijgt/nodig heeft als Truus, zou ik er dan wel weer bij kunnen hebben. Maar het hoeft voor mij niet.
Twee honden die dezelfde hoeveelheid training nodig zouden hebben, zou ik niet fijn vinden. Nog een hond erbij die net zo min training krijgt/nodig heeft als Truus, zou ik er dan wel weer bij kunnen hebben. Maar het hoeft voor mij niet.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Ik trap er elke keer weer in een neem een derde voor het geval de oudste overlijdt en er niet eentje alleen overblijft.
Misty is er 3 jaar geleden als herplaatser bijgekomen omdat Tenzin toen 11 jaar was.
Maar die is nu 14 en nog in een goede gezondheid alleen een beetje dement.
Ik loop dus al weer 3 jaar met 3 honden en dat is eigenlijk teveel voor mijn lijf.
Binnen maakt het me niet uit hoeveel het er zijn maar buiten vind ik 2 echt genoeg.
Vooral omdat Misty niet van vreemde mensen houdt.
Misty is er 3 jaar geleden als herplaatser bijgekomen omdat Tenzin toen 11 jaar was.
Maar die is nu 14 en nog in een goede gezondheid alleen een beetje dement.
Ik loop dus al weer 3 jaar met 3 honden en dat is eigenlijk teveel voor mijn lijf.
Binnen maakt het me niet uit hoeveel het er zijn maar buiten vind ik 2 echt genoeg.
Vooral omdat Misty niet van vreemde mensen houdt.

- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
- Aantal honden: 1
- Jeannettebo
- Zeer actief
Overigens is het ook afhankelijk van de financiële situatie natuurlijk. Een derde zou an sich financieel kunnen, maar dan moet ik andere dingen laten. Op dit moment zijn er bv juist andere dingen die ik graag zou doen, dus moet ik daar ook keuzes in maken. Daarnaast gaat het met Bo en Layla samen zo goed en leuk, dat ik eigenlijk met een derde hond bang zou zijn dit evenwicht te verstoren. Ze kunnen en mogen over en weer gewoon heel veel, zonder dat er onenigheid ontstaat, ik zou het zonde vinden als dat niet meer zou kunnen doordat ik er per se een derde hond bij wil.

- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Voor mij nu twee.
Met meer honden kan ik niet alles doen wat ik met ze wil doen gewoon omdat daar de tijd voor ontbreekt.
Met meer honden kan ik niet alles doen wat ik met ze wil doen gewoon omdat daar de tijd voor ontbreekt.
-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
Denk idd dat het er flink aan ligt wat je hond nodig heeft en ook of je denk ik een partner hebt die daarin een gemeenschappelijke hobby heeft.
Ik woon niet samen en doen echt alles alleen.
Ik woon niet samen en doen echt alles alleen.
De interactie tussen zo veel honden lijkt me fantastisch alleen ben ik per hond minimaal 1.5 uur per dag aan het trainen, als je dat keer 8 doet hou ik geen tijd meer over hahahahaKimmie schreef:we hebben er nu 8...dat is voor nu eigenlijk wel genoeg...alhoewel 10 me ook wel wat lijkt
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- Bishy
- Zeer actief
Ik heb een oudje van bijna 11 en een jonkie van 3,5 maand (zoals je weet
).
Eigenlijk is mijn maximum 1 hond, ik vind het ook fysiek verrassend zwaar om 2 honden te hebben, dat komt deels door de leeftijd en energie van de jongste maar vooral door de fysieke beperkingen van mijn oudje. Mocht blijken dat na het wegvallen van mijn oudje (wat nog heeeeel lang mag duren) junior niet alleen kan blijven dan zou er wel een hondje bij komen, maar financieel gezien (voer, verzekering) vind ik 1 hond genoeg.
Eigenlijk is mijn maximum 1 hond, ik vind het ook fysiek verrassend zwaar om 2 honden te hebben, dat komt deels door de leeftijd en energie van de jongste maar vooral door de fysieke beperkingen van mijn oudje. Mocht blijken dat na het wegvallen van mijn oudje (wat nog heeeeel lang mag duren) junior niet alleen kan blijven dan zou er wel een hondje bij komen, maar financieel gezien (voer, verzekering) vind ik 1 hond genoeg.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik heb ook gemerkt dat ik een hond wel fijn vind.
mijn reden om er meer te nemen indertijd was dat ik na de dood van mijn toenmalige hond in zo'n gat viel en dacht dat dat wat minder zou zijn als je dan nog een hond had rondlopen.
dat is ook wel zo natuurlijk, maar als ze, ondanks een paar jaar leeftijdverschil, allebei meteen na elkaar doodgaan schiet dat ook niet op en zulke dingen weet je niet van te voren.
de enige reden dat ik over een tweede hond zou denken is als ik een echte hondenhond zou hebben, zo eentje die het heerlijk vindt als ie samenwoont met nog een hond.
maar riet is een mensenhond en ze geniet van enige hond zijn, met alle aandacht voor kwatta, en aangezien het mij ook prima bevalt hou ik het bij een hond.
mijn reden om er meer te nemen indertijd was dat ik na de dood van mijn toenmalige hond in zo'n gat viel en dacht dat dat wat minder zou zijn als je dan nog een hond had rondlopen.
dat is ook wel zo natuurlijk, maar als ze, ondanks een paar jaar leeftijdverschil, allebei meteen na elkaar doodgaan schiet dat ook niet op en zulke dingen weet je niet van te voren.
de enige reden dat ik over een tweede hond zou denken is als ik een echte hondenhond zou hebben, zo eentje die het heerlijk vindt als ie samenwoont met nog een hond.
maar riet is een mensenhond en ze geniet van enige hond zijn, met alle aandacht voor kwatta, en aangezien het mij ook prima bevalt hou ik het bij een hond.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
3, wat we nu hebben. En het liefst nog 2 eigenlijk, als er hier eentje doodgaat komt er geen ander bij.
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Ik ben van 6 weer terug naar 2.
Ik zou er nu graag maar 1 willen in combi met peuter dochter, maar deze honden leven (hopelijk) nog wel ff.
En ik ben ook niet zo van de 'alleenstaande' honden.
6 honden van het 'drukke' kaliber wat ik had wordt het iig nooit meer.
Rio mijn rott mix s moeilijk & druk. Iza is een prettig hondje. Goede combi saampjes en echt ff genoeg.
Ik zou er nu graag maar 1 willen in combi met peuter dochter, maar deze honden leven (hopelijk) nog wel ff.
En ik ben ook niet zo van de 'alleenstaande' honden.
6 honden van het 'drukke' kaliber wat ik had wordt het iig nooit meer.
Rio mijn rott mix s moeilijk & druk. Iza is een prettig hondje. Goede combi saampjes en echt ff genoeg.

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
- dagmar88
- Zeer actief
Ik vind drie of vier het leukst. Niet minder dan drie, maar ook zeker niet meer dan vier 
-
flaneloba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
2, maar zolang Flame leeft komt er geen 2e bij. Mijn vriend wil na Flame graag weer een golden, ik iets met iets meer will to please en een iets hoger energielevel. De overeenstemming tussen ons is dus dat er na Flame 2 komen (niet tegelijk), een golden, en iets waar ik me nog op moet gaan orienteren.

Dag monster... *14-01-2016
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Voor mij is dat maximum 3, ideaal is echter 2 vind ik. We hebben er nu toch weer 3 maar dit is gezien de leeftijd van Nozem (10+) een tijdelijke situatie. Met 3 is het wel veel gemakkelijker om iets met 1 hond alleen te ondernemen, omdat er dan niet 1 hond alleen thuis hoeft te blijven maar ze samen zijn.
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ligt er voor mij erg aan wat voor honden. Van het soort dat actief getraind moet/kan/wil worden vind ik 1 of 2 genoeg. Maar in combinatie met honden die het heerlijk vinden om gewoon mee te gaan wandelen en 's avonds lekker tegen je aan kruipen vind ik 4-5 (in totaal dan) geen probleem. Financieel is voor mij 1 nu even de max maar ik hoop in de toekomst wel uit te kunnen breiden naar meerdere border collies 
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Makso's Stars op Facebook
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
dat was mijn smoes om indertijd gina bij de witjes te nemen, maar als ik eerlijk ben heb ik haar genomen omdat ik een dh wildeLongFields schreef:Voor mij is dat maximum 3, ideaal is echter 2 vind ik. We hebben er nu toch weer 3 maar dit is gezien de leeftijd van Nozem (10+) een tijdelijke situatie. Met 3 is het wel veel gemakkelijker om iets met 1 hond alleen te ondernemen, omdat er dan niet 1 hond alleen thuis hoeft te blijven maar ze samen zijn.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Ik heb er nu 1, eentje erbij zou best gaan. Pom is niet zo moeilijk, wandelen kan ook met twee en trainen dan om en om, dat zou prima kunnen. Ik wacht er nog eentjes mee maar over een tijdje komt er wel een bij denkik 
-
Sita
- Zeer actief
Voor mij is twee honden het maximum. Nu zijn er drie honden en geniet vol op van ze, maar met onze levensstijl is twee makkelijker. We gaan graag ergens naar toe en met twee honden ben je sneller welkom dan met drie honden.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
1 vind ik het makkelijkst maar sneu voor de hond. Vandaar 2
ik vind het wel prima zo. 1 voor elke hand.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Voor mij twee, ook om ze allebei voldoende één-op-één aandacht en trainingstijd te kunnen geven.
Ik kan me alleen voorstellen dat ik meer dan twee honden zou hebben als er om wat voor reden dan ook een hond op mijn pad zou komen die dat allemaal niet nodig heeft, en die genoeg heeft aan gewoon lekker wandelen. Maar dat type hond heeft niet mijn voorkeur.
Ik kan me alleen voorstellen dat ik meer dan twee honden zou hebben als er om wat voor reden dan ook een hond op mijn pad zou komen die dat allemaal niet nodig heeft, en die genoeg heeft aan gewoon lekker wandelen. Maar dat type hond heeft niet mijn voorkeur.
-
Bas Rouge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
In mijn eentje vind ik zoals ik nu leef drie het maximaal haalbare, idealer vind ik echter 2 honden. Ik ben niet echt een huismus en ga er graag op uit. Met 2 honden voel ik me minder bezwaard om mensen te bezoeken, een huisje te huren en dergelijke. Ik vind het vervelend om de honden uit te besteden en neem ze dus eigenlijk altijd mee.
Woonde ik buitenaf en was ik meer huismus, dan had ik er best meer willen hebben.
Woonde ik buitenaf en was ik meer huismus, dan had ik er best meer willen hebben.
- Miepmiept
- Zeer actief
Ik vind twee toch wel meer dan genoeg, weet ook niet dat mocht er eentje wegvallen er nog een tweede bijkomt.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
O ja, dat geldt voor mij ook. Als ik niet fulltime zou werken en heel veel ruimte had, was het een ander verhaal.Bas Rouge schreef:In mijn eentje vind ik zoals ik nu leef drie het maximaal haalbare, idealer vind ik echter 2 honden. Ik ben niet echt een huismus en ga er graag op uit. Met 2 honden voel ik me minder bezwaard om mensen te bezoeken, een huisje te huren en dergelijke. Ik vind het vervelend om de honden uit te besteden en neem ze dus eigenlijk altijd mee.
Maar in mijn huidige situatie is twee het maximum.