Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Primerose-teunisbloemolie

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Primerose-teunisbloemolie

Ongelezen bericht door Crista »

Primerose-teunisbloemolie... kent iemand dit?

Mitch heeft helaas weer last van zijn huid allergie en zelfs na een AB kuur van 10 dagen komt het weer terug. Jaren geleden wilde ik weten wat de oorzaak hier van was maar na 2 bloedtesten, een allergietest, een huidbiopt, 3 dierenartsen en een dermatoloog verder heb ik de moed opgegeven :wink: Hij krijgt het alleen in het voor- en najaar en het komt dus ergens van de planten en pollen af.

In het ergste geval krijgt hij pusbultjes op zijn buik en richting zijn rug. Toen het een paar weken geleden erger werd heb ik besloten hem toch een AB kuur te geven en ik was hem (sinds het eerste bultje) met een allergie shampoo en Malaseb shampoo.

Nou wil ik graag wat alternatiefs proberen en kwam dit Primerose-teunisbloemolie tegen op internet met de volgende uitleg:
Primerose-teunisbloemolie (oenothera biennis) van de dierendrogist heeft een zeer hoog gehalte aan gammalinoleenzuur ca. 10% en linolzuur ca. 70%, dit wordt in het lichaam omgezet in prostaglandine ; een ontstekingsremmende hormoonachtige stof. Linolzuur en gammalinoleenzuur kunnen door het lichaam niet zelf aangemaakt worden en zijn daardoor onontbeerlijk en moeten door voeding opgenomen worden. Primerose-teunisbloemolie verbetert de huid conditie sterk, stimuleert de haargroei, werkt tegen allergieën en huidaandoeningen. Een zeer waardevolle olie die een vitaliserende en regenererende werking heeft.

Kent iemand dit?
Mitch & Kiyo
Afbeelding
Melody
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo x Podenco
Aantal honden: 1

Re: Primerose-teunisbloemolie

Ongelezen bericht door Melody »

Ik ken het en vooral goede verhalen. Wel voldoende hoog doseren.
Je kunt ook het kruid Scutellaria proberen. Werkt erg goed tegen pollen!

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk
beatje

Re: Primerose-teunisbloemolie

Ongelezen bericht door beatje »

klinkt interessant, hier ook een hond met alleen een zomerallergie op zijn huid dus ook misschien voor ons wel wat.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”