Mitch heeft helaas weer last van zijn huid allergie en zelfs na een AB kuur van 10 dagen komt het weer terug. Jaren geleden wilde ik weten wat de oorzaak hier van was maar na 2 bloedtesten, een allergietest, een huidbiopt, 3 dierenartsen en een dermatoloog verder heb ik de moed opgegeven
In het ergste geval krijgt hij pusbultjes op zijn buik en richting zijn rug. Toen het een paar weken geleden erger werd heb ik besloten hem toch een AB kuur te geven en ik was hem (sinds het eerste bultje) met een allergie shampoo en Malaseb shampoo.
Nou wil ik graag wat alternatiefs proberen en kwam dit Primerose-teunisbloemolie tegen op internet met de volgende uitleg:
Primerose-teunisbloemolie (oenothera biennis) van de dierendrogist heeft een zeer hoog gehalte aan gammalinoleenzuur ca. 10% en linolzuur ca. 70%, dit wordt in het lichaam omgezet in prostaglandine ; een ontstekingsremmende hormoonachtige stof. Linolzuur en gammalinoleenzuur kunnen door het lichaam niet zelf aangemaakt worden en zijn daardoor onontbeerlijk en moeten door voeding opgenomen worden. Primerose-teunisbloemolie verbetert de huid conditie sterk, stimuleert de haargroei, werkt tegen allergieën en huidaandoeningen. Een zeer waardevolle olie die een vitaliserende en regenererende werking heeft.
Kent iemand dit?